Witam. Mam problem z wybiciem odlewu aluminiowego trzymającego przednie kolano tłumika w Virago 750.Szpilki są tak na tym odlewie zapieczone jak zalane. Grzałem,pryskałem, wybijałem i nic
Obecnie nawciskałem sznura azbestowego i jest szczelne ale nie wiem jak długo. Więc prędzej czy później trzeba będzie to zrobić jak książka piszę.
Proszę podzielić się doświadczeniami z tym ustrojstwem, jak się z tym można uporać
Pozdrawiam Bonzo
Problem z pierścieniem przy kolanie
- bonzo000
- Posty: 184
- Rejestracja: 29 sierpnia 2010, 21:03
- Motocykl: mean streak i cx500
- Lokalizacja: Ozimek
- Wiek: 41
- Status: Offline
Problem z pierścieniem przy kolanie
Pal gumę, a nie duszę.
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Problem z pierścieniem przy kolanie
Miałem kiedyś taki przypadek.W maluchu.Jarzma resoru miały aluminiowe podpory z których sterczały stalowe szpilki.Za jasną cholerę nie mogłem zdjąć ich ze szpilek.okazało się iż występuje na styku połączenia tych dwóch metali jakaś korozja elektrochemiczna w postaci białego "jungsu".Jakiś taki sprasowany biały proszek wypełniał każdą szczelinę połączenia.Wydłubywałem to cieniutkim śrubokrętem.Znaczy mechanicznie.Może potraktować to naftą?W sensie by rozcieńczyła,roznafciła ten jungs.trzymało to jak przyspawane.Tyle ,że w odlewach aluminiowych były nie okrągłe otwory tylko delikatne fasolki,i można było podłubać.a może owinąć te połączenie szmatą i ja nasączać naftą by tam zawsze było"wilgotno".A po odczekaniu ,opukaniu spróbować ruszyć kluczem?
-
- Posty: 198
- Rejestracja: 20 maja 2008, 09:51
- Motocykl: xv750,Road Star 1700
- Lokalizacja: Rogów
- Status: Offline
Re: Problem z pierścieniem przy kolanie
Miałem ten sam problem. O ile dobrze sobie przypominam,to podważałem obejmę kolanka mocnym śrubokrętem w stronę wylotu,jednocześnie stukałem energicznie(z wyczuciem) młotkiem w szpilki i obejmę(częściej w obejmę).Oczywiście na szpilki muszą być nakręcone nakrętki żeby ich nie uszkodzić.Jest to trochę flustrujące i ryzykowne działanie-ale skuteczne.Należy pamiętać;nic na siłę i nie za szybko, a na pewno efekt będzie zadowalający.
[ Dodano: Sob Wrz 18, 2010 11:31 pm ]
Aha!przypomniałem sobie.
Przed ponownym zamontowaniem obejmy rozwierciłem otwory na większą średnicę(żeby był luz),a szpilki nasmarowałem smarem z dodatkiem mosiądzu.Smar ten można kupić w małych tubkach w sklepach motoryzacyjnych. Służy do konserwacji zacisków hamulcowych w samochodach.
[ Dodano: Sob Wrz 18, 2010 11:31 pm ]
Aha!przypomniałem sobie.
Przed ponownym zamontowaniem obejmy rozwierciłem otwory na większą średnicę(żeby był luz),a szpilki nasmarowałem smarem z dodatkiem mosiądzu.Smar ten można kupić w małych tubkach w sklepach motoryzacyjnych. Służy do konserwacji zacisków hamulcowych w samochodach.
- bonzo000
- Posty: 184
- Rejestracja: 29 sierpnia 2010, 21:03
- Motocykl: mean streak i cx500
- Lokalizacja: Ozimek
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Problem z pierścieniem przy kolanie
Dziękuję za porady jak sezon się zakończ to w zaciszu garażu będę rozbierał tłumik i korzystał z Waszych rad na razie Dziękuję i Pozdrawiam
Zapraszam na Motobudzik, zakończenie sezonu do Opola 2.10.2010
Zapraszam na Motobudzik, zakończenie sezonu do Opola 2.10.2010
Pal gumę, a nie duszę.