Przewody hamulcowe - typ

Tematy związane z układem hamulcowym
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

Przyszedł czas na zmianę przewodów hamulcowych - stare ciekną. I tutaj prosiłbym o wypowiedzi w kwestiach:
- jakiej firmy przewody kupić: Hell czy może coś innego - może ktoś z Was zna jakiś punkt na śląsku parający się produkcją przewodów w oplocie?
- czy ktoś z Was ma przewody w typie F czyli pompa - zaciski z pominięciem trójnika? Jak to wygląda i jak się sprawuje? Cena jest dużo niższa, niż system trzech przewodów.
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

Madey, i jak, wymieniłeś ? Na jakie ?
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

Hej Wierzba! ;)
Jeszcze nie wymieniłem - braki gotówkowe mnie ograniczają, ale mam nadzieję wymienić na przełomie czerwca i lipca. Mogę Ci jednak zapodać na co się zdecydowałem, jeśli chodzi o przyszłe zakupy.

Po pierwsze, to doszedłem do wniosku, że jednak zostanę przy fabrycznym schemacie poprowadzenia przewodów...tzn z wykorzystaniem trójnika, co niestety wiąże się z większą kasą, ale: nie udało mi się znaleźć żadnego właściciela Virago, który miałby pominięty trójnik, a co za tym idzie nie chcę ryzykować dołożenia kolejnego przewodu który będzie szedł z kierownicy do koła powiększając gąszcz już istniejący.

Co do marki to przymierzam się jednak do HELLa. Co prawda jeśli chodzi o przewody w oplocie to są parę złoty tańsze marki Goodridge, ale z tego co zrobiłem wywiad nie dołączają śrub ze stali nierdzewnej i nie mają dożywotniej gwarancji. Więc biorąc pod uwagę, że róznica w cenie to jakieś 20 -30 zł to wolę dopłacić tę kasę i mieć pewność, że mam kłopot z głowy.

Teraz mam przewody w stalowym oplocie - nie znam marki - i ciekną na zakuciach :(
GIERTYCH
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: GIERTYCH »

Witam, miesiąc temu założyłem Hella i póki co nie narzekam ale i na co miałbym narzekać jak przejechałem około 900 km. Jedno jest pewne, hamulce się poprawiły i o to chodziło :motorcycle:
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

wziąłeś wersję składającą się z trzech odcinków, czy dwu-odcinkową pomijającą trójnik?
rabw
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: rabw »

krystian 77 pisze:Witam, miesiąc temu założyłem Hella i póki co nie narzekam ale i na co miałbym narzekać jak przejechałem około 900 km. Jedno jest pewne, hamulce się poprawiły i o to chodziło :motorcycle:
I jeszcze moje pytanko: czy te przewody są w miarę elastyczne, czy raczej sztywne?
Ja niedługo będę zamawiał Hela do swojego. Zastanawiałem się, czy nie wziąć dłuższych "na zapas" w razie jakby mi kiedyś odbiło żeby zamontować wyższą kierę. Jak są w miarę elastyczne, to da się je upchnąć, a jak sztywne to trza będzie brać dokładnie na wymiar.
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

Przewody Hell są sztywne jak diabli, nadmiaru nie ma jak zgubić, bierz dokładnie na wymiar wysyłając przy zamówieniu długość starego przewodu.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
rabw
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: rabw »

wierzba, dzięki za info. Zapytam ich jaką długość mają proponowane przez nich i porównam ze swoimi pomiarami.

Odgrzewam posta
Wczoraj odebrałem przewody Hel i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, bo wcale nie są sztywne :!: :) w rzeczywistości to bym powiedział, że są bardziej elastyczne niż linki od gazu. Mogłem zamówić dłuższe, to bez problemów na pewno bym je gdzieś upchnął, ale i tak zamówiłem "trochę dłuże" niż potrzeba. Wierzba, może oni zmienili technologię od czasu jak kupowałeś?
Druga rzecz: są bardzo cienkie jak na przewody hamulcowe - niewiele grubsze od linki gazu.

