Tylne kolo help 535
-
- Status: Offline
Tylne kolo help 535
Witam wszystkich zgromadzonych mam pytanie jak sciagnac tylne koło niewiem jak to wyglada to polaczenie z kardanem boje sie ze jakies oleje mi sie powylewają proszę o instruktarza jak je sciagnąc. Kupilem oponki i muszę zawieść ale trzeba kółka sciągnąć thx:)
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Nic Ci się nie wyleje.
1.Wymontować zawleczkę nakrętki osi, poluzować nakrętkę (pod kapturkiem)
2. odłączyć cięgło tarczy hamulca
3. motocykl oprzeć tak żeby koło się uniosło
4.odłączyć od dźwigni hamulca cięgło
5. poluzować zacisk i wyjąć oś
6 odłączyć kolo odsuwając je w prawo
1.Wymontować zawleczkę nakrętki osi, poluzować nakrętkę (pod kapturkiem)
2. odłączyć cięgło tarczy hamulca
3. motocykl oprzeć tak żeby koło się uniosło
4.odłączyć od dźwigni hamulca cięgło
5. poluzować zacisk i wyjąć oś
6 odłączyć kolo odsuwając je w prawo
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- iwan
- Posty: 742
- Rejestracja: 21 lutego 2008, 10:00
- Motocykl: V-Strom
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
7. Wypić minimum 2 browary.
- koron1
- Posty: 436
- Rejestracja: 19 kwietnia 2008, 12:11
- Motocykl: virago 535 '93
- Lokalizacja: Krosno
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Zadanie łatwe nawet dla laika.
Pamiętaj tylko o solidnym zamocowaniu podniesionego motocykla co by się nie przewrócił!
Pamiętaj tylko o solidnym zamocowaniu podniesionego motocykla co by się nie przewrócił!
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
dzieki wszystkim juz kumam wszystko tylko jeszcze jedno pytanie czy moge podeeprzeć moto na silniku bo musze obydwa kola naraz sciągnąc co wy na to ?
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Ja bym nie ryzykował, dwa tygodnie temu robiłem to samo co Ty, i najpierw zawiozłem przód, a następnego dnia tył.
[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 8:37 am ]
ps. i pamiętaj o momentach jak będziesz dokręcał osie, tył 107 Nm, przód 87 Nm
[ Dodano: Sob Maj 23, 2009 8:37 am ]
ps. i pamiętaj o momentach jak będziesz dokręcał osie, tył 107 Nm, przód 87 Nm
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Mam pytanie co do demontażu koła , czy trzeba poluzować obie nakrętki osi czy tylko tą z zawleczką i w którą stronę wychodzi oś?rembrandtin pisze:Nic Ci się nie wyleje.
1.Wymontować zawleczkę nakrętki osi, poluzować nakrętkę (pod kapturkiem)
2. odłączyć cięgło tarczy hamulca
3. motocykl oprzeć tak żeby koło się uniosło
4.odłączyć od dźwigni hamulca cięgło
5. poluzować zacisk i wyjąć oś
6 odłączyć kolo odsuwając je w prawo
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
co znaczy obie? Nakrętkę masz z jednej strony, czyli jedną, tą z zawleczką pod kapturkiem z drugiej strony masz zacisk i oś wychodzi w tą stronę (stronę zacisku).ceba73 pisze:czy trzeba poluzować obie nakrętki
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- alonso
- Posty: 1996
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
W końcu na końcu ośki jest sześciokąt to kolega pomyślał ,że to śruba.rembrandtin pisze:co znaczy obie? .ceba73 pisze:czy trzeba poluzować obie nakrętki
Oska wychodzi w prawo,uwaga na podkładke
- ziółko1961
- Posty: 456
- Rejestracja: 14 stycznia 2008, 16:10
- Motocykl: była 535 jest vt1100
- Lokalizacja: Kiszewy / Konin
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
pamietaj o tej tulejce ,którą trza spowrotem wsadzić od strony napędu
dłuość około70mm ,od strony przekładni kątowej (Kardana)
dłuość około70mm ,od strony przekładni kątowej (Kardana)
zawsze jest właściwy czas na zrobienie tego co należy
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Dzięki za odpowiedź , idę demontować koło . Pytałem o ten sześciokąt na końcu ośki bo w instrukcji producenta na str 58. pisze żeby zdemontować nakrętkę osi i jest pokazany właśnie ten sześciokąt.
