Błotnik z włókna szklanego
- pedro_78
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 września 2007, 16:23
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Chorzów/Dublin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Błotnik z włókna szklanego
Moi drodzy, co sądzicie o błotniku z włókna szklanego?
Tylny błotnik w mojej lali już prawie całkiem przegnił w miejscu mocowania pod siedzeniem, mogę kupić używke do przemalowania, albo nowy zrobiony z włókna, czarny pod kolor motoru.
Proszę o wasze opinie.
Tylny błotnik w mojej lali już prawie całkiem przegnił w miejscu mocowania pod siedzeniem, mogę kupić używke do przemalowania, albo nowy zrobiony z włókna, czarny pod kolor motoru.
Proszę o wasze opinie.
Motocykl jest jak Media-Markt, nie dla....
- Mitaro
- Posty: 45
- Rejestracja: 25 lipca 2010, 23:14
- Motocykl: Chiński LIFAN klon yamahy XV250
- Lokalizacja: Kielce
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Metalowy błotnik jest bardziej wytrzymały, szczególnie tylny gdzie są mocowane do niego kierunki, lampa tylna i rejestracja. Wiadomo że pod czas jazdy to wszystko się trzęsie i taki błotnik może pękać.
Są już najróżniejsze żywice poliestrowe, niektóre bardziej lub mniej odporne na zginanie. Nie mniej jednak, ja gdy się bawiłem w tuning-majstra i zakupiłem super ultra obniżony zderzak do mojego wioch-wozu, przy wysokim krawężniku odstrzelił jak szkło i nie da się już tego pokleić ani zdrutować lutownicą. Takie elementy wykonane z żywic poliestrowych raczej są nienaprawialne.
Natomiast jeśli błotnik byłby wykonany z porządnego plastiku na bazie jakiegoś polipropylenu, ABS-u, czy czegoś podobnego i ciśnieniowo wciśnięty w formę, to wtedy ja bym zaufał takiemu błotnikowi. Natomiast pewnie jest to ponakładane włókno szklane oblewane żywicą tworząc parę warstw. Taki błotnik to można założyć sobie na przód, gdzie nic się do niego nie mocuje albo tą metodą wykonywać elementy przedłużające błotniki.
Moje zdanie. Kupuj metalowy znowu na parę lat bedzie.
Są już najróżniejsze żywice poliestrowe, niektóre bardziej lub mniej odporne na zginanie. Nie mniej jednak, ja gdy się bawiłem w tuning-majstra i zakupiłem super ultra obniżony zderzak do mojego wioch-wozu, przy wysokim krawężniku odstrzelił jak szkło i nie da się już tego pokleić ani zdrutować lutownicą. Takie elementy wykonane z żywic poliestrowych raczej są nienaprawialne.
Natomiast jeśli błotnik byłby wykonany z porządnego plastiku na bazie jakiegoś polipropylenu, ABS-u, czy czegoś podobnego i ciśnieniowo wciśnięty w formę, to wtedy ja bym zaufał takiemu błotnikowi. Natomiast pewnie jest to ponakładane włókno szklane oblewane żywicą tworząc parę warstw. Taki błotnik to można założyć sobie na przód, gdzie nic się do niego nie mocuje albo tą metodą wykonywać elementy przedłużające błotniki.
Moje zdanie. Kupuj metalowy znowu na parę lat bedzie.
Świeca zapłonowa jest po to, aby tłok po ciemku nie walił się w łeb o głowice, oraz robił szybkie uniki przed zaworami.
- pedro_78
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 września 2007, 16:23
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Chorzów/Dublin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Dzięki wielkie, potwierdziły się moje obawy jeżeli chodzi o wytrzymałość takiego błotnika, może i nie rdzewieje, ale będzie wpadał w większy rezonans, szczególnie ze mamy tam zamontowane kierunki, tablice i lampę.
W takim razie biorę używany metalowy, tylko czy wie ktoś może, czy rocznikowo różnią się od siebie błotniki? Moja wiedźma jest z 99 roku, jeżeli się czymś różnią, to na jaki przedział rocznikowy patrzeć?
W takim razie biorę używany metalowy, tylko czy wie ktoś może, czy rocznikowo różnią się od siebie błotniki? Moja wiedźma jest z 99 roku, jeżeli się czymś różnią, to na jaki przedział rocznikowy patrzeć?
Motocykl jest jak Media-Markt, nie dla....
