Regeneracja chromów

Dodatki i przeróbki do Virago
Robert von Berlin
Posty: 485
Rejestracja: 22 lipca 2008, 13:12
Motocykl: Yamaha XV 750 Special ´82
Lokalizacja: Berlin / Szczecin
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Robert von Berlin »

Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
Jobejt XV 750 Special ´82
mario63
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: mario63 »

Bertoner pisze:Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.
Czy mógłbyś jaśnie, :roll: czyli, że mam ją zastosować? A co to jest :oops: hehe.
Damian
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Damian »

Bertoner napisał/a:
Jak nie zastosujesz zabki hydraulicznej to nie popeka.

Czy mógłbyś jaśnie, czyli, że mam ją zastosować? A co to jest hehe.
Właśnie masz jej nie stosować. Chociaż to i tak nie da Ci gwarancji że chrom nie pęknie. Może uszkdozić się w miejscu zgięcia całkiem niewidocznie z zewnątrz i odpadnie po czasie :roll:
ryszard16488
Posty: 3
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: strzegom dolny śl
Wiek: 71
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: ryszard16488 »

pytacie ochromowanie nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem chrom po pewnym czasie złuszczy się polecam polerowanie polerowałem osobiscie w okresie zimowym dekle silnika dekle gazników iwszystko co jest aluminiowe w virago efekt super koszt pasty papierów uszczelek pod dekle 150zł
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: plaza66 »

ryszard16488 pisze:nałożenie chromu na używane aluminium mija się z celem
Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana... :roll:
Kolega posty czyta wyrywkowo :humm:

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
ryszard16488
Posty: 3
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: strzegom dolny śl
Wiek: 71
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: ryszard16488 »

jeżeli pisałem że chromowanie używanego aluminium mija się z celem to popytaj uczciwego galwanizera zobaczysz co ci odpowie
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: plaza66 »

Ok, popytam... :oops:
Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
Marek73
Posty: 5138
Rejestracja: 05 września 2007, 08:51
Motocykl: była Virago 750 jest CZARNY WALDEK
Lokalizacja: Kotla
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Marek73 »

plaza66 pisze:Ale miło by było jakbyś przywitał się w powitalni i uzupełnił swój profil.
Takie tu u nas panują miłe zasady.
Jeżeli chodzi o chromowanie to wg. mnie też nie zaszkodzi dać podkładu miedziowego. Zwiększy to z cała pewnością trwałość. Ale jeżeli chodzi o powitalnie to plaza66 ma 100 % racji. Zawsze przyjemniej się dyskutuje z kimś kto nie jest czarną księgą.
Damian
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Damian »

plaza66 pisze:Nie mija się z celem, bo przed chromem całość jest miedziowana i polerowana... :roll:
a przed tym co napisał plaza jest jeszcze usuwanie chemiczne, lub mechaniczne starego chromu, oraz polerka.

Nie za bardzo rozumiem pojęcie "stare aluminium". Moje częsci aluminiowe w moto mają po 20 lat i świecą się jak... :mrgreen:
ryszard16488
Posty: 3
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 09:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: strzegom dolny śl
Wiek: 71
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: ryszard16488 »

damian napisal że nie rozumie pojęcia stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże znajomy galwanizer dawał 3miesiące gwarancji jeżeli własnoręcznie dojdziesz na alu do poleru to zrezygnujesz z chromu ja to zrobiłem efekt przeszedł oczekiwania
Awatar użytkownika
piochu-m
Posty: 187
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 11:57
Motocykl: Boulevard C50T
Lokalizacja: Koszalin
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: piochu-m »

ryszard16488 pisze:...stare alu stare to jest takie które miało jużstyczność z olejami ijest już do jakiejś głebokości utlenione takiemu żadna kąpiel i miedziowanie nie pomoże
Dokładnie taką sytuację przerabiał kolega poruszający się Intruderem.
Kupił motor za atrakcyjną cenę, ale chromy silnika były w opłakanym stanie.
Kontaktował się z kilkoma galwanizerniami i żadna z nich nie dawała mu gwarancji na efekt z racji starości aluminium i jego wcześniejszego kontaktu z olejami który po czasie częściowo wżera się w pory aluminium itp. Fachowcy twierdzili, że po chromowaniu efekt nie będzie długotrwały i do niego należy wybór, bo gwarancji nie dają.
Zrezygnował więc z chromowania i kombinuje z lakierowaniem pod kolor motoru.
Awatar użytkownika
poolski
Posty: 961
Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
Motocykl: BLACK POWER CRUISER
Lokalizacja: ZŁO - PZL
Kontakt:
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: poolski »

Polecam jak koledzy wcześniej ZELAN Nakło nad Notecią. Na allegro 2 gości chciało 200 zł za chromowanie osłony wału kardana :cry:
W ZELAN położyli gruby solidny chrom za ??? całe 22 zł za chromowanie (nadmieniam, że sam wypolerowałem bo to też ma znaczenie jest wtedy dużo szybciej i taniej w 2 tyg miałem zrobione) POLECAM Zelan :bravo: :rock:

Moja osłona wału po chromowaniu:
viewtopic.php?t=7725
_________________
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. - :uklon:
Bazyl Wspaniały
Posty: 77
Rejestracja: 04 maja 2010, 00:29
Motocykl: w trakcie budowy...
Lokalizacja: Stalowa Wola
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Bazyl Wspaniały »

Arktos pisze:
Gliwicki pisze:Maszyna do której startuję zaczyna się łuszczyć i prędzej czy później mnie to czeka ...
Nie kupuj mina jest :pomocy:
Dlaczego mina?? Masz na myśli to, że maszyna niedługo padnie??
W tej która mi się trafiła też chromy się łuszczą, ale silnikowi myślę nic nie brakuje. Pali pięknie i tak samo ciągnie.
Dostałem ją pod opiekę, mam nadzieję, że zostanie na stałe :D
Awatar użytkownika
max13
Posty: 16
Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
Motocykl: Virago 535; XS 1100
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: max13 »

Dodam coś od siebie odnośnie chromowania a konkretnie koła przedniego od XV535 rok'96
tak wyglądało

Obrazek

jak widać szprychy w opłakanym stanie rdzewiały bo ocynk od szorowania już zlazł
Koło rozebrałem szprychy papier 400,nyple niestety miały lekkie wżery i tylko szczotka miedziana na szlifierce
co do obręczy też wykazywała oznaki występowania korozji.Piasta została wyszkiełkowana ponieważ oryginalnie był tam lakier proszkowy.

Obrazek

Po szkiełkowaniu niestety papier wodny zaczynając od gradacji 400 i monotonna praca szlifowania kończąc na 2000 no i polerowanie na szmacie.
Wiadomo że efekt polerowania już jest zadowalający:) tak przygotowaną piaste oddałem do chromowania.
po chromowaniu
Obrazek

przed montażem
Obrazek

zaplecione
Obrazek
Obrazek

Ile to kosztowało
-chromowanie:
2pln nypel za sztuke x 36
4pln szprycha za sztuke x 36
204 piasta
obręcz 200
nowe:
38pln łożyska do piasty
11pln simmering
Awatar użytkownika
max13
Posty: 16
Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
Motocykl: Virago 535; XS 1100
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: max13 »

tak na marginesie kapy silnika,pokrywy rozrządu wykonane są ze Znalu
piasta natomiast z Aluminium i koszta chromowania są inne
Awatar użytkownika
Authilius
Posty: 658
Rejestracja: 16 maja 2011, 16:53
Motocykl: Kawasaki VN 2000 '06
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Authilius »

niezłe to kółko, pewnie w pełnym słońcu można zaliczyć opad szczeny
'92 Yamaha Virago XV 535 - "Mandaryna"
'96 Kawasaki Vulcan VN 800A - "Wiśnia"
'08 Kawasaki Vulcan VN 900BB Classic - "Borówka"
'06 Kawasaki Vulcan VN 2000 Classic - "Truskawa"
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: Artur »

Ładna robota, ale do polerowania używa się sciernic filcowych obklejonych korundem o różnych gradacjach, a potem filcu i pasty diamentowej, szmacianki używa się do aluminium i pochodnych
Awatar użytkownika
truckmaniac
Posty: 180
Rejestracja: 24 września 2014, 15:07
Motocykl: yamaha xv535 virago
Lokalizacja: Roverchiara (VR)
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: truckmaniac »

Połamaliście mi nadgarstki. Myślałem, że ja jestem pedancikiem, bo jak jest auto, czy moto zakurzone, to je zleję wodą ...
Chylę czoła.
Awatar użytkownika
joozek
Posty: 1924
Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
Motocykl: virago xv 750 1993
Lokalizacja: LUBIN
Wiek: 58
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: joozek »

:bravo: ja swoje Robaki robię identycznie: obręcze i szprychy. Nyple udało mi się kupić z nierdzewki, gdyż po chromowaniu wszystkie musiałem przegwintowywać. Gdzieś czytałem że w Częstochowie jest producent szprych i nypli na zamówienie, chyba wychodzi taniej od chromowania starych. Co do piast ... taniej jest je wyczyścić i wypolerować na tokarce :mrgreen: jedna robota, bo po szkiełkowaniu to trzeba się narobić 2 razy. Piasty aluminiowe oczywiście chromuję u Roberta na niklu.
... max13 ... dobra robota i super efekt. O cenie nic nie powiem :mrgreen: też płacę dużo :bravo:
Józek Obrazek
Awatar użytkownika
max13
Posty: 16
Rejestracja: 02 stycznia 2014, 02:16
Motocykl: Virago 535; XS 1100
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Regeneracja chromów

Post autor: max13 »

dzięki za miłe słowa :)
na tokarce próbowałem nie dość ze kłopot z zamocowaniem żeby piasty nie uszkodzić to uwaga na paluchy
tokarka błędów nie wybacza. Piastę do galwanizacji przygotowywałem jeden dzień.
ODPOWIEDZ