Na dniach pewnie je zamontuję i napiszę czy heble są twardsze. Oryginalnie u mnie jest instalacja prowadzona pół na pół przewodami gumowymi i metalowymi.

[ Dodano: Czw Cze 03, 2010 10:20 pm ]
Zamontowałem te przewody oplocie Hel, zalałem, odpowietrzyłem i muszę przyznać, że rzeczywiście jest różnica (a mówiąc szczerze wcześniej myślałem, że to trochę voodoo z tą wymianą na stalowy oplot ;) ). Wcześniej, żeby zblokować koło, musiałem dość mocno złapać klamkę całą łapą. Teraz koło blokuje się bez problemu dwoma palcami. Na początku będę musiał uważać żeby się nie wypieprzyć przez zblokowanie koła i oduczyć starych przyzwyczajeń. Jak na pierwszych testach chciałem "lekko przyhamować" to od razu blokada :shock:

Jakby kogoś interesowało, to zamówiłem wersję najtańszą dla dwóch tarcz, czyli kable rozdzielają się przy klamce i idą osobno do obu tarcz. Odpowietrzało się cholernie łatwo, można by rzec od strzała.
Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 308
Rejestracja: 15 marca 2009, 19:58
Motocykl: BMW R1150R
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: Leszek »

Ja także zamówiłem te przewody w potrójnej wersji.Myślałem,że oryginalne będą w rozsądnej cenie,ale prawie 1000zł to chyba przesada..?
Leszek
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

A ja zakupiłem Googridge do wersji z trójnikiem. Kosztowało mnie to 290 PLN za trzy przewody, w komplecie nowe śruby z nierdzewki i podkładki. Na pudełku była informacja o "lifetime warranty", cokolwiek miałoby to znaczyć :) Hel był dużo droższy.
Różnica ? Wreszcie krófcia hamuje, dwie tarcze i dwutłoczkowe zaciski działają. Tydzień wcześniej zrobiłem serwis zacisków, wypucowałem tłoczki i prowadnice klocków, wszystko dostało nowe smary ATE. Całość jest cichuteńka i klocki gryzą tarczę jak trzeba, na 12-letnich gumowych przewodach było anemicznie.
Jeżeli jeździcie na starych przewodach to wywalcie je w diabły przy pierwszym dopływie gotówki, heble to podstawa. (trzymaj się Hebel !)
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
Awatar użytkownika
Leszek
Posty: 308
Rejestracja: 15 marca 2009, 19:58
Motocykl: BMW R1150R
Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Wiek: 62
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: Leszek »

Ja też zamontowałem dzisiaj nowe przewody i jestem z nich zadowolony.W komplecie były także śruby,instrukcja,reklamowe naklejki Hell i gwarancja.Szkoda tylko,że nie zrobiłem wcześniej serwisu zacisków jak Wierzba.
Leszek
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

wierzba pisze:A ja zakupiłem Googridge do wersji z trójnikiem. Kosztowało mnie to 290 PLN za trzy przewody
a mógłbyś zdradzić gdzie dokonałeś zakupu?
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

w sklepie na scigacz.pl
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: kyller »

pytanie a długo czekałes na towar ze scigacza ?
bo cos chciałem od nich kupic ale rózne opinie o terminowosci krążą
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

zamówiłem w środę po południu a we wtorek rano zadzwonili że są do odebrania - odebrałem osobiście bo miałem interes w okolicy Dolnej. Kilka dni, wszystko ściągają z dystrybucji więc jak nie ma u importera to dupa, własnego stoku nie mają.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
klem
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: klem »

kyller pisze:pytanie a długo czekałes na towar ze scigacza ?
bo cos chciałem od nich kupic ale rózne opinie o terminowosci krążą
Nie wiem jak u nich z częściami, ale płyny, uszczelniacze i filtr paliwa przyszły do mnie średnio w 3-4 dni.
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

ja właśnie składam zamówienie na ścigaczu - czas ucywilizować heble ;) rozumiem Wierzba, że brałeś te z końcówkami z ocynku? Bo widzę że takowe właśnie są po 290 za 3 przewody ;)

