Czołem.
Dziś dostałem moje niedawno zamówione oponki od Metzeler-a.
Przód - 90/90/18 METZ LASERTEC
Tył - 130/90/15 METZ LASERTEC
Ciekawa sprawa iż mają różne bierzniki , choć są oryginalnie sparowane dla mojego motocykla , no ale nie o to się rozchodzi.
Podczas malowania wytłoczonych nazw na bokach na biało odkryłem iż jedna opona ( tył ) jest typem dętkowym a przód jest bezdętkowy.... wtf ?
Trochę mnie to zmieszało ale poszytałem trochę w necie iż często jest tak iż w motocyklach gdzie wymagane są opony dętkowe jak np. większość Virażek , Intruzy itd. czasami jest tak iż przednia opona jest bezdętkowa ale nie zmienia to faktu że nalezy wpakowac do niej dętkę i będzie wporządku.
Więc jak to naprawdę jest , czy to prawda że należy wpakować do przodu dętkę i będzie ok ? Czy też może dali ciała w sklepie , choć wydaje mi się to trochę mało prawdopodobne skoro wybierałem parę opon z listy tych przypisanych do VL 125 2000> od K1 do K6 - czyli z moim modelem włącznie , a nie ma wersji z aluminiowymi felgami.
??
Dętkowe i bez-dętkowe.
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Dętkowe i bez-dętkowe.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Cześć,
jeżeli na przodzie masz obręcz przystosowaną do montażu opon bezdętkowych to śmiało pakuj oponę tubeless bez dętki. Jeżeli nie to nie mam pojęcia czy do tubeless można wkładać dętkę ale chyba nic nie powinno się dziać (z naciskiem na chyba). Ale tube type nie zakładaj jako bezdętkowa bo będzie kicha
jeżeli na przodzie masz obręcz przystosowaną do montażu opon bezdętkowych to śmiało pakuj oponę tubeless bez dętki. Jeżeli nie to nie mam pojęcia czy do tubeless można wkładać dętkę ale chyba nic nie powinno się dziać (z naciskiem na chyba). Ale tube type nie zakładaj jako bezdętkowa bo będzie kicha
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Dzieki wierzba, poniekąd potwierdziłeś to co wyczytałem w żrodłach poza forumowych. Niestety przednią felge mam wyłącznie dla opon detkowych , tylną zresztą też.
Motocykliści stąd i z tamtąd piszą iż np. W Boneville rocznik 2007 także wkładają dętkę do przodu i jest wporządku. Ok , ale nie przekonam się dopóki nie spróbuję.
Dzieki.
Motocykliści stąd i z tamtąd piszą iż np. W Boneville rocznik 2007 także wkładają dętkę do przodu i jest wporządku. Ok , ale nie przekonam się dopóki nie spróbuję.
Dzieki.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
- leszekk
- Posty: 4146
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Generalnie jest tak, że tam, gdzie masz felgę przystosowana do opony dętkowej założenie bezdętkowej nie jest możliwe (bez dętki) - felga nie jest szczelna, może nie pasować zaworek ... Zakładać trzeba oponę wraz z dętką. Zaleca się, aby opona była TT (tube type) czyli dętkowa. Założenie bezdętkowej nie jest uzasadnione ekonomicznie (bo jest droższa) ani technicznie (bo wnętrze opony może nieco gorzej współpracować z dętką jako, że konstruowana jest w celu jazdy bez flaka w środku) ale jeśli trzeba to można.
Na koła bezdętkowe (nie prostowane, nie przerdzewiałe) zakładamy opony bezdętkowe, chyba, że okoliczności nas zmuszają do założenia opon z dętką (czyli opona TT + dętka). Sens takiego działania jest mniej więcej taki, jak kupienie auta z dwustrefową klimą i jazda non-stop z otwartymi oknami.
Na koła bezdętkowe (nie prostowane, nie przerdzewiałe) zakładamy opony bezdętkowe, chyba, że okoliczności nas zmuszają do założenia opon z dętką (czyli opona TT + dętka). Sens takiego działania jest mniej więcej taki, jak kupienie auta z dwustrefową klimą i jazda non-stop z otwartymi oknami.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 01 października 2010, 15:03
- Motocykl: bmw 1150rt
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Koledzy,
w zamierzchłych latach 90 nie zalecano mozntażu dętek do opon bezdętkowych- konstrukcja wnętrza opon bezdętkowych powodowała ze względu na swą chropowatość przebijanie/ przecieranie zamontowanej dętki- czego nikomu nie życzę.
Szerokości wszystkim
w zamierzchłych latach 90 nie zalecano mozntażu dętek do opon bezdętkowych- konstrukcja wnętrza opon bezdętkowych powodowała ze względu na swą chropowatość przebijanie/ przecieranie zamontowanej dętki- czego nikomu nie życzę.
Szerokości wszystkim
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Przy prawidłowym montażu dętki do opony bezdętkowej nie może się stać nic złego. Nie ma żadnych przeciwwskazań.
mad91K, ile dałeś za te oponki? (Cena przodu to 290zł, a tyłu 355zł)
mad91K, ile dałeś za te oponki? (Cena przodu to 290zł, a tyłu 355zł)
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Różnice cen pomiędzy przodem a tyłem były minimalne. Przeliczenia są podane według kursu bankowego funta ( x 4.54 ).
Za przód:
Metzeler Lasertec Front 90/90 -18 TL 51H M/C -- 70 GBP czyli 317zł
Za tył:
Metzeler Lasertec 130/90 -15 TT 66S M/C -- 75 GBP czyli 340zł
Razem 657zł.
Za przód:
Metzeler Lasertec Front 90/90 -18 TL 51H M/C -- 70 GBP czyli 317zł
Za tył:
Metzeler Lasertec 130/90 -15 TT 66S M/C -- 75 GBP czyli 340zł
Razem 657zł.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
No to wychodzi prawie na tą samą cenę za parę...
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Dętkowe i bez-dętkowe.
Szkoda tylko ze róznica w cenach za usługą z nimi związaną ( czyt. założenie + wyważenie ) jest dalej kolosalna niczym głębokość wielkiego kanionu.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'