Zatarcie sworznia tłoka

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MateuH »

Potrzebuje podpowiedzi.
Rozebrałem silnik xv250. Porysowany przedni tłok czego przyczyną okazało się że zatarł się sworzeń.
Wiadomo trzeba go wymienić, ale to nie problem bo i tak idą nowe tłoki i cylindry. Ja wygląda korbowód jeszcze nie wiem bo dalej jest w nim ten pierdolnik.
Moje pytanie co było powodem czy brak smarowania bo np zapchana dysza oleju i brak mgły olejowej czy może macie jakieś inne pomysły, doświadczenia. Chciałbym żeby ten problem nie wrócił w trakcie sezonu.
Z góry dziękuję za rady a wieczorem przy piwku jeszcze pooglądam manualna ;)
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: Blunio »

Czasem w stopie korowodu jest otwór do natrysku oleju na denko tłoka (chłodzenie) i smarowania sworznia. Sprawdź tę opcję i ew. drożność otworu.
Pozdrawiam :kawa:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MateuH »

Pobrałem schematy smarowania i wszystkie kanały i dysze przelece strzykawka. Mam nadzieję że to będzie skuteczne
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MorePain »

MateuH pisze:Pobrałem schematy smarowania i wszystkie kanały i dysze przelece strzykawka. Mam nadzieję że to będzie skuteczne
Polecam sprawdzić również smarowanie głowic. Jeśli spadła wydajność pompy oleju to tam w pierwszej kolejności powinny pojawić się uszkodzenia. Najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie w magistrali olejowej, ale jak masz rozebrany silnik to tego nie uda sie zrobić. sprawdź dostępność uszczelek pompy oleju zanim ją rozbierzesz. Do mojej suzuki wcale nie są dostępne.

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MateuH »

Sprawa załatwiona. Głowicą nie ma oznak braku smarowania. Wszystkie kanały drozne. Główka korbowodu odana do naprawy ale i tak szukam "nowego" wału z korkami bo nie mam pomysłu gdzie bybto oddać do złożenia potem
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
MorePain
Posty: 1166
Rejestracja: 15 marca 2012, 18:08
Motocykl: Suzuki LS 650
Lokalizacja: Mazowieckie, Modlin
Wiek: 30
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MorePain »

Oddaj wał do zakładu szlifierskiego. Broki Ci wymienią bez problemu i dopasują korbowody i panewki. Kupujac używany wał narażasz się na wysokie prawdopodobieństwo że i ten wał będziesz musiał szlifować.

Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MateuH »

Ale w 250 i 125 nie ma tuleui w głowach. Dół jest ok. Wal był w najlepsze szlifierni jaka znam. Naprawili. Problem jest taki że w tych mikro silnikach korba nie mają stóp. Trzeba wal rozdzielić. To już jest problem. Ale nie mam opcji osiowania tego później. Chyba że masz pomysł, sprawdzona firmę która to zrobi to zaraz kupuję nowe korba i oddaje do roboty
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
Awatar użytkownika
MarcinS
Posty: 655
Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
Motocykl: Virago XV535 2YL '93
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MarcinS »

Zapytaj tutaj: http://www.dor-mar.na7.pl/

Sam tam nie robiłem, ale warsztat cieszy się dobrą opinią wśród właścicieli Jaw/Cz 350. Tam też trzeba rozbebeszać wał i potem całość centrować.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
Awatar użytkownika
MateuH
Posty: 387
Rejestracja: 23 lipca 2017, 19:10
Motocykl: Virago 125
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 47
Kontakt:
Status: Offline

Re: Zatarcie sworznia tłoka

Post autor: MateuH »

Dzięki. Będę pamiętał i w razie potrzeby pewnie skorzystam
=============================================================================
Gdańsk Wyspa Sobieszewska
==============================================================================
ODPOWIEDZ