pękniety króciec gaźnika Virago 125
pękniety króciec gaźnika Virago 125
Witam wszystkich serdecznie,
Od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem XV 125. W związku z zakupem pierwszego motoru mam kilka pytań do Was doświadczonych użytkowników:
1. Przy ruszania lub zmianie biegów przy niskich obrotach dusi się i gaśnie. Trzeba mocniej dodać gazu aby się uciagnęła. Wczoraj zauważyłem ze króciec gaźnika jest pęknięty - czy to będzie jego wina? Jaki zamiennik polecacie? Pasuje od jakiegoś chińczyka?
2. Lekko skręcone kierownica w prawo - proszę o instrukcje jak ustawić ją prosto.
3. Delikatny wyciek oleju z uszczelki obudowy sprzęgła - czy wymIana polega tylko na zdjęciu pokrywy, oczyszczeniu i ponownym montażu czy są jakieś niespodzianki o których musze pamiętać przy tym zabiegu?
- olej 10W40 jakiej firmy - Motul, Castro czy jeszcze jakiś inny?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Od niedzieli jestem szczęśliwym posiadaczem XV 125. W związku z zakupem pierwszego motoru mam kilka pytań do Was doświadczonych użytkowników:
1. Przy ruszania lub zmianie biegów przy niskich obrotach dusi się i gaśnie. Trzeba mocniej dodać gazu aby się uciagnęła. Wczoraj zauważyłem ze króciec gaźnika jest pęknięty - czy to będzie jego wina? Jaki zamiennik polecacie? Pasuje od jakiegoś chińczyka?
2. Lekko skręcone kierownica w prawo - proszę o instrukcje jak ustawić ją prosto.
3. Delikatny wyciek oleju z uszczelki obudowy sprzęgła - czy wymIana polega tylko na zdjęciu pokrywy, oczyszczeniu i ponownym montażu czy są jakieś niespodzianki o których musze pamiętać przy tym zabiegu?
- olej 10W40 jakiej firmy - Motul, Castro czy jeszcze jakiś inny?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
...króciec na allegro kupisz
...kiera skrzywiona, do wymiany
...demontaż, wymiana uszczelki i montaż
...w/g mnie olej każdy byle nie castrol, ogólnie 10W40
...kiera skrzywiona, do wymiany
...demontaż, wymiana uszczelki i montaż
...w/g mnie olej każdy byle nie castrol, ogólnie 10W40
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Dzięki za krótka odpowiedz ale może tak trochę więcej szczegółów?
1. Króciec juz zamówiłem oryginalny a stary zdemontowany - poradzę juz z tym sobie.
2. Z kierownicą może źle się okreslilem - jest źle ustawiona a nie skrzywiona. Jak się ją ustawia w sposób prawidłowy? Zauważyłem że nakrętki górne były poluzowana dość sporo.
3. Obudowa zdemontowana, dziś będzie uszczelka to złoże całość. Pytanie tylko czy dawać pod uszczelkę delikatnie sylikon czy nie?
1. Króciec juz zamówiłem oryginalny a stary zdemontowany - poradzę juz z tym sobie.
2. Z kierownicą może źle się okreslilem - jest źle ustawiona a nie skrzywiona. Jak się ją ustawia w sposób prawidłowy? Zauważyłem że nakrętki górne były poluzowana dość sporo.
3. Obudowa zdemontowana, dziś będzie uszczelka to złoże całość. Pytanie tylko czy dawać pod uszczelkę delikatnie sylikon czy nie?
- Spider
- Posty: 177
- Rejestracja: 07 lutego 2015, 23:16
- Motocykl: xv535 -> FZ6
- Lokalizacja: Łódź / Czaplinek
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
podłącze się z pytaniem o uszczelkę. mam do wymiany uszczelkę alternatora w 535 i zastanawiam się czy przy montowaniu dodatkowo ją jakoś smarować ? - ktoś tam radził smarem, ktoś tam sylikonem motoryzacyjnym, ktoś inny farbą olejną...
smarować czy nie?
smarować czy nie?
XV 535 Sportster
FZ6 Fazer
FZ6 Fazer
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Ad2 Najpierw przykręcasz kierownicę do riserów , potem przykręcasz risery do półki ( od dołu ) . Podobnie z lagami ( moto musi być podparte , kolo w górze ), luzujesz śruby mocujące lagi na dolnej i górnej półce ,najpierw skręcasz prawidłowo oś koła ustawiasz obydwie lagi rowno w stosunku do gornej półki i skręcasz na górnej i dolnej . Jeżeli po tych zabiegach kierownica bedzie nadal krzywa , to znaczy , że moto było po wypadku .bolekwrc pisze:Dzięki za krótka odpowiedz ale może tak trochę więcej szczegółów?
1. Króciec juz zamówiłem oryginalny a stary zdemontowany - poradzę juz z tym sobie.
2. Z kierownicą może źle się okreslilem - jest źle ustawiona a nie skrzywiona. Jak się ją ustawia w sposób prawidłowy? Zauważyłem że nakrętki górne były poluzowana dość sporo.
