Witam,
już któryś dzień (nie wiem, który bo już przestałem liczyć) próbuję doprowadzić moje moto do prawidłowego stanu. Problem tkwi w regulacji gaźników (tak myślę). Notabene mogę już je demontować z zamkniętymi oczami Teraz jest tak: pod względem przyspieszenia nie jest w szczytowej formie, podobnie jest z vmax - wczoraj ledwo osiągnąłem 140km/h, świeca na pierwszym cylindrze wypalona (bez osadów, nie ma nawet kawowego nalotu - iskra fe65...), na drugim taka sama świeca (iskra) zawalała się po kilku kilometrach sadzą. Oczywiście po oczyszczeniu świecy moto pięknie jeżdźi do pewnego czasu. Postanowiłem zaprawić inną świecę (trójelektrodową NGK - BP7ET, czy jakoś tak). Efekt: oba cylindry pracują, nagrzewają się równo, świeca na drugim cylindrze nadal osmolona, ale moc niepełna . Teraz gaźniki - poziomy ustawione, śruby regulacyjne wykręcone w pierwszym na 2 obroty w drugim na 1,5 obrotu.
Moje pytanie, czy ktoś z Was (z Wawy) poratuje mnie i pomoże mi wyregulować gaźniki. Oczywiście najłatwiej byłoby oddać moto w ręce mechanika, ale po ostatnich przejściach z nimi straciłem do nich zaufanie i wolę skierować swoją prośbę do Was. Oczywiście zrewanżuję się w odpowiedni sposób
Pozdr.
Michał
walka z gaźnikami
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: walka z gaźnikami
Na początek sprawdziłbym stan membrany, przynajmniej na tym cylindrze który kopci świecę. I ciśnienie sprężania, zakładając oczywiście że pozostałe dane regulacyjne są w normie. Wtedy można dalej gdybać
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- HaCaT
- Posty: 686
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
- Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: walka z gaźnikami
Membrany wyciągałem, obie w stanie nienaruszonym, ciśnienia niestety nie sprawdzałem. Co podejrzewasz?Blunio pisze:Na początek sprawdziłbym stan membrany, przynajmniej na tym cylindrze który kopci świecę. I ciśnienie sprężania, zakładając oczywiście że pozostałe dane regulacyjne są w normie. Wtedy można dalej gdybać
Pozdr.
Michał
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: walka z gaźnikami
wykręć na 2,5 obrotu obie, wsadź świece inne niż NGK i sprawdź luz na zaworachHaCaT pisze:Teraz gaźniki - poziomy ustawione, śruby regulacyjne wykręcone w pierwszym na 2 obroty w drugim na 1,5 obrotu.