[ Dodano: Pon Lip 12, 2010 7:48 pm ]
Mam pytanie do osób, które przerabiały wymianę przewodów....zamówiłem tam gdzie Wierzba czyli w ścigaczu zestaw 3 przewodów do mojej maszynki. Przyszły po dłuuugich oczekiwaniach i co się okazuje? Końcówki zakute są na prosto czyli z zerowym kątem a nie tak jak powinno być czyli kąt 90 stopni między dolną a górną końcówką. Przy próbie montażu przewód skręcał się niebezpiecznie a w serwisie mechanik powiedział że nie powinno się tak montować bo są za duże naprężenia na przewodzie. Moje pytanie - jak jest u Was? Prosiłbym Wierzbe i Kyllera w szczególności o wypowiedzi bo wiem, że jeździcie na goodrigach. Przegwałcaliście przewody podczas montażu, czy macie końcówki pod kątem 90 stopni?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: kyller »

kurde madey
nie pamietam jak wyglada koncówka przy pompie zreszta w 535 podejscie do pompy jest inne
z doswiadczenia zamawiam zawsze przewody innej długosci niz gumowate
tzn.najpierw sprawdzam jak je ułoyc bo czesto-gesto trezba to zrobic inaczej
tumoroł popatrze w notatki i fotki w warsztowym kompie i moze cos mi sie przypomni
Awatar użytkownika
madey
Posty: 304
Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
Motocykl: Virago XV 750 '93
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 38
Kontakt:
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: madey »

dzięki wielkie za szybki odzew:D
jeśli chodzi o końcówki to uściślę mój problem - niezależnie od kształtu samych końcówek - chodzi mi o ich położenie względem siebie...czyli prostuję przewód i mam dwie końcówki zakute w jednej płaszczyźnie (lustrzane odbicie). W ten sposób żeby przewody przykręcic np między trójnikiem a zaciskiem zwijają się w sprężynę jeśli się je przegwałci. Czy nie powinny być zakute tak, aby jedne z końcówek była pod kątem 90 stopni do drugiej? Wtedy przewód szedłby swobodnie. W poprzednich przewodach tak właśnie zakute końcówki miałem. Jestem ciekaw czy goodrige tak robi zawsze czy tylko ja dostałem tak zakute przewody... Pozdro!
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: wierzba »

Moje były pod kątem wystarczającym do ułożenia bez naprężeń a w instrukcji montażu (nie pamiętam czy polskiej czy angielskiej) była informacja że można je ostrożnie wygiąć - ale tylko raz. Zamawiałem te najtańsze, w końcówkach ocynkowanych. Hebelki mam teraz rewelacyjne :)
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: liannon »

Witam!
Mały powrót do tematu mam konkretne pytanko, są dwie wersje przewodów:

S -> http://www.motohamulce.pl/pl/p/Przewody ... lad-S/3789

F -> http://www.motohamulce.pl/pl/p/Przewody ... lad-F/3790

F niby lepsze bo mniej łączeń ale w oryginale moja 750 '94 ma chyba S
Co wybrać? i jak z tym żyć :mrgreen:

Pozdrawiam

A i znalazłem na stronie HEL taki opis do napełniania i odpowietrzania układu

Napełnianie układu świeżym płynem
Gdy przewody są już na miejscu można przejść do zalewania układu. Zapełniamy zbiorniczek wyrównawczy płynem, odkręcamy odpowietrznik przy zacisku, a nałożony na niego przezroczysty przewód zanurzamy w naczyniu tak, aby jego koniec znajdował się pod powierzchnią nalanego tam płynu. To powinno zapobiec zapowietrzaniu układu od dołu. Teraz naciskamy klamką i puszczamy powoli, aby pompa mogła zassać płyn ze zbiorniczka wyrównawczego. Pompujemy klamką sukcesywnie uzupełniając płyn w zbiorniczku. Gdy płyn zacznie wypływać na dole zakręcamy odpowietrznik i przechodzimy do drugiego zacisku, a potem na tył.

Odpowietrzanie
Tak zapełniony układ z pewnością nie nadaje się do jazdy. W czasie gdy zajmowaliśmy się tyłem, przednimi przewodami przepłynęły do góry układu pęcherzyki powietrza. Przy zakręconych odpowietrznikach należy teraz ponaciskać i postukać klamką hamulca. Będzie widać jak w zbiorniczku wyrównawczym pokazują się pęcherzyki. Gdy skończą wylatywać możemy przejść na dół. Zaciski odpowietrzamy pojedynczo, zaczynając od najbardziej oddalonego od pompy. Zakładamy wężyk na odpowietrznik i zanurzamy go w pojemniku. Tu przydaje się pomoc drugiej osoby, która będzie obsługiwała klamkę hamulca według naszych poleceń. Procedura odpowietrzania wygląda następująco:
1. Pompujemy klamką 4-5 razy, wciskamy i trzymamy.
2. Odkręcamy odpowietrznik, wystarczy mniej niż pół obrotu (wylatuje płyn z bąbelkami)
3. Zakręcamy odpowietrznik
4. Puszczamy klamkę
Przechodzimy do punktu 1 do póty do póki w wypływającym powietrzu będą pojawiać się bąble. Pamiętaj o uzupełnianiu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli zassane zostanie powietrze trzeba będzie zaczynać od początku. Pomiędzy dolewkami zbiorniczek powinien być przykryty deklem. Procedurę powtarzamy dla drugiego zacisku i dla zacisku tylnego. Po przeprowadzeniu tego zabiegu klamka powinna być już wystarczająco twarda. Jeżeli nadal czujesz, że klamka jest ?gąbczasta? to znaczy, że w układzie wciąż jest powietrze.
Ostatnio zmieniony 26 marca 2013, 15:52 przez liannon, łącznie zmieniany 3 razy.
sigsauer
Posty: 89
Rejestracja: 18 maja 2012, 10:41
Motocykl: "Wojownik"
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: sigsauer »

Polecam.... :idea: :idea:

http://www.przewodystalowe.pl/

Montowałem w wielu motocyklach....nigdy nie miałem kłopotów i problemów... :!: :!:
Zrobią wszystko na wymiar, pod klienta, dostępne wszystko....od przewodów, kolorów, śrub, łączników, podkładek itp.
No i zostanie jeszcze w kieszeni na wachę na początek sezonu....
"....quidquid latine dictum sit, altum viditur" :)
liannon
Posty: 26
Rejestracja: 18 stycznia 2012, 11:32
Motocykl: Virago 750 '94
Lokalizacja: Dzierżoniów
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: liannon »

OK, ale pytanie było bardziej o układ jaki wybrać F czy S :mrgreen:
sigsauer
Posty: 89
Rejestracja: 18 maja 2012, 10:41
Motocykl: "Wojownik"
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: sigsauer »

A czy to takie istotne... :lol: :lol:
Nie sądzę, żebyś czuł na klamce jakakolwiek różnicę w hamowaniu, którego najważniejszą cechą powinno być to, że musi być skuteczne... :idea: :idea:
"....quidquid latine dictum sit, altum viditur" :)
Awatar użytkownika
longjohn
Posty: 19
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:32
Motocykl: Road Star 1700
Lokalizacja: Maszewo, zachodniopomorskie
Wiek: 78
Status: Offline

Re: Przewody hamulcowe - typ

Post autor: longjohn »

w zimie zakupiłem 3 przewody goodrich ,końcówki z nierdzewki.Poprawa hamulca znaczna mimo tego ,że tarcze juz mocno zjechane. W miejscu gdzie przewody przechodza przez prowadzenie z osłona gumowa musiałem owinąć
cieniutkie przewody ,aby były grubsze. Wykonałem to kilkoma zwojami gumy samowulkanizującej 3 M.
ODPOWIEDZ