wysokie obroty

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
sebaslaw
Status: Offline

wysokie obroty

Post autor: sebaslaw »

Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem virki 535. Zrobiłem nią już kilkaset km i jest super, pali na dotyk, ma dobre przyspieszenie, pali nie dużo, tylko jak się rozgrzeje to ma trochę za wysokie obroty na jałowym biegu. Jestem zielony w mechanice i proszę o poradę co może być przyczyną tych wysokich obrotów i co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: wąsaty7 »

Witam,pomiędzy gaźnikami znajduje się śruba regulacji obrotów biegu jałowego z prawej strony motocykla.Reguluj na rozgrzanym silniku.
Zobacz dział DOWNLOAD jest tam instrukcja obsługi i serwisowa.
Pozdrawiam.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
rzeznia_numer_5
Posty: 1983
Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
Motocykl: pogniecione ścierwo
Lokalizacja: Trafalmagoria
Wiek: 112
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: rzeznia_numer_5 »

sebaslaw pisze:co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
1.Pokręcić pokrętełkiem po lewej stronie między cylindrami
2. Przywitać się w powitalni.

Albo na odwrót ;)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: wąsaty7 »

rzeznia_numer_5 pisze:
sebaslaw pisze:co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
1.Pokręcić pokrętełkiem po lewej stronie między cylindrami
2. Przywitać się w powitalni.

Albo na odwrót ;)
To że odsyłasz SEBASŁAW-a do powitalni to bardzo ładnie,ale wprowadzasz kolegę w błąd.
Śruba z lewej strony służy do synchronizacji.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
rzeznia_numer_5
Posty: 1983
Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
Motocykl: pogniecione ścierwo
Lokalizacja: Trafalmagoria
Wiek: 112
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: rzeznia_numer_5 »

wąsaty7 pisze: To że odsyłasz SEBASŁAW-a do powitalni to bardzo ładnie,ale wprowadzasz kolegę w błąd.
Śruba z lewej strony służy do synchronizacji.
A to przepraszam, dałbym sobie głowę uciąć, że z lewej :)
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: Blunio »

sebaslaw, śruba jest z prawej strony między gaźnikami, pod metalową listwą łączącą gaźniki. Jest na tyle duża (i grubo moletowana) że można ją kręcić palcami, nawet nie zsiadając z moto. Powodzenia :-)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: wierzba »

Ba, nawet w rękawicach (nie za grubych oczywiście). W 535 jest na bank z prawej strony :)

pozdrawiam
wierzba
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: kyller »

sebaslaw
rozumiem ze masz obrotomierz w uszach :mrgreen:
a jestes pewny ze jest za wysoko ?
sprawdz w manualu ile powinno być
to nie diesel tutaj "wolne obroty" to 1100 -1250 rpm
sebaslaw
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: sebaslaw »

dzięki, dzięki za błyskawiczną odp. jak się tylko dobiore do mojej laluni to postaram się wymacać tą śrubkę i ją odpowiednio ustawić.
Awatar użytkownika
SZOGUN
Posty: 127
Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: SZOGUN »

Kolega kyller ma rację. Obroty powinny mieć tyle, ile producent zaleca.

Ponadto wymyśliłem pewną teorię. Za wysokie obroty denerwują, powodują większy hałas przy wrzucaniu jedynki, z drugiej strony za niskie obroty to "nienaturalne" obciążenie alternatora i regulatora oraz przy mocno zagrzanym silniku ciśnienie oleju może spaść poniżej dopuszczalnej wartości, a to grozi zatarciem silnika...

Poza tym to ja MAM obrotomierz w uszach. Poważnie. Wystarczy wyliczyć, ile razy następuje spalanie w obu cylindrach razem na minutę, z tego wyliczyć częstotliwość w Hz (ilość zdarzeń na sekundę), a następnie zmiksować sobie w stereo dźwięk z sampli o odpowiednich częstotliwościach, z czego jeden kanał (dajmy na to lewy) powinien mieć dźwięk o częstotliwości niższej (lub wyższej) od drugiego o wartość, jaką wyliczyliśmy (PRZYKŁAD: żeby usłyszeć 10Hz, czego uszy nie mogą zarejestrować bezpośrednio, należy w jednym kanale mieć np 100Hz, a w drugim 90Hz). Dzięki temu słyszymy pożądany dźwięk, odpowiadający częstotliwości pracy silnika i wystarczy teraz regulować obroty tak, aby to co w słuchawkach zsynchronizowało się z tym, co słychać na wydechu. Coś jak strojenie instrumentów muzycznych... Proste, bardzo proste.

Pozdrawiam :D
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: -waldi- »

Traveler pisze:Poza tym to ja MAM obrotomierz w uszach. Poważnie. Wystarczy wyliczyć, ile razy następuje spalanie w obu cylindrach razem na minutę, z tego wyliczyć częstotliwość w Hz (ilość zdarzeń na sekundę), a następnie zmiksować sobie w stereo dźwięk z sampli o odpowiednich częstotliwościach, z czego jeden kanał (dajmy na to lewy) powinien mieć dźwięk o częstotliwości niższej (lub wyższej) od drugiego o wartość, jaką wyliczyliśmy (PRZYKŁAD: żeby usłyszeć 10Hz, czego uszy nie mogą zarejestrować bezpośrednio, należy w jednym kanale mieć np 100Hz, a w drugim 90Hz). Dzięki temu słyszymy pożądany dźwięk, odpowiadający częstotliwości pracy silnika i wystarczy teraz regulować obroty tak, aby to co w słuchawkach zsynchronizowało się z tym, co słychać na wydechu. Coś jak strojenie instrumentów muzycznych... Proste, bardzo proste

piłeś ?? :D dobre to ale nie każdy to usłyszy
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: wierzba »

