Strona 1 z 2

140/70/15 opona tył virago 750

: 26 czerwca 2016, 18:58
autor: vinny
Taki wymiar opony mam w moim virago I mam pytanie , z tym związane , do szanownych kolegów szczęśliwych posiadaczy 750 .
Ile obrotów pokazuje Wam obrotomierz przy prędkości 90 km/h ?

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 26 czerwca 2016, 21:18
autor: jacek64
Nie mam co prawda 750-ki ale nadajnik prędkości masz przy przednim kole a obroty z silnika i to z rozmiaru tej opony mogą być ewentualne różnice. :mrgreen:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 26 czerwca 2016, 22:45
autor: vinny
Świadomość , co , jak I dlaczego to ja mam :D . Potrzebuję dwóch , trzech odpowiedzi na pytanie z pierwszego postu .
W moim moto przy 90 km/h obrotomierz pokazuje 4000 obrotów.

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 14:36
autor: zbródel
Hmm... Specjalnie sprawdziłem bo nie byłem pewien czy dobrze pamiętam.

4000 mam przy licznikowej "stówce". Przy 90km/h pokazuje troszkę powyżej trzech i pół, powiedziałbym że jakieś 3600.

Masz mniejszą średnicę tylnego koła?

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 14:46
autor: tylust
Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koła więc raczej o przednią oponę powinieneś pytać. Pytanie Twojej jest więc z pytań rodzaju - Mam zegarek marki Casio więc jak ktoś ma taki sam zegarek to jaka u Was jest dzisiaj pogoda ? :P

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 14:58
autor: zbródel
tylust pisze:Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koł
Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 15:00
autor: vinny
zbródel pisze:
tylust pisze:Obrotomierz nie ma nic do rozmiaru tylnej opony bo działa np. również na postoju, a wskazanie prędkość w km/h i ewentualne różnice jak zauważył wyżej Jacek wynikają z rozmiaru przedniego koł
Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.
:bravo:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 15:16
autor: tylust
zbródel pisze:Za to od średnicy tylnego koła zależy prędkość przy danych obrotach... bo przełożenie się efektywnie zmienia.
Oczywiście macie rację :oops:
Tak czy inaczej aby mieć pełnię informacji potrzebne są wymiary obu kół :wink:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 15:28
autor: vinny
Z matematycznych wyliczeń wyszło mi , że obwód 140/70/15 od dedykowanej jest mniejszy o cirka 18 cm to daje jakieś 8 % mniej , dlatego moje pytanie o obroty przy danej prędkości .Niższa opona ma jedną zaletę ( obniża tył motocykla , moto wygląda bardziej na czopa , niższe siedzenie ) ale ma pare wad ( krótkie biegi , jest nadsterowny w ciasnych łukach :roll: I potrzeba dwóch chłopa , żeby postawić na centralnej :lol2: )

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 16:23
autor: Top Gun
vinny pisze:Z matematycznych wyliczeń wyszło mi , że obwód 140/70/15 od dedykowanej jest mniejszy o cirka 18 cm to daje jakieś 8 % mniej , dlatego moje pytanie o obroty przy danej prędkości .Niższa opona ma jedną zaletę ( obniża tył motocykla , moto wygląda bardziej na czopa , niższe siedzenie ) ale ma pare wad ( krótkie biegi , jest nadsterowny w ciasnych łukach :roll: I potrzeba dwóch chłopa , żeby postawić na centralnej :lol2: )
Jak ma jedną zaletę (wygląd nie jest żadną zaletą) i same wady, to dlaczego nie wymienić na taką jaka ma być?

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 19:04
autor: tylust
Top Gun ma niestety rację :? też chciałem żeby "ładnie wyglądało" i założyłem na przód 120/90/17 na felgę od gsx-r.... walec wygląda kozacko, ale jeździ się fatalnie. Już się kilka razy prawie nie zabiłem :mrgreen: ... moto najchętniej jeździłoby tylko prosto, trudno nakłonić je do skręcania. Przemęczę się do końca sezonu i wracam do oryginału. W Twoim przypadku niższa tylna opona przy pozostawieniu przedniego koło o niezmienionej średnicy wpływa też na zmianę konta główki ramy. Może są to minimalne wielkości, ale wpływające w sposób odczuwalny na prowadzenie.

