Kranik 750 - sprężynka.

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: marian07 »

Paliwko sikało we wszystkich położeniach więc jestem na etapie regeneracji. Wszystkie elementy łącznie z membramami są OK, ale ze sprężynki dociskającej membramę została kupka rdzy (najpierw myślałem że zapomnieli ją włożyć, nie macie pojęcia jak ją mogło zeżreć - do cna). Zamówiony kpl naprawczy leży w sklepie, ale szok - w zestawie tym nie ma sprężynki, a właściwie tylko dla niej zamawiany był. Ma ktoś jaki pomysł podebrania gdzieś tej sprężynki? (no oprócz serwisu, tam na poniedziałek będę znał cenę ale chyba będzie łoj łoj). A jeśli by ktoś posiadał na zbyciu - dogadamy się na priv.
Jedyny plus sytuacji to wiem że iglicowe na pływakach na pewno trzymają, stał długo i nic nie wyszło z baku.
/robię fotki to po naprawie będzie mały manualik/
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
kilim69
Posty: 99
Rejestracja: 12 marca 2008, 23:08
Motocykl: vtx 1800c
Lokalizacja: Biała Podlaska
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: kilim69 »

W moje paliwo leci w 3 położeniach kranika bo tam nie ma opcji OFF chyba ze masz na myśli jakieś inne wycieki.
Awatar użytkownika
Piotronic
Posty: 138
Rejestracja: 18 lipca 2009, 14:14
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: Piotronic »

Witam,
jakie masz położenia kranika? w mojej jest ON- przelew-Rezerwa. W każdej paliwo będzie leciało. Może ta rdza to jakiś osad, widziałeś rysunki serwisowe zaworu?
Na pewno ma tam być sprężynka?
.. i nie pytaj komu bije dzwon...

Piotr B
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: marian07 »

Po mojemu to chyba też macie padnięte kraniki. Gdy silnik nie pracuje i nie daje podciśnienia paliwo może lecieć tylko w położeniu PRI. W pozostałych nie powinno lecieć, jest zatykane przez grzybek z oringiem który dociska tytułowa sprężynka.
Najprościej sprawdzić:
- kranik w położeniu dowolnym (oprócz PRI oczywiście)
- ściągamy wężyk paliwowy
- nie powinno lecieć
- ściągamy wężyk podciśnienia (ten cieńszy) i zakładamy kawałek wężyka żeby do ust starczył
- trochę poświęcenia teraz, stwarzamy podciśnienie i paliwko powinno polecieć
- jeśli leci tylko w chwili gdy "ssiemy" kranik jest OK
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
Piotronic
Posty: 138
Rejestracja: 18 lipca 2009, 14:14
Motocykl: Yamaha Virago XV750
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Wiek: 63
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: Piotronic »

Witam,
Kolega ma zapewne rację. Ja nie rozbierałem jescze ani jednego "kawałka" swojej lali. Póki co, wszystko działa bez zarzutu.
Rysunek wysłałem, może to coś wyjaśni w sprawie sprężynek.

Pozdrawiam
.. i nie pytaj komu bije dzwon...

Piotr B
Awatar użytkownika
Taternik
Posty: 1236
Rejestracja: 25 września 2008, 22:21
Motocykl: Yamaha XV 750 1994
Lokalizacja: Krzyż Wielkopolski
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: Taternik »

marian07 pisze:Gdy silnik nie pracuje i nie daje podciśnienia paliwo może lecieć tylko w położeniu PRI.
Dokładnie tak powinno być
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Kranik 750 - sprężynka.

Post autor: marian07 »

Dobrałem sprężynkę z agregatu lotniczego, na sucho działa, zobaczymy po zalaniu paliwem zbiornika jak będzie na realu. Jeśli będzie OK, to parę sprężynek takich jeszcze mam i wszystkim chętnym pomogę w potrzebie. Jest pokryta galwanicznie, ta wkładana fabrycznie to nieporozumienie.

[ Dodano: Czw Lut 04, 2010 10:01 am ]
Próby "paliwowe" pomyślne. Rozmiar sprężynki dobrany. W razie potrzeby mogę poratować kolegów.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
ODPOWIEDZ