Hałasujące sprzęgło w 535
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Podkładka nie jest dociskana sprężynami, tylko koszyczkiem który ma być dokręcony bodajże z siłą 70 Nm.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
No tak - masz rację.mytek1 pisze:Podkładka nie jest dociskana sprężynami, tylko koszyczkiem który ma być dokręcony bodajże z siłą 70 Nm.
W takim razie, przyjmując te założenia, jakie są mierzalne parametry luzu kosza lub jego "bicia" promieniowego?
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
A może wielowypust w podkładce jest zrobiony tylko po to, żeby było ją można włożyć lub ściągnąć? Bez niego podkładka musiała by mieć większą średnicę wewnętrzną. Dopiero wtedy by hałasowała.mash251 pisze: Skoro jest to podkładka dystansowa, posiada wielowypust to nie powinna znajdować się na "frezie" wałka?
Tak se myślę
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Nie można tego wykluczyć, niemniej jednak jeżeli tak jest to konstruktor ewidentnie nie popisał się. Podkładka ta ma znacząco większą średnicę niż rowek. Ale OK - nadal poszukuję konkretnych wartości dopuszczalnego "bicia" kosza sprzęgłowego - bo na "oko" to rozlewam do kieliszków.
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
kosz sprzęgłowy hałasuje- stuka ponieważ powstał luz pomiędzy współpracującymi ze sobą kołami
zębatymi(luz międzyzębny),tym umieszczonym z tyłu kosza a tym które z nim współpracuje-jest chyba zamontowane
na wale korbowym,
jest najbardziej słyszalny gdy motor jest na luzie,ponieważ wtedy zębatki względem siebie są swobodne
a charakterystyczny stukot powstaje wtedy,kiedy zęby jednego koła UDERZAJĄ o zęby tego drugiego
ucichnie,zmniejszy się gdy wciśniemy sprzęgło i wrzucimy jedynkę...
zębatymi(luz międzyzębny),tym umieszczonym z tyłu kosza a tym które z nim współpracuje-jest chyba zamontowane
na wale korbowym,
jest najbardziej słyszalny gdy motor jest na luzie,ponieważ wtedy zębatki względem siebie są swobodne
a charakterystyczny stukot powstaje wtedy,kiedy zęby jednego koła UDERZAJĄ o zęby tego drugiego
ucichnie,zmniejszy się gdy wciśniemy sprzęgło i wrzucimy jedynkę...
Ostatnio zmieniony 06 grudnia 2014, 08:28 przez ziółko1961, łącznie zmieniany 1 raz.
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Ooooooo Super teoria.
Wobec czego, na czym polega wielokrotnie przytaczana regeneracja kosza sprzęgłowego?
Jak do tej pory regenerowałem kosze s. w innych sprzętach to naprawie podlegała "piasta" kosza (abstrahując od "odleżyn" tarcz sprzęgłowych na wieńcu kosza).
Wobec czego, na czym polega wielokrotnie przytaczana regeneracja kosza sprzęgłowego?
Jak do tej pory regenerowałem kosze s. w innych sprzętach to naprawie podlegała "piasta" kosza (abstrahując od "odleżyn" tarcz sprzęgłowych na wieńcu kosza).
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
możesz troszkę to rozwinąć,wyjaśnić na czym polegała ta regeneracja...mash251 pisze:
Jak do tej pory regenerowałem kosze s. w innych sprzętach to naprawie podlegała "piasta" kosza
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Proszę bardzo...
Periodyk nazywa się "Naprawa motocykli"...
Periodyk nazywa się "Naprawa motocykli"...
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Jestem już po "operacji regeneracji".
Nie mogąc doszukać się wymiarów naprawczych zastosowałem pasowanie, niemniej jednak wg. "zasady stałego wałka", dałem 3 setki luzu i po zamontowaniu elementy współpracują idealnie. Nic nie stuka, nie puka - silnik znacząco ucichł Zastosowałem tuleję z brązu fosforowego.
