Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Witam Dobrodziejów
Od zakupu Virago mam wciąz defekt, polegający na drżeniu kolumny kierownicy przy hamowaniu przodem. Raczej nie jest to tarcza. Z forum wyczytałem, że przyczynę mozna wyelimonować poprzez dokręcenie śruby kolumny kierownicy i mam wrażenie, że u mnie to o to dokładnie chodzi. A zatem pytanko - czy ktoś to robił i może mi powiedzieć jak się do tego zabrać? A może ktoś w Wwce ma taki klucz? podjechałbym gdzie trzeba.
Od zakupu Virago mam wciąz defekt, polegający na drżeniu kolumny kierownicy przy hamowaniu przodem. Raczej nie jest to tarcza. Z forum wyczytałem, że przyczynę mozna wyelimonować poprzez dokręcenie śruby kolumny kierownicy i mam wrażenie, że u mnie to o to dokładnie chodzi. A zatem pytanko - czy ktoś to robił i może mi powiedzieć jak się do tego zabrać? A może ktoś w Wwce ma taki klucz? podjechałbym gdzie trzeba.
- powo
- Posty: 637
- Rejestracja: 28 września 2008, 08:18
- Motocykl: niebieski
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
a o jaki klucz chodzi??
ja mam troche rożnych narzędzi wiec jakbys wiedzial jaki to klucz to bym sprawdzil
ja mam troche rożnych narzędzi wiec jakbys wiedzial jaki to klucz to bym sprawdzil
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Łoj, Pan! Jak super!powo pisze:a o jaki klucz chodzi??
ja mam troche rożnych narzędzi wiec jakbys wiedzial jaki to klucz to bym sprawdzil
To chyba 17-stka taka z zębem jak kiedyś były do roweru.
Myślę, że w 535 jest tak samo - całe przednie zawieszenie wieńczy śruba (ta ozdobna, przy zegarach). Pod rurą ramy są z kolei zakrętki (?) - takie metalowe koła z wyżłobieniem co jakiś czas. Klucz przypomina rozciagniętą w pionie literę G.
Tak myślę, że o tą zakrętkę chodzi. Ale może jeszcze się wypowie ktoś, kto to robił, czy to napewno to.
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
to napewno to mam półki rozebrane od 535, mogę po południu wrzucić zdjęcia, ale filozofii wielkiej tam nie ma.
ale uważajcie, żeby nie dokręcić za mocno bo można odcisnąć kulki łożyska na bieżni i wtedy będzie ból.
ale uważajcie, żeby nie dokręcić za mocno bo można odcisnąć kulki łożyska na bieżni i wtedy będzie ból.
pozdr
Wojtek
Wojtek
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
czyli dokręcam w prawo (?) i nie na siłę, ale do lekkiego oporu? A jeżeli juz jest tak dokręcone, to docisnąć mocniej?wwwolti pisze:to napewno to mam półki rozebrane od 535, mogę po południu wrzucić zdjęcia, ale filozofii wielkiej tam nie ma.
ale uważajcie, żeby nie dokręcić za mocno bo można odcisnąć kulki łożyska na bieżni i wtedy będzie ból.
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
ten luz, jeżeli jest to zwykle daje się wyczuć na postoju ruszając motocyklem na zaciśniętych hamulcach, jednocześnie ręką sprawdzając luz (raczej 2 osoby).
dla 535
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 38 Nm (27 ft-lbs)
Final torque 10 Nm (7.2 ft-lbs)
dla:
1981 through 1983 XV750 through 1000 models and all TR1
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 25 Nm (18 ft-lbs)
Final torque Back off 1/4 turn
dla:
1984 and later models
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 50 Nm (36 ft-lbs)
Final torque 3 Nm (2.2 ft-lbs)
znalazłem jeszcze
Steering stem bolt (ta śruba u góry, która trzyma górną półkę)
XV920J, K, MK 54 Nm (39 ft-lbs)
All others 50 Nm (36 ft-lbs)
[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 11:24 am ]
jak dobrze kombinuję, to należy dokręcić momentem "initial", a potem poluzować do momentu "final". może kyller albo ktoś inny pomoże w tej interpretacji
generalnie moment nie jest zbyt duży. więc raczej dokręcać lekko.
