Filtr stożkowy powietrza?

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

Witam

Takie zapytanie czy jest możliwym zamontowanie stożkowego filtra do 535 tak żeby wystawał z boku?

a może ktoś już coś takiego zrobił?

Pozdrawiam
Obrazek
PiratBHW
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: PiratBHW »

Witam,
Wszystko fajnie, tylko po co to montować? Przy seryjnym silniku nic nie daje, czasem potrafi zabrać, i co gorsza, filtr stożkowy ma zwiększony przepływ powietrza a co za tym idzie ma większe "dziury" we wkładzie, znam przypadek, co prawda w samochodzie osobowym a nie motorze (i tam filtr jest pod maską, a nie narażony na bezpośrednie działanie aury jak w przypatku monoru) gdzie drobiny kurzu i inne podobne śmieciory porysowały tuleje w silniku. Stożek montujemy tylko przy mocno zmodzonym silniku, najlepsze efekty daje w doładowanym (turbo, kompresor).

Każdy robi jak lubi, jak chce. Tu tylko małe wtrącenie z mojej strony coby oszczędzić kłopotów.

Zapomniał bym, podam przykład, fakt samochodowy, ale tez silnik japoński.
Honda civic EE9 t.j. 1.6 litra V-TEC seria 150KM
Pomiarów dokonano na tej samej hamowni w przerwach co 15 min
1. dolot markowy (power rura + markowy stożek) 157KM
2. Kibel dolot (plastikowa rura od kibla i stożek za 15 zł) - 151KM
3. Oryginalny filtr (zwykła seryjna puszka, papierowy oryginalny filtr powietrza) - 162KM

Nie pamiętam wartości NM, nadmienię że silnik (jak i cały samochód) w chwili pomiarów miał przelatane ok 300.000 km, tak trzysta tysięcy.

Jak dla mnie, kwestia bardziej estetyczna z wyglądu...(+ 3 do lansu i +2 do respektu na mieście) ale czy warto...pozostawiam to do oceny właściciela.

Dziękuję za uwagę, polecam się na przyszłość. :rock:
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

dzięki za wyczerpującą odpowiedź, ale nie o to było moje pytanie.

i masz racje chodzi tylko o lans ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: wojok »

ja mogę powiedzieć o tej samej sprawie ale z trochę innej strony ;) Nastaw się, że ingerencja w układ dolotowy może ostro zaburzyć pracę silnika. U mnie najpierw zdemontowałem filtr co spowodowało nierówną pracę silnika przy 4.5k obrotów i v-max na poziomie 90 km/h. Zamontowanie filtra dedykowanego do HD (w tym sportstera 883) powodowało poprawę v-max oraz nierówną pracę silnika dopiero na poziomie 5.5k obrotów. Metodę prób i błędów okazało się, że filtr ten ma zbyt małą przepustowość, na szczęście niewymagająca zbyt wiele nakładu pracy ingerencja we wkład filtrujący okazała się zbawienna dla pracy silnika.
Wracając do twojego pytania: sam montaż filtra stożkowego nie powinien sprawiać problemów, jednak doprowadzenie silnika do sprawności takiej jak na filtrze fabrycznym może kosztować cię trochę pracy (i kosztów). Co do samej technicznej strony, to widziałem, że ludzie często montują po jednym stożku bezpośrednio do gaźnika zamiast krućca.
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

dobra wiadomość ze można tylko teraz speca znaleść który to zrobi
Obrazek
Awatar użytkownika
xavi
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2010, 17:28
Motocykl: xv750
Lokalizacja: Bełchatów
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: xavi »

Dodam od siebie, że gdy oddałem osłonę filtra do chromowania to chciałem trochę polatać motorem, ale się nie dało. Pomimo tego, że że filtr był zamontowany, to silnik prychał, parskał i sie nie wkręcał na obroty.
Już się ustawiłem z mechanikiem na diagnozę, a w międzyczasie puszka filtra wróciła. Po jej zamontowaniu silnik chodzi jak ta lala.
Dziewczyna powiedziała mi - wybieraj! albo motocykl albo ja!?!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Blunio »

