silnik xv1000

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Pany mam problem, posiadam xv1000 85r zrobiłem szlif wału + nowe panewki, uszczelniacze zaworów i uszczelki głowicy, dotarte zawory. Pierścienie i cylindra bez progu i rys wydawały się ,,na oko " OK. Po złożeniu i założeniu silnika odpalił <radocha> . Jak to po rozbiórce i składaniu dymił na siwo/niebiesko z kominów ale myślałem że olej po smarowaniu tłoków się wypali i będzie ok a tu dalej dymi :[ . Po przejechaniu kilku km i rozgrzaniu dymienie jest bardzo małe. Jak ostygnie daje jak z parowozu. Sprawdziłem ciśnienie P-8,2Bar T-10Bar i na P przednim cylindrze mokra świeca <mysli> . Po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu oleju czuć MOCNO ssanie i wylot powietrza z korpusu silnika przedmuchy :[ . Gdzie tkwi problem co jeszcze sprawdzić aby zlokalizować przedmuchy :( może ktoś miał podobny problem?
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: 2007XV1700 »

pierścienie?
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Ale dlaczego tylko na 1 cylindrze i gdzie ewentualnie mogę dostać pierścienie ?
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: Darek Adamczewski »

Objawy wskazują na pierścienie, konkretnie na zużycie pierścieni zgarniających - tzw. olejowych. Może Ci któryś "chrupnął" przy montażu? Jeśli masz manometr do pomiaru ciśnienia, to zrób jeszcze tzw. próbę olejową. Ok. 2 cm oleju wlewa się strzykawką w otwór świecy i wtedy mierzy ciśnienie. Tylko najpierw olej do jednego cylindra, potem pomiar, a później to samo w drugim. Jeśli ciśnienie się w zauważalny sposób podniesie, to znaczy, że układ tłok-pierścienie-cylinder jest zużyty. I jeszcze jeden szczegół. Czy zmierzyłeś luz pierścieni w rowkach i luz pierścieni na zamkach po włożeniu co cylindra. Szczegóły w serwisówce. Zamki pierścieni przed montażem powinny być przemieszczone względem siebie o 120 stopni.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Ciśnienie mierzyłem i wyszło na przednim ok 8,2 tył 10 Bar rozumiem że po zalaniu olejem poszczególnych cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od podanych ? Gęsty olej uszczelni pierścienie dobrze kumam ?
Pierścieni nie zdejmowałem z tłoków tylko przemyłem całość w Pb przekręciłem zamki w gwiazdę i założyłem.
Muszę pożyczyć jeszcze raz manometr i sprawdzić z olejem.
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedz.
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: Arni »

GRZEGORZ_HELL pisze:Po odpaleniu i odkręceniu korka wlewu oleju czuć MOCNO ssanie i wylot powietrza z korpusu silnika przedmuchy :[
To jest normalne zjawisko i niema związku z Twoim problemem.
GRZEGORZ_HELL pisze:rozumiem że po zalaniu olejem poszczególnych cylindrów ciśnienie powinno być wyższe od podanych
Dokładnie tak. Ciśnienia na obydwu cylindrach powinny się wyrównać. Gdy tak się stanie to oznacza, że masz nieszczelność na układzie pierścienie-cylinder.
Ja tak mam w swojej XV750 z 83r. - na jednym cylindrze mam ok 8,5bar. Yamaszka jeździ tak od lat i nie narzeka :wink:
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Czyli ten efekt ,,ssania i wydechu" na odkręconym korku oleju to normalne tak mają wszystkie xv.
Ciśnienie ciśnieniem nie czuję spadku mocy itd. tylko to dymienie na siwo/niebiesko na początku jest denerwujące.
A czy u Ciebie też tak dymi na zimnym?
Awatar użytkownika
Arni
Posty: 2530
Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 38
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: Arni »

Nie, mój nie dymi i nie bierze oleju.
Obrazek
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
kamyk2351
Posty: 310
Rejestracja: 12 lutego 2015, 19:27
Motocykl: Yamaszka
Lokalizacja: południowy wschód
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: kamyk2351 »

Jeźeli ci dymi na zimnym silniku a później dymienie zanika to obstawiam na nieszczelne prowadnice zaworów, po zgaszeniu silnika olej ktory jest w glowicy spływa przez nieszczelne prowadnice zaworów na tłoki i po powtórnym odpaleniu silnika się spala i stad niebieski dym, po kilkumunutowej pracy dymienie ustaje poniewaź olej ba tlokavh się wypalił.
Możliwa też obcja że nadmiernie zużyte zawory tz. ich bieżnie pracujące w prowadnicach.
Awatar użytkownika
Pawcio89
Posty: 148
Rejestracja: 12 czerwca 2012, 10:13
Motocykl: XV 250 3LS, VT 1100
Lokalizacja: Przewrotne
Wiek: 35
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: Pawcio89 »

Tak jak piszę poprzednicy opcji jest wiele, a od siebie dodam jeszcze że przyczyną pobierania oleju może być jeszcze owal na tulei cylindra.
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Zawory były docierane i bez luzu na prowadnicach, dodatkowo założyłem nowe uszczelniacze na nie. Sam już nie wiem co o tym myśleć ??
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: 2007XV1700 »

Nie ma co myśleć tylko trzeba zrobić próbę olejową
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Witam ponownie, nie miałem przyrządu do zmierzenia ale dziś się udało. Co ciekawe wcześniej 1 cylinder wskazywał ok 8,2 a tył 10 Bar a dziś po kilku odpaleniach i 2 krótkich testach na zimnym 1 ok 9 Bar 2 b/z.
Po wstrzyknięciu oleum ciśnienie podskoczyło w obu cylindrach po ok 0,5 Bar nie wiem czy to dużo czy mało. Jedno jest pewne coś podskoczyło czyli uszczelniło. Dymi z obu kominów dalej myślałem że z 1 tylko bo rury są połączone ale porozpinałem na kolanku i dymi z obu :frustrated:
Macie jakieś pomysły co dalej ??
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: Artur »

To dziwne jak by Ci nie dymił, bierze olej przez cylindry i tyle.
popełniłeś sporo błedów składając to
nie zmierzyłeś luzu pierścienia w rowku tłoka
nie zmierzyłeś zużycia cylindra i tłoka
nie przechonwałes cylindra aby nadac mu rysy niezbędne do dopasowania sie pierścieni
ze poskładałeś to na stare pierścienie to juz przy poprzednich błędach nie ma znaczenia

taki zespół tłok cylinder działa nieraz dobrze dopóki się go nie rozbierze potem muszą byc spełnione określone warunki aby mógł sie dotrzeć i znowu pracować OK
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Zgadzam się, przed rozebraniem nie było problemu z tłokami i pierścieniami tylko z wałem dlatego nie ruszałem tematu. Okazało się że po rozebraniu silnika wystarczyło zmienić położenie pierścieni przy myciu i wyszło to co jest teraz. Na szczęście zdjęcie głowic i cylindrów to mniejszy problem niż rozpoławianie silnika. Trzeba pozbierać $$$ na pierścienie i przechonować cylindry.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: -waldi- »

czy pierścień olejowy poskładałeś zgodnie z "normami" ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
GRZEGORZ_HELL
Posty: 24
Rejestracja: 18 listopada 2012, 13:11
Motocykl: xv-1000 86r
Lokalizacja: Skierniewice
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: GRZEGORZ_HELL »

Nie składałem pierścieni olejowych bo ich nie zdejmowałem tylko tłoki z pierścieniami zostały umyte naoliwione i wsunięte w cylindry.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: -waldi- »

no to podczas mycia przestawiłeś elementy składowe pierścienia i kicha jak ich nie ustawiłeś
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: silnik xv1000

Post autor: tylust »

podpowiedź jakbyś chciał to kiedyś poprawiać

Obrazek
Tomek
ODPOWIEDZ