Czy ktoś wie do czego służy ten element zaznaczony na zdjęciu? Chodzi o tą "fajkę" wychodzącą z ramy w tym miejscu, tu na zdjęciu jest do niej podłączony jakiś wąż. Pierwotnie sądziłem że tu odprowadzam gazy z odmy, bo to chyba łączy się z kanałem od filtra powietrza do gaźników. Ale odmę montuje się gdzie indziej: do króćców doprowadzających powietrze z ramy zaraz przy gaźnikach. Co więc mam podpiąć tutaj? Po złożeniu mojego moto nie mam tu nic, a moto działa Dodam, że MCV mam odpięty, kranik paliwa jest podłączony tylko do gaźnika, a podłączenia przy króćcach dolotowych zaślepione. Czy to ma z nimi coś wspólnego? Czy mam to miejsce zaślepić? czy jakiś filtr tam założyć? Cóż to jest?
Dzięki za podpowiedź!
Czy ktoś mi powie co to jest?
- Wheel&Steel
- Posty: 78
- Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
- Motocykl: XV 920
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
- Kluk
- Posty: 398
- Rejestracja: 31 sierpnia 2011, 22:55
- Motocykl: Virago 1100 '99
- Lokalizacja: Książ Wielki (małopolskie)
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Czy ktoś mi powie co to jest?
To wygląda jednak na przewód od odmy (21 - w prawmy górnym rogu rysunku):
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... inder-head
Od amortyzatora też wychodzi jakiś przewód pneumatyczny na tą stronę (18 - w środku rysunku):
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ear-shocks
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... inder-head
Od amortyzatora też wychodzi jakiś przewód pneumatyczny na tą stronę (18 - w środku rysunku):
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ear-shocks
- Wheel&Steel
- Posty: 78
- Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
- Motocykl: XV 920
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Czy ktoś mi powie co to jest?
nie ten trop. Odma idzie do króćców przy gaźnikach (te gumowe pod kątem 90st które wchodzą do gaźnika z ramy)Kluk pisze:To wygląda jednak na przewód od odmy (21 - w prawmy górnym rogu rysunku):
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... inder-head
Od amortyzatora też wychodzi jakiś przewód pneumatyczny na tą stronę (18 - w środku rysunku):
http://www.yamahapart.com/oemparts/a/ya ... ear-shocks
Amor z kolei ma swoją regulację, zamkniętą w 3 przewodach i pokrętle do reglacji. To zresztą i tak wywaliłem całkiem.
ktoś? coś? wszystko działa bez tego, ale ciekaw jestem co pominąłem
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
- Motocykl: XV920J
- Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Czy ktoś mi powie co to jest?
Porównałem schematy ram z '82 i '83 XV750 i XV920 (wersje J, K i MK). Dla rocznika '83 Midnight czyli taki jak twój na tą rurkę, która ewidentnie wychodzi z okolicy puszki filtra powietrza jest założona zaślepka i zacisk. Tak samo jest dla rocznika '82 ale tylko XV920J. XV750J ta rurka nie jest już zaślepiona i tak samo rocznik '81.
Coś mi chodzi po głowie że w roczniku '81 i '82 XV750 wyprowadzenie odmy z tylnego cylindra szło właśnie do puszki filtra powietrza przez co papierowy filtr powietrza był uciapany w oleju ale nie wiem czy właśnie przez tą rurkę czy gdzieś indziej. W XV920 wyprowadzenie odmy jest z przedniego cylindra i idzie do obydwu króćców ssących gaźników poprzez trójnik.
Trzeba to będzie zbadać organoleptycznie na macanego. Tak czy inaczej na schemacie jest zaślepka i zacisk - pozycja 47 i 48.
Coś mi chodzi po głowie że w roczniku '81 i '82 XV750 wyprowadzenie odmy z tylnego cylindra szło właśnie do puszki filtra powietrza przez co papierowy filtr powietrza był uciapany w oleju ale nie wiem czy właśnie przez tą rurkę czy gdzieś indziej. W XV920 wyprowadzenie odmy jest z przedniego cylindra i idzie do obydwu króćców ssących gaźników poprzez trójnik.
Trzeba to będzie zbadać organoleptycznie na macanego. Tak czy inaczej na schemacie jest zaślepka i zacisk - pozycja 47 i 48.
- Wheel&Steel
- Posty: 78
- Rejestracja: 17 września 2016, 11:27
- Motocykl: XV 920
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: Czy ktoś mi powie co to jest?
No to by miało sens, bo nawet znajomy mechanik mówił żeby tam odmę odprowadzać, ale odesłałem ją do obydwu króćców ssących jak należy w tym roczniku. Tak więc pozostaje zaślepienie. Dzięki!