dla 535
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 38 Nm (27 ft-lbs)
Final torque 10 Nm (7.2 ft-lbs)
dla:
1981 through 1983 XV750 through 1000 models and all TR1
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 25 Nm (18 ft-lbs)
Final torque Back off 1/4 turn
dla:
1984 and later models
Steering head bearing ring nuts
Initial torque 50 Nm (36 ft-lbs)
Final torque 3 Nm (2.2 ft-lbs)
znalazłem jeszcze
Steering stem bolt (ta śruba u góry, która trzyma górną półkę)
XV920J, K, MK 54 Nm (39 ft-lbs)
All others 50 Nm (36 ft-lbs)
[ Dodano: Sro Maj 27, 2009 11:24 am ]
jak dobrze kombinuję, to należy dokręcić momentem "initial", a potem poluzować do momentu "final". może kyller albo ktoś inny pomoże w tej interpretacji
generalnie moment nie jest zbyt duży. więc raczej dokręcać lekko.
pozdr
Wojtek
Wojtek
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Mam taki kluczyk, jest w komplecie fabrycznych narzędzi do 535, służę pomocą.
wierzba
wierzba
- powo
- Posty: 637
- Rejestracja: 28 września 2008, 08:18
- Motocykl: niebieski
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
a zapodal byś jakąś fote tego klucza bo też bede musial pogrzebać przy przodzie laleczkiwierzba pisze:Mam taki kluczyk, jest w komplecie fabrycznych narzędzi do 535, służę pomocą.
wierzba
a nie mam fabrycznego zestawu, ale może mam coś pasującego
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
No człowieku!!!! Raz, że masz klucz a dwa... Józefosław?! To przecież ja raptem kilka miesięcy temu stamtąd sie wyprowadziłem!wierzba pisze:Mam taki kluczyk, jest w komplecie fabrycznych narzędzi do 535, służę pomocą. wierzba
Jak tylko deszcze przestaną padać, smaruję do Ciebie na PRIV i jeżeli mozna zajadę.
Łoj Pan, moje to strony!
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Józefosław, ale virazka stoi we Włochach - jak jest dobra pogoda to zostawiam puszkę w pracy i jeżdżę virażką. Zapraszam, jak będziesz chciał dokręcić to wal śmiało.
wierzba
wierzba
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Problem jest tylko taki że ogladałem dzisiaj tę srube i nie mam pojecia jak sie za to zabrac
- mientowy
- Posty: 735
- Rejestracja: 24 września 2008, 16:25
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Szczecinek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
odświeżam bo mam ten sam problem - przy zaciśniętej klamce hamulca czuć i widać luz na mocowaniu kierownicy. Przu mocniejszym hamowaniu kiera lata w przód i tył. Uniosłem lalkę do góry, oparłem na kilku deskach, tak, żeby koło swobodnie się obracało - przy poruszaniu całym przodem wzdłuż osi podłużnej (tak się to chyba nazywa - a po chłopsku w przód i w tył) widać luz jak cholera.Therion pisze:Problem jest tylko taki że ogladałem dzisiaj tę srube i nie mam pojecia jak sie za to zabrac
za nic nie mogę odkręcić górnej nakrętki, prawie ciągnę cały motocykl na tym kluczu (kręcę oczywiście w lewo). jakos sobie z tym poradzę ale pytanie co dalej?
jak już odkręcę - wystarczy dokręcić mocniej tą dziwną nakrętkę, taką jakby na klucz hakowy lub stary rowerowy, która jest pod górną półką i to wszystko? luz czarodziejsko zniknie? po dziwną nakrętką jest coś a la metalowy kapsel - pod nim jest/są łożysko/-ska?a co z górna półką - jej nie trzeba jakoś obniżyć? przepraszam za ew. naiwność tych pytań ale nie mam bledego pojęcia jak to zrobić, porządnego warsztatu w mojej okolicy nie znam a żadnemu paprochowi nie pozwolę grzebać przy lalce.
ps. mocno ryzykowna jest jazda z takim defektem? ja raczej spokojny jestem - max 90 km/h...
pzdr
Jak mawiają daltoniści: życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
u mnie to wystarczyło by zlikwidować luz - dokręć do momentu zniknięcia luzu, więcej nie dokręcajmientowy pisze:wystarczy dokręcić mocniej tą dziwną nakrętkę, taką jakby na klucz hakowy lub stary rowerowy, która jest pod górną półką i to wszystko?
