Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
vinny
Posty: 662
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: vinny » 19 lutego 2017, 00:39

Jak dla mnie umieszczenie sondy w puszce rozprężnej nic Ci nie daje . W puszcze są zmiksowane spaliny I tak naprawdę nie wiesz , który gażnik wymaga regulacji , a gażniki w naszych maszynach należy ustawiać indywidualnie każdy . Gdyby sąda była podpieta na kolektorach , byloby to przydatne narzędzie do "zabawy " z gażnikami :uklon: .Podniesienie , a raczej opuszcenie iglicy przerabiał Goral . Na oryginalnej podkładce teflonowej ( chyba 3 mm grubości )xv 1100 paliła mu pod 8 litrów na 100 po obniżeniu o połowe pali pod 6/100 km , nie zauważył spadku mocy. Jeżeli chodzi o wzbogacenie lub zubożenie mieszanki to można to zrobić na dwa sposoby
1 podnieść lub obniżyć poziom paliwa w komorze ( to bym radził)
2 zmieniać dysze , ale to już wyższa szkoła ustawiania gażników ( nakład pracy I koszt mogą być niewarte rezultatów jakie możes uzyskać )
Mogę się mylić , ale regulacja wkrętem składu mieszanki wolnych obrotów I podnoszenie lub opuszczanie iglicy nie powoduje zmiany składu mieszanki ( a jeżeli zmienia to w bardzo małym stopniu , niezauważalnym podczas ekspluatacji )
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

robdk
Posty: 105
Rejestracja: 29 listopada 2015, 12:14
Motocykl: Kawasaki EN500
Lokalizacja: Końskie TKN
Status: Online

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: robdk » 19 lutego 2017, 12:12

vinny pisze:...
Mogę się mylić , ale regulacja wkrętem składu mieszanki wolnych obrotów I podnoszenie lub opuszczanie iglicy nie powoduje zmiany składu mieszanki ( a jeżeli zmienia to w bardzo małym stopniu , niezauważalnym podczas ekspluatacji )


Zasada pracy i regulacji gaźników jest z grubsza taka sama we wszystkich pojazdach. Bardzo dużo mam do czynienia z gaźnikami pojazdów o mniejszej pojemności jednocylindrowych.
Każda zmiana regulacji czy to śruby składu mieszanki, wysokości ustawienia iglicy jak i dyszy głównej. Niemniej każdy z tych elementów reguluje skład mieszanki w innym zakresie obrotów. Śruba regulacji składu mieszanki wolnych obrotów jak sama nazwa wskazuje reguluje w zakresie wolnych obrotów i ok 1/4 do max 1/3 obrotów (w zależności od typu gaźnika), Dysza główna w pełni pracuje przy maksymalny wychyleni manetki. Pozostały zakres obrotów reguluje iglica poprzez jej kształt oraz wysokość ustawienia. Gdy dodajemy gazu iglica podnosząc się odsłania dyszę główną a stożek iglicy zwiększa otwór w jej gnieździe powodując wzbogacanie mieszanki.
Więc wszystkie elementy biorą udział w określaniu składu mieszanki. Dobrze to widać w regulacji silników 2T.

EDIT
W zestawach DynoJet dlatego są różne iglice bo mają inne stożki co daje bardzo dużą różnorodność regulacji.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk

gazownik
Posty: 317
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: gazownik » 20 lutego 2017, 09:16

Robdk dzięki za wyjaśnienie, teraz doskonale będę wiedział za co się wziąść jak sprawdzę skład mieszanki na drodze :chopper:
Może wiesz jeszcze jakie rozmiary daszek są dostępne? Tak za wczasu się merytorycznie przygotowuje :cool:

Vinny, Moze dla ciebie nic to nie da, a w zasadzie napewno nic Ci to nie da, bo sonda jest zamontowana w mojej maszynie i mi da o wiele więcej niż sprawdzenie jak wyglądają świece.
A teraz tak na poważnie. Sonda w puszce da bardzo wiele bo:
- będę miał pogląd co się dzieje
- będę mógł precyzyjnie skorygować skład
I bez problemu można będzie to zrobić dość precyzyjnie dla obu gaznikow. Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz :rock:
Co do spalania mojej virowki to to daje mi najwięcej do myślenia żeby się pogrzebać (plus do tego przyszłe niecne zamiary), bo w trasie przy 90km/h jest poniżej 4,5l.

Awatar użytkownika
2007XV1700
Posty: 3797
Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 36
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: 2007XV1700 » 20 lutego 2017, 10:26

gazownik pisze:Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz


zaskocz nas

Awatar użytkownika
Top Gun
Posty: 1344
Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
Motocykl: XV1100, CRF 1000
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: Top Gun » 20 lutego 2017, 10:41

gazownik pisze:Co do spalania mojej virowki to to daje mi najwięcej do myślenia żeby się pogrzebać (plus do tego przyszłe niecne zamiary), bo w trasie przy 90km/h jest poniżej 4,5l.


A co jest celem...2,6 l/100 :wink:
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,

Awatar użytkownika
vinny
Posty: 662
Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
Motocykl: xv 750 92 4FY
Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: vinny » 20 lutego 2017, 11:50

2007XV1700 pisze:
gazownik pisze:Tylko chwileczkę pomysł jak to wykonać a napewno wykombinujesz


zaskocz nas

Kolega pewnie myśli o odłączeniu jednego cylindra podczas pomiaru , ale się zdziwi .Ja przetrenowałem ustawienia w 535 ( latwy dostęp do komory pływakowej I membrany ) ,spostrzeżenia opisalem wyżej .
Do poczytania , niezły materiał http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993,
powodzenia
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office

gazownik
Posty: 317
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: gazownik » 20 lutego 2017, 21:11

Top Gun pisze:A co jest celem...2,6 l/100

Celem jest poprawny skład i satysfakcja :D a spalanie będzie jakie będzie, po prostu będzie odpowiednie :p.
vinny pisze:Kolega pewnie myśli o odłączeniu jednego cylindra podczas pomiaru , ale się zdziwi

Dokładnie plan jest taki. A co mam mnie zdziwić? Z dupy wyjęty skład mieszanki? W czym ma to przeszkodzić?
vinny pisze:Do poczytania , niezły materiał http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=2993,

Faktycznie jest co poczytać ;).

gazownik
Posty: 317
Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
Motocykl: XV 1100, SHL M11 61r
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:
Status: Offline

Re: Hypercharger,filtr K&N i DynoJet

Postautor: gazownik » 10 kwietnia 2017, 09:47

Zrobiony test drogowy :chopper: Może nie do końca taki jaki chciałem bo miałem problem z gniazdem zapalniczki i AFR się rozłączał...
Jednak to trochę rzuciło światła na to co z mieszanką się dzieje.
Na wolnych obrotach jest delikatnie ubogo (ale to ekologia miesza i nie ma na to co patrzeć) podczas spokojnej jazdy z prędkością 90km/h AFR jest na mniej więcej 0.93 czyli ok przy rozkręcaniu już się robi znacznie bardziej bogato jakieś 0,65, czyli maszyna jest dość dobrze podlana (aż za bardzo).
Wniosek:
- faktycznie nie muszę się grzebać w gaźnikach z dyszami bo jest bogato i z czego się cieszę :D
- jakiś filtr o lepszej przepustowości powinien podnieść moc silnika (lepszy stosunek AFR).


Wróć do „Tuning”



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość