Jazda ze stałą prędkością - problem

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika przestaje ciągnąć. Wystarczy dodać gazu i jedzie normalnie. W praktyce jazda wygląda tak, że chcąc jechać ze stał prędkością w momencie jak przestaje ciągnąć ujmuje manetkę i ponownie odkręcam.Chwile jest dobrze i przestaje ciągnąć, ponownie odkręcam i tak w kółko. Odpala bez problemów zarówno na ciepłym i zimnym silniku, przyspiesza sprawnie i płynnie, na postoju pracuje równo. Gażniki wyczyszczone, wyregulowane, sprawdziłem dwa razy. Brak mi pomysłu co może być przyczyną.
Awatar użytkownika
kapitanwasyl
Posty: 592
Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
Motocykl: WSK , Junak...XV 250
Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: kapitanwasyl »

Membrany sprawdzone ?
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Membrany sprawdzone , iglice nie zamienione
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: 2007XV1700 »

Za niski poziom paliwa w komorach pływakowych?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Poziom prawidłowy, regulacja gaźnika dwa razy sprawdzona. Po kolejnym sprawdzeniu membran , jedna z membran ma dziurkę , którą ledwie widać pod światło. Wielkości nakucia igłą krawiecką, według mnie mało prawdopodobne żeby była przyczyną.
Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 2983
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: Top Gun »

marekc1019 pisze: 06 września 2020, 14:33 Podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową silnika przestaje ciągnąć. Wystarczy dodać gazu i jedzie normalnie.
To moje moto ma tak samo :D jak zamrożę manetkę to nie chce ciągnąć, jak odkręcę manetkę to ciągnie :lol:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Kolego Top Gun zacznij od sprawdzenia jak wygladają świece.
U mnie problem rozwiązany. W moim przypadku okazało się ,że wzorcowa regulacja gażników zgodnie z serwisówką nie zawsze się sprawdza. Ale po kolei. Po problemach podczas jazdy ze stałą predkoscią, zacząłem od sprawdzenia, czyszczenia i regulacji gażników. Wszystko zrobione prawidłowo, dwukrotnie i kicha. Postanowiłem sprawdzić swiece , chociż ich przebieg to około 1 tyś km.Wykreciłem świecę i jedna z nich była mocno okopcona , co swiadczy o zbyt bogatej mieszance.W przypadku świecy, tak zanieczyszczona nie ma zdolności do wytworzenia prawidłowej iskry, iskra jest słaba lub chwilowo całkowicie zanika.Powodem za bogatej mieszanki podczas jazdy jest za wysoki poziom paliwa lub zbyt wysunieta w kanale iglica. Poziom był prawidłowy, iglica na środkowym wcieciu. Przełożyłem zapinkę o jedno wciecie. Podczas jazdy próbnej objawy czesciowo ustapiły. Ponowny demontaż i zapinka na pierwsze wcięcie, czyli przesunięta o dwa rowki na max.Po tym zabiegu motocykl pracuje prawidłowo. Obecnie jedna iglica na środkowym rowku, druga na skrajnym, obie swiece kawa z mlekiem. Z tego wniosek, że w przypadku prawidłowej regulacji gaznika może sie zdarzyć , że to za mało i trzeba dojść do prawidłowego wyregulowania gaźników drogą prób i błedów. Dodam , że przed wystąpieniem problemamów nic w nich nie rzeźbiłem.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: wąsaty7 »

Jeśli pacjentem jest XV 535 to prawdopodobnie masz zamienione iglice przepustnicy.Iglice są inne dla pierwszego i drugiego gaźnika zależnie od rocznika i modelu.
Wąsaty7
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Iglice są oznaczone jako 9 i 10 i nie są zamienione, brałem to pod uwagę.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: Blunio »

A jak z odmą zbiornika paliwa ? Drożna ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1416
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: wąsaty7 »

marekc1019 pisze: 18 września 2020, 09:11 Iglice są oznaczone jako 9 i 10 i nie są zamienione, brałem to pod uwagę.
Rozumem,że 10 trafiła do gaźnika 1 cylindra tego bliżej tylnego koła.
Wąsaty7
marekc1019
Posty: 103
Rejestracja: 05 maja 2017, 20:41
Motocykl: XV 535 , Victory1200
Lokalizacja: Gdynia
Status: Offline

Re: Jazda ze stałą prędkością - problem

Post autor: marekc1019 »

Dokładnie tak, 10 pracuje na 1 cylinder(tylny).Odpowietrzenie zbiornika ok. Wczoraj zrobione kolejne 100 km, silnik pracuje i odpala bez zastrzeżeń. Pod koniec podróży przestała działać kontrolka luzu biegu, mam nadzieję ,że to kwestia przepalenia diody, wszystkie żarówki kontrolne mam zastapione diodami i dodatkowo osobne kontrolki na prawy i lewy kierunek.
ODPOWIEDZ