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 19:39
autor: 2007XV1700
gówno tam, nie znacie się. wygląd może być zaletą która przewyższy "bezpieczeństwo" i zdrowy rozsądek.

jeśli szerokość obu opon powiększa się proporcjonalnie to nie ma zmiany w prowadzeniu
oprócz "chęci składania się w zakręt" maszyny i wkładu prowadzącego w przechyły

jeśli zmienia się kąt główki ramy zmienia się "trail" czyli wyprzedzenie(czasem opóźnienie) koła
jeśli zwiększa się ten kąt, motocykl ma tendencję do zapadania się w zakręt ale lepiej jedzie na wprost
jeśli kąt się zmniejsza motocykl ma tendencję do "nerwowości" przy manewrach kierownicą i dzień dobry tankslapper i speed wobble
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nie pitolcie że się nie da jechać tylko dostosujcie technikę jazdy do nowej konfiguracji

dla przykładu u mnie w Virago 90/90 przód 150/90 tył obniżony na zawiasie 20mm i jeździ się fajnie na wprost.
wolne zakręty moto wali się na glebę. taki urok Virago i jego geometri

w wariacie przód 140/60r18 tył 225/45R17 (zawias fabryka) obie opony szerokość +17% (+-0.4%)
profil (wysokość opony) zachowany fabryczny
po za inicjacją pochylenia przeciwskrętem(walec nawleczony na tylne koło) zachowanie motocykla w zakręcie jest neutralne
ani się nie prostuje ani nie wali się do wewnątrz

ważne jest zachowanie proporcji szerokości i profilu obu opon. a do kąta główki ramy idzie się przyzwyczaić i ogarnąć
wystarczy nauczyć się nowej geometrii motocykla i jeździć a nie pierdolić, że nie można, że się nie da, że to niebezpieczne... :paw:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 19:46
autor: vinny
Panowie opona zamówiona :) . Przekonało mnie 4000 obrotów przy 100 km/h (u mnie przy 100 km/h jest lekko powyżej 4500). To co napisałem wyżej o nadsterowności , jest zauważalna , ale można sie przyzwyczaić ( na mokrym trzeba uważać ) , krótkie biegi :( ale za to jakie zrywne :D ( od 90 do 130 idzie łeb w łeb ze 120 konnym kawasaki zrx1200)

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 20:23
autor: Top Gun
No pewnie źe do opony od traktora, a i od kobajnu też da się przyzwyczaić :lol:
Virago nie służy do wyścigów z 120 konną Kawą :D
Od 90 do 130 ,,idzie równo,, ale jak Vira ma 90 to Kawą już 200 :lol:

Założyć można wzystko, ale udowadnianie że konstruktor się pomylił, to już śmieszne jest...

Jaką oponę zamowiles?

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 21:03
autor: vinny
Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 21:38
autor: grzegorzbr2
vinny pisze:Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.
Też z tej firmy kupilem,latam od zeszlego sezonu tylko że na tyle, też zadowolony jestem.

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 22:47
autor: goral
Pany czytajcie ze zrozumieniem !!Pytanie było o obroty przy 90 oraz Cały czas chodzi o fozmiar i kupno tylniej opony :-))) ! Vito stawiasz browara bo gdyby nie Ja dalej byś myślał:-))ja mam 32oo przy 90 .A virka dobrze podkręcona daje rade nie jednemu moto ;-)) Moto ma jezdzić jak potrzeba a nie pierdziec bez ikry . a da rade i 180 pojechać a nie tylko mierzyč się z kawasaki. Vito czasem myśle ze ns forum są same" dziadki "po 90 co nigdy nie pojechali na 100 procent swoim moto . Nie obrażając dziadków .

