Poziom paliwa w gazniku

Tematy związane z gażnikami
Darek21
Status: Offline

Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Darek21 »

Witam wszystkich :rock:
Panowie moze ktos wyjasni do czego sie odniesc przy kontroli poziomu paliwa w gazniku. Instrukcja podaje ze ma byc 1,5-2mm ale w stosunku do czego? Na gaznikach nie widze zadnych znakow. :chopper:

[ Dodano: Czw Paź 02, 2008 7:41 pm ]
Naprwde nikt nic nie wie? :?:
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Dokładnie...
Też teraz dłubię w gaźnikach (Hitachi 40) wypłukałem z nich prawie szklankę brudu, rdzy i nie wiadomo czego jeszcze :shock: Lata zbieractwa.
Prawdopodobnie ruszyłem ustawienie pływaków i tera "dupa blada" :cry:

Wszędzie piszą +/- ile mm, ale w stosunku do czego :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Do wysuwającego się zaworu?, do krawędzi odstojnika (ale znowu do czego się odnieść )

Tyle mądrych głów na Forum i ani jednej instrukcji JAK USTAWIĆ PŁYWAKI :twisted:
Co robić... jak żyć.... :neutral:

200 wejść na stronę postu i ani jednej podpowiedzi :?: :shock: :?:

OK. Dopasowałem rurkę igielitową do spustu odstojnika w gaźniku... poluzowałem zaworek. No owszem pokazuje się poziom paliwa na poziomie górnej krawędzi :roll:
Ale milimetr przy takiej średnicy rurki nic nie znaczy... :pomocy:

:pomocy:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Blunio »

plaza66 pisze:pokazuje się poziom paliwa na poziomie górnej krawędzi
Sorry, masz do innych pretensję, a sam piszesz "do górnej krawędzi". Krawędzi czego ?
plaza66 pisze:milimetr przy takiej średnicy rurki nic nie znaczy
Chyba pomyliłeś pojęcia. Rurka wraz zkomorą pływakową tworzą "naczynia połączone" i poziom paliwa w rurce jest dokładnie taki sam jak w komorze. Co do milimetra !
Ja mam XV 535 (chyba gaźniki Mikumi) i tam sprawa wygląda tak, że na pokrywie komory jest kreska i poziom ustawia się jak się nie mylę ok. 13 mm poniżej tej kreski. A ściągnąłeć sobie serwisówkę Clymera z Downland ? Nawet jak nie znasz angielskiego, dużo rzeczy można się dowiedzieć z rysunków lub chociaż domysleć !
Pokombinuj. Pozdrawiam !
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: ayo007 »

..hmm, a mnie zastanawia co to za "ODSTOJNIK" kolega ma w gazniku?, a co to sie ma tam niby odstawać? :evil: ..
.. tak jak pisze kolega Blunio, serwisówki Clymer i Haynes ładnie to malują, no moze jedna z nich lepiej a druga gorzej, więc polecam zajrzeć, poza tym w pewnym poscie na tym forum tez jest to ładnie zaznaczone, więc ;) .... :motorcycle: .. no i juz na koniec, we wszystkich Virago zasada ustawiania jest taka sama, tylko wartości inne..XV700-XV1100 krawędź komory, XV535 linia na pokrywie komory....jesli nic się nie rozjaśni to do mnie na priv.. :nazdrowie:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Blunio pisze:"naczynia połączone" i poziom paliwa w rurce jest dokładnie taki sam jak w komorze. Co do milimetra !
Zgadza się, tylko paliwo "lepi" się do ścianek rurki i ciężko cokolwiek wymacać... :neutral:
Blunio pisze:"do górnej krawędzi". Krawędzi czego ?
no właśnie - wszyscy tak piszą, że nie wiadomo o co chodzi - Krawędzi KOMORY PŁYWAKOWEJ - czyli odstojnika (u mnie) :razz: W tym są pływaki :lol:

Panowie :twisted: serwisówki mam od dawna ściągnięte w ilości 3 szt.
Posty o gaźnikach przeryłem dokładnie. Jest tam owszem jeden rysunek z obliczeniami, ale w sumie z niego też nic nie wynika...
Podłączyłem się do tematu, bo na naszym forum na prawdę nie ma konkretów na temat ustawień pływaków....
Pięknie ayo007 opisałeś gaźniki, zasadę działania i co do czego służy... chwała Ci za to :bravo:

Nigdzie jednak nie ma jak to wszystko ustawić, żeby było cacy...

