Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
pero
Posty: 226
Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
Motocykl: Wild Star 1600
Lokalizacja: k. Strzelec Op.
Status: Offline

Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: pero »

Mam powtarzający się za każdym razem problem podczas gdy zostawiam moto na 8h w pracy a jest bardzo gorąco. Moto odpala praktycznie na dotyk, przejeżdża około 200-300 metrów i gaśnie. Nie wiem czy go zalewa czy brakuje paliwa.
Przeważnie po chwili kręcenia (3-5 min) odpala i później wszystko już jest ok.
Czy wiecie może co jest tego przyczyną?
Po nagrzaniu silnika podczas jazdy nigdy nie mam takich problemów, tylko jak moto stoi przez dłuższy czas na słońcu.
Awatar użytkownika
Darek Adamczewski
Posty: 785
Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: Darek Adamczewski »

Myślę, że coś się dzieje z nagrzanym paliwem. Może to mało estetyczne, ale spróbuj użyć takiej folii termicznej, jaką się zakłada na przednią szybę samochodów. Załóż na bak i zobacz co będzie. Jeśli pomoże, to znaczy że to wina rozgrzanej benzyny.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: vinny »

Przed odpaleniem przełącz kranik w pozycję poziomą PRI , jak dla mnie w pozycji on lub res nie dochodzi paliwo do gażników . Jak w PRI nie będzie klopotów to kranik do naprawy .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: Blunio »

Moze odpowietrzanie zbiornika paliwa nie jest drożne i nadmiernie rośnie ciśnienie w baku?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
zbródel
Posty: 222
Rejestracja: 11 czerwca 2015, 11:48
Motocykl: Wild Star 1600
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: zbródel »

Jeśli to kwestia ciśnienia, to powinno pomóc otwarcie na moment klapki wlewu.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

tłoczno w busie i w pociągu, a ja jadę na motongu... :chopper:
Awatar użytkownika
leopold
Posty: 579
Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: leopold »

Blunio pisze:Moze odpowietrzanie zbiornika paliwa nie jest drożne i nadmiernie rośnie ciśnienie w baku?
Może zostaw, dla eksperymentu, gdzieś w bezpiecznym miejscu, moto "na słońcu" ale z uchylonym korkiem wlewu paliwa? Jak problem nie wystapi, będziesz miał pewność, że zatkało się odpowietrzenie zbiornika.
Pozdrawia Leopold
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: barg »

Myślę, że ciśnienie to zły trop. Bardziej przemawia do mnie hipoteza z odparowywaniem paliwa z gaźników. Dlaczego tylko u Ciebie? może masz zbyt niski poziom paliwa w gaźnikach. Masz pompę paliwa? Jak nie to powodem może być zapchany kranik albo niedoskonałe działanie zaworu podciśnieniowego. Przełącz na PRI jak Ci kolega radził.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
pero
Posty: 226
Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
Motocykl: Wild Star 1600
Lokalizacja: k. Strzelec Op.
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: pero »

Dzięki za porady, na pewno sprawdzę choć teraz nie miałem jeszcze okazji bo czasu na moto nie ma :)

Odnośnie poziomu paliwa w gaźnikach - tutaj rozumiem, że jeśli nawet mam za niski poziom to PRI rozwiązuje problem?
Dodatkowo czy jazda na PRI nie wiąże się z jakimiś problemami ?
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 1107
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: vinny »

To nie tak jak myślisz . PRI rozwiąże Ci problem dolotu paliwa do gażników . W pozycji PRI paliwo płynie bez względu czy membrana w kraniku jest otwarta czy zamknieta ( w pozycji on i res membrana sterowana podciśnieniem otwiera przepływ ) Jazda a w zasadzie zostawianie motora w pozycji PRI nie jest wskazane , bo jak zaworki w gazniku są nieszczelne to może przelać paliwo do skrzyni korbowej .Zrób tak jak napisałem wyżej , sprawdzisz , czy Twoje problem mają związek z kranikiem . Poza tym możesz sprawdzi poziom paliwa w gaznikach , to kwestia 15 min i kawałka wężyka fi 5 mm .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Awatar użytkownika
pero
Posty: 226
Rejestracja: 19 kwietnia 2014, 18:45
Motocykl: Wild Star 1600
Lokalizacja: k. Strzelec Op.
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: pero »

Faktycznie przełączenie na PRI pomogło, przejechałem ok 1km kranik przestawiłem na ON i nie było problemu.
Czy w takim razie wystarczy zestaw naprawczy kranika czy trzeba nowy?
borgi
Posty: 97
Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
Motocykl: XV920J
Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Virago 750 - nagrzany na słońcu gaśnie

Post autor: borgi »

Ja kupowałem zestaw naprawczy za około 50zł bo po rozebraniu okazało się że membrana jest poszarpana i do tego ktoś coś tam grzebał i zaślepiał. Ale na olx znalazłem kranik nówka nie używany za około 80 zł. Podobno były to popularne kraniki w japońskich motocyklach i jest łatwo dostępny na rynku.
Jak masz możliwość nowy za niewiele więcej niż zestaw naprawczy to lepiej bierz nowy.
ODPOWIEDZ