Jak rozpoznać branie oleju?
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Jak rozpoznać branie oleju?
Po czym można rozpoznać że silnik olej pobiera przez nieszczelne uszczelniecze na zaworach ? Pomijając fakt że przy puszczeniu manetki powienien kopcić to czy można sie też kierować tym że pod dekeilkami od regulacji zaworów będzie jakaś ilość oleju ?. Pobiera mi sporo oleju bo prawie 700ml na 1000km i najdziwniejsze jest to że nie kopci podczas jazdy więc trudno wyłapać czy na pierścieniach czy na uszczelniaczach zaworów. Wykręciłem świece to tył był normalny natomiast przód był w sadzy z tym że tylko częśc metalowa świecy a porcelanka w miarę normalny stan. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysła jak zdiagnozować to pobierania to będę wdzięczny za sugestkie.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Jeżeli silnik ma uszkodzone uszczelniacze, to będzie dymił przez kilka sekund po odpaleniu zimnego silnika (taki nie odpalany przez dzień)
Przy uszkodzonym pierścieniu olejowym dymi głównie przy schodzeniu z obrotów, hamowaniu silnikiem, lub cały czas.
Pod dekielkami regulacji zaworów musi być olej i jest to jak najbardziej normalne, wałki rozrządu, dźwigienki i trzonki (górna część) zaworów są właśnie smarowane nim.
Po świecy można wnioskować problem z przednim cylindrem, choć 0,7L na 1000km to już by dymił.
Na zimnym silniku stojącym tak z jeden dzień zdemontuj przednie kolanko i palce sprawdź trzonek zaworu wydechowego jak będzie z oleju to masz przyczynę, jak będzie suchy, biały, lub kawa z mlekiem to OK.
Przy uszkodzonym pierścieniu olejowym dymi głównie przy schodzeniu z obrotów, hamowaniu silnikiem, lub cały czas.
Pod dekielkami regulacji zaworów musi być olej i jest to jak najbardziej normalne, wałki rozrządu, dźwigienki i trzonki (górna część) zaworów są właśnie smarowane nim.
Po świecy można wnioskować problem z przednim cylindrem, choć 0,7L na 1000km to już by dymił.
Na zimnym silniku stojącym tak z jeden dzień zdemontuj przednie kolanko i palce sprawdź trzonek zaworu wydechowego jak będzie z oleju to masz przyczynę, jak będzie suchy, biały, lub kawa z mlekiem to OK.
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Zapomniałem napisać że w tym sezonie mam wlany olej 20w50 i jak sa upalne dzni to szybciej mi wypija olej niż jak jest chłodno. Wcześniej miałem wlany 10w40 i tak się zastanawiam czy czasem to nie jest przyczyna takiej konsumpcji. Ogłnie moto pracuje ok tylko to spalanie oleju mnie lekko irytuje i sie zastanawiam czy na wiosnę go nie oddać do remontu choć wcale mie sie nie uśmiecha bo ani nie kopci i wszytsko teoretycznie gra . Waldi tak jak rozmawialiśmu to tylko jeszcze lekką regulację gaźników zrobię a szczególnie skład mieszanki a co do tego tłumika płomieni od malucha żeby w odmę władowć to tłumik już mam tylko wąż w odmie miałem bardzo twardy i przy zdejmowaniu popękła a ten który kupiłem w sklepie to jest grubościenny i ciężko w niego włożyć ten gadżet więc jak dostanę gdzieś normalny wąż to wtedy ten tłumik zastosuję.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Według logiki małego Kazia (a wielu tu na forum ją stosuje) olej 20W50, który pozwala eksploatować w bardziej tropikalnych warunkach niż 10W40 powinien być gęściejszy
Może zmieniłeś bazę oleju? Z mineralnego przeszedłeś na półsyntetyk? Chociaż to też jest przesąd.
