skończyło się to w sumie tak, że zaprowadziłem sprzęta do mechaniora. Podregulował te gaźniki, ale nadal było kiepsko. Powiedział mi, że śruby były zbyt mocno powykręcane i dlatego zalewało gary, czyli błędnie jest napisane na forum (czym się sugerowałem) że wykręcanie śruby regulacyjnej powoduje zwiększenie ilości powietrza i tym samym zubożenie mieszanki, bo jest odwrotnie.
Po złożeniu reklamacji na regulacje mechanik zasugerował, że może nadal coś jest z rozrządem i dlatego nie da się wyregulować i miał rację. Obadałem fazy otwierania się zaworów na tylnym garze i krzywki były na tyle powycierane że fazy się pozmieniały, więc znowu wyciągnąłem silnik, wymieniłem wałek rozrządy i popychacze. Przy okazji założyłem też zacisk na zębatkę od rozrusznika, co spowodowało, że rozrusznik nareszcie kręci silnikiem jak szalony. Sprzęcik od tamtego czasu śmiga aż miło
strasznie zalewa gary
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
Co do mieszkanki paliwowo-powietrznej to tez mam dylemat, gdyz ostatnio jeden mechanik takze mi potwierdzil, ze wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i ze w dwusuwach bylo na odwrot, czyli wykrecenie powodowalo wiecej powietrza w mieszance.
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
wydaje mi się, że to jest jeszcze troszkę inaczej - wkręcenie śruby regulacyjnej powoduje zmniejszenie ilości podawanego paliwa, a ilość powietrza pozostaje niezmiennawolbi pisze:wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
Ten mechanik albo niedouczony albo prawdy nie mówi.Zobacz CLYMER str.126 i 127.wolbi pisze:Co do mieszkanki paliwowo-powietrznej to tez mam dylemat, gdyz ostatnio jeden mechanik takze mi potwierdzil, ze wkrecenie sruby regulacyjnej powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i ze w dwusuwach bylo na odwrot, czyli wykrecenie powodowalo wiecej powietrza w mieszance.
Podciśnienie panujące w kanałach gaźnika powoduje zassanie paliwa z dyszy paliwowej wolnych obrotów[pilot jet].Miesza się ono z powietrzem napływającym przez dyszę powietrza[pilot air jet No.1] i kanał [route B] tworząc emulsję paliwowo-powietrzną.Ilość wypływającej emulsji zależy od ustawienia wkrętu regulacji[pilot screw].Wkręcając lub wykręcając można zubożyć lub wzbogacić zasysaną do cylindrów mieszankę.Ilość powietrza reguluje się ze pomocą wkręta przepustnicy.
WKRĘCAJĄC WKRĘT ZUBAŻAMY ,WYKRĘCAJĄC WZBOGACAMY.
Wąsaty7
- wolbi
- Site Admin
- Posty: 1084
- Rejestracja: 03 września 2007, 17:09
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
Dlatego mowie ze mam dylemat, bo juz rozne wersje slyszalem. Jedno jest pewne...prawda w tym wypadku nie lezy po srodku
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
Dzięki Arni, za dopisanie twojej historii do końca . Mam nadzieję, że za rozrząd nie będę musiał się brać, bowiem nie mam sytuacji permanentnej, na co wskazywałaby logika zbyt dużych luzów na krzywkach. W moim przypadku wygląda to następująco:
Zdarzyło się dwukrotnie, że w trakcie jazdy, silnik zaczynał się dławic i pojawiało się kopcenie z obu rur. Zauważalne były wyraźne objawy zbyt bogatej mieszanki, tj. kapanie paliwa z rur wydechowych, zwilżenie benzyną na przewodzie od strony filtra powietrza zalewanie następuje w sposób nagły niczym niezapowiedziany. Może prowokowane jedynie przez mocniejsze danie po garach, co miało miejsce w obu przypadkach. Po pierwszym takim zalaniu wyciągnąłem gaźniki, rozkręciłem na części pierwsze, przyglądając się każdej dziurce w poszukiwaniu paprochów, jednak wszystko było czyściutkie. Ustawiłem, więc dysze i poziom paliwa zgodnie z instrukcją i złożyłem do kupy. Motorek chodził bardzo dobrze, więc doszedłem do wniosku, że po kłopocie, a przyczyna tkwiła w zbyt wysokim poziomie paliwa, jednak po zrobieniu ok. 800 km sytuacja się powtórzyła. Więc diagnoza okazała się błędna, jak sądzicie cóż to może być?
Zdarzyło się dwukrotnie, że w trakcie jazdy, silnik zaczynał się dławic i pojawiało się kopcenie z obu rur. Zauważalne były wyraźne objawy zbyt bogatej mieszanki, tj. kapanie paliwa z rur wydechowych, zwilżenie benzyną na przewodzie od strony filtra powietrza zalewanie następuje w sposób nagły niczym niezapowiedziany. Może prowokowane jedynie przez mocniejsze danie po garach, co miało miejsce w obu przypadkach. Po pierwszym takim zalaniu wyciągnąłem gaźniki, rozkręciłem na części pierwsze, przyglądając się każdej dziurce w poszukiwaniu paprochów, jednak wszystko było czyściutkie. Ustawiłem, więc dysze i poziom paliwa zgodnie z instrukcją i złożyłem do kupy. Motorek chodził bardzo dobrze, więc doszedłem do wniosku, że po kłopocie, a przyczyna tkwiła w zbyt wysokim poziomie paliwa, jednak po zrobieniu ok. 800 km sytuacja się powtórzyła. Więc diagnoza okazała się błędna, jak sądzicie cóż to może być?
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove
- okulczyk
- Posty: 82
- Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
- Motocykl: xv920RJ xv500K
- Lokalizacja: Łowicz
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
jak wygląda sprawa na dzień dzisiejszy?
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: strasznie zalewa gary
Trudno powiedzieć, wymienilem gnizda zaworów iglicowych oraz same zawory, sprawdzilem czy pływaki są szczelne, dodatkowo wykonałem kompleksowe czyszczenie i regulację gaźników. Jednak jeszcze babci nie odpalałem, czekam na koniec epoki lodowcowejokulczyk pisze:jak wygląda sprawa na dzień dzisiejszy?
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove