pulsacyjna praca silnika

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

witam kolegow:) jestem tutaj nowy i juz potrzebuje pomocy, mam virago 535 z 1995r, i problem z "motorem" pracuje ze tak powiem pulsacyjnie..nierowno, co chwile jakby sam przyspiesza.. no i nie wiem co mu moze byc, jest po regulacji i czyszczeniu gaznikow, zbiornik paliwa został wyczyszony, i dalej to samo, co prawda mnie ale nadal.. po tym zabiegu jest znacznie silniejszy i pali super tylko nie wiem czym moze byc spowodowana ta pulsacja..jeden mechanik stwierdzil ze cylindry w srodku zardzewialy, wiec mu podziekowalem :bravo: :bravo: ( moto ma 14 tys przebiegu, stało pare lat nie jezdone) a inny mechanik powiedzial zeby mu wyrzucic katalizator( nie wiedzialem ze ma) i bo moze tam mu cos urosło od tego ze byl nieuzywany:) hm nie wiem czy mu wierzyc... i co zrobic:( ten sam mechanik zalozyl mi swiece bpr9es a wyrzucil nowe bpr7es ktore czytalem ze sie nadaja... ech pomocy koledzy.. moje gg 10339931
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: IŻIK »

sam przyspiesza ??? a może coś z linką od gazu (za krótka, rozwarstwiona itp.)..... lub coś co dalej z linką współpracuje.... czy na postoju pracuje równo (wschodzi i schodzi z obrotów czy też głupieje).
Ostatnio zmieniony 23 maja 2010, 19:03 przez IŻIK, łącznie zmieniany 1 raz.
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
elrychu
Posty: 366
Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
Motocykl: była 535, jest 750
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 43
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: elrychu »

po pierwsze to zmień mechaników bo Virago nie ma katalizatora a to co "mechanik" uznał za katalizator to nic innego jak element tłumiący hałas, tzw. puszka rozprężna

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 6:48 pm ]
nie wiem czy koledze z tym przyśpieszaniem nie chodzi o podwyższanie się obrotów silnika:)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: kyller »

halny pisze:/..../jeden mechanik stwierdzil ze cylindry w srodku zardzewialy, wiec mu podziekowalem :bravo: :bravo: ( moto ma 14 tys przebiegu, stało pare lat nie jezdone) /.../
jak sie nie znasz to moze nie potępiaj tak od razu ? :mrgreen:
bo jak stał pare lat to na pewno korozja gładz wzieła
co prawda do pulsowania obrotów to nic nie ma
najprawodbodobniej
a/ bierze fałszywe powietrze przez króce
b/gaznik do totalnej rozbiórki i solidnego czyszczenia i regulacji
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

na obroty wychodzi ale wlasnie nie chce za bardzo schodzic(nie wieim czy tak ma byc) mimo powrrotu mametki potrzebujeok 3 sek zeby wrocic na wolne obroty.. kurcze nie wiem.. krućce ma nowe.. a czy jest sens w wyciągnieciu tego wszystkiego z tumnika?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: Balwi »

Gaźniki do porządnego czyszczenia i regulacji. Oddaj Virago komuś, kto się zna na tym a nie twierdzi, że ma katalizator.
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

kurcze moze i tak bedzie lepiej... ten zajmuje sie autami bardziej niz motorami, szkoda mi tylko tych 350 zl ktore skasowal ale coz;) chyba rozglądne sie za kims konkretnym, a jakiej uwagi co do ciezkiego zchodzenia z obrotow? czy tak ma byc?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: IŻIK »

manetka powraca.. a czy wszystkie cięgna gaźnika wracają ? Popatrz na połączenie linki gazu z gaźnikiem i jak to chodzi
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: Balwi »

Brak synchronizacji przepustnic. Sprawdź przy okazji filtr powietrza. No i podstawowa rzecz posprawdzaj cięgna Bowdena jak pisze @IŻIK, żeby je wykluczyć :wink: .
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

sprawdze:) panowie wielkie dzieki:) chyba jednak skocze do prawdziwego mechanika;) aco z tymi swiecami? zostawic bpr9es? czy zalozyc sobie bpr7es?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
Balwi
Posty: 592
Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
Wiek: 41
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: Balwi »

-XV 535 2YL,3BR(1988-96), 4KU/4MC(95-), 535S/SP(2YL,3BR 93-96) -BPR7ES nr. 2023

-XV 535/S(h) (2YL)97-
XV 535/S(n) (3BR)97- --BPR6ES nr.7822

-XV 535 FC 94- - BP7ES nr.2412
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: IŻIK »

http://www.motoallegro.pl/item100872838 ... iveco.html

ja jeżdże na takich, w tym sezonie przejechałem już ponad 1800 km, i jest ok

http://www.allegro.pl/item1050429813_sw ... irago.html

dwa linki a te same świece
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

dzieki:) a macie jeszcze jakies pomysly co do tej pulsacji silnika? motocykl po wizycie u tego goscia znacznie lepiej chodzi i jest silniejszy i w ogole, tylko znow ta nieprzyjemna praca.. sluszalem tez opinie ze moze to byc regulator napiecia? prawda?

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 10:37 pm ]
i tak jak elrychu napisal, chodzi mi o samoczynnne podwyzszanie obrotow silnika:) male przejezyczenie:)
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
bartazzz
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: bartazzz »

jak dla mnie to ktoś się nieumiejętnie zabiera do gaźników
i pewnie już grubo namieszał, jak za wolno schodzi to napewno złe ustawienie
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

hm wiec chyba najlepiej zmienic mechanika.. ech i tak zrobie, drozszy ten motor w utrzymaniu niz auto hehe;)

[ Dodano: Pon Maj 24, 2010 6:10 pm ]
a czy ta nieregularna praca moze byc spowodowana luzami na zaworach?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: Blunio »

halny pisze:chyba najlepiej zmienic mechanika
Dokładnie tak. Jak zrobiłem pierwszy przegląd w Motoriście i skasowali mnie jak za zboże, za to co zrobili i za to czego nie zrobili, to wziąłem się za klucze i książki serwisówki, bo to co sobie samemu zrobisz to wiesz co jest zrobione. A forsę można przeznaczyć na :nazdrowie:
Tak jak radzą przedmówcy, gaźniki wymagają regulacji. Właśnie jak nie podregulujesz wolnych obrotów, to są takie problemy ze schodzeniem z obrotów. Ale trzeba zacząć od początku, poziom paliwa, wolne obroty, kontrola membran, synchronizacja. Przed synchro dobrze sprawdzić i ew. podregulować zawory. Nie nauczysz się wszystkiego z książek i forum, ale jak masz trochę zacięcia do mechaniki i trochę marzędzi, to forum dużo pomaga.
Tak więc Twój moto w/g mnie wymaga 1 - 2 godzin pracy na regulacje i będzie chodził jak złoto. A te bajki z mchu i paproci o pierścieniach, zardzewiałych cylindrach czy katalizatorach to niech panowie mechanicy schowają sobie do butów. Widać że chcą jeszcze na Tobie zarobić.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

w koncu konkretna odpowiedz:) az milo poczytać:) mam nadzieje ze moje virago bedzie jak przysłowiowy zegarek:) wiec w sobote jade do innego mechanika:) dam znac jak poszlo:) pozdrawiam:)

[ Dodano: Pon Maj 24, 2010 9:22 pm ]
aha i moze ma ktos serwisowke online?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: leszekk »

halny pisze:aha i moze ma ktos serwisowke online?
dload.php?action=category&id=2
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

http://www.youtube.com/watch?v=xXtIQJ9iss8 i oto moja virago i jej pulsacyjna praca, bylem u innego mechanika i potwierdzil ze mozliwe jest ze jeden cylinder mogl przyrdzewiec i wtedy masakra;( werdyk bedzie w srode... ech trzymajcie kciuki :neutral: :neutral:
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: Blunio »

halny pisze:eden cylinder mogl przyrdzewiec i wtedy masakra
Spoko ! Przyrdzewiał i co ? Idzie obrócić wałem? Kompresja jest ? Olej bierze ? Nie pisałeś o tym, to znaczy że jest OK i lala potrzebuje dobrych ustawień, a nie mniemanologii stosowanej. Mechanicy jeszcze gotowi Ci wcisnąć, że świece słabo świecą i tłok po ciemku wali w głowicę :mrgreen: :roll:
Trzeba zacząć od najprostszych rzeczy, dopiero jak nie będzie rezultatów brać się za rozkręcanie wszystkiego.
Oprócz regulacji zrób sprawdzenie ciśnienia sprężania wraz z próbą olejową. Dopiero wtedy można podjąć miarodajną decyzję o dalszym postępowaniu. :motorcycle:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

haha rozwaliłes mnie z tą swieca i tłokiem;) zawiozłem motor do mechanika i tyle tylko wiem z rozmowy a jak sie wezmie za robote to bede wiedzial:) wiec dam znac, mysle ze gdyby przyrdzewialy to by byla słaba kompresja i mocy by brakowalo... a lalunia az chce rwać do przodu:) zreszta praca na filmiku az taka zła nie jest, nie?
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
martn1979
Posty: 89
Rejestracja: 29 marca 2009, 14:02
Motocykl: Viracha
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 45
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: martn1979 »

Blunio i reszta ma racje dopilnuj ekipe mechaniorów zeby wykluczyc najprostsze ewentualne przyczyny złego działania silnika (gażnik - membrany, zaworki , itp.) , potem próba cisnienia i szczelnosci pierscieni a potem niech ostatecznei rozbiera sie silnik...

CHoc jesli moto stało jakis dłuzszy czas niejezdzone w warunkach gorszych to mogło mu zaszkodzic.

czego lepiej by nie było, i nie zycze nikomu,

ale mój kolega miał taki przypadek jak kupił moto sprowadzone i dopiero po jakims czasie okazało sie ze przerwyana praca silnika to nie gaxnik tylko pekniety pierscien jeden. moto niby jedził ok tylko czasem lekko przerywałw jednym momencie w jednej fazie obrotów silnika. A TAK TO BYŁO OK... przyspieszał itd.

Ale oby w Twoim przypadku to była zwykła regulacja
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: pulsacyjna praca silnika

Post autor: halny »

moj sam przyspiesza i lubi sie zacinac na wysokich obrotach.. no i na mocnijeszych swiecach(bpr9es) lepiej pracuje niz na slabszych(bpr6es) mechanikowi powiedzialem ze nie zamierzam duzo do inwestowac wiec wie ze silnika rozbierac nie zamierzam
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
ODPOWIEDZ