Sterowanie gaźnika 750

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Sterowanie gaźnika 750

Post autor: marian07 »

Pytanie, manetka gazu po odkręceniu powinna sama wrócić gdy ją puszczam? Tak miałem w poprzednim moto - wracała sama. Tutaj nieco inaczej, wraca tylko gdy jest odkręcona tak na 20%, potem już nie, trzeba ją cofnąć. Tak ma być? Myślę że chyba tak bo w sumie są dwie linki. zapodałem troszkę oleju w linki, ale nic nie dało. Tzn chodzi jakby lżej, ale nie wraca.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
Awatar użytkownika
Wiesiek222
Posty: 45
Rejestracja: 07 września 2009, 20:52
Motocykl: XV750,XL600RM,K-750
Status: Offline

Re: Sterowanie gaźnika 750

Post autor: Wiesiek222 »

Ta "druga" linka jest właśnie po to żeby po puszczeniu manetki wróciła ona do pierwotnej pozycji. Także coś tam musi jej dolegać :wink:
Awatar użytkownika
Arktos
Posty: 782
Rejestracja: 12 września 2007, 17:12
Motocykl: Virago 750 z 96r
Lokalizacja: Włocławek
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Sterowanie gaźnika 750

Post autor: Arktos »

marian07 pisze:Tak ma być? Myślę że chyba tak bo w sumie są dwie linki.
No to Marian masz tempomat ale tak być nie powinno dla swojego bezpieczeństwa napraw by manetka odbijała do końca. Przy gażniku jest sprężyna może jak nie linki to ona jest za słaba. Jednak bardziej prawdopodobne jest przycinanie się linki.(zamykającej lub otwierającej)
Gang dzikich wieprzy.
Motórzyści Włocławek.
Grupa Kujawska.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Sterowanie gaźnika 750

Post autor: Blunio »

Wiesiek222 pisze:Także coś tam musi jej dolegać
1. Zatarta (postrzępiona linka)
2. Pęknieta sprężyna powrotna.
3. Przytarta manetka.
Linki najlepiej zdemontować, sprawdzić łatwość przesuwania się, sprawdzić czy (zwłaszcza w miejscu gdzie kończy się pancerz linki lub przy zalutowanej końcówce) nie sterczą oderwane druty. Nalać oleju do linek przez zamocowaną na końcu linki tutkę z torby plastykowej. Dla lepszego wnikania oleju przesuwać linką w górę i w dół.

Po demontażu linek sprawdzić jak otwierają się przepustnice, stan spręzyn i czy ośki nie są przytarte.
Manetkę zdjąć i przesmarować.
ps. a może masz tyle oleju w linkach, że teraz na mrozie olej stężał i blokuje linki !!!
Pozdro :bravo:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
marian07
Posty: 271
Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
Motocykl: VN900
Lokalizacja: Zajezierze
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Sterowanie gaźnika 750

Post autor: marian07 »

No to metodycznie i na spoko po kolei realizować będziemy powyższy plan. Dzięki za "grafik" prac. Od jutra do boju.

[ Dodano: Sro Lut 17, 2010 1:58 pm ]
Jest OK. Obudowa wyłączników nieco "za ciasno" obejmowała wchodzący w nią rolgaz, lekko podszlifowałem, przesmarowałem - chodzi normalnie jak zegareczek.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
ODPOWIEDZ