xavi pisze:silnik prychał, parskał i sie nie wkręcał na obroty.
W końcu zespoły inżynierów projektujących silnik i osprzęt do niego wzięły za coś pieniądze. Wszystkie komponenty układu napędowego muszą być ze sobą zestrojone, to jest podciśnienie ssania (na pewno ma wpływ na działanie membran) dające odpowiednią mieszankę, ciśnienie wydechu mające wpływ na stopień napełniania cylindrów i wiele innych czynników. Dam taki przykład. Szósta koni pociągowych ciągnie lorę z dużym ładunkiem. Teraz z zaprzęgu wyprzęgamy perszerona i zaprzęgamy wierzchowca z toru wyścigowego. Skutek będzie taki, że lorę będzie ciągnęło tylko pięć perszeronów, w wierzchowiec pobryka, poskacze i padnie.
I koszt zakupu wierzchowca się nie zwróci, a dobrze będzie jak on sam nie wciągnie lory do rowu. :roll:
CBDO
ps. a jak kogoś interesuje lans, to proponuję zainstalować sobie nawet dwa filtry stożkowe ... z tym zastrzeżeniem, że silnik niech ciągnie powietrze z filtra oryginalnego :bikersmile:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: wojok »

Blunio, aż tak niemożliwe to nie jest, trzeba się tylko "nagimnastykować"
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Blunio »

wojok pisze:aż tak niemożliwe to nie jest
Nie powiedziałem, że nie jest. Tylko nie sztuka wymienić jeden z elementów układanki i narzekać że moto chla jak nałogowiec albo nie ciągnie. Dysponując w garażu kowadłem i imadłem raczej nie zestroimy poprawnie układu zasilania. :idea:
Podam przykład: jak czytamy na forum, wpływ na poprawną pracę silnika mają iglice, chociaż gołym okiem patrząc nie różnią się od siebie - no może oznaczeniami. Albo sprężyny membran - niech ktoś nie myśli, że średnica drutu, ilość zwojów i strzałka ugięcia sprężyny są przypadkowe. Ktoś to liczył i tak ma być.
Więc zmieniając filtr, powinniśmy zbadać jak zmiana wpłynie na przepustowość układu, podciśnienie ssania i jaki będzie skład mieszanki. Zresztą popatrz, ile jest czujników w zaawansowanych konstrukcjach silników, badających parametry pracy i dostosowujące do nich ilość wtryskiwanego paliwa czy wyprzedzenie zapłonu. A tu chcesz, aby użytkownik doszedł do tego metodami chałupniczymi.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wojok
Posty: 544
Rejestracja: 29 maja 2009, 13:31
Motocykl: VIRAGO 750 '92
Lokalizacja: Rybnik / Kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: wojok »

dysponując nie tylko kowadłem i imadłem da się zestroić układ dolotowy powietrza. Gdyby układy te były tak czułe to każda ingerencja w układ (np. wybebeszenie wydechów) powinna skutkować koniecznością bóg wie jakich zmian w pozostałych elementach. jak ktoś mi podpowie, gdzie na śląsku / krakowie mają hamownię motocyklową to przedstawię badanie na ile moja ingerencja wpłynęła na resztę.
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

dobry pomysł xavi, da się filtr tylko dla ozdoby
Obrazek
Awatar użytkownika
xavi
Posty: 64
Rejestracja: 20 stycznia 2010, 17:28
Motocykl: xv750
Lokalizacja: Bełchatów
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: xavi »

kaju666 pisze:dobry pomysł xavi, da się filtr tylko dla ozdoby
Filtr dla ozdoby zaproponował Bluno i wg mnie to jest dobre wyjście :cool:
Dziewczyna powiedziała mi - wybieraj! albo motocykl albo ja!?!
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Blunio »

wojok pisze:dysponując nie tylko kowadłem i imadłem da się zestroić układ dolotowy powietrza
Jeżeli coś robimy i na dodatek inwestujemy, powinniśmy oczekiwać konkretnych wyników. Albo zmniejszenia zuzycia paliwa, albo poprawienia osiagów (KM,kW, Nm, V² lub zmniejszenia emisjo CO²). Ponieważ poprawy można się spodziewać rzędu kilku procentów, czego nie zauważymy metodami organoleptycznymi, powinno się skorzystać z przyrządów (m.in. hamownia), aby się upewnić, czy osiągnęliśmy wynik zbieżny do zakładanego. Akurat w Twoim przypadku obyło się bez przyrządów, bo wzrost głośności o kilkadziesiąt decybeli zauważyłeś bez aparatury pomiarowej. Inne osiągi wymagają jednak bardziej wyrafinowanych technik pomiarowych.
A jeżeli liczymy tylko na wrażenia estetyczne, to jak wspomniałem, można montować filtry i tłumiki na jakie przyjdzie ochota. Z tym jednak zastrzeżeniem, że lepiej będzie ich nie podłączać. Bo i po co ...
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

a macie jakieś pomysł jak go zamontować gdzieś tak aby był skierowany w stronę jazdy?

