Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
gregr1678
Status: Offline

Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: gregr1678 »

Witam od niedawna jestem posiadaczem xv 1100 91r nie wiem jak dobrac sie do lag zeby nic nie zepsuc?!!!
Awatar użytkownika
mike
Posty: 43
Rejestracja: 17 lipca 2009, 18:00
Motocykl: byla xv1100/xvs650
Lokalizacja: Newcastle/Kalisz
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: mike »

troche na temat jest tutaj
viewtopic.php?t=1501

jesli chodzi o wyciek mialem ten sam problem,dalem do mechanika,jak nie masz odpowiednich narzedzi i nie robiles tego wczesniej to lepiej nie probuj szkoda nerwow,nie wiem skad jestes,w moich rejonach 55 funi+czesci
Awatar użytkownika
gutek_sm
Posty: 215
Rejestracja: 04 czerwca 2009, 22:21
Motocykl: Sympatyk
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: gutek_sm »

Ja robiłem zgodnie z tym opisem:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,1976940.html
i mi się udało :mrgreen:
Jak każda kobieta tak też i Virago, najkorzystniej wygląda gdy jest prawie nago.
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: Balwi »

black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: black_illusion »

Witam, ja u siebie w virago 1100 (rok '88) również chciałem wymienic uszczelniacze oraz olej, ale mam pewien problem. Za pomocą opisów znalezionych na forum doszedlem do następującego etapu: odkręciłem małą śrubkę u dołu po czym wylał się olej przez jej otwór. Od góry odkręciłem śrubę na klucz 17. Pózniej zespawałem sobie długi klucz imbusowy i udało mi się odkręcić śrubę od samego dołu goleni. Od góry wyszła spręzyna i jakaś tuleja długa na ok 25cm. Problem teraz mam taki, że chcę goleń wysunąć z lagi, ale jak jest już wysunięta prawie do samego końca to ją coś trzyma. Czy goleń trzeba na siłe zsunąć z lagi, czy jest jakiś inny sposób?
Pozdrawiam
Maciek
Awatar użytkownika
boras
Posty: 147
Rejestracja: 16 maja 2008, 13:19
Motocykl: xv 750 '96
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: boras »

musisz po prostu wyjąć lagę z goleni zdecydowanym ruchem, najlepiej na imadle, i puści. to pierścień prowadzący stawia opór.
za motórem panny sznurem
black_illusion
Posty: 60
Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 22:17
Motocykl: Drag Star 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: black_illusion »

Dzięki za radę, zrobiłem jak piszesz boras, i udało się bez większego problemu :bravo:
Pozdrawiam
Maciek
gregr1678
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: gregr1678 »

Koledzy wykrecilem lagi z moto i teraz musze je rozebrac czyli od dolu odkrecic srube na imbus a od gory po zdjeciu kapsli zobaczylem sruby tez na imbus tylko troche wieksze czy sa to wlasciwe sruby ktore trzymaja golenie w lagach,i czy po ich wykreceniu wyjme lagi? Dodam ze te sruby sa strasznie skorodowane i bedzie ciezko je odkrecic.! Jeszcze jedno pytanko czy to normalne ze na kazdej z lag na samej gorze pod lampa jest pierscien w ktorym ze strony zewnetrznej jest tak jakby maszynka z wenytlkiem do pompowania powietrza w lagi a te pierscienie na lagach sa polaczone ze soba cienka rurka! Czy ktos spotkal sie z takim rozwiazaniem i jesli tak ile tam sie powietrza pompuje i po co?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: kyller »

gregr1678 pisze:Koledzy wykrecilem lagi z moto i teraz musze je rozebrac czyli od dolu odkrecic srube na imbus a od gory po zdjeciu kapsli zobaczylem sruby tez na imbus tylko troche wieksze czy sa to wlasciwe sruby ktore trzymaja golenie w lagach,i czy po ich wykreceniu wyjme lagi? Dodam ze te sruby sa strasznie skorodowane i bedzie ciezko je odkrecic.! Jeszcze jedno pytanko czy to normalne ze na kazdej z lag na samej gorze pod lampa jest pierscien w ktorym ze strony zewnetrznej jest tak jakby maszynka z wenytlkiem do pompowania powietrza w lagi a te pierscienie na lagach sa polaczone ze soba cienka rurka! Czy ktos spotkal sie z takim rozwiazaniem i jesli tak ile tam sie powietrza pompuje i po co?
a moze zanim cos rozkrecisz to bys cos poczytał ?
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: Balwi »

gregr1678 pisze:....Czy ktos spotkal sie z takim rozwiazaniem i jesli tak ile tam sie powietrza pompuje i po co?
Tak spotkałem się, pompuje się tyle, żeby było akurat i żeby było w ogóle.

Szukajta a znajdzieta....
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak rozebrac lagi i wymienic symeringi?

Post autor: Dono »

gregor - poczytaj w linkach przytoczonych przez kolegów a w razie wątpliwości napisz w którymś z tych tematów;
pozdro
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Zablokowany