wysokie obroty
-
- Status: Offline
wysokie obroty
Witam. Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem virki 535. Zrobiłem nią już kilkaset km i jest super, pali na dotyk, ma dobre przyspieszenie, pali nie dużo, tylko jak się rozgrzeje to ma trochę za wysokie obroty na jałowym biegu. Jestem zielony w mechanice i proszę o poradę co może być przyczyną tych wysokich obrotów i co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Witam,pomiędzy gaźnikami znajduje się śruba regulacji obrotów biegu jałowego z prawej strony motocykla.Reguluj na rozgrzanym silniku.
Zobacz dział DOWNLOAD jest tam instrukcja obsługi i serwisowa.
Pozdrawiam.
Zobacz dział DOWNLOAD jest tam instrukcja obsługi i serwisowa.
Pozdrawiam.
Wąsaty7
- rzeznia_numer_5
- Posty: 1983
- Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
- Motocykl: pogniecione ścierwo
- Lokalizacja: Trafalmagoria
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
1.Pokręcić pokrętełkiem po lewej stronie między cylindramisebaslaw pisze:co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
2. Przywitać się w powitalni.
Albo na odwrót
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
To że odsyłasz SEBASŁAW-a do powitalni to bardzo ładnie,ale wprowadzasz kolegę w błąd.rzeznia_numer_5 pisze:1.Pokręcić pokrętełkiem po lewej stronie między cylindramisebaslaw pisze:co zrobić aby je obniżyć??? Pozdrawiam.
2. Przywitać się w powitalni.
Albo na odwrót
Śruba z lewej strony służy do synchronizacji.
Wąsaty7
- rzeznia_numer_5
- Posty: 1983
- Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
- Motocykl: pogniecione ścierwo
- Lokalizacja: Trafalmagoria
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
A to przepraszam, dałbym sobie głowę uciąć, że z lewejwąsaty7 pisze: To że odsyłasz SEBASŁAW-a do powitalni to bardzo ładnie,ale wprowadzasz kolegę w błąd.
Śruba z lewej strony służy do synchronizacji.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
sebaslaw, śruba jest z prawej strony między gaźnikami, pod metalową listwą łączącą gaźniki. Jest na tyle duża (i grubo moletowana) że można ją kręcić palcami, nawet nie zsiadając z moto. Powodzenia
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Ba, nawet w rękawicach (nie za grubych oczywiście). W 535 jest na bank z prawej strony
pozdrawiam
wierzba
pozdrawiam
wierzba
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
sebaslaw
rozumiem ze masz obrotomierz w uszach
a jestes pewny ze jest za wysoko ?
sprawdz w manualu ile powinno być
to nie diesel tutaj "wolne obroty" to 1100 -1250 rpm
rozumiem ze masz obrotomierz w uszach
a jestes pewny ze jest za wysoko ?
sprawdz w manualu ile powinno być
to nie diesel tutaj "wolne obroty" to 1100 -1250 rpm
-
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
dzięki, dzięki za błyskawiczną odp. jak się tylko dobiore do mojej laluni to postaram się wymacać tą śrubkę i ją odpowiednio ustawić.
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Kolega kyller ma rację. Obroty powinny mieć tyle, ile producent zaleca.
Ponadto wymyśliłem pewną teorię. Za wysokie obroty denerwują, powodują większy hałas przy wrzucaniu jedynki, z drugiej strony za niskie obroty to "nienaturalne" obciążenie alternatora i regulatora oraz przy mocno zagrzanym silniku ciśnienie oleju może spaść poniżej dopuszczalnej wartości, a to grozi zatarciem silnika...
