Swiece

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Swiece

Post autor: acze »

Zrobiłem zdjęcie świec. Kolor elektrod brązowy/miedziany. Tak jest ok?

Obrazek

Wydaje mi się, że jest git, ale wolałbym się skonsultować. Z góry dzięki za odpowiedź :).
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: Blunio »

Jeżeli to jest "kawa z mlekiem", to jest OK :razz:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: acze »

Hm, kawa z mlekiem to jest izolator. To jest raczej jakiś lis prędzej ;). Czyli troszkę za bogata? Bo generalnie trochę za dużo mi pali, ale się zastanawiam czy regulować czy zostawić w spokoju.
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: Blunio »

acze pisze:trochę za dużo mi pali
Trochę, to znaczy ile ponad akceptowalną normę ? Zanim zaczniesz grzebać u ustawieniach gaźników, zastanów się nad twoim stylem jazdy (prędkości przelotowe), sprawdź ciśnienie w ogumieniu, może zdejmij nieużywane sakwy, itp. itd.
Moim zdaniem świeczki są OK.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: acze »

Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa. No ale manetki nie oszczędzam.
Jak jadę z dziewczyną - pali w trasie ok. 5,5l/100, czyli dobrze.

Dzięki za odpowiedź :). O to mi chodziło.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: -waldi- »

acze pisze:Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa.
moim zdaniem za dużo chyba ze po 160 non stop latasz

te świece mało co mówią - za mało przejechałeś na nich jeszcze i pamiętaj że sprawdzasz kolor po trasie, a nie po pracy na wolnych obrotach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
acze
Posty: 488
Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
Motocykl: Virago XV750, 94r.
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: acze »

100-120km/h.
"Spokojna jazda" to 80-90.
A świece mają dwa sezony - 6kkm.
Przejechałem 80km, maszyna ostygła i wyjąłem świece.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: -waldi- »

przy takich prędkościach to 7,5 z lekka (o minimum litr) za dużo sprawdź poziomy paliwa w gaźnikach
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
TOM
Posty: 1434
Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
Motocykl: pies..zły - BT 1100
Lokalizacja: Skierniewice
Wiek: 45
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: TOM »

podepnę się pod temat bo nurtuje mnie jedna sprawa
Virago 750 '94
świece NGK BPR7 ES a świece V-LINE 19 NGK BPR7 E ..
Jakieś półtora roku temu ( październik 2009) po weselu kolegi , na którym ostra gazówka poszła padły mi świece ( NGK BPR 7 ES ) , kolega Iwan zaserwował mi świece V-LINE BPR7E , sezon 2009 dojeździłem , cały 2010 - w miedzyczasie ok 3-4 wyciągałem świece , czyściłem , regulowałem przerwę .

znalazłem na forum motocyklistów takie informacje
Od dłuższego czasu ujeżdżam Virago 1100. Każdy sezon zaczynam od wymiany świec zapłonowych w swoim moto. Zawsze są to NGK i zawsze były to BPR 7ES. W tym sezonie serwis za pośrednictwem, którego robię zakupy sprowadził świece BPR 7E. Również zauważyłem różnicę i zacząłem drążyć. Jest to świeca, którą stosuje się w motocyklach Yamaha. Właśnie ten typ świec zaleca od jakiegoś już czasu do tego typu modelu silnika. Mało tego, stosują je do pierwszego montażu. Ja zamontowałem, zrobiłem już parę km. Jest OK.
Dla przykladowej swiecy BPR 7 ES wyglada to nastepujaco:
znaki:
1-4: tutaj BPR oznaczaja: srednice gwintu, srednice klucza do srub z lbem szesciokatnym oraz rodzaj budowy
5: tutaj 7 oznacza wartosc cieplna: im wieksza tym swieca zimniejsza i na odwrot
6: tutaj E oznacza dlugosc gwintu (to jest dlugosc gwintu Hun660)
7: tutaj S ozancza cechy charakterystyczne w budowie swiecy - jak mowili koledzy S oznacza miedziