Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 19 kwietnia 2010, 18:00

ilość paliwa w baku nie ma żadnego znaczenie - może masz uszkodzony (e) zaworek iglicowy i zalewa Ci ciągle gaźniki.
Sprawdź poziom paliwa w komorach pływakowych to będzie wiadomo
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

mastermak
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: mastermak » 20 kwietnia 2010, 21:44

kyller pisze:
mastermak pisze:Kurcze mam mały problem. Po złożeniu motonga, wyrównaniu poziomu paliwa w komorach gaźników, wyregulowaniu ich zabrałem się za synchro... Niestety różnica ciśnień jest strasznie duża! tak jakby tylko na tylnim gaźniku w ogóle było ciśnienie, a na przednim nie. Krućce były lekko pęknięte ale bez dziur.
Co mogłem przeoczyć?

a zawory wyregulował?
jak masz popekane króćce to moze łapac falszywe powietrze podczas pracy silnika spryskaj kórce takim piukaczem do kwitaów woda na chile uszczelni i zobaczysz czy jest różnica


Dzięki kyller! Wczoraj podregulowałem zawory - wydechowy na tylnim cylindrze był zbyt luźny. Dziś synchronizacja i... git majonez! :) Teraz trochę pojeżdżę i sprawdzę świece.

Dodam że do poprawnej synchronizacji gaźników jednocześnie musiałem użyć dwóch śrób: najpierw znaną już wszystkim śrubą synchronizacyjną (ale tu jej zakres działania był zbyt mały i rezultaty były mizerne), wkręciłem więc śrubę regulacji obrotów biegu jałowego (zwiększając tym samym ilość podawanego paliwa) a potem ponownie kręciłem śrubą synchron. uzyskując powoli stabilizację w wakuometrze domowej roboty :)

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 20 kwietnia 2010, 22:21

mastermak pisze:wkręciłem więc śrubę regulacji obrotów biegu jałowego (zwiększając tym samym ilość podawanego paliwa) a potem ponownie kręciłem śrubą synchron. uzyskując powoli stabilizację w wakuometrze

i jeździsz tak z wkręconą na maxa śrubą regulacji wolnych obrotów :?:

W ogóle to dziwną jakąś tą regulacje przeprowadziłeś – nie słyszałem, żeby ktoś ustawiał synchronizację śrubą od obrotów biegu jałowego :shock:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

mastermak
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: mastermak » 20 kwietnia 2010, 23:31

Sorki nie wyraziłem się jasno - musiałem ją trochę wkręcić (około 1 obrót) aby mieć możliwość wykonania odpowiedniego ustawienia gaźników względem siebie.

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 20 kwietnia 2010, 23:42

nie grzebałem nigdy w gaźnikach 535, ale jeśli skończyła Ci się regulacja śrubą od synchronizacji to z pewnością masz coś tam pokaszanione a śruba regulacji biegu jałowego służy zupełnie do czegoś innego niż synchronizacja gaźników i z pewnością nie tędy droga :idea:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7063
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 40
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: -waldi- » 21 kwietnia 2010, 00:20

ja ma wrażenie że kolega nie kręcił śrubą od reg. wolnych obrotów tylko śrubą składu wolnych obrotów :)
jeżeli pali równo, i podciśnienia zbliżone to jest OK
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 21 kwietnia 2010, 00:59

-waldi- pisze:kolega nie kręcił śrubą od reg. wolnych obrotów tylko śrubą składu wolnych obrotów


a) to musi być jakiś super ziomalski squad te „wolne obroty”
b) z czego się te wolne obroty składają

to może być od składu mieszanki wolnych obrotów (biegu jałowego) :razz:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: kyller » 21 kwietnia 2010, 09:33

kurde Arni
wszyscy zrozumieli oprócz Ciebie :-)

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 21 kwietnia 2010, 10:26

no to tłumacz dokładnie, bo nie kapuje - ile jest śrub regulacyjnych w gaźnikach 535 i jak rozregulowanie składu mieszaki wolnych obrotów ma wpłynąć na poprawną synchronizację gaźników
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5499
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Blunio » 21 kwietnia 2010, 12:41

Arni pisze:jak rozregulowanie składu mieszaki wolnych obrotów ma wpłynąć na poprawną synchronizację gaźników
Teoretycznie każda ingerencja w nastawy regulacyjne gaźników i zaworów winna być zakończona synchronizacją gaźników.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 21 kwietnia 2010, 13:20

Blunio, ale to nie jest odpowiedz na moje pytania i nie dotyczy tematu poruszonego przez mastermak
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

mastermak
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: mastermak » 22 kwietnia 2010, 23:26

Kurcze koledzy czuję się odpowiedzialny za ten bałagan :)
Arni - ja mechanikiem to jestem nie z zawodu ale z zamiłowania lubię dłubać przy aucie i moto... więc mogłem coś pochrzanić. Ale musiałem w takim razie pochrzanić dosyć dobrze bo mi wyszło :D

Otóż regulacja obrotów biegu jałowego oraz sławetna synchronizacja gaźników w praktyce sprowadza się do ustawienia odpowiedniej ilości paliwa podawanego do cylindrów. Przy pomocy śruby regulacji biegu jałowego w zasadzie regulujemy napięciem linki od manetki gazu - czyli zmieniamy ilość paliwa dla obu cylindrów jednocześnie, o TĄ SAMĄ wartość.
Śruba regulacji /synchronizacji/ gaźników służy natomiast do odpowiedniego ustawienia gaźników względem siebie czyli (!) kręcąc tą śrubą w jedną stronę zwiększasz ilość paliwa w jednym cylindrze względem drugiego a kręcąc w drugą - zmniejszasz. No i oczywiście chodzi o to żeby je wyrównać.
I teraz najważniejsze - gdy podłączyłem wakuometr do gaźników miałem bardzo dużą różnicę ciśnień. Gdy wykręcałem śrubę regulacji gaźników to widziałem że różnica ciśnień jeszcze bardziej rosła - czyli nie tędy droga. Zacząłem ją wkręcać i... poprawiało się ale w pewnym momencie silnik zaczął się dławić, co oznaczało że za bardzo zmniejszyłem ilość paliwa w jednym z cylindrów. Podkręciłem trochę śrubę regulacji obrotów biegu jałowego co zwiększyło ilość paliwa w obu cylindrach ale przez to mogłem wyregulować gaźniki między sobą.
ufff

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 23 kwietnia 2010, 00:10

mastermak pisze: Zacząłem ją wkręcać i... poprawiało się ale w pewnym momencie silnik zaczął się dławić

to czyli nie skończył Ci się zakres regulacji śrubą od synchronizacji, bo z tego:
mastermak pisze:śrubą synchronizacyjną (ale tu jej zakres działania był zbyt mały i rezultaty były mizerne),
wyciągnąłem właśnie taki wniosek, tylko silnik zaczął się dławić - uffff już wszystko jasne :rock:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: okulczyk » 24 kwietnia 2010, 15:31

jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?

najlepiej zastosować igłę 0,45 a może 0,55 Ktoś próbował?

Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2423
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 32
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Arni » 24 kwietnia 2010, 16:21

okulczyk pisze:jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?

tak jest to możliwe, dlatego zastosuj jak najcieńsze igły, stosunkowo długi wężyk i nie nalewał zbyt dużo oleju, to wszystko będzie dobrze :rock:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke

kosybosy
Posty: 84
Rejestracja: 24 maja 2010, 13:16
Motocykl: XV535 rok 2001
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: kosybosy » 27 maja 2010, 18:30

słuchajcie ale jaja u mnie w domu miałem nieszczelność w instalacji gazowej fachowcy żeby to naprawić musieli zdjąć licznik więc po wszystkim musiałem wezwać pogotowie gazowe żeby go ponowie zaplombowali. Panowie przyjechali i stwierdzili że przed założeniem licznika muszą wykonać próbę szczelności po naprawie myślałem że robią to jakimś wypasionym sprzętem a oni wyciągają urządzenie jak z tego wątku :shock: rurka z płynem w środku tylko jeszcze zaworki miała na końcach :lol:

granat
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: granat » 29 maja 2010, 21:41

witojcie chłopy witojcie . przeczytałem wasz post dokładnie i zabieram sie do roboty bo tez cosik mi strzela i nie równo chdzi moja dziunia . naprawdę dużą robotę zrobiliście wyjaśniając ten temat . dzięki wam bardzo . lewa w górę :rock:

Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: kyller » 29 maja 2010, 22:16

Arni pisze:
okulczyk pisze:jest możliwe, że olej z wakumetru zostanie zassany przez króciec?