Poza tym to ja MAM obrotomierz w uszach. Poważnie. Wystarczy wyliczyć, ile razy następuje spalanie w obu cylindrach razem na minutę, z tego wyliczyć częstotliwość w Hz (ilość zdarzeń na sekundę), a następnie zmiksować sobie w stereo dźwięk z sampli o odpowiednich częstotliwościach, z czego jeden kanał (dajmy na to lewy) powinien mieć dźwięk o częstotliwości niższej (lub wyższej) od drugiego o wartość, jaką wyliczyliśmy (PRZYKŁAD: żeby usłyszeć 10Hz, czego uszy nie mogą zarejestrować bezpośrednio, należy w jednym kanale mieć np 100Hz, a w drugim 90Hz). Dzięki temu słyszymy pożądany dźwięk, odpowiadający częstotliwości pracy silnika i wystarczy teraz regulować obroty tak, aby to co w słuchawkach zsynchronizowało się z tym, co słychać na wydechu. Coś jak strojenie instrumentów muzycznych... Proste, bardzo proste.
Pozdrawiam
Ponadto wymyśliłem pewną teorię. Za wysokie obroty denerwują, powodują większy hałas przy wrzucaniu jedynki, z drugiej strony za niskie obroty to "nienaturalne" obciążenie alternatora i regulatora oraz przy mocno zagrzanym silniku ciśnienie oleju może spaść poniżej dopuszczalnej wartości, a to grozi zatarciem silnika...
Poza tym to ja MAM obrotomierz w uszach. Poważnie. Wystarczy wyliczyć, ile razy następuje spalanie w obu cylindrach razem na minutę, z tego wyliczyć częstotliwość w Hz (ilość zdarzeń na sekundę), a następnie zmiksować sobie w stereo dźwięk z sampli o odpowiednich częstotliwościach, z czego jeden kanał (dajmy na to lewy) powinien mieć dźwięk o częstotliwości niższej (lub wyższej) od drugiego o wartość, jaką wyliczyliśmy (PRZYKŁAD: żeby usłyszeć 10Hz, czego uszy nie mogą zarejestrować bezpośrednio, należy w jednym kanale mieć np 100Hz, a w drugim 90Hz). Dzięki temu słyszymy pożądany dźwięk, odpowiadający częstotliwości pracy silnika i wystarczy teraz regulować obroty tak, aby to co w słuchawkach zsynchronizowało się z tym, co słychać na wydechu. Coś jak strojenie instrumentów muzycznych... Proste, bardzo proste.
Pozdrawiam
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Traveler pisze:Poza tym to ja MAM obrotomierz w uszach. Poważnie. Wystarczy wyliczyć, ile razy następuje spalanie w obu cylindrach razem na minutę, z tego wyliczyć częstotliwość w Hz (ilość zdarzeń na sekundę), a następnie zmiksować sobie w stereo dźwięk z sampli o odpowiednich częstotliwościach, z czego jeden kanał (dajmy na to lewy) powinien mieć dźwięk o częstotliwości niższej (lub wyższej) od drugiego o wartość, jaką wyliczyliśmy (PRZYKŁAD: żeby usłyszeć 10Hz, czego uszy nie mogą zarejestrować bezpośrednio, należy w jednym kanale mieć np 100Hz, a w drugim 90Hz). Dzięki temu słyszymy pożądany dźwięk, odpowiadający częstotliwości pracy silnika i wystarczy teraz regulować obroty tak, aby to co w słuchawkach zsynchronizowało się z tym, co słychać na wydechu. Coś jak strojenie instrumentów muzycznych... Proste, bardzo proste
piłeś ?? dobre to ale nie każdy to usłyszy
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Traveler, nie pal więcej tego świństwa
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Tak jak większość z nas. 535 nie ma obrotomierza, a skorzystanie z przyrzadów wiąże się z wydatkami dla warsztatu. Zresztą nie wiem, czy jakieś warsztaty dysponują przyrządami diagnostycznymi dla motórów (chociaż można teoretycznie wpiąć się w układ zapłonowy i ustawić przyrząd na dwa cylindry). Myślę, że wystarczy ustawienie wolnych obrotów tak, aby zachować równomiernośc biegu silnika na luzie, możliwośc bezproblemowego włączania biegów i żeby nie gasł na wolnych obrotach.kyller pisze:rozumiem ze masz obrotomierz w uszach
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 361
- Rejestracja: 17 sierpnia 2009, 12:53
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 39
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
w tym jest sens i logika:
- mam zegarek na rękę co wybija osemki na sekundę, jak na lekcjach polskiego się w niego wsłuchiwałem to naprawdę można podzielić sekundę na 8 części.
