Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

Hejka!

Mam taki problem w swojej XV250. Niby łatwiej bo tylko jeden gaźnik z XV535, ale... No właśnie. Próbowałem regulować poziom paliwa, ponieważ jest za wysoki. Powinno być wg serwisówki 16,5-17,5mm poniżej kreski na pokrywce gaźnika. U mnie wychodzi około 10mm poniżej tej kreski. Jak bym nie giął zderzaka pływaka uzyskuję tylko dwie możliwości: albo nie leci wcale do gaźnika albo jest ten sam stały za wysoki poziom! Oznaczyłem kreską na pokrywce i zawsze wychodzi tak samo.

Jest jeszcze taki objaw, że jak puszczę kranik w pozycję otwartą do dolatuje do jakiegoś poziomu. Jak odpalę moto i pochodzi chwilkę to rośnie do tego stałego za wysokiego poziomu. Normalnie mam dość. Próbowałem co najmniej kilkanaście razy.

Jeśli pytacie dlaczego zainteresowałem się poziomem paliwa:
- bardzo nerwowo i gwałtownie reaguje na minimalne odkręcenie manetki (np powolna jazda w korku)
- szybkie odkręcenie manetki z niskich obrotów powoduje chwilowego "muła"
- powyższy "muł" występuje jeszcze silniej jeśli chwile jadę na wysokim biegu w tempie spacerowym a potem zredukuję i odkręcę do przyśpieszania
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Blunio »

Czy przypadkiem coś nie blokuje pływaka ? A jak stan zaworka iglicowego ? I jeszcze jedno - jaki jest wygląd świec ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

No właśnie z tym blokowaniem pływaka to nie jestem pewny. Wydaje się, że jest ok. Znaczy jest jak niema pokrywki. Może jak pokrywka przyjdzie?

Stan zaworka trudno mi ocenić. Widać na gumowym stożku okręg. Możliwe, że faktycznie jemu należy się wymiana. Już szukam na necie odpowiedniego. Dopływ paliwa blokuje, gdy silnik jest zgaszony i paliwo leci tylko grawitacyjnie. Nie wiem jakie ciśnienie daje ta pompka podciśnieniowa. Możliwe, że jak odpalę moto i zaczyna ona pompować to robi to na tyle skutecznie, że zaworek popuszcza i/lub zamyka się przy wyższym poziomie paliwa

Świece były trochę czarne. Ostatnio kupiłem nowe. Najgorsze jest to, że po zrobieniu 20km po wioskach mają kolor kawy z mlekiem - czyli prawidłowy. Obie tak samo. A dobrze przecież nie jest...

Jeszcze jedno. Śrubkę regulacji mieszanki na biegu jałowym mam wykręconą na maksa (zubożona mieszanka). Dlatego, że im bardziej wkręcam tym muł przy szybkim dodawaniu gazu większy. Dalsze wkręcanie powoduje, że moto nie chce pracować.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Blunio »

Hm, a może pływak jest podtopiony ? Trzeba go wrzucić do szklanki z gorącą wodą (ale bez przesady) i patrzeć, czy przypadkiem nie puszcza bąbelków
3_473467 pisze:im bardziej wkręcam tym muł przy szybkim dodawaniu gazu większy. Dalsze wkręcanie powoduje, że moto nie chce pracować.
! Wygląda na to, że w użytecznym zakresie obrotów pracuje układ biegu jałowego. Sprawdź jeszcze ten pływak, a jak tak będzie dalej trzeba dokładnie zbadać ten gaźnik. Przemyć, przedmuchać i kompleksowo wyregulować, krok po kroku.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

W tym cytacie przez wkręcanie miałem na myśli regulację mieszanki biegu jałowego a nie odkręcanie manetki. Jeśli nieco wolniej dodaję gazu to silnik wchodzi na obroty. Jak już ma trochę więcej obrotów (ja wiem, może ze 2000) to już wtedy reakcja na szybkie dodanie gazu jest natychmiastowa.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: kyller »

bład pomiarowy interfejsu białkowego :-)
cos zle mierzysz bo:
napisałeś
/.../być wg serwisówki 16,5-17,5mm poniżej kreski na pokrywce gaźnika. U mnie wychodzi około 10mm poniżej tej kreski/.../
jak by tak było w rzeczywistosci to by ci motocykl jedził poprawnie tylko przy na maksa otwartej przepustnicy i palił jakies 10 na setkę a swice bys wymienial co 30 km
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

Nie mogłem się pomylić. Moto miałem idealnie w pionie - na wahaczu postawione na kobyłkach. Jak miałem zdjętą pokrywkę to zmierzyłem suwmiarką te 16,5 i 17,5mm i zaznaczyłem na niej. Mierzyłem zakładając przezroczysty wężyk na króciec drenujący i zakręcając go tak, żeby przyłożyć do pokrywki komory pływakowej. Patrzyłem mając oczy na poziomie gaźnika. Jeśli uważasz, że to niemożliwe, to zrobię dla Ciebie zdjęcie pomiaru oraz świec.

Spalania nie mierzyłem. Zrobiłem od tankowania około 100km i w baku jest jeszcze sporo paliwa, więc spalił na pewno duuużo mniej niż 10l

Coś jednak musi być nie tak, bo jest muł przy dodawaniu gazu oraz śrubka składu mieszanki wolnych obrotów jest całkiem wykręcona i zaplombowana, żeby nie wypadła. Wkręcenie jej o kilka obrotów powoduje, że motocykl potrzebuje kilku sekund od odkręcenia manetki, żeby obroty zaczęły gwałtownie rosnąć. Dalsze wkręcenie o kilka następnych obrotów powoduje, że maszyna gaśnie.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: kyller »

ok postaram sie popatrzeec do serwisówki moze cos sie uda doradzic
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Balwi »

@3_473467 wyciągnij gaźnik z moto i zmierz poziom pływaka na odwróconym korpusie do góry nogami.
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

A co to mi da? Nigdzie nie znalazłem informacji, jaka ta wysokość ma być.

Zrobiłem wczoraj małą przejażdżkę po wioskach, więc mało zatrzymywania. Za bardzo muła nie widać. Ale jest jeden przypadek, kiedy się wyraźnie ujawnia. Jeśli hamuję silnikiem a potem dodaję gazu to nie chce się przez chwilę wkręcać. Nawet, jeśli po hamowaniu silnikiem zredukuję bieg, żeby mieć wyższe obroty.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: pisior »

3_473467, a nie 13,5 -14,5 :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Balwi »

@3_473467 poziom paliwa reguluje się na wyciągniętych gaźnikach/gaźniku przeważnie na odwróconych do góry nogami. Chyba, że serwisówka mówi inaczej.

Poziom ustala się między krawędzią komory pływakowej a punktem na pływaku- przeważnie jest to środek takowego. Lecz wszystko powinno być wytłumaczone i pokazane w serwisówce co z czym się je w Twoim przypadku.
U rurką możesz tylko sprawdzić poziom paliwa, do regulacji i tak musisz wyjąć gaźnik na stół..... Odległość od krawędzi do punktu pomiaru na pływaku powinna wynosić te 16,5-17,5mm..
Awatar użytkownika
e_gregor
Posty: 2015
Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
Motocykl: ZR7
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 42
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: e_gregor »

Nie muszę wyjmować gaźnika. Mam XV250 (dlatego prawidłowy poziom to 16,5 - 17,5 a nie jak gregor010478 podaje). W serwisówce jest wyraźnie napisane, że reguluje się odginając zderzak pływaka. Jest też tam napisane, że należy sprawdzać poziom na motocyklu, koniecznie postawionym do piony. Regulować mogę bez wyjmowania gaźnika - dostęp do pokrywki i pływaka jest bardzo dobry.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
Awatar użytkownika
Masmen
Posty: 37
Rejestracja: 02 kwietnia 2010, 21:46
Motocykl: Yamaha Virago XV250
Lokalizacja: Turek
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Masmen »

Wiem, że temat był pisany dawno temu, ale nie miałem gdzie tego napisać. W serwisówce z naszego forumowego downloadu jest błąd: poprawny poziom paliwa powinien wynosić 0,65 - 0,75 mm PONIŻEJ znacznika znajdującego się na gaźniku. W serwisówce jest napisane 1,65 - 1,75 mm.
Nie mogłeś ustawić dobrze pływaka, bo nie jest przystosowany do takiego niskiego poziomu paliwa. Sam męczyłem się z tym pół dnia. Dopiero musiałem powyginać cały stelażyk trzymający pływak, żeby móc ustawić taki poziom. Gdy tylko chciałem się przejechać na motorze od razu wiedziałem, że zrobiłem błąd. Przy podanym poziomie paliwa motor nie smoli, świece nie są ulane, paliwka mu nie brakuje.
Szerokiej
W mych żyłach płynie benzyna, w piersi świszczy turbina.

Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczółki.
Awatar użytkownika
dash
Posty: 11
Rejestracja: 03 października 2014, 14:13
Motocykl: Yamaha Virago XV125
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: dash »

Masmen pisze:Wiem, że temat był pisany dawno temu, ale nie miałem gdzie tego napisać. W serwisówce z naszego forumowego downloadu jest błąd: poprawny poziom paliwa powinien wynosić 0,65 - 0,75 mm PONIŻEJ znacznika znajdującego się na gaźniku. W serwisówce jest napisane 1,65 - 1,75 mm.

Nie mogłeś ustawić dobrze pływaka, bo nie jest przystosowany do takiego niskiego poziomu paliwa. Sam męczyłem się z tym pół dnia. Dopiero musiałem powyginać cały stelażyk trzymający pływak, żeby móc ustawić taki poziom. Gdy tylko chciałem się przejechać na motorze od razu wiedziałem, że zrobiłem błąd. Przy podanym poziomie paliwa motor nie smoli, świece nie są ulane, paliwka mu nie brakuje.

Szerokiej
Masmen, możesz to potwierdzić? Serwisówka podaje poziom paliwa 16,5-17,5mm poniżej kreski, Ty mówisz że 1,65-1,75mm to i tak za dużo i sugerujesz 0,65-0,75 (czyli trochę ponad pół milimetra poniżej kreski na gaźniku). Biorąc pod uwagę błąd pomiarowy to można stwierdzić że poziom paliwa w okolicach kreski na gaźniku jest wg Twoich obserwacji ok?
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

Co do poziomu paliwa jeśli by ktoś mógł podpowiedzieć to bardzo byłbym wdzięczny. A mianowicie chciałem ustawić na te 9 mm (virago 125), i spotkałem coś dziwnego. odkręcam śrubkę od spustu paliwa i w wężyku pojawia się paliwo na wysokość ok 20 mm poniżej kreski, a następnie pomalutku podchodzi do góry aż w końcu się zatrzymuje na jakimś poziomie. U mnie to jest ok 8mm poniżej kreski. I teraz pytanie, które to jest poziom prawidłowy? proszę Was o podpowiedz bo już mnie krew z tym zalewa. Niby prościzna a nie wiem jak ma być. W serwisówce dla 250 jest ok bo jak cal ma 25,4mm to 0,65 cala ma właśnie ok 16mm, więc jeśli dla 125 ma być ok 9mm, to wydaje mi się że serwisówki podaja dobrze.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: Blunio »

Trzeba pamietać, ze sam pomiar wpływa na wynik pomiaru. Czyli pojemność komory pływakowej jest na tyle mała, ze paliwo które napływa do rurki pomiarowej zafałszowuje wynik. Trzeba w czasie pomiaru uzupełniać paliwo w komorze pływakowej.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

No to tyle to wiem. Mialem kranik na pri zrobiony wiec paliwko sie uzupelnialo
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

A więc u mnie jest coś nie tak. Gaźnik wyczyszczony na cacy a moto nie chce chodzić. Jak ustawiłem poziom na te 9mm poniżej kreski to masakra. Brak wolnych obrotów, jak dodałem gazu to pół godziny schodził z obrotów, a świece bielutkie czyli za mało paliwa. Teraz mam mniej więcej na równi z kreską i nawet chodzi, iglica na max do góry. odpala, wkręca się na obroty ale świece nadal białe. Muszę zrobić jakąś trase żeby zobaczyć jak będą wyglądały świeczki.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: -waldi- »

a króciec to masz cały i o-ringi pod nim?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: tylust »

Myślę, że warto przy tej okazji dojść do konsensusu w jaki sposób dokonujemy pomiaru bo sam kiedyś uczestniczyłem w dyskusji na ten temat w innym wątku. Widziałem takich co mierzą poziomy na wyciągniętych gaźnikach, inni mierzą na wyłączonym silniku - ja też tak rozumiałem serwisówkę... jeszcze inni twierdzą,. że pdczas pomiaru silnik powinien pracować :mrgreen: ... i bądź tu człowieku mądry :wink:
Tomek
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

Króciec mam cały. Oringi były całe i wymieniłem na nowe i to samo.
A poziom mierzyłem na moto ustawionym do pionu, na zgaszonym. Następnie wyjąłem gaźnik do czyszczenia, i na stole miałem dziada i poziom był taki sam jak w motorku. Na odpalonym też jest taki sam, po przygazówce taki sam, na wolnych obrotach taki sam, po przejażdżce jest taki sam- czyli równo z kreskami na gaźniku, może delikatnie wyżej. Musze się jeszcze przejechać, takj z 5 km i zobaczę jakie będą świece.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: -waldi- »

czy robiłeś cokolwiek z obudową filtra, zmieniałeś filtr na inny?

membranę masz całą i nie podwinęła się przy składaniu?

czy guma łącząca ramę z gaźnikiem szczelna ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

wszystko mam całe, filter ori z gumową wkładką, gumy są ok. Myśle nad poziomem paliwa że jest za mały. Ale mam równo z kreską na gaźniku, a nikt nie wie jaki ma być. W serwisówce ok 250 podają coś ok 16 mm poniżej, ale nie ma takiej możliwości żeby tak ustawić bo konstrukcja pływaka na to nie pozwoli, więc musi być jakiś błąd
Awatar użytkownika
jacekratownik
Posty: 49
Rejestracja: 18 grudnia 2015, 20:58
Motocykl: XV125 Virago Ogar200
Lokalizacja: Kalisz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Problem z regulacja poziomu paliwa w gaźniku.

Post autor: jacekratownik »

Po testach powiem tak. Poziom równo z kreską, dysze fabryczne, iglica na max do góry, skład mieszanki wykręcony ok 2 obroty. Kolor świec: elektrody kawa z mlekiem, ale taka ciemniejsza, nie jak piasek, natomiast po obwodzie czarna. Motorek się zbiera ładnie, i tak zostawiam. Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