Jedynie co mnie niepokoi to wibracje silnika. Tak jak przed naprawą sprzęgła, jak i po silnik wpada w drgania do tego stopnia, że przy pewnej prędkości obrotowej silnika (najwyraźniej będącej prędkością rezonansową) drut przy hamulcu nożnym wali w osłonę sprzęgła jak młotek w kowadło
Po prawej stronie silnika, przy okazji przedmiotowej naprawy stwierdziłem iż wszystko gra i buczy - teraz mam już moto przygotowane do sezonu, wobec czego przyszłą zimą zaglądam pod lewą kapę - może coś się dzieje z kołem magnesowym?
A może inne pomysły?
Nie mogąc doszukać się wymiarów naprawczych zastosowałem pasowanie, niemniej jednak wg. "zasady stałego wałka", dałem 3 setki luzu i po zamontowaniu elementy współpracują idealnie. Nic nie stuka, nie puka - silnik znacząco ucichł Zastosowałem tuleję z brązu fosforowego.
Jedynie co mnie niepokoi to wibracje silnika. Tak jak przed naprawą sprzęgła, jak i po silnik wpada w drgania do tego stopnia, że przy pewnej prędkości obrotowej silnika (najwyraźniej będącej prędkością rezonansową) drut przy hamulcu nożnym wali w osłonę sprzęgła jak młotek w kowadło
Po prawej stronie silnika, przy okazji przedmiotowej naprawy stwierdziłem iż wszystko gra i buczy - teraz mam już moto przygotowane do sezonu, wobec czego przyszłą zimą zaglądam pod lewą kapę - może coś się dzieje z kołem magnesowym?
A może inne pomysły?
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Nie wiem czy brąz fosforowy ,na tuleje sprawdzi się w tych warunkach pracy
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Z brązu fosforowego produkuje sie między innymi tulejki i panewki do urządzeń pracujacych na dużych obrotach przy równomiernych obciążeniach, więc i do takich celów.jjanusz pisze:Nie wiem czy brąz fosforowy ,na tuleje sprawdzi się w tych warunkach pracy
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- Robson666
- Posty: 177
- Rejestracja: 15 czerwca 2015, 14:39
- Motocykl: Virago DX535/XVS1100
- Lokalizacja: Trzebnica
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Hałasujące sprzęgło w 535
Witam,
czytam posty o sprzęgle w 535 i zwracam się do Was z moim objawem:
1. silnik zimny - nic nie słychać
2. po rozgrzaniu na biegu jałowym stuki z prawej strony w okolicy sprzęgła
3.po wciśnięciu sprzęgła stukot zanika
4 sprzęgło działa poprawnie, biegi wchodzą bez problemu, nie ciągnie ani się nie ślizga.
Z postów wynika, że ten typ tak ma i się nie przejmować , ale zima przed nami i zaplanowałem rozebrać i stąd moje pytanie:
Który z elementów sprzęgła zazwyczaj powoduje ten stukot i w jakie części powinienem się zaopatrzyć.
Załączam rysunek , będę wdzięczny za podpowiedź, ułatwi mi to naprawę
pozdrawiam
czytam posty o sprzęgle w 535 i zwracam się do Was z moim objawem:
1. silnik zimny - nic nie słychać
2. po rozgrzaniu na biegu jałowym stuki z prawej strony w okolicy sprzęgła
3.po wciśnięciu sprzęgła stukot zanika
4 sprzęgło działa poprawnie, biegi wchodzą bez problemu, nie ciągnie ani się nie ślizga.
Z postów wynika, że ten typ tak ma i się nie przejmować , ale zima przed nami i zaplanowałem rozebrać i stąd moje pytanie:
Który z elementów sprzęgła zazwyczaj powoduje ten stukot i w jakie części powinienem się zaopatrzyć.
Załączam rysunek , będę wdzięczny za podpowiedź, ułatwi mi to naprawę
pozdrawiam
Robson666