Miałem nadzieję, że po prostu pomożecie a nie będziecie ujeżdżali jak na starej kobyle... :-(
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: ayo007 »

..spoko Andy, wyluzuj, przesłałem Ci słowo boże :rock:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Blunio »

plaza66 pisze:ujeżdżali jak na starej kobyle
Broń Boże! Wcale nie było to moim zamiarem. Co najwyżej próbowałem Ciebie mobilizować bądź ujednolicić pojęcia.
Co do meritum sprawy, w rurce paliwo tworzy menisk, ale jego różnice poziomów można zaliczyć do błędu pomiaru. Najwyżej rureczkę pstryknąć palcem, żeby pozbyć się ew. bombelków powietrza. Pamietaj przysłowie "per aspera od astra" (przez trudy do gwiazd). Razem coś wymyślimy :grin:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Spoko spoko Panowie :cool:
Jeszcze 8x zdemontuję gaźniki i to Wy będziecie skrobali do mojej skrzynki... :lol:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: ayo007 »

plaza66 pisze:Spoko spoko Panowie :cool:
Jeszcze 8x zdemontuję gaźniki i to Wy będziecie skrobali do mojej skrzynki... :lol:

:rock:
:bravo: :rock: ..jesli chodzi o gazniki to napewno będę pierwszy.. :rock: :bravo:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

ayo007 pisze:to napewno będę pierwszy..
No tak... tego to już nikt Ci nie odbierze :cool:

:rock:

P.S.
Odpisałem Ci na priv, dzięki.
W mojej lali oba pływaki są na 0+/-1mm :?: :shock: :?:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: ayo007 »

plaza66 pisze: W mojej lali oba pływaki są na 0+/-1mm :?: :shock: :?:
.. no to jeszcze sprawdź czy aby oba mają tą samą wartość :cool:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Z amerykańskiej serwisówki wynika że każdy pływak na 0+/- 1mm.

Jutro jeszcze powalczę z gażnikami...
Nie ma jak to w niedzielę pobawić się w benzynie :twisted:

Jak by co, to dam znać czy zagadała....
A... muszę jeszcze zmienić przewody paliwowe i podciśnieniowe, bo pękają ze starości :roll:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: wąsaty7 »

właśnie ci wysyłam na e-mile zdjęcie mojego gaźnika oraz parametry do ustawienia poziomu paliwa.
Więcej szczegółów w instrukcji CLYMER str. 130 :):)

[ Dodano: Sob Lut 14, 2009 11:48 pm ]
Dla virago XV700 poziom paliwa powinien wynosić 0+/- 1,0mm.
Zmierz odległość między krawędziom komory pływakowej, a dolnym meniskiem słupa paliwa w rurce pomiarowej.

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 1:06 am ]
Sprawdzając poziom paliwa w gaźniku zdjętym z silnika należy zapewnić zasilanie komory pływakowej paliwem pod takim ciśnieniem ,jakie wytwarza pompa.Jednym ze sposobów jest użycie odpowiednio długiej rurki zakończonej zbiorniczkiem,która jest połączona z komorą pływakową.Długość rurki to 2m.Zbiorniczek należy napełnić paliwem.Metoda ta pozwala na dokładny pomiar oraz jednoczesne sprawdzenie szczelności zaworu iglicowego.Z własnego doświadczenia wiem,że do czynności regulacji należy gaźniki zdemontować z pojazdu.A następnie rozłączyć je w celu zdemontowania pokryw komory pływakowej.Odpowiednio podginając dźwignię pływaka ustawiamy poziom paliwa.Po zamontowaniu pokrywy sprawdzić poziom paliwa.Niekiedy czynności te trzeba powtarzać aż do uzyskania zadowalających wyników.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Dzięki wszystkim :bravo:
Już wiem z czym to się je :cool:
wąsaty7 pisze:A następnie rozłączyć je w celu zdemontowania pokryw komory pływakowej
W Hitachi nie trzeba rozłączać gaźników, żeby odkręcić komory pływakowe