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Balwi »

@kaju666 nie kombinuj, jeździj na oryginale. Stożek w XV535 nie doda Ci 40KM, co najwyżej +5pkt do lansu :mrgreen: :tongue: .
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

Balwi pisze:@kaju666 nie kombinuj, jeździj na oryginale. Stożek w XV535 nie doda Ci 40KM, co najwyżej +5pkt do lansu :mrgreen: :tongue: .
Czytaj wyżej, on bedzie atrapą. Chodzi tylko o lans ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Balwi »

A to sorry, pomroczność jasną miałem jak czytałem temat w nocy :mrgreen: :drunksmile: .
Sprzedałem XV 1100 1989r.
Awatar użytkownika
buchalter
Posty: 474
Rejestracja: 04 września 2007, 13:41
Motocykl: Honda VTX 1300C
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: buchalter »

Tylko żeby z lansem nie przedobrzyć, bo wyjdzie coś wprost przeciwnego ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

;p , kombinowałem na milion sposobów i tego nie da się ładnie zamontować
Obrazek
Awatar użytkownika
rembrandtin
Posty: 493
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
Motocykl: 535
Lokalizacja: Pilawa
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: rembrandtin »

w 535-ce są już atrapy filtrów (chromowane nerki) teraz chcesz dołożyć kolejne atrapy. nie przesadzisz? chcesz założyć nowe atrapy to może te stare zlikwiduj? tylko gdzie schowasz przerywacz kierunków i inne pierdoły które są w prawej nerce?
uważaj bo przekombinujesz.
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
Awatar użytkownika
VIKING
Posty: 1765
Rejestracja: 12 października 2008, 12:43
Motocykl: Custom 1400 xt350 DL
Lokalizacja: Wieruszów
Wiek: 51
Kontakt:
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: VIKING »

Czasami watro podjąć ryzyko zmiany przerobienia nie zawszę wychodzi za pierwszym razem, ale efekt potrafi zaskoczyć satysfakcja pozostanie.
Co do przerywaczy i innych rzeczy schowanych w puszce ja zamontowałem wynalazek Ryśka z Grabowa i działa zarabiście zyskałem mnóstwo innych bajerów przy tej zmianie przydatnych (automatyczne wyłączanie kierunków, awaryjne, stop dodatkowy w kierunkach, podziękowania nie awaryjki tylko świetny zestaw, i sześć różnych zmian). Sporo pracy ale efekt fantastyczny.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Blunio »

VIKING pisze:automatyczne wyłączanie kierunków, awaryjne, stop dodatkowy w kierunkach, podziękowania nie awaryjki tylko świetny zestaw, i sześć różnych zmian). Sporo pracy ale efekt fantastyczny.
Tego rodzaju zmiany to całkiem inna bajka. One nie wymagają badania zmian po zrealizowaniu na hamowni, zaspakajają wymagania estetyczne użytkownika i zwiększają widzialność motonity na drodze. Ważne jeszcze jest tylko aby jego zdanie podzielali policjanci i pracownicy SKP.
Pozdrawiam :uklon:
kaju666 pisze:Czytaj wyżej, on bedzie atrapą. Chodzi tylko o lans ;p
Akurat taki wynalazek pasuje do choppera jak świni siodło. Chyba że toto gdzieś znalazłeś nie masz pomysła jak wykorzystać.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
kaju666
Posty: 215
Rejestracja: 15 września 2010, 21:45
Motocykl: Yamaha AME
Lokalizacja: WaWa(Zielonka)
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: kaju666 »

Akurat taki wynalazek pasuje do choppera jak świni siodło. Chyba że toto gdzieś znalazłeś nie masz pomysła jak wykorzystać.

to fajnie :shock: , pooglądaj motory z OCC i inne tego typu
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: Blunio »

kaju666, takie jest moje zdanie. I to mój gust. A Ty możesz sobie zakładać co chcesz i nie masz żadnego obowiązku przejmować się tym, co inni o tym sądzą. Ale skoro pytałeś, to otrzymałeś odpowiedź, którą w żadnym przypadku nie musisz się sugerować.
Pozdrawiam :uklon:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
graf17
Status: Offline

Re: Filtr stożkowy powietrza?

Post autor: graf17 »

wojok pisze: jak ktoś mi podpowie, gdzie na śląsku / krakowie mają hamownię motocyklową to przedstawię badanie na ile moja ingerencja wpłynęła na resztę.
Moto Ratka Mikołów
ODPOWIEDZ