Może zmieniłeś bazę oleju? Z mineralnego przeszedłeś na półsyntetyk? Chociaż to też jest przesąd.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
litr oleju - 25zł..... jak nie kopci nie rób remontu, bo się nie wypłacisz, a może być jeszcze gorzej
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
moja zadymka biere 200 na 1000 ,a niekiedy 100 zależy od jazdy
jak jej maxa pocisne ,to ma apetyt
jak jej maxa pocisne ,to ma apetyt
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Nie będę robił remontu bo silnik ładnie chodzi a co do tych podglądania zaworów to odkręciłem kolanko i włozyłem kamere endoskopową i nic tam mokrego nie ma a motor stał 2 dni. Zawór był opuszczony wiec widziałem gniazdo przez które pownien teoretycznie spływac olej ale tak sie nie dzieje wiec zostawiam to i niech tk już będzie. Będę częściej dolewał
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
ja przed sezonem dałem nowy olej, do teraz zrobiłem prawie 3000 tys, a poziom oleju w okienku jaki był, taki jest, czyli wynika, ze bierze mało oleju (chyba dobrze). Przy czym, zaobserwowałem to co bynio pisał, że na dekielku i w jego okolicach, od zaworu wydechowego przy cylindrze nr 2(ten bliżej przedniego koła) gromadzi się trochę takiej 'mazi olejowej' (nie jest mokra, ale ewidentnie jest to trochę oleju i pył, który się tam osadza podczas jazdy). Nie jest to objaw padnięcia jakiejś uszczelki?? (jeżeli tam jakaś jest w ogóle)
EDIT: gdzie szukać początku odmy??
bo koniec jest tam gdzie filtr powietrza (jedno z jajek)
EDIT: gdzie szukać początku odmy??
bo koniec jest tam gdzie filtr powietrza (jedno z jajek)
Ostatnio zmieniony 14 września 2012, 00:37 przez gpz, łącznie zmieniany 1 raz.
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Na takie wycieki nie kombinuj z uszczelnianiem tylko weź szmatkę i przetrzyj od czasu do czasu. To, że jakaś konstrukcja mechaniczna czasem się zapoci, jest na tyle naturalne, że nie ma sensu "poprawiać" bo możesz równie dobrze poprawić jak i popsuć
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Jezeli bierze Ci 700 na 1000 km to tylko uszczelniaczami zaworowymi moze tyle wziac ( uszczelniacze do wymiany ) , albo wyciek ,przez pierscienie jezeli bierze to nie takie ilosci .Bynio pisze:Po czym można rozpoznać że silnik olej pobiera przez nieszczelne uszczelniecze na zaworach ? Pomijając fakt że przy puszczeniu manetki powienien kopcić to czy można sie też kierować tym że pod dekeilkami od regulacji zaworów będzie jakaś ilość oleju ?. Pobiera mi sporo oleju bo prawie 700ml na 1000km i najdziwniejsze jest to że nie kopci podczas jazdy więc trudno wyłapać czy na pierścieniach czy na uszczelniaczach zaworów. Wykręciłem świece to tył był normalny natomiast przód był w sadzy z tym że tylko częśc metalowa świecy a porcelanka w miarę normalny stan. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysła jak zdiagnozować to pobierania to będę wdzięczny za sugestkie.
sorki za angielska klawiatura
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- ZWIERZAK
- Posty: 1026
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
A jakby się trochę pogimnastykować to myślę że szło by zrobić uszczelniacze bez demontażu głowicy.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
sprawdź odmę silnika i jej opaski zaciskowegpz pisze:P zaobserwowałem to co bynio pisał, że na dekielku i w jego okolicach, od zaworu wydechowego przy cylindrze nr 2(ten bliżej przedniego koła) gromadzi się trochę takiej 'mazi olejowej
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Doszedłem do wniosku że wymienię jednak uszczelniacze na zaworach jak zakończę sezon. Chcę to zrobić samemu i nie ukrywam że lekko się stresuję bo o ile z samymi głowicami nie widze problemu to zastanawiam sie jak wyjąć silnik ale jak już przyjdzie do wyjęcia to będe główkował na bierząco . Mam serwisówkę i tam jest opisane co po kolei zrobić więc myślę że da się rade i satysfakcja będzie tym większa że to samemu zrobię . Nie jest problemem dla mnie zaprowadzić do mechanika ale mam własnie takie ciągoty by to wykonac przy pomocy moich pazuruów Jeżeli po wymianie uszczelniaczy w przyszłym sezonie okaże się że to jednak przyczyna były cylindry i pierścienie to wtedy oddam do mechanika bo tego raczej sie nie podejmę ale z głowicami to myśle że dam radę
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
demontaż silnika to godzina roboty z jednym piwem
demontujesz serki, sety, połączenia gumowe gaźników z ramą, linki, rozłączasz przewody elektr. po prawej i lewej stronie silnika, w Twoim przypadku demontujesz pompę paliwa, odkręcasz dociski kolanek i prawy tylny set mocujący zarazem wydech (dobrze jest też popuścić śrubę mocującą puszkę tłumika). Odkręcasz dolną śrubę i jedną tylną górną silnika, jedną przednią, podjeżdżasz wózkiem pod silnik i odkręcasz drugą tylną i drugą przednią górną i silnik do przodu
tak mniej więcej w ciągu to wygląda
demontujesz serki, sety, połączenia gumowe gaźników z ramą, linki, rozłączasz przewody elektr. po prawej i lewej stronie silnika, w Twoim przypadku demontujesz pompę paliwa, odkręcasz dociski kolanek i prawy tylny set mocujący zarazem wydech (dobrze jest też popuścić śrubę mocującą puszkę tłumika). Odkręcasz dolną śrubę i jedną tylną górną silnika, jedną przednią, podjeżdżasz wózkiem pod silnik i odkręcasz drugą tylną i drugą przednią górną i silnik do przodu
tak mniej więcej w ciągu to wygląda
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
na połączeniu silnika z kardanem wyjdzie bez problemu ? tam jest jakis wieloklin ?