Zastanawia mnie jeszcze to ciśnienie paliwa... Przy kraniku otwartym na PRI (tryb awaryjny) paliwo powinno siłą grawitacji dotrzeć do komór (czytaj odstojników :twisted: :wink: )
Czy jeszcze trzeba mu będzie pomagać??? Zobaczymy - w różnych modelach stosowano różne sposoby. W XV700 w kraniku jest mała membrana, którą podciśnienie wprawia w ruch pompując paliwo. Bardzo prosta konstrukcja pompy paliwowej... Kranik na PRI omija membranę a paliwo leci swobodnie.

Jak coś mnie jeszcze zaskoczy - odezwę się na pewno.
Teraz dziękuję za Słowo Boże i idę do garażu dłubać... :cool:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Darek21
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Darek21 »

I oto chodzilo. Amen
ps, dzieki wasaty7 :nazdrowie:
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Lucack »

ahoi,

Noszsz ludzie......... membrana w kraniku jest po to żeby nie trzeba było zakręcać kranika w czasie postoju a nie po to żeby pompować paliwo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kranik podciśnieniowy działa tak, że pracujący silnik wytwarza w króćcu gaźnika podciśnienie które poprzez rurkę jest doprowadzone do membrany, która z kolei pod wpływem tego podciśnienia udrażnia kranik - i tylko po to jest taki kranik.

Pozycja PRI jest po to żeby można było napełnić komory gaźnika nie uruchamiając silnika, np po malowaniu zbiornika. Bez tego nigdy paliwo nie dostałoby się do gaźnika bo chyba nawet z pychu podciśnienie byłoby zbyt małe żeby membrana puściła paliwo i trza by pchać ze 30 sekund na jedynce.

Tam gdzie jest pompa paliwa musi być też i odpływ paliwa z gaźnika na powrót do zbiornika, bo inaczej coś musi pierdnąć.

Pompy są tylko tam gdzie zbiornik nie jest umieszczony całkowicie powyżej gaźników albo tam gdzie jest wtrysk.

Pozdruffki Lucack
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Lucack pisze:Noszsz ludzie.........
Wyluzuj ciutkę... :shock:
STOLYCA tak na Ciebie działa ??? :humm:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: ayo007 »

Lucack pisze:Tam gdzie jest pompa paliwa musi być też i odpływ paliwa z gaźnika na powrót do zbiornika, bo inaczej coś musi pierdnąć.
..hmm, pewnie i tak jest, ale napewno nie w Virago :cool:
Virago 1100,na razie starczy..:)
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Lucack »

jesteś z Krakowa czy co ?
wcale nie jesetem spięty żebym potrzebował się luzować.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 9:35 pm ]
kranik to nie pompa
nie znam sie na 535, moim zdaniem jeśli tam jest pompa paliwa (bo chyba jest) to nie mechaniczna tylko elektryczna i kranik nie ma z tym nic wspólnego.
a jutro mogę to sprawdzić zapalając motocykl na jednym cylindrze i podłączając do kranika długi wąż. Wtedy okaże się czy kranik pompuje paliwo ponad poziom paliwa w zbiorniku.

Lucack
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Sorki, ale nikt tu o 535 nie wspominał... :???:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Lucack »

Andy, napisz pare zdań bardziej złożonych - bo tak pisać jak ty, to ja moge do bólu, tylko że własną cierpiwość wolę oszczędzać na rozmowy z moim 2-letnim synkiem.
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Lucack pisze:własną cierpiwość wolę oszczędzać na rozmowy z moim 2-letnim synkiem
To przenieś się ma forum www.pudelek.pl :shock:

Tu na forum pomagamy sobie, a nie plujemy na siebie... :roll: Nie wszyscy co są zakręceni i śmigają na moto są mechanikami. I w tym siła naszego forum. Jeśli tego nie możesz zrozumieć, to pamiętaj... www.pudelek.pl :twisted: czeka...