tak jest to możliwe, dlatego zastosuj jak najcieńsze igły, stosunkowo długi wężyk i nie nalewał zbyt dużo oleju, to wszystko będzie dobrze :rock:

cholera wie ale maks co widziłem w virago to była róznica na 50 mmHg

Awatar użytkownika
przemeki
Posty: 15
Rejestracja: 13 stycznia 2011, 06:42
Motocykl: Virago 1100
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: przemeki » 15 kwietnia 2011, 09:55

Tak się zastanawiam nad "patentem wężykowym" - po co stosować 2 igły o wąskim przekroju skoro można zastosować tylko 1 ale nieco grubszą. Jedyna trudność to wepchnąć ją głęboko, do połowy długości wężyka, tak żeby olej przez nią przepływał. Takie rozwiązanie powinno lepiej się sprawdzić i bardziej tłumić drgania bo mam nieodparte wrażenie że olej gęstszy jest niż powietrze :) Takie drobne usprawnienie...
Pozdrowionka dla kolegów po manetce :)

Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5499
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Suzuki V-strom DL650
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 66
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: Blunio » 15 kwietnia 2011, 10:23

przemeki pisze:tak żeby olej przez nią przepływał
No nie wiem, czy ten patent będzie działał, a przynajmniej z prędkością pozwalającą w coś zmierzyć (bezwładność układu). Ale jak zastosuje olej o odpowiedni ej gęstości i odpowiednio grubą igłę ? Zrób, sprawdź i ew. podziel się uwagami z koleżankami :tongue: i kolegami :cool:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!

Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5592
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 48
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: GLIWICKI » 15 kwietnia 2011, 10:41

Nie ma szans by zadziałać ...
Lepkość oleju jest gigantyczna i dobranie optymalnej średnicy kapilary (igła) graniczy z cudem. Dodatkowo problemem jest fakt, iż lepkość oleju dość żnacznie zmienia się z temperaturą ...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: ELVIS » 26 kwietnia 2011, 18:53

Mam pytanko, zrobiłem waku tak jak opisujecie i działa :!: :mrgreen:
Tylko czy ustawiać tak żeby olej był na jednym poziomie, czy wystarczy że się nie przesuwa?

Regulację przeprowadzałem na dobrze rozgrzanym moto, na biegu jałowym (bez obrotów), po szybkim dodaniu gazu (i puszczeniu) poziom się nie zmieniał.
Jednak już po dłuższym przytrzymaniu wysokich obrotów w jednym z gaźników poziom zaczynał się zmieniać, czy tak ma być?

Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

Awatar użytkownika
iwan
Posty: 742
Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
Motocykl: V-Strom
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: iwan » 26 kwietnia 2011, 19:04

ELVIS pisze:Jednak już po dłuższym przytrzymaniu wysokich obrotów w jednym z gaźników poziom zaczynał się zmieniać, czy tak ma być?

Kiedy ja regulowałem, tak właśnie było. Nie wiem, czy tak ma być , ale moje moto śmiga po regulacji bez zarzutu. Elvis, przed synchro obowiązkowo należy sprawdzić (i ewentualnie wyregulować) luzy zaworowe.
A olej w rurce ma się po prostu nie przemieszczać.

Awatar użytkownika
ELVIS
Posty: 1624
Rejestracja: 15 lipca 2010, 08:54
Motocykl: STRATOLINER XV1900
Lokalizacja: Pruszcz Gd.
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: ELVIS » 26 kwietnia 2011, 19:50

iwan dzięki :!:
Luzy mam regulowane niecałe 2k km temu więc chyba nie ma sensu teraz grzebać.

Pozdr
WILD DOGS GDAŃSK

Przed ELVISEM nie było nic - John Lennon

tomek81
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Postautor: tomek81 » 13 czerwca 2011, 10:20

Witajcie
Zrobiłem waku wg opisu i zrobiłem synchro, potrzebny był dosłownie mnimalny ruch śrubą regulacyjną i jest odrazu inaczej. Na biegu jałowym i na podwyższonych obrotach olej w wężyku ani drgnie :bravo:
Użyłem bardzo cienkich igieł - 0,25 mm, nawet w przypadku lekkiego celowego rozregulowania, olej nie przemieszczał sie zbyt gwałtownie, spokojnie można było dokonać korekty.

Lewa :mrgreen:


Wróć do „Gaźniki”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości