Wymiana oleju i świec
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
To pytanie było chyba skierowane do damskiej części? My faceci-motocykliści z patelnią robimy zupełnie inne rzeczy
bledy w pisowni sa poto zeby je popelniac a i tak wszyscy wiedza oco chodzi wiec poco pisac poprawnie niejestem dumny z tego ze w kraju zadza sami ...... wiec pisze tak jak oni zadza jak bedzie git to bede pisal jak nalezy a puki co pisze jak jest
- Szymon
- Posty: 3317
- Rejestracja: 11 kwietnia 2008, 09:42
- Motocykl: Noise Generator 1100
- Lokalizacja: Grójec
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Co byś nie robił- inaczej z zimną i inaczej z gorącą...rembrandtin pisze:To pytanie było chyba skierowane do damskiej części? My faceci-motocykliści z patelnią robimy zupełnie inne rzeczy
Kobieta, która jęczy w nocy, nie warczy w dzień.
- marian07
- Posty: 271
- Rejestracja: 20 listopada 2009, 08:48
- Motocykl: VN900
- Lokalizacja: Zajezierze
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Na zimnym, a szczególnie po zimie, to lepiej wcale nie wymieniać i będzie ten sam efekt. Olej musi się ruszyć, podstawa przejechać się żeby skrzynia biegów też popracowała bo tam syf zostanie na zimnym na pewno.
Najdroższa jest pierwsza butelka
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
LS650, XV750, C90, VTX1300, VTX1800, ST1100, VS1400, VL800, VT1100C3Aero, VF750, MGNevada750, C50
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Witajcie, a co byscie powiedzieli jakby kupić http://habi.pl/a8-mobil-super-s-10w-40 taki olejek. Czemu w ogle motul?? Stoje przd zakupem teraz i mnie to troche dziwi ze nikt nie kupuje mobila. Pozdrawiam
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Zastosowanie Olej Mobil Super S 10W-40 jest zalecany do stosowania we wszystkich nowoczesnych wysokoobciążonych silnikach benzynowych i wysokoprężnych również tych turbodoładowanych znajdujących zastosowanie w szerokiej gamie samochodów osobowych i pojazdów dostawczych.
Do Żuka szukasz czy do motocykla?
Jak do motocykla a nie pasuje Ci MOTUL to jest np. Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, jest AGIP, REPSOL, BEL RAY. Valvoline ... Zajrzyj na http://www.sklep.riders.pl/Olej,do,siln ... ,c2,3.html na ten przykład
Do Żuka szukasz czy do motocykla?
Jak do motocykla a nie pasuje Ci MOTUL to jest np. Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, jest AGIP, REPSOL, BEL RAY. Valvoline ... Zajrzyj na http://www.sklep.riders.pl/Olej,do,siln ... ,c2,3.html na ten przykład
Ostatnio zmieniony 21 marca 2010, 23:00 przez leszekk, łącznie zmieniany 1 raz.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Niby sie zgodze ze opis jest ok ale przeciez specyfikacja sie zgadza (SL,SJ,CF) a nawet wyzszej jakosci jest. TO ze jest tez do wysokoprężnych nie powinno przeszkadzac bo przeciez ma zastosowanie tez do benzyny. No moze virago to nei zbyt nowoczesny sprzet. Heh Bedzie motul zostane przy starym. (znalazlem za 95 zł dla zainteresowanych)
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Musisz kupić olej, który będzie poprawnie smarował:
1. silnik
2. skrzynię biegów
3. sprzęgło
To są na ogół sprzeczne wymagania i mało który olej SILNIKOWY nada się do MOTOCYKLA
1. silnik
2. skrzynię biegów
3. sprzęgło
To są na ogół sprzeczne wymagania i mało który olej SILNIKOWY nada się do MOTOCYKLA
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Co do oleju to leję castrol 20 w 40 wg zaleceń producenta. Problem mam też ze świecą na tylnym cylindrze, w zeszłym sezonie, właściwie połowie sezonu i przebiegu niecałe 3000 km padła dwa razy NGK. Teraz jest po przeglądzie i regulacjach( co tylko się dało) i zobaczę co nowy sezon przyniesie.
-
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Dzieki za rozwianie watpliwosci zwiazanymi z olejami. Szerokosci i przyczepnosci!
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
To ja mam osobiste pytanko.
Poprzedni właściciel twierdzi że w mojej 535 jest mineralny olej Motul, i niestety nie pamięta żadnych oznaczeń. Jaki w końcu olej zaleca instrukcja (niestety nie posiadam), a jaki powinienem wlać do silnika w moim motocyklu, i (jesli nie) dlaczego nie taki jaki zaleca instrukcja... Gdyby ktoś mógł tak w2 słowach...
Pozdrawiam.
Piotrek
Poprzedni właściciel twierdzi że w mojej 535 jest mineralny olej Motul, i niestety nie pamięta żadnych oznaczeń. Jaki w końcu olej zaleca instrukcja (niestety nie posiadam), a jaki powinienem wlać do silnika w moim motocyklu, i (jesli nie) dlaczego nie taki jaki zaleca instrukcja... Gdyby ktoś mógł tak w2 słowach...
Pozdrawiam.
Piotrek
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Nie pamiętam jakie motule są dostępne ale:
20W40 standard na umiarkowany klimat Polski - w zimie za gęsty, w upalne lato nie wydoli jak będziesz stał w miejskich korkach.
10W40 - na jesienne/wiosenne chłody i nie za gorące lato
20W50 - w zasadzie wystarczy nawet na wyprawę nad Morze Śródziemne i kawałeczek za
a jeśli istnieje 10W50 to lej i nie patrz na termometr
..W60 to raczej na Afrykę albo wyczyn na torze
0W.. , 5W.. - nie patrz na to, w takich warunkach prawdziwy motocyklista pije herbatę z rumem w barku na stoku narciarskim
20W40 standard na umiarkowany klimat Polski - w zimie za gęsty, w upalne lato nie wydoli jak będziesz stał w miejskich korkach.
10W40 - na jesienne/wiosenne chłody i nie za gorące lato
20W50 - w zasadzie wystarczy nawet na wyprawę nad Morze Śródziemne i kawałeczek za
a jeśli istnieje 10W50 to lej i nie patrz na termometr
..W60 to raczej na Afrykę albo wyczyn na torze
0W.. , 5W.. - nie patrz na to, w takich warunkach prawdziwy motocyklista pije herbatę z rumem w barku na stoku narciarskim
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- paelek86
- Posty: 172
- Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Gdy pytałem autoryzowany serwis yamahy jaki olej leją odpowiedzieli mi że 10W 40
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
leszekk, dzięki wielkie za kompletne kompendium. wynika z niego że powinienem wybrać 20w50... Dobrze rozumiem?
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Ja myślę, że 20W50 jest najbardziej uniwersalny w naszych warunkach klimatycznych. W ujemnych temperaturach raczej nikt nie jeździ, gorętszy dzień czy większy korek może się trafić.
Olej w Twoim przypadku zdecydowanie mineralny.
Natomiast sugerowałbym wygooglanie sobie co znaczą te cyferki przy oleju i kierowanie się własnym wyczuciem. Wiadomo, że olej o większym zakresie stosowania będzie prawdopodobnie droższy nieco. Nie każdemu będzie potrzebny. Po co więc przepłacać? Do tego doktorat z chemii czy mechaniki nie jest potrzebny (chociaż nie przeszkadza)
Olej w Twoim przypadku zdecydowanie mineralny.
Natomiast sugerowałbym wygooglanie sobie co znaczą te cyferki przy oleju i kierowanie się własnym wyczuciem. Wiadomo, że olej o większym zakresie stosowania będzie prawdopodobnie droższy nieco. Nie każdemu będzie potrzebny. Po co więc przepłacać? Do tego doktorat z chemii czy mechaniki nie jest potrzebny (chociaż nie przeszkadza)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- lukaszpolanek
- Posty: 371
- Rejestracja: 31 maja 2009, 09:09
- Motocykl: HONDA vfr 800
- Lokalizacja: chrzanów okolice
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
ja mam ciekawe doswiadczenie z olejami,niebyłem do konca pewny jaki olej powienien byc w mojej babci xv750 86r,poszedłem do hurtwoni powiedzili mi ze bez problemu mozna zalac 10 w 40 ,zalałem ,motor po około 2 minutach na wolnych obrotach zaczał spalac olej i zaczeła sie swiecic kontrolka cisnienia, zlałem to wszystko zamówiłem 20w50 mineralny motul i moto zaczał chodzic normalnie było to jakis czas temu,teraz juz zawsze leje to co jest zalecane bez kombinowania,a co do spuszczania oleju to tylko na rozgrzanym silniku,inaczej nie spuscisz dokładnie a z przepłukiwaniem silnika nie przesadzajcie bo to najwieksza głupota jaka moze byc,wypłukasz wszystkie zanieczyszczenie razem z uszczelnieniami,tez miałem taki przypadek,olej wrzecionowy był zalecany do junaka ale tam remont generalny był robiony co 5-7 tys kilometrów a nasze virazki z lat 84-94 maja po 50-70 tys i takie wyczyszczenie silika moze go zabic
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:27 pm ]
a co do swiec to tylko iskra i bosch, iskra fe65prs bosch nie pamietam jakie oznaczenie było,swiece te mozna zalewac i po wysuszenie normalnie chodza na tych iskrach mozna smiało przejezdzic nawet i 50tys km a ngk do motoru chłodzonego powietrzem nie nadaja sie kompletnie, czasem w tym samym dniu co sie je załozy juz je trzeba wymieniac,kiedys niemiałem innego wyjscia i wkreciłem swiece z komarka iskry około 30 letnie z krótkim gwintem i na tych swiecach moto przejechało z władysławowa do chrzanowa ponad 600km i ani razu nie było problemu z odpaleniem a ngk niby zalecane a porazka
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:31 pm ]
a jeszcze co do oleji to kto miał kiedys motor typu junak to wie ze samochodowe sie nie nadaja kompletnie w junaku było to widac juz po paru sekundach stania na wyłaczonym sprzegle jak nieszło sie nogami utrzymac bo tak ciagnął do przodu albo po dłuzszym staniu mozna było starter reka popychac bo sie tarcze pokleiły i slizgały,w nowyszych motorach to juz nie wystepuje czesto ale ze niema takich objawów to nie zaczy ze w jego sercu sie tam nic złego nie dzieje
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:27 pm ]
a co do swiec to tylko iskra i bosch, iskra fe65prs bosch nie pamietam jakie oznaczenie było,swiece te mozna zalewac i po wysuszenie normalnie chodza na tych iskrach mozna smiało przejezdzic nawet i 50tys km a ngk do motoru chłodzonego powietrzem nie nadaja sie kompletnie, czasem w tym samym dniu co sie je załozy juz je trzeba wymieniac,kiedys niemiałem innego wyjscia i wkreciłem swiece z komarka iskry około 30 letnie z krótkim gwintem i na tych swiecach moto przejechało z władysławowa do chrzanowa ponad 600km i ani razu nie było problemu z odpaleniem a ngk niby zalecane a porazka
[ Dodano: Pią Kwi 02, 2010 6:31 pm ]
a jeszcze co do oleji to kto miał kiedys motor typu junak to wie ze samochodowe sie nie nadaja kompletnie w junaku było to widac juz po paru sekundach stania na wyłaczonym sprzegle jak nieszło sie nogami utrzymac bo tak ciagnął do przodu albo po dłuzszym staniu mozna było starter reka popychac bo sie tarcze pokleiły i slizgały,w nowyszych motorach to juz nie wystepuje czesto ale ze niema takich objawów to nie zaczy ze w jego sercu sie tam nic złego nie dzieje
- xiter3
- Posty: 79
- Rejestracja: 07 marca 2010, 15:50
- Motocykl: FAZER 600
- Lokalizacja: Oleśnica
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Witam
Mam pytanko odnośnie świec... mam u siebie świeczki o takim oznaczeniu NGK CR7HSA i chyba powinienem raczej zakupić takie same i takowe zamontować?:) Te stare są już troche w kiepskim stanie więc należy się zmiana.
Mam pytanko odnośnie świec... mam u siebie świeczki o takim oznaczeniu NGK CR7HSA i chyba powinienem raczej zakupić takie same i takowe zamontować?:) Te stare są już troche w kiepskim stanie więc należy się zmiana.