Traveler, nie pal więcej tego świństwa :mrgreen:
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: Blunio »

kyller pisze:rozumiem ze masz obrotomierz w uszach
Tak jak większość z nas. 535 nie ma obrotomierza, a skorzystanie z przyrzadów wiąże się z wydatkami dla warsztatu. Zresztą nie wiem, czy jakieś warsztaty dysponują przyrządami diagnostycznymi dla motórów (chociaż można teoretycznie wpiąć się w układ zapłonowy i ustawić przyrząd na dwa cylindry). Myślę, że wystarczy ustawienie wolnych obrotów tak, aby zachować równomiernośc biegu silnika na luzie, możliwośc bezproblemowego włączania biegów i żeby nie gasł na wolnych obrotach.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Żubr
Posty: 361
Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:53
Motocykl: XV 750
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 39
Kontakt:
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: Żubr »

w tym jest sens i logika:
- mam zegarek na rękę co wybija osemki na sekundę, jak na lekcjach polskiego się w niego wsłuchiwałem to naprawdę można podzielić sekundę na 8 części.
- kolega co ma większą wprawę i szybszy internet za pomocą KNŻ dzilił też sekundę na 4, rzadko na 6 części i wysyłał ataki w plemiona.pl :)

tak więc da radę, jedynie potrzeba mieć jakiś tam, mniejszy większy "kontakt" z muzyką, jako grajek :)
Obrazek ..."Strażnik Światła w każdym z nas"...
Awatar użytkownika
SZOGUN
Posty: 127
Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: SZOGUN »

Na wspomagaczach to taki numer by chyba nie przeszedł... :razz: Troszkę skupienia, chwila spokoju i można to usłyszeć... Więcej wiary w siebie! :mrgreen:
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: Blunio »

Traveler pisze:odpowiadający częstotliwości pracy silnika
Dokładnie tak. Ale częstotliwość pracy silnika to jeszcze nie jego obroty. Jeden gar pracuje na dwa obroty wału. Dwa gary z tego wynika warczą raz na jeden obrót wału. Tylko że kąt rozchylenia cylindrów nie daje równego rozłożenia cykli pracy (co innego boxer, w którym położenie cylindrów na prostej daje równomierne rozłożenie w czasie cykli pracy, podobnie jak w rzędówce). Jeżeli się mylę, to mnie poprawcie :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
SZOGUN
Posty: 127
Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: SZOGUN »

Masz rację, Blunio. Elektrycy korzystają z jednego kabla zapłonowego, jak sprawdzają obroty aparaturą. W aucie pomysł się sprawdził (4-cylindrowy rzędowy silnik), ale w motorze... Sprawa istotnie się nieco komplikuje... Trzeba by odnosić się do co drugiego "pyknięcia" wydobywającego się z tłumika, żeby uchwycić dokładnie cykliczny dzwięk... albo kupić obrotomierz do malucha i nie wydziwiać :mrgreen:
Pozdrawiam.
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: leszekk »

Traveler pisze:albo kupić obrotomierz do malucha
Obrotomierze akcesoryjne do samochodów posiadają przeważnie drugi/trzeci styk lub jakąś zworkę do podłączenia do dowolnego układu cylindrów 2/4/6 cylindrów 2/4 takt, 1/2/4 cewki. Przynajmniej te lepsze.
I - w kwestii formalnej - nie podłączamy raczej obrotomierzy do kabli zapłonowych bo strasznie kopie ;)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
SZOGUN
Posty: 127
Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 40
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: SZOGUN »

leszekk pisze: nie podłączamy raczej obrotomierzy do kabli zapłonowych bo strasznie kopie
Przepraszam, mało precyzyjny byłem. Pisząc o korzystaniu z jednego kabla zapłonowego miałem na myśli indukcyjne wykrywanie impulsu elektrycznego, jaki przepływa przez kabel WN i wytwarza iskrę na świecy.

Innym sposobem jest podłączenie się (i tu już bezpośrednio) do układu zapłonowego w obwód wzbudzający na cewce...
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: leszekk »

Traveler pisze:Przepraszam, mało precyzyjny byłem
Nie ma sprawy ;-)
Ale skoro bazujemy na kablu wysokiego napięcia, to jedyny problem czy mamy dwu- czy cztero-takt. W dwusuwie iskra pojawia się za każdym obrotem wału korbowego, w czterosuwie co drugi. Ilość garów nie ma najmniejszego znaczenia bo każdy gar co drugi obrót wału musi odpalić.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
korkillus
Posty: 45
Rejestracja: 17 kwietnia 2014, 13:15
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: Mielec
Wiek: 31
Status: Offline

Re: wysokie obroty

Post autor: korkillus »

pozwolisz sebasław że zapytam w Twoim wątku coby nie otwierać już nowych. Po wymianie świec na nowe moto na biegu jałowym i załączonym ssaniu zaczęło pracować na naprawdę wysokich obrotach. Gdy zamknę ssanie obroty wyglądają tak jak przed wymianą. Czy martwić się tymi zawyżonymi obrotami na ssaniu ?
ODPOWIEDZ