- slash
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
- Motocykl: virago 700/bmw f 650
- Lokalizacja: Manchester/Chelmek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Pdzielam zdanie kolegi co do tego ze blotnik musi byc metalowy bo akurat w virago pelni jeszcze jedna wazna role .. robi za usztywnienie tylnej czesci ramy.Plastik nawet z tych bardziej szlachetnych czyt. udaroodpornych raczej nie wchodzi w rachube .Jak zapodasz sobie nowy /inny/ blotnik to wyczysc i odtlusc go od wewnatrz i zakonserwuj srodkiem jak do konserwacji sam.W mojej niespelna 30 letniej virze mam zaledwie kilka drobnych kropek rudej na zewnetrznej stronie.Zabieg powtarzaj co kilka lat o ile bedziesz mial to samo moto.Aha jesli znajdziesz ruda na nowo nabytym blotniku to po wyczyszczeniu potraktuj rdze pasywatorem taki srodek do neutralizacji apetytu rudej na metal .
- pedro_78
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 września 2007, 16:23
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Chorzów/Dublin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Dzięki za rady, błotnik juz kupiony, oczywiście metalowy, czekam tylko na kuriera. Jak tylko przyjedzie, to biorę się za renowacje.
Motocykl jest jak Media-Markt, nie dla....
- pedro_78
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 września 2007, 16:23
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Chorzów/Dublin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Operacja renowacja zakończona sukcesem, oczywiście nie obyło się bez komplikacji. Zakupiony błotnik okazał się mieć pęknięcia w tych samych miejscach tylko mniejsze. Wizyta u kumpla w warsztacie załatwiła problem. Finalnie 7 puszek farby w sprayu, puszka kitu i puszka czegoś, co za moich czasów naprawiania aut z ojcem nazywało się "bitex". Przy okazji przedni błotnik też uwolniłem od rudej i pomalowałem.
Dzięki jeszcze raz za porady. Pozdro.
Dzięki jeszcze raz za porady. Pozdro.
Motocykl jest jak Media-Markt, nie dla....
- slash
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
- Motocykl: virago 700/bmw f 650
- Lokalizacja: Manchester/Chelmek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Super ze wszystko zrobione... ale nie odbierz mnie zle albo ze sie madrze ale szpachla na blotniki to nie najlepszy pomysl. z powodu duzych wibracji.Full profesjonalnie to powinno sie pekniecia spawac twardym lutem mosieznym[wiem ze jest to trudno osiagalne w uk a pewnie w ROI tez] ale alternatywnie mysle ze lutowanie spoiwem takim jak uzywa sie do instalacji miedzianych,pozniej oczywiscie obrobka mechaniczna.Finalnie pod lakier szpachla ale natryskowa.Zobaczymy ile to wytrzyma oby jak najdluzej,nastepnym razem sprobuj wg tej metody naprawialem w ten sposob ja i wielu innych.
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Szpachla z włóknem też daje radę.
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- pedro_78
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 września 2007, 16:23
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Chorzów/Dublin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Odp: Błotnik z włókna szklanego
Bynajmniej, dobrze piszesz I to samo powiedział mi kumpel. Tak więc błotnik został pospawany mosiądzem, nie miałem tylko natryskowej szpachli, ale ta została tylko użyta żeby zakryć bardzo małe nierówności, więc powinno być dobrze. A tak wyglądał stary błotnik.
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.
Motocykl jest jak Media-Markt, nie dla....
- slash
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
- Motocykl: virago 700/bmw f 650
- Lokalizacja: Manchester/Chelmek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
O my gosh, faktycznie byl do wymiany.Bitex zrobi dobra robote wiec nastepna wymianka powinna byc za... 25 lat.he, he .
Re: Błotnik z włókna szklanego
Tu żaden bitex nie pomoze ten błotnik ma tam wgrzane wzmocnienie- podwójna blacha i jak było jeżdżone po soli to poprostu zjadło
Zresztą 535 sa robione niestety z dużo gorszych materiałów niz stare modele 700-750 co widać na przykładzie korozji jakości śrub itd
Zresztą 535 sa robione niestety z dużo gorszych materiałów niz stare modele 700-750 co widać na przykładzie korozji jakości śrub itd
- slash
- Posty: 20
- Rejestracja: 11 września 2014, 23:52
- Motocykl: virago 700/bmw f 650
- Lokalizacja: Manchester/Chelmek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Błotnik z włókna szklanego
Tu sie musze z toba zgodzic lata 80-te to lata najtrwalszych konstrukcji motocykli u japoncow .Dygresja z bitexem byla oczywiscie do uzywanego ale zrobionego "nowego" blotnika ktory Pedro 78 niedawno zabudowal w swojego sprzeta.