Pozdrawiam xiter3
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
lukaszpolanek jak ktos mial kiedys motocyk junak to wie
ze całkiem niedawno (jakies 25 lat temu) nie było podziłu oleju na samochoowe i motocyklowe
były
--silnikowe selektol; selektol specjal, lux 5, lux 10
--do skrzyni hipol
--do dwutaktów lux dw, mixol s
pomijajac fakt ze junak mialosobno komore sprzegła, osobno skrzyni i ukłąd z sucha miska olejowa
to nie lałem do jana zadnego oleju motocyklowego bo go jeszcze wtedy marketingoidzi nie wymyslili
dopiero potem do olejów zaczeto jakies dziwne rzeczy dodawac i na niektórych olejach samochodowych sprzegło sie slizga ( ze reguły na olejach tzw.energooszczednych )
ze całkiem niedawno (jakies 25 lat temu) nie było podziłu oleju na samochoowe i motocyklowe
były
--silnikowe selektol; selektol specjal, lux 5, lux 10
--do skrzyni hipol
--do dwutaktów lux dw, mixol s
pomijajac fakt ze junak mialosobno komore sprzegła, osobno skrzyni i ukłąd z sucha miska olejowa
to nie lałem do jana zadnego oleju motocyklowego bo go jeszcze wtedy marketingoidzi nie wymyslili
dopiero potem do olejów zaczeto jakies dziwne rzeczy dodawac i na niektórych olejach samochodowych sprzegło sie slizga ( ze reguły na olejach tzw.energooszczednych )
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...
20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...
A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...
A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
głupi ten twoj mechanik jak butallman1 pisze:Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...
20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...
A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
Re: Wymiana oleju i świec
Ja zakupiłem motula 15w50 półsyntetyk i moto chodzi bajka.Przy niższszych temperaturach jest rzadszy od 20 a w upalne dni 50 będzie lepiej chronic silnik od 40 ale to jest tylko Moje zdanie.
Re: Wymiana oleju i świec
Mam pytanko !
Jak sobie radzicie z uszczelnienie dekielka od filtra oleju?
Ja uszczelniałem zawsze ze 3 razy a w tym roku już dwa, mimo, że kupiłem grubszą uszczelkę. Virago 535.
Jak sobie radzicie z uszczelnienie dekielka od filtra oleju?
Ja uszczelniałem zawsze ze 3 razy a w tym roku już dwa, mimo, że kupiłem grubszą uszczelkę. Virago 535.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
cos musisz miec pokiełbaszonegadrajder pisze:Mam pytanko !
Jak sobie radzicie z uszczelnienie dekielka od filtra oleju?
Ja uszczelniałem zawsze ze 3 razy a w tym roku już dwa, mimo, że kupiłem grubszą uszczelkę. Virago 535.
pod dekielkiem jest oring i to pewnie nazywasz uszczelka jak jest nowy w orginalnym rozmiarze to jak kartery sa gładkie to nie ma problemu
ja tam pakuje z reguły 0,5 mm grubszy ale to tylko dlatego ze takie mam na składzie
jak bedziesz to rozbierała to przy okazji przyjrzyj si eczy nie masz jakis uszkodzen albo smieci przyklejonych do aluminim
Re: Wymiana oleju i świec
dzieki
- allman1
- Posty: 76
- Rejestracja: 05 lipca 2009, 17:37
- Motocykl: 535 3br 1991r..
- Lokalizacja: Leszno/Wrocław
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju i świec
Może i głupi, ale po wlaniu (zastąpieniu mineralnego Motula 20w50) Castrola Actevo 20w40 silnik pracuje o wiele lżej, łatwiej odpala a skrzynia biegów chodzi ciszej. Cóż, podobno głupcy rządzą światem. A trójelektrodowe Iskry faktycznie kopią dupę.kyller pisze:głupi ten twoj mechanik jak butallman1 pisze:Dopiero teraz zbieram się do wymiany, i oto co usłyszałem u mechaniora...
20w50? To się leje do junaków i starych Harleyów! Do Virago powinien być 20w40!!! Tylko i wyłącznie...
A już miałem kupować 20w50, i teraz się wacham...
Pozdrawiam!
Nieważne gdzie, nieważny czas, dopóki tylko pełny bak... MOJE PLECY-MOJA SPRAWA!