Koło zdjęte , jutro zmieniam oponę , mam jeszcze pytanie czy do złącza przekładni trzeba użyć jakiegoś specjalnego smaru czy może być zwykły maszynowy?
Koło zdjęte , jutro zmieniam oponę , mam jeszcze pytanie czy do złącza przekładni trzeba użyć jakiegoś specjalnego smaru czy może być zwykły maszynowy?
Ostatnio zmieniony 23 marca 2010, 19:50 przez ceba73, łącznie zmieniany 1 raz.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Nie bardzo rozumiem co rozumiesz pod pojęcie złącze przekładni. Bo element, który przekazuje napęd z przekładni głównej na koło to się nazywa fachowo zabierak. Dawno już zdejmowałem koło i nie wiem czy tam nie ma elementów gumowych. Jeżeli jest guma, to dyskwalifikuje wszystkie smary.ceba73 pisze:czy do złącza przekładni trzeba użyć jakiegoś specjalnego smaru
Jeżeli połączenie jest bez gumy, można najlepiej smar grafitowy. Ze smarami w pobliżu hamulców to bardzo ostrożnie, jak damy za dużo to zgodnie z prawem Murhy'ego cała nadwyżka na pewno znajdzie się na okładzinach szczek hamulcowych
Po zdemontowaniu koła wszystkie podkładki, tuleje, dystanse itp najlepiej założyć na zdemontowaną oś w takiej kolejności, jak były na sprzęcie. Jak przyjdzie koło założyć po pary dniach nie będzie wątpliwości, gdzie było która szajba czy mutra i z której strony.
Zwłaszcza w przednim kole są podkładki, które kleją się na smar do łożysk i jak się ich nie zdejmie przy demontażu to można zgubić wioząc koło do gumiarza.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Blunio , chodziło mi o to wielokarbowe złącze które przenosi napęd z wału na koło (gumy tam nie ma) , co do części to leżą ułożone w odpowiedniej kolejności więc nie powinno być pomyłki przy składaniu.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Jeżeli metal z metalem, to smar grafitowy jak najbardziej. To smar do połączeń, gdzie występują duże naciski.ceba73 pisze:napęd z wału na koło
Wspomniałem o gumie, bo w którymś motocyklu były takie kołki oblane gumą, które przenosiły napęd na koło, ale nie pamiętam już w którym.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- alonso
- Posty: 1996
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
O mnie za mnie ... Blunio za duzo filozuje...
Ehh...
Ehh...
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Blunio, w wuesce, w wuesce
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem
- paelek86
- Posty: 172
- Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
i dodatkowo w Simsonie S51wierzba pisze:Blunio, w wuesce, w wuesce
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 25 listopada 2007, 13:36
- Motocykl: była Virago 535 94 r.
- Lokalizacja: Leszno/koło Błonia
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Wystarczy zwykły smar do łożysk,z grafitem daj sobie spokój.ceba73 pisze:Blunio , chodziło mi o to wielokarbowe złącze które przenosi napęd z wału na koło (gumy tam nie ma) , co do części to leżą ułożone w odpowiedniej kolejności więc nie powinno być pomyłki przy składaniu.
I nie za dużo,jak powiedział Blunio.
Nieważne dokąd, ważne jak .......!
-
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Dzięki za podpowiedzi , wszystko złożone , jazda próbna ok , na razie ostrożnie i nie za szybko ( nowa opona)
Dętka była w strasznym stanie , dzięki bogu w porę zmieniłem , muszę teraz sprawdzić przednią dętkę .
Dętka była w strasznym stanie , dzięki bogu w porę zmieniłem , muszę teraz sprawdzić przednią dętkę .
- alonso
- Posty: 1996
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Tylne kolo help 535
Gdzieś mi dzwoniło że należy papierem ściernym nówke zjechaćceba73 pisze:Dzięki za podpowiedzi , wszystko złożone , jazda próbna ok , na razie ostrożnie i nie za szybko ( nowa opona)
Dętka była w strasznym stanie , dzięki bogu w porę zmieniłem , muszę teraz sprawdzić przednią dętkę .