Żegnam ozięble :-(

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Wyluzujta chłopy :-)

Post autor: Blunio »

Co do meritum sprawy, nalezy stwierdzić że kranik to kranik, a pompa to pompa. I każda z tych rzeczy odpowiada za to, do czego została stworzona. Kranik ma za zadanie odcinać wypływ paliwa ze zbiornika albo go umożliwiać (piszę o XV 535). Jego druga funkcja to przechowywanie rezerwy w zbiorniku i jej podawanie na życzenie kierowcy. A odbywa się to w przypadku załączenia elektromagnesu rezerwy przełącznikiem na kierownicy, który to elektromagnes zwalnia przeponkę w "kraniku" i paliwo jest czerpane poprzez krótszy króciec.
Co do pompy i układu zasilania, to nie obiegu zwrotnego paliwa do zbiornika, jak np. w PF-126p, gdzie napędzana mechanicznie pompa pracowała cały czas i nie było możliwości jej wyłączenia. Pompa w motocyklu jest odłączana po napełnieniu komór pływakowych pop rzez odcięcie zasilania (prądu). Z tego co słyszałem i czytałem, sterują tym bimetale w gaźnikach. Jak napełnią się gaźniki paliwem, bimetale ochładzają się i odłączaja pompę. Chyba że ktoś dysponuje głębszą wiedzą na ten temat, to chętnie posłucham. Inni pewnie też :pomocy:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Lucack
Posty: 66
Rejestracja: 23 stycznia 2008, 21:06
Motocykl: XV 750 se / Junack M 10 1962
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: Lucack »

Tak, jeżeli pompa zostaje wyłączona po uzyskaniu odpowiedniego poziomu paliwa w komorach gaźnika to obieg zwrotny nie jest potrzebny.

A ciągnąc meritum to takiego gaźnika nie ma chyba sensu zalewać w stanie wymontowanym, tylko po korekcie ustawienia poziomu paliwa taki gaźnik trza zamontować w moturze i wtedy sprawdzać jaki się poziom osiągnęło korektą.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 9:12 am ]
a nie, jednak jest tam zaworek iglicowy (serwisówka), więc można zalewać gaźnik na stole warsztatowym. Chodzi o gaźniki w xv od roku 1988.

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 9:16 am ]
nie plujemy na siebie...

daj spokój za bardzo się nakręcasz.

[ Dodano: Sro Lut 25, 2009 11:32 am ]
Jeszcze chciałem dodać do dyskusji, że wg mojego doświadczenia, w moim starym gaźniku w XV 750 se '81 fabryczny poziom paliwa w komorach nie był już optymalnym ustawieniem. Nie wiem dlaczego.

Na takim ustawieniu motocykl spalał ok 10 litrów na setkę i notorycznie padały świece, które po niewielkim przebiegu okopcone na czarno wymieniałem na potęgę. I to przy zupełnym braku zużycia oleju. Dopiero po znacznym obniżeniu poziomu paliwa względem zalecanego przez serwisówkę świece przestały się psuć, przybrały dobry ciemnokawowy kolor a spalanie spadło na 7-8 litrów. Nie czułem też spadku mocy.

W międzyczasie wymieniałem silnik i ponieważ był w o niebo lepszym stanie przywróciłem w gaźnikach zalecany poziom paliwa. I znowu uzbierałem kubełek prawie nowych zepsutych świec. Uszkodzenie polegało na tym że iskra przeskakiwała w głębi świecy a nie w szczelinie tam gdzie trzeba. Tak jakby w tych świecach pękały wewnętrzne izolatory. Tych świec nie dawało się już naprawić. Więc....... znowu obniżyłem poziom paliwa i znowu problem zniknął.
Tu jestem po pracy.
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Poziom paliwa w gazniku

Post autor: plaza66 »

Mimo wszystko, jezeli podciśnienie z krućca wprawia w ruch membranę w kraniku,
membrana wprawia w ruch paliwo, to na moje jest to jakiegoś rodzaju pompa... :humm:

Piszę tu oczywiście o rozwiązaniu z XV700 i 750
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ODPOWIEDZ