- kolega co ma większą wprawę i szybszy internet za pomocą KNŻ dzilił też sekundę na 4, rzadko na 6 części i wysyłał ataki w plemiona.pl
tak więc da radę, jedynie potrzeba mieć jakiś tam, mniejszy większy "kontakt" z muzyką, jako grajek
- mam zegarek na rękę co wybija osemki na sekundę, jak na lekcjach polskiego się w niego wsłuchiwałem to naprawdę można podzielić sekundę na 8 części.
- kolega co ma większą wprawę i szybszy internet za pomocą KNŻ dzilił też sekundę na 4, rzadko na 6 części i wysyłał ataki w plemiona.pl
tak więc da radę, jedynie potrzeba mieć jakiś tam, mniejszy większy "kontakt" z muzyką, jako grajek
..."Strażnik Światła w każdym z nas"...
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Na wspomagaczach to taki numer by chyba nie przeszedł... Troszkę skupienia, chwila spokoju i można to usłyszeć... Więcej wiary w siebie!
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Dokładnie tak. Ale częstotliwość pracy silnika to jeszcze nie jego obroty. Jeden gar pracuje na dwa obroty wału. Dwa gary z tego wynika warczą raz na jeden obrót wału. Tylko że kąt rozchylenia cylindrów nie daje równego rozłożenia cykli pracy (co innego boxer, w którym położenie cylindrów na prostej daje równomierne rozłożenie w czasie cykli pracy, podobnie jak w rzędówce). Jeżeli się mylę, to mnie poprawcieTraveler pisze:odpowiadający częstotliwości pracy silnika
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Masz rację, Blunio. Elektrycy korzystają z jednego kabla zapłonowego, jak sprawdzają obroty aparaturą. W aucie pomysł się sprawdził (4-cylindrowy rzędowy silnik), ale w motorze... Sprawa istotnie się nieco komplikuje... Trzeba by odnosić się do co drugiego "pyknięcia" wydobywającego się z tłumika, żeby uchwycić dokładnie cykliczny dzwięk... albo kupić obrotomierz do malucha i nie wydziwiać
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Obrotomierze akcesoryjne do samochodów posiadają przeważnie drugi/trzeci styk lub jakąś zworkę do podłączenia do dowolnego układu cylindrów 2/4/6 cylindrów 2/4 takt, 1/2/4 cewki. Przynajmniej te lepsze.Traveler pisze:albo kupić obrotomierz do malucha
I - w kwestii formalnej - nie podłączamy raczej obrotomierzy do kabli zapłonowych bo strasznie kopie
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Przepraszam, mało precyzyjny byłem. Pisząc o korzystaniu z jednego kabla zapłonowego miałem na myśli indukcyjne wykrywanie impulsu elektrycznego, jaki przepływa przez kabel WN i wytwarza iskrę na świecy.leszekk pisze: nie podłączamy raczej obrotomierzy do kabli zapłonowych bo strasznie kopie
Innym sposobem jest podłączenie się (i tu już bezpośrednio) do układu zapłonowego w obwód wzbudzający na cewce...
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
Nie ma sprawyTraveler pisze:Przepraszam, mało precyzyjny byłem
Ale skoro bazujemy na kablu wysokiego napięcia, to jedyny problem czy mamy dwu- czy cztero-takt. W dwusuwie iskra pojawia się za każdym obrotem wału korbowego, w czterosuwie co drugi. Ilość garów nie ma najmniejszego znaczenia bo każdy gar co drugi obrót wału musi odpalić.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- korkillus
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 kwietnia 2014, 13:15
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: Mielec
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: wysokie obroty
pozwolisz sebasław że zapytam w Twoim wątku coby nie otwierać już nowych. Po wymianie świec na nowe moto na biegu jałowym i załączonym ssaniu zaczęło pracować na naprawdę wysokich obrotach. Gdy zamknę ssanie obroty wyglądają tak jak przed wymianą. Czy martwić się tymi zawyżonymi obrotami na ssaniu ?