Regeneracja chromów
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
- Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
- Lokalizacja: Berlin / Szczecin
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
Jobejt XV 750 Special ´82
-
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Czy mógłbyś jaśnie, czyli, że mam ją zastosować? A co to jest hehe.Bertoner pisze:Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
-
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Właśnie masz jej nie stosować. Chociaż to i tak nie da Ci gwarancji że chrom nie pęknie. Może uszkdozić się w miejscu zgięcia całkiem niewidocznie z zewnątrz i odpadnie po czasieBertoner napisał/a:
Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
Czy mógłbyś jaśnie, czyli, że mam ją zastosować? A co to jest hehe.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: strzegom dolny śl
- Wiek: 71
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
pytacie ochromowanie nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem chrom po pewnym czasie złuszczy się polecam polerowanie polerowałem osobiscie w okresie zimowym dekle silnika dekle gazników iwszystko co jest aluminiowe w virago efekt super koszt pasty papierów uszczelek pod dekle 150zł
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana...ryszard16488 pisze:nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem
Kolega posty czyta wyrywkowo
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: strzegom dolny śl
- Wiek: 71
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
jeżeli pisałem że chromowanie używanego aluminium mija się z celem to popytaj uczciwego galwanizera zobaczysz co ci odpowie
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Ok, popytam...
Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.
Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- Marek73
- Posty: 5138
- Rejestracja: 05 września 2007, 08:51
- Motocykl: była Virago 750 jest CZARNY WALDEK
- Lokalizacja: Kotla
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Jeżeli chodzi o chromowanie to wg. mnie też nie zaszkodzi dać podkładu miedziowego. Zwiększy to z cała pewnością trwałość. Ale jeżeli chodzi o powitalnie to plaza66 ma 100 % racji. Zawsze przyjemniej się dyskutuje z kimś kto nie jest czarną księgą.plaza66 pisze:Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.
-
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
a przed tym co napisał plaza jest jeszcze usuwanie chemiczne, lub mechaniczne starego chromu, oraz polerka.plaza66 pisze:Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana...
Nie za bardzo rozumiem pojęcie "stare aluminium". Moje częsci aluminiowe w moto mają po 20 lat i świecą się jak...
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: strzegom dolny śl
- Wiek: 71
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
damian napisal że nie rozumie pojęcia stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże znajomy galwanizer dawał 3miesiące gwarancji jeżeli własnoręcznie dojdziesz na alu do poleru to zrezygnujesz z chromu ja to zrobiłem efekt przeszedł oczekiwania
- piochu-m
- Posty: 187
- Rejestracja: 31 grudnia 2008, 11:57
- Motocykl: Boulevard C50T
- Lokalizacja: Koszalin
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Dokładnie taką sytuację przerabiał kolega poruszający się Intruderem.ryszard16488 pisze:...stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże
Kupił motor za atrakcyjną cenę, ale chromy silnika były w opłakanym stanie.
Kontaktował się z kilkoma galwanizerniami i żadna z nich nie dawała mu gwarancji na efekt z racji starości aluminium i jego wcześniejszego kontaktu z olejami który po czasie częściowo wżera się w pory aluminium itp. Fachowcy twierdzili, że po chromowaniu efekt nie będzie długotrwały i do niego należy wybór, bo gwarancji nie dają.
Zrezygnował więc z chromowania i kombinuje z lakierowaniem pod kolor motoru.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Polecam jak koledzy wcześniej ZELAN Nakło nad Notecią. Na allegro 2 gości chciało 200 zł za chromowanie osłony wału kardana
W ZELAN położyli gruby solidny chrom za ??? całe 22 zł za chromowanie (nadmieniam, że sam wypolerowałem bo to też ma znaczenie jest wtedy dużo szybciej i taniej w 2 tyg miałem zrobione) POLECAM Zelan
Moja osłona wału po chromowaniu:
viewtopic.php?t=7725
_________________
W ZELAN położyli gruby solidny chrom za ??? całe 22 zł za chromowanie (nadmieniam, że sam wypolerowałem bo to też ma znaczenie jest wtedy dużo szybciej i taniej w 2 tyg miałem zrobione) POLECAM Zelan
Moja osłona wału po chromowaniu:
viewtopic.php?t=7725
_________________
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
-
- Posty: 77
- Rejestracja: 04 maja 2010, 00:29
- Motocykl: w trakcie budowy...
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Dlaczego mina?? Masz na myśli to, że maszyna niedługo padnie??Arktos pisze:Nie kupuj mina jestGliwicki pisze:Maszyna do której startuję zaczyna się łuszczyć i prędzej czy później mnie to czeka ...
W tej która mi się trafiła też chromy się łuszczą, ale silnikowi myślę nic nie brakuje. Pali pięknie i tak samo ciągnie.