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Nie rozumiem, jak mam to dokręcić... Tą górną, czy dolną nakrętkę.
A czy Wy macie taki metalowy bolczyk w tych nakrętkach? On blokuje obie razem. Help.
[img][img]http://images48.fotosik.pl/150/ac14489f7820b925med.jpg[/img][/img]
A czy Wy macie taki metalowy bolczyk w tych nakrętkach? On blokuje obie razem. Help.
[img][img]http://images48.fotosik.pl/150/ac14489f7820b925med.jpg[/img][/img]
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
dokręciłem te co pokazałeś razem i tą blaszką łącząca też mam
"przepisowo" to powinno sie górna półkę zdemontować, dolną nakrętką wyregulować luz i zakontrować górną
"przepisowo" to powinno sie górna półkę zdemontować, dolną nakrętką wyregulować luz i zakontrować górną
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
To nie bolczyk, to podkładka zabezpieczająca z 2 ramieniami. Jak zdemontujecie górną półkę zobaczycie .
Mi regulacja luzu 3x(tak schodziło się nowe łożysko) zajmowała za drugim razem 25min z rozkręceniem połowy przodu Viagry i to na spokojnie bez pośpiechu .
W celu regulacji luzu główki ramy trzeba:
- odkręcić kierownicę z riserami(od dołu klucz 13/14) śruby z zabezpieczeniami
- poluzować lagi w górnej półce(klucz 10)
- odkręcić nakrętkę chromowaną z góry(klucz 27)
- Poluzować lampę- rozkręcić klosz, odkręcić śrubę 6 ze środka umieszczoną centralnie, wykręcić imbus z dolnej półki trzymający całą lampę
- wyjąć góną półke tak żeby nie zawadzała
- nie pogubić gumowych podkładek co są zaraz pod góną półką na lagach
- Wyjąć podkładkę zabezpieczającą z obydwóch nakrętek.
- Poluzować kontrę
- Dociągnąć dolną nakrętkę do wyczucia oporu, zluzować o ok. 1/8 obrotu bądź na wyczucie żeby kierownica chodziła płynnie lewo prawo bez żadnego luzu przód-tył.
- Dociągnąć kontrę z odpowiednim momentem
- Założyć podkładkę zabezpieczającą
- Złożyć wszystko do kupy
- W międzyczasie można posiłkować się byleby nie za dużo coby moto zostało żlożone dobrze .
Mi regulacja luzu 3x(tak schodziło się nowe łożysko) zajmowała za drugim razem 25min z rozkręceniem połowy przodu Viagry i to na spokojnie bez pośpiechu .
W celu regulacji luzu główki ramy trzeba:
- odkręcić kierownicę z riserami(od dołu klucz 13/14) śruby z zabezpieczeniami
- poluzować lagi w górnej półce(klucz 10)
- odkręcić nakrętkę chromowaną z góry(klucz 27)
- Poluzować lampę- rozkręcić klosz, odkręcić śrubę 6 ze środka umieszczoną centralnie, wykręcić imbus z dolnej półki trzymający całą lampę
- wyjąć góną półke tak żeby nie zawadzała
- nie pogubić gumowych podkładek co są zaraz pod góną półką na lagach
- Wyjąć podkładkę zabezpieczającą z obydwóch nakrętek.
- Poluzować kontrę
- Dociągnąć dolną nakrętkę do wyczucia oporu, zluzować o ok. 1/8 obrotu bądź na wyczucie żeby kierownica chodziła płynnie lewo prawo bez żadnego luzu przód-tył.
