Wiosenna katastrofa. Virago 700

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
lussi
Posty: 1694
Rejestracja: 11 listopada 2013, 20:26
Motocykl: virago 700-;85 r
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: lussi »

Mój chodzi jak dizel ,postanowiłem nie tykać aż sie nie rozsypie,teraz rozbiore to tyle sie znajdzie że na zlot nie dojade,a tak coś wyjdzie to konkretnie :lol: :rock:
Ludzie nie dlatego przestaja sie bawic ze sie starzeja,lecz starzeja sie,bo przestaja sie bawic. Lucjan
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Witam, mam problem z ustawieniem rozrządu, mianowicie po włożeniu napinacza wałek się przekręca wyglada to tak http://www.fotosik.pl/zdjecie/efffda81d729c706 , niewiem jak to zrobić by napiąć ten łańcuszek by napinacz go tak nie ciągną. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: vinny »

Jeżeli na dole masz ustawiony znak prawidłowo tzn znak na kole pośrednim i na dolnym kole rozrządu są ustawione dokładnie naprzeciw siebie to góra (zdjecie ) jest ok , taka mała odchyłka na górze jest do przyjęcia . Pamiętaj , że łańcuch z przodu ( na zdjeciu z lewej strony ) po zainstalowaniu napinacza musi być napięty , cały "luz " łańcuszka kasuje napinacz . Jeżeli zdejmowałeś koło magnesowe to ustawianie rozrządu musisz zacząc od ustawienia prawidłowo znaku na zębatce pośredniej i na kole magnesowym ( znak z zębatki pośredniej musi być widoczny w " okienku " na kole magnesowym ) .Potem znak z zębatki pośredniej ustawiasz naprzeciw koła dolnego rozrządu i na koniec góre na znaki ( tak jak na zdjęciu ) , wtedy masz pewność , że rozrząd dla tylnego cylindra jest ustawiony prawidło .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Hej, a jaki jest moment dokręcenie magenta do wału, Bo z tego co zrozumiałem z cymlera to 150nm , a to bardzo dużo ?
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Darek Adamczewski »

150 Nm to obrazowo mówiąc 15 kg zawieszone na ramieniu 1 metra. Dość dużo.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Tak to dość dużo ale czy tyle ma tam być ?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: vinny »

Doktor Virago pisze:Hej, a jaki jest moment dokręcenie magenta do wału, Bo z tego co zrozumiałem z cymlera to 150nm , a to bardzo dużo ?
Nie jestem pewien , ale chyba 164 nm , jutro będe w domku to sprawdzę dokladnie .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Hej, silnik sprawdzony odpala i pracuje pięknie. Lecz olej na walki dalej nie leci :evil: Czy możliwe ze przyczyna jest filtr oleju lub pokrywa filtra oleju. przed katastrofa został wymieniony filtr oraz pokrywka. Teraz jest nowy filtr lecz pokrywka jest tak którą zainstalowałem przed zatarciem.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: vinny »

Sprawdziłeś zawór ciśnienia oleju czy oring i spręzynka całe ? Pompe olejową sprawdzileś ? parametry i sposób jak mierzyć są w clymerze Sprawdz czy oring , ten wewnetrzny , z pokrywki filtra oleju jest odpowiedni , czy dokladnie uszczelnia , jeżeli nie uszczelni to ciśnienia też nie ma .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
riczi3
Posty: 36
Rejestracja: 29 września 2014, 15:48
Motocykl: YAMAHA XV 125 i 1100
Lokalizacja: Gdynia i okolice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: riczi3 »

Proponuję zdjąć lewą pokrywę zdjąć łańcuch z pompy olejowej wkręcić jakąś srubę w oś i za pomocą wiertarki kręcić pompą i sprawdzić czy wogóle pompuje olej tylko trzeba nieco pochylić motocykl na lewo żeby olej się nie wylewał a sięgał do brzegu karteru. Pokrywka na filtr oleju w zasadzie nie ma wielkiego znaczenia, jak będą nieszczelne oringi to olej będzie omijał filtr oleju. Można spróbować jeszcze bez filtra oleju zapalić i sprawdzić smarowanie wałków. Kolejna możliwość i ta wydaje mi się najbardziej prawdopodobna braku smarowania może być pokrywa prawa. Jest tam taka rurka przykręcona z oringiem i simeringiem doprowadzającym olej do wału korbowego i wałków rozrządu. Jeżeli chodzi o zawór ciśnieniowy oleju to ciężka sprawa do sprawdzenia bo trzeba rozpołowić silnik chociaż nie jestem do końca pewien.
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Hej, dzięki za odpowiedz, pod prawa pokrywa ten uszczelniacz wału został założony nowy. Pompę przed założeniem sprawdziłem i kręcą palcem olej już pompowała, lecz musiała być zalana sama nie była wstanie zaciągnąć oleju. Czas od kiedy ta pompa została zainstalowana a chwila odpalenia No to napewno z dwa tygodnie i może ten olej z pompy ściekł poprostu. Dzisiaj odkręcę filtr i spróbuje zalać pompę tą drogą może się uda. Tylko pytanie jak moto cała zimę jest nie ruszany i zazwyczaj po zimie jest wszystko ok.
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Problem rozwiązany, teraz uwaga przyczyna awarii była wymiana pokrywki filtra oleju, widocznie w różnych rocznikach kat otworu był troszkę inny po oględzinach obu pokrywkę jest różnica i zainstalowaniu starej pokrywki olej z magistrali na walki po odpaleniu po chwili zalał cylinder, jest to przykre ze przez własna niewiedzę załatwiłem maszynę. Mam nadzieje ze wszystko dobrze poskladalem i nadal będę miał radość z motocykla co do kosztów to wyszło ok 1200zl. Nauka jednak kosztuje kasę i nerwy. Ale jest w tym jeden plus poznałem bardzie budowę virago. Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 5106
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
Wiek: 42
Kontakt:
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: 2007XV1700 »

nowego i starego typu pokrywy mają inne pokrywki filtra. to nawet "na oko" widać z zewnątrz.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

To prawda, lecz jak szukałem informacji czy można stosować z innych roczników to uzyskałem odpowiedz ze tak, chyba na forum gdzieś to widziałem, to zamówiłem popatrzyłem czy otwory do przykręcenia dobrze się pokrywają i tak zainstalowałem :( widziałem ze są inne z zewnątrz ale nie myślałem ze ten otwór może być inaczej .
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: tylust »

Może nie doczytałeś dokładnie bo owszem CAŁE pokrywy boczne karterów można wymienić/zamienić, natomiast pokrywa karteru stanowi komplet z pokrywką filtra. Jak wymieniasz to CAŁY komplet, a nie stara pokrywka filtra do nowszej wersji pokrywy karteru lub odwrotnie.
Tomek
Doktor Virago
Posty: 40
Rejestracja: 05 października 2016, 16:55
Motocykl: Virago 700 1985
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: Doktor Virago »

Teraz to już wszystko jedno jak to było, moto jeździ :chopper: :nazdrowie: .
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4920
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: Wiosenna katastrofa. Virago 700

Post autor: grzegorzbr2 »

Doktor Virago pisze:Teraz to już wszystko jedno jak to było, moto jeździ :chopper: :nazdrowie: .
Oby długo :rock:
ODPOWIEDZ