Dostałem ją pod opiekę, mam nadzieję, że zostanie na stałe
- max13
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
- Motocykl: Virago 535; XS 1100
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Dodam coś od siebie odnośnie chromowania a konkretnie koła przedniego od XV535 rok'96
tak wyglądało
jak widać szprychy w opłakanym stanie rdzewiały bo ocynk od szorowania już zlazł
Koło rozebrałem szprychy papier 400,nyple niestety miały lekkie wżery i tylko szczotka miedziana na szlifierce
co do obręczy też wykazywała oznaki występowania korozji.Piasta została wyszkiełkowana ponieważ oryginalnie był tam lakier proszkowy.
Po szkiełkowaniu niestety papier wodny zaczynając od gradacji 400 i monotonna praca szlifowania kończąc na 2000 no i polerowanie na szmacie.
Wiadomo że efekt polerowania już jest zadowalający:) tak przygotowaną piaste oddałem do chromowania.
po chromowaniu
przed montażem
zaplecione
Ile to kosztowało
-chromowanie:
2pln nypel za sztuke x 36
4pln szprycha za sztuke x 36
204 piasta
obręcz 200
nowe:
38pln łożyska do piasty
11pln simmering
tak wyglądało
jak widać szprychy w opłakanym stanie rdzewiały bo ocynk od szorowania już zlazł
Koło rozebrałem szprychy papier 400,nyple niestety miały lekkie wżery i tylko szczotka miedziana na szlifierce
co do obręczy też wykazywała oznaki występowania korozji.Piasta została wyszkiełkowana ponieważ oryginalnie był tam lakier proszkowy.
Po szkiełkowaniu niestety papier wodny zaczynając od gradacji 400 i monotonna praca szlifowania kończąc na 2000 no i polerowanie na szmacie.
Wiadomo że efekt polerowania już jest zadowalający:) tak przygotowaną piaste oddałem do chromowania.
po chromowaniu
przed montażem
zaplecione
Ile to kosztowało
-chromowanie:
2pln nypel za sztuke x 36
4pln szprycha za sztuke x 36
204 piasta
obręcz 200
nowe:
38pln łożyska do piasty
11pln simmering
- max13
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
- Motocykl: Virago 535; XS 1100
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
tak na marginesie kapy silnika,pokrywy rozrządu wykonane są ze Znalu
piasta natomiast z Aluminium i koszta chromowania są inne
piasta natomiast z Aluminium i koszta chromowania są inne
- Authilius
- Posty: 658
- Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 '06
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
niezłe to kółko, pewnie w pełnym słońcu można zaliczyć opad szczeny
'92 Yamaha Virago XV 535 - "Mandaryna"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
Re: Regeneracja chromów
Ładna robota, ale do polerowania używa się sciernic filcowych obklejonych korundem o różnych gradacjach, a potem filcu i pasty diamentowej, szmacianki używa się do aluminium i pochodnych
- truckmaniac
- Posty: 180
- Rejestracja: 24 września 2014, 15:07
- Motocykl: yamaha xv535 virago
- Lokalizacja: Roverchiara (VR)
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
Połamaliście mi nadgarstki. Myślałem, że ja jestem pedancikiem, bo jak jest auto, czy moto zakurzone, to je zleję wodą ...
Chylę czoła.
Chylę czoła.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
ja swoje Robaki robię identycznie: obręcze i szprychy. Nyple udało mi się kupić z nierdzewki, gdyż po chromowaniu wszystkie musiałem przegwintowywać. Gdzieś czytałem że w Częstochowie jest producent szprych i nypli na zamówienie, chyba wychodzi taniej od chromowania starych. Co do piast ... taniej jest je wyczyścić i wypolerować na tokarce jedna robota, bo po szkiełkowaniu to trzeba się narobić 2 razy. Piasty aluminiowe oczywiście chromuję u Roberta na niklu.
... max13 ... dobra robota i super efekt. O cenie nic nie powiem też płacę dużo
... max13 ... dobra robota i super efekt. O cenie nic nie powiem też płacę dużo
Józek
- max13
- Posty: 16
- Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
- Motocykl: Virago 535; XS 1100
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Regeneracja chromów
dzięki za miłe słowa
na tokarce próbowałem nie dość ze kłopot z zamocowaniem żeby piasty nie uszkodzić to uwaga na paluchy
tokarka błędów nie wybacza. Piastę do galwanizacji przygotowywałem jeden dzień.
na tokarce próbowałem nie dość ze kłopot z zamocowaniem żeby piasty nie uszkodzić to uwaga na paluchy
tokarka błędów nie wybacza. Piastę do galwanizacji przygotowywałem jeden dzień.