Witam!
Piszę bo może się przydać. U mnie poprzedni właściciel wyeliminował elektromagnes i zaślepił tył blaszką.
W ten sposób była cały czas rezerwa włączona na stałe, paliwo schodziło do końca. Tankował co 200 km plus
2 litry wachy w sakwach. To w sumie też jest jedno z możliwych rozwiązań do zaakceptowania.
Ja postanowiłem jednak odbudować to ustrojstwo, zakupiłem używany kranik w dobrym stanie oraz zestaw naprawczy.
W trakcie naprawy wpadłem na możliwość odblokowania rezerwy poprzez fizyczne przekręcenie kranika.
Rezerwa działa niezależnie od pracy elektrozaworu. Patrząc na uszczelkę od strony kranika wygląda on jak
bużka 2 oczka i uśmiech . Prawe oczko jest zaślepione, trzeba je rozwiercić wiertłem fi 5.2, następnie
rozpiłować blaszkę przednią tą z napisani ON, OFF. Dzięki temu kranik może przekręcić się dalej, otwierając
rezerwę. Teraz zalety tej operacji: w pozycji ON mamy paliwo z wyższej rurki, gdy zaczyna się dławić przełączamy
na kierownicy na RES i jeżeli mamy sprawny kranik z elektromagnesem wszystko jest ok tak jak być powinno.
Ale gdyby z jakieś przyczyny mimo przełączenia ( np. rdza na dzyndzlu ) rezerwa jednak nie zadziałała
to zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się ) i śmigamy dalej
najlepiej do najbliższej stacji benz. Jeżeli kogoś by to interesowało to spróbuję zamieścić kilka zdjęć dla zobrazowania.
Pzdr!
Przeróbka kranika 535
- Tomwoo
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Wiek: 57
- Status: Offline
Przeróbka kranika 535
- Załączniki
-
- korpus11.jpg (236.07 KiB) Przejrzano 1791 razy
-
- blaszka11.jpg (227.54 KiB) Przejrzano 1791 razy
-
- blaszka22.jpg (245.27 KiB) Przejrzano 1791 razy
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Przeróbka kranika 535
Nikt dotąd takiego myku nie robił. A opcja ciekawa.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Przeróbka kranika 535
Takie rzeczy bez zatrzymywania się to tylko w WSK (Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego)Tomwoo pisze:Witam!
zamiast panikować przełączamy ręcznie kranik ( oczywiście po zatrzymaniu się ) i śmigamy dalej
Jak przetestujesz opisany patent w praktyce to napisz.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Tomwoo
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 maja 2017, 16:11
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Przeróbka kranika 535
Witam!
Jestem właśnie po pierwszym odpaleniu, wszystko jest ok.
Wlałem ok. 2l benzyny, kranik na ON i przełącznik na kierownicy poz RES ( elektromagnes puknął) silnik zapalił.
Po przełączeniu na ON po małej chwili silnik zaczął się przyduszać, wtedy przekręciłem kranik pod dolnym bakiem
na nową pozycję RES i silnik odżył. Myślę że patent się sprawdził, i przeróbka jest warta świeczki.
Pzdr! LWG!
Jestem właśnie po pierwszym odpaleniu, wszystko jest ok.
Wlałem ok. 2l benzyny, kranik na ON i przełącznik na kierownicy poz RES ( elektromagnes puknął) silnik zapalił.
Po przełączeniu na ON po małej chwili silnik zaczął się przyduszać, wtedy przekręciłem kranik pod dolnym bakiem
na nową pozycję RES i silnik odżył. Myślę że patent się sprawdził, i przeróbka jest warta świeczki.
Pzdr! LWG!