Układ kierowniczy i manetka gazu.

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
anula
Status: Offline

Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: anula »

Cześć, od niedawna jestem dumną właścicielką 10-letniej Virażki. Ponieważ jestem niedoświadczoną motocyklistką (prawo jazdy mam dopiero od roku), do tej pory jeździłam na małym Suzuki GN 250. Muszę przyznać, że choć ma 14 lat to stan wizualny i techniczy jest idealny. W moim nowym motorze niepokoi mnie kierownica - gdy skręcam w prawo lub w lewo wyczuwam mały "przeskok", wrażenie jest takie jakbym wpadła w koleinę, lub jechała po wzdłużnie zdjętym asfalcie, trzeba ja mocno przytrzymać. Nie wiem co o tym myśleć? Również manetka gazu chodzi dość ciężko i przy większym odkręceniu i puszczeniu nie odbija od razu lecz po 2-3 sekundach. W Gienku wszystko działało bardzo lekko i teraz nie wiem czy tak ma być w Virago czy muszę pojechać do warsztatu po pomoc.
Pozdrawiam Wszystkich i proszę o pomoc. Ania.
Awatar użytkownika
soprano
Posty: 725
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 09:19
Motocykl: virago 535 `96
Lokalizacja: sosnowiec
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: soprano »

Pojedź do warsztatu
Spieszmy się kochać..., tak szybko wszystko przemija, odchodzi...:-(
rabw
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: rabw »

anula pisze:W moim nowym motorze niepokoi mnie kierownica - gdy skręcam w prawo lub w lewo wyczuwam mały "przeskok"
- standardzik: łożysko główki ramy. Żeby to naprawić trzeba postawić motocykl tak, żeby przednie koło było nad ziemią. Bez pomocy jest ciężko. Najlepiej chyba zrobić tak jak radzi Soprano.
anula pisze:Również manetka gazu chodzi dość ciężko i przy większym odkręceniu i puszczeniu nie odbija od razu lecz po 2-3 sekundach.
Z tym powinno sie dać prosto poradzić samodzielnie. Trzeba by nasmarować linki od gazu i może kapnąć trochę oleju na ruchome części prawej manetki.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: leszekk »

rabw pisze:anula napisał/a:
Również manetka gazu chodzi dość ciężko i przy większym odkręceniu i puszczeniu nie odbija od razu lecz po 2-3 sekundach.

Z tym powinno sie dać prosto poradzić samodzielnie. Trzeba by nasmarować linki od gazu i może kapnąć trochę oleju na ruchome części w okolicach manetki.
I to warto zrobić samodzielnie żeby wiedziec co gdzie w motórze jest.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
anula
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: anula »

Czy ten "standardzik" to poważna usterka (i kosztowna?) , a co powiecie o manetce gazu?
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: leszekk »

Wymiana łożyska główki ramy w uhma-bike (drogo!) 230 zł
Manetka gazu - jeśli problem nie jest spowodowany postrzępioną linką - to dwie minuty pracy mechanika. Ale warto spróbować uporać się z tym samemu - dowiesz się jak to działa i w razie jakiegoś (odpukać) nieszczęścia na trasie nie będziesz musiała błagać o pomoc.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
anula
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: anula »

Dzięki za podpowiedź, chyba faktycznie zajrzę do mechanika, ale najpierw muszę jakiegoś dobrego znaleźć u siebie w Bielsku. Może ktoś wie o takowym?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: kyller »

uczciwa cena za wymiane łozyska głowki w 535 to to 130-160 zł + łozysko 110-130
S_K_W_A_R_A
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: S_K_W_A_R_A »

Panowie nie przesadzajcie z tą wymianą , jak ktoś ma choć trochę oleju w głowie to sam da rade, po co przepłacać lepiej wydać na paliwo
Awatar użytkownika
soprano
Posty: 725
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 09:19
Motocykl: virago 535 `96
Lokalizacja: sosnowiec
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: soprano »

S_K_W_A_R_A pisze:Panowie nie przesadzajcie z tą wymianą , jak ktoś ma choć trochę oleju w głowie to sam da rade, po co przepłacać lepiej wydać na paliwo
No to kolego podjedź do Anuli i wymień jej to łożysko. Nie każdy ma odwagę i umiejętności aby takie duże prace wykonywać nawet jak posiadają ten olej w głowie a poza tym mechanicy też muszą z czegoś żyć :mrgreen:
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: kyller »

generlanie majac narzedzi i umiejetnosci da rade zrobic wszytsko :mrgreen:
tylko trzeba miec
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: GLIWICKI »

anula pisze:Dzięki za podpowiedź, chyba faktycznie zajrzę do mechanika, ale najpierw muszę jakiegoś dobrego znaleźć u siebie w Bielsku. Może ktoś wie o takowym?
Pozdrawiam.
Skontaktuj się z ayo007 profile.php?mode=viewprofile&u=101 . Chłop zna się doskonale na mechanice i zapewne chętnie posłuży radą/pomocą :rock:
Możesz również odezwać się do alonso profile.php?mode=viewprofile&u=994. To Twój krajan i też może Ci coś zaproponować ...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
soprano
Posty: 725
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 09:19
Motocykl: virago 535 `96
Lokalizacja: sosnowiec
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: soprano »

No i konstruktywna rada :grin:
Spieszmy się kochać..., tak szybko wszystko przemija, odchodzi...:-(
Awatar użytkownika
wierzba
Posty: 473
Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
Motocykl: było 535 teraz 1100
Lokalizacja: Józefosław
Wiek: 49
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: wierzba »

leszekk pisze:Manetka gazu - jeśli problem nie jest spowodowany postrzępioną linką - to dwie minuty pracy mechanika.
Leszekk, to nie takie hop-siup, uczciwe rozwiązanie problemu to:
- demontaż linek i smarowanie linek, można to zrobić na motocyklu bez zdejowania linek z gaźników ale na zdjętych i powieszonych pionowo szybciej olej przejdzie przez całą długość pancerza
- czyszczenie i smarowanie manetki,
- montaż całości i regulacja.
Godzina roboty, nie licząc oczywiście czasu który trzeba poświecić na pojawienie się oleju na dole linki. Linki oliwiłem olejem silnikowym, w miejscach gdzie występuje największe tarcie czyli na manetce i przy gaźnikach dałem trochę smaru miedziowego.
Naprawdę warto to zrobić przed sezonem, podobnie z linką sprzęgła.
co mnie obchodzi gdzie jadę, grunt że wiem gdzie byłem :)
S_K_W_A_R_A
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: S_K_W_A_R_A »

ja chętnie służę pomocą, mam nawet taki "cwancyk" do wybijania dolnej bieżni z główki ramy
anula
Status: Offline

Re: Układ kierowniczy i manetka gazu.

Post autor: anula »

Pięknie Wszystkim dziękuję za rady. Przepraszam, że dopiero teraz piszę ale nie miałam kiedy.
Byłam u mechanika, poluzował na razie kierownicę bo była za mocno dokręcona i jeździ się o niebo lepiej. Jestem umówiona na smarowanie układu kierowniczego(bo moja Virażka stała 2 lata w garażu zanim ją kupiłam i nie była ruszana, więc trzeba zajżeć co tam słychać) i jeśli będzie konieczność to i wymianę łożyska główki ramy na pierwszy tydzień lipca, to wtedy napiszę czy wymiana była konieczna. Na razie mechanik powiedział, że musi rozebrać bo objawy zniknęły po poluzowaniu. Co do manetki to rozkrecił, nasmarował i ameryka jak nówka.
Pozdrawiam serdecznie.
ODPOWIEDZ