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
tak zwykły wieloklin bez żadnych zaczepów - przy silniku zostaje krzyżak zakończony wieloklinem
widoczne jest to od kołnierza w prawą stronę
widoczne jest to od kołnierza w prawą stronę
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Zakupiłem dzisiaj uszczlki do motoru i w zestawie były dwie pod cylinder, dwie pod głowice, dwie pod kolanka wydechów, dwa oringi to króćców ssących cztery uszczelniacze zaworów i aż cztery uszczelki do napinaczy rozrządu i zastanawiam się dlaczego tyle dali pod te napinacze . Co dziwne jak patrzyłem w necie to w innym sklepie tez była taki zestaw i tez były cztery pod napinacze.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
masz 2 napinacze i dwie zaślepki w tym silniku
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
a gdzie szukac odmy i jej zacisków? koniec jest pod jajkiem z filtrem powietrza, a początek?
PS. sprawdziłem świece, wyglądają idealnie
PS. sprawdziłem świece, wyglądają idealnie
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
pokrywka koła rozrzadu wałka cylindra przedniego - rurka idąca do ramy - lubi spękać
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Pała ze mnie bo tego niezauważyłem a co do rurki od odmy to już mi pękła po tym jak powiedziałeś żeby wstawił ten tłumik płomienia od malucha i wymieniłem na inny wąż-waldi- pisze:masz 2 napinacze i dwie zaślepki w tym silniku
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
sprawdziłem wężyk, jest jak najbardziej ok, żadnych spękań itp itd. była u jego wyjścia mała, tłusta i w zasadzie sucha plama oleju wymieszana z kurzem, ale nie była ona czyszczona od zakupu moto, czyli od roku. Więc chyba zostawiam to w spokoju, yamaha chodzi dobrze, więc ciesze się jazdą
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
Jak pisałem wczesniej będę wymianiał uszczelniacze ale tak mnie ciekawośc korciła i dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w cylindrach i jak sie okazało to na tylnim czyli nr1 mam 9,5 a na przednim czyli nr2 mam 7,5 atmosfery . Z przednim cylindrem mam cały czas problem bo świeca stale okopcona ale ogólnie moto gada ładnie . Co sądzicie o tekiej różnicy i tak małym ciśnienieu na przednim garze ? . Mile widziane jakieś sugestie bo jak rozbiorę głowicę to co mogę sprawdzić na cylindrach ?. Zapomniałem dodać że pomiar robiłem na zimnym silniku ale wieczorem postaram sie go rozgrzać i jeszcze raz sprawdzę.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
a sprawdzałeś samo ciśnienie, czy jeszcze wlałeś do cylindra na tłok trochę oleju?
EDIT: nie czytałem o zimnym silniku
EDIT: nie czytałem o zimnym silniku
Ostatnio zmieniony 25 września 2012, 14:13 przez Flower, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak rozpoznać branie oleju?
no to taki pomiar jest do niczego, tylko na gorącym i na maxa odkręcona manetka.Bynio pisze: Zapomniałem dodać że pomiar robiłem na zimnym silniku ale wieczorem postaram sie go rozgrzać i jeszcze raz sprawdzę.