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 27 czerwca 2016, 22:59
autor: vinny
goral pisze:Pany czytajcie ze zrozumieniem !!Pytanie było o obroty przy 90 oraz Cały czas chodzi o fozmiar i kupno tylniej opony :-))) ! Vito stawiasz browara bo gdyby nie Ja dalej byś myślał:-))ja mam 32oo przy 90.
Ale Ty masz 1100 , a to się nie liczy :P , :D :drunksmile: na razie to musi Ci wystarczyć

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 28 czerwca 2016, 08:17
autor: Top Gun
vinny pisze:Zamówiłem http://www.eiretyres.com/product/Full+B ... 5/R-260251 mialem taką w 535 byłem zadowolony.
No i jednak taka jak zaleca producent...i będzie hulać...

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 28 czerwca 2016, 09:11
autor: tylust
Łukaszu jak zwykle reagujesz nadpobudliwie. Jak mawiał mój kolega wszystko się da poza założeniem gaci przez głowę. Do wszystkiego można się przyzwyczaić... pewnie i do skrzywionej ramy. Napisałem jedynie, że trzeba mieć świadomość, że po takiej modyfikacji prowadzenie moto się zmieni i nie każdemu taka zmiana będzie odpowiadać, a opona parę złotych kosztuje... a mówiąc, że "wrócę do oryginału" miałem na myśli oryginał jaki siedział na tej feldze wcześniej czyli 120/70/17 bo opona 120/90/17 układa się na tej feldze przedziwnie (czoło jest prawie płaskie) co w zakrętach nie bardzo pomaga, albo muszę poszukać oponki innego producenta

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 28 czerwca 2016, 19:02
autor: Top Gun
2007XV1700 pisze:
jeśli szerokość obu opon powiększa się proporcjonalnie to nie ma zmiany w prowadzeniu
oprócz "chęci składania się w zakręt" maszyny i wkładu prowadzącego w przechyły:paw:
To ma wpływ czy nie ma? Chyba że składanie się w zakręt to nie prowadzenie :?

To taki sam absurd jak pisanie Jawa 638 cyrulicą :lol:Wiem że się czepiam :drunksmile:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 28 czerwca 2016, 22:31
autor: -waldi-
skrzynie 700, 750 jak i 1100 się różniły jednym zębem

ja w 750 silnik 4PW przy 4000 - 110km/h nowy dunlop 150/90/15

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 29 czerwca 2016, 11:42
autor: 2007XV1700
Top Gun pisze: To ma wpływ czy nie ma? Chyba że składanie się w zakręt to nie prowadzenie :?
To taki sam absurd jak pisanie Jawa 638 cyrulicą :lol:Wiem że się czepiam :drunksmile:
ad1
po Twoich wypowiedziach wnoszę, że nie masz doświadczenia w jeździe na różnego typu motocyklach, które różnią się gabarytami, masą, geometrią i ogólnie właściwościami trakcyjnymi.
z tego powodu nie będę wdawał się w szczegóły i kontynuował z Tobą dyskusji na temat "prowadzenia motocykla"

ad2
"Jawa" nie chciała się zmieścić w profilu a ??? ma o jedną literkę mniej.
Sam widzisz, to że czegoś nie wiesz czemu jest tak a nie inaczej nie znaczy, że jest od razu absurdem.

i tak. czepiasz się nie pierwszy już raz z autorytarnym tonem wypowiedzi swych co wzbudza niechęć mej osoby do Twojej

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 29 czerwca 2016, 13:16
autor: vinny
Dzięki panowie , że pomogliście mi podjąc decyzję . Muszę w przyszłości zsynchronizować mój pobyt w Polsce z jakimś zlotem :kolejka:

Re: 140/70/15 opona tył virago 750

: 29 czerwca 2016, 13:19
autor: 2007XV1700
glad to help