3. Obudowa zdemontowana, dziś będzie uszczelka to złoże całość. Pytanie tylko czy dawać pod uszczelkę delikatnie sylikon czy nie?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
dziękuję za odpowiedź
śrubę środkową (mocowanie w ramie) trzeba luzować?
śrubę środkową (mocowanie w ramie) trzeba luzować?
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Króciec wymieniony ale dalej na niskich obrotach np przy ruszania muli, zdusza go - jaka może być przyczyna?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Niebolekwrc pisze:dziękuję za odpowiedź
śrubę środkową (mocowanie w ramie) trzeba luzować?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- DejwiD2407
- Posty: 484
- Rejestracja: 08 sierpnia 2013, 22:25
- Motocykl: virago 125->HD N1200
- Lokalizacja: Kazimierz Dolny/Rzeszów
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Wymień świece. Moja w tym roku tez sie dusiła i nie chciała jechać. Nowe świece i śmiga jak nowa. Możliwe ze u ciebie to nie bedzie to ale drogie nie są wiec mozna spróbować zamiast grzebać w gaźniku.
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
świece wyglądają bardzo dobrze ale i tak je wymieniłem - nie pomogło. odstawiłem virażkę do serwisu na 99% czyszczenie gaźnika. dam znać jak będzie gotowa.
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Mam takie same objawy u siebie. Mimo wymiany króćca (kolektora) ssącego, mechanik zdiagnozował konieczność dodatkowej wymiany membrany (nie jest pęknięta, ale podobno już zaczyna pękać) i co ciekawe króćca łączącego gaźnik z ramą.bolekwrc pisze:świece wyglądają bardzo dobrze ale i tak je wymieniłem - nie pomogło. odstawiłem virażkę do serwisu na 99% czyszczenie gaźnika. dam znać jak będzie gotowa.
Czy macie jakiś namiar na membrany w normalnej cenie? Na allegro sprzedają razem z przepustnicą za.. 400 zł
Zastanawia mnie też wpływ spękania króćca łączącego gaźnik z ramą. Czy sądzicie że może mieć wpływ na duszenie się przy zmianie obrotów z niskich na wyższe?
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Nie mam jeszcze gotowego motoru, czeka grzecznie w serwisie na swoją kolej - przed majówka spore obłożenie mają. Ponoć dziś mają się nią zająć wiec dam znać co i jak.
Ze wstępnych informacji, które otrzymałem przy zdawaniu motoru do serwisu, wynika ze do czyszczenia u mnie jest gaźnik tym bardziej ze nie był ruszany od lat przez poprzedniego właściciela.
Ze wstępnych informacji, które otrzymałem przy zdawaniu motoru do serwisu, wynika ze do czyszczenia u mnie jest gaźnik tym bardziej ze nie był ruszany od lat przez poprzedniego właściciela.
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
motor zrobiony w serwisie, dziś odbieram - czynności wykonane:
- czyszczenie gaźnika
- regulacja gaźnika
- regulacja główki ramy
- czyszczenie gaźnika
- regulacja gaźnika
- regulacja główki ramy
- mariusz_u
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 czerwca 2014, 22:32
- Motocykl: Yamaha Virago XV 535
- Lokalizacja: Władysławowo
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
To pochwal sie jeszcze ile wybuliłeś?
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
koszt 96zł a o efektach dam znać jak przetestuje popołudniu.
z info które otrzymałem (kontakt telefoniczny) wczoraj już był gotowy o 13, jeszcze sprawdzali po 2 h stygnięcia ale prosili abym jeszcze go zostawił do dziś żeby sprawdzili go na całkiem zimnym silniku po nocnym postoju. Po godz. 9 otrzymałem info że wszystko gotowe i działa prawidłowo.
Bump:
Chyba pochwalilem dzień przed zachodem słońca...
motor jeździ o wiele lepiej ale jako takiej regulacji nie było... zduszony zostalbdolot powietrza bo miał zbyt uboga mieszankę. Wykonanie w tej formie gdyż ponoć nie da się przekręcić śruby wolnych obrotów i tu pytanie do was czy jest jakiś patent na to by ją rozruszać?
Co do kierownicy a dokładniej regulacji główki ramy nie wykonali choć sciemniali że było robione ale nic więcej się nie da... i tu też pytanie do was i prośba o pomoc.
może jeszcze raz opiszę jak wygląda sytuacja:
Żeby kolo było ustawione prosto musze całą kierownicę skręcone lekko w prawo. Równo ze wszystkim przekrecaja się lagi i obie pułki. Na ramie nie ma śladów jakiejkolwiek naprawy czy popękanego lakieru.
Mechanik sugerował ze ktoś mógł uderzyć kiedyś przednim kołem i sztuce idącą od dolnej pułki jest skrzywiona i stad taki efekt.
jakie są wasze opinie?
z info które otrzymałem (kontakt telefoniczny) wczoraj już był gotowy o 13, jeszcze sprawdzali po 2 h stygnięcia ale prosili abym jeszcze go zostawił do dziś żeby sprawdzili go na całkiem zimnym silniku po nocnym postoju. Po godz. 9 otrzymałem info że wszystko gotowe i działa prawidłowo.
Bump:
Chyba pochwalilem dzień przed zachodem słońca...
motor jeździ o wiele lepiej ale jako takiej regulacji nie było... zduszony zostalbdolot powietrza bo miał zbyt uboga mieszankę. Wykonanie w tej formie gdyż ponoć nie da się przekręcić śruby wolnych obrotów i tu pytanie do was czy jest jakiś patent na to by ją rozruszać?
Co do kierownicy a dokładniej regulacji główki ramy nie wykonali choć sciemniali że było robione ale nic więcej się nie da... i tu też pytanie do was i prośba o pomoc.
może jeszcze raz opiszę jak wygląda sytuacja:
Żeby kolo było ustawione prosto musze całą kierownicę skręcone lekko w prawo. Równo ze wszystkim przekrecaja się lagi i obie pułki. Na ramie nie ma śladów jakiejkolwiek naprawy czy popękanego lakieru.
Mechanik sugerował ze ktoś mógł uderzyć kiedyś przednim kołem i sztuce idącą od dolnej pułki jest skrzywiona i stad taki efekt.
jakie są wasze opinie?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
lagi do wymiany, tego nie ustawisz
co do gaźnika jeżeli jest OK to filtr sprawdź i jego podstawę, czy nie było kombinowane, lub nie pękła
co do gaźnika jeżeli jest OK to filtr sprawdź i jego podstawę, czy nie było kombinowane, lub nie pękła
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Witajcie,
ogólnie serwis zrobił patent z dołożeniem gąbki dodatkowej do filtra powietrza aby ograniczyć przepływ powietrza. Patent był wymuszony, jak powiedział mechanik, przez brak możliwości regulacji wolnych obrotów - wg nich była zaśniedziała tak mocno że nie da się nią kręcić. Ponieważ mam spore doświadczenie w mechanice samochodowej postanowiłem sam zajrzeć jak to wygląda po ich wykonaniu i spróbować sam podziałać...
A więc:
- wyrzuciłem gąbkę którą serwis dołożył,
- sprawdziłem obudowę filtra pod kątem uszkodzeń - brak,
- odnalazłem śrubę wolnych obrotów i ku mojemu zdziwieniu bez problemu można nią kręcić i jest reakcja silnika
- skręciłem śrubę wolnych obrotów do zera i odkręciłem 2,5 obrotu, troszkę się jeszcze mulił więc dodawałem po 1/4 obrotu i tak zakończyłem na 3 obrotach i silnik elegancko reaguje na każde ruszenie manetką.
Z serwisem rozprawię się w poniedziałek za ściemę, którą mi wkręcili!!!
Odnośnie przodu i lekko przekrzywionego koła po dokładnych oględzinach i rozebraniu przodu prawa laga pod dolną półką jest wykrzywiona. W poniedziałek zabieram półki i lagi i jadę na dokładne sprawdzenie i prostowanie do firmy Tecrol.
ogólnie serwis zrobił patent z dołożeniem gąbki dodatkowej do filtra powietrza aby ograniczyć przepływ powietrza. Patent był wymuszony, jak powiedział mechanik, przez brak możliwości regulacji wolnych obrotów - wg nich była zaśniedziała tak mocno że nie da się nią kręcić. Ponieważ mam spore doświadczenie w mechanice samochodowej postanowiłem sam zajrzeć jak to wygląda po ich wykonaniu i spróbować sam podziałać...
A więc:
- wyrzuciłem gąbkę którą serwis dołożył,
- sprawdziłem obudowę filtra pod kątem uszkodzeń - brak,
- odnalazłem śrubę wolnych obrotów i ku mojemu zdziwieniu bez problemu można nią kręcić i jest reakcja silnika
- skręciłem śrubę wolnych obrotów do zera i odkręciłem 2,5 obrotu, troszkę się jeszcze mulił więc dodawałem po 1/4 obrotu i tak zakończyłem na 3 obrotach i silnik elegancko reaguje na każde ruszenie manetką.
Z serwisem rozprawię się w poniedziałek za ściemę, którą mi wkręcili!!!
Odnośnie przodu i lekko przekrzywionego koła po dokładnych oględzinach i rozebraniu przodu prawa laga pod dolną półką jest wykrzywiona. W poniedziałek zabieram półki i lagi i jadę na dokładne sprawdzenie i prostowanie do firmy Tecrol.
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
możecie podpowiedzieć czy lagi z XV 250 pasują do XV 125
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Witam wiecie może czym się różni króciec virago 125 za 60 zł a 300 ?chce kupić i nie wiem czy da coś założenie najdroższe go
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Nie ma różnicy
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
Witam wiecie może czym się różni króciec virago 125 za 60 zł a 300 ?chce kupić i nie wiem czy da coś założenie najdroższe go
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: pękniety króciec gaźnika Virago 125
różnicy ma Nie
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)