- Dociągnąć kontrę z odpowiednim momentem
- Założyć podkładkę zabezpieczającą
- Złożyć wszystko do kupy
- W międzyczasie można posiłkować się byleby nie za dużo coby moto zostało żlożone dobrze .
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
o fuck...
Tyle to ja nie wypije...
Teraz wiem, dlaczego w serwisie chcą za to pięć dych. Powiem, że to nawet dobra cena
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 2:16 pm ]
Odświerzam temat, bo muszę się za to jednak zabrać. Czy ktoś w Wwie już to robił? Wierzba, Twoja propozycja jest jeszcze aktualna?
Tyle to ja nie wypije...
Teraz wiem, dlaczego w serwisie chcą za to pięć dych. Powiem, że to nawet dobra cena
[ Dodano: Pon Lip 06, 2009 2:16 pm ]
Odświerzam temat, bo muszę się za to jednak zabrać. Czy ktoś w Wwie już to robił? Wierzba, Twoja propozycja jest jeszcze aktualna?
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- mientowy
- Posty: 735
- Rejestracja: 24 września 2008, 16:25
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Szczecinek
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
ja się poddałem - boję się, że niepotrzebnie zjadę tą pierwszą nakrętkę. w sobotę objadę okolicznych fachowców od 4 kółek, może któryś ma pojęcie, jak się do tego zabrać.
Jak mawiają daltoniści: życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
poluzuj górną nakrętkę( tą pełną nad półką) przecinak i jazda po tych 2 nakrętkach na raz - brutalne ale zdrowe i działa
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
teraz to chyba żartujesz po to są tam dwie nakrętki żeby je skontrować między sobą dzięki czemu ani sie nie skręcą bardziej ani nie poluzują-waldi- pisze:jazda po tych 2 nakrętkach na raz - brutalne ale zdrowe i działa
ADAM
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
tak zgadza się...
dlatego pisze brutalne ale zdrowe, po za tym jak dokręcisz nakrętkę górną to się nie ruszą
dlatego pisze brutalne ale zdrowe, po za tym jak dokręcisz nakrętkę górną to się nie ruszą
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
Rozumiem, że u Ciebie ten sposób zadziałał?-waldi- pisze:tak zgadza się...
dlatego pisze brutalne ale zdrowe, po za tym jak dokręcisz nakrętkę górną to się nie ruszą
Jeżeli tak, to jutro poeksperymentuję
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
tak zadziałał, przejechałem 4tyś i nic się nie dzieje niepokojącego, luzu brak
- Raider
- Posty: 1365
- Rejestracja: 30 kwietnia 2009, 10:38
- Motocykl: XV1900 Raider
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Drgania przy hamowaniu - dokręcenie kolumny kierownicy? Wwa
No i Waldi otrzymuje piwo-waldi- pisze:poluzuj górną nakrętkę( tą pełną nad półką) przecinak i jazda po tych 2 nakrętkach na raz - brutalne ale zdrowe i działa
Dokręcilem. Cały patent polega na odkręceniu górnej nakrętki. Bez tego próbowałem kilka razy i nic. A za poradą Waldiego trochę poluzowałem tę nad pólką i te dwie złączone przekrcilem o jakąś część obrotu. Nie za dużo, ale aż do wyczuwalnego na impulsatorze (fachowo zwanym- młotkiem) oporu. Następnie dokręciłem górną i - na ile mogłem sprawdzić sam, to luzu nie mam. Jutro zrobię jazdę próbną, to się przekonam w praktyce, czy jest OK. Dzieki Waldi!
[ Dodano: Nie Lip 19, 2009 10:45 am ]
Jazda testowa wykazała całkowity zanik ww usterki (ciekawe, że też ostrzej zaczął brac przedni hamulec, choc i tak mu niczego nie brakowało).
"Stabilizacja motylka to szpilka."
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________
Żyję tylko dlatego, że jeżdżę szybciej niż moi oprawcy.
_________________
http://www.sigaro.pl/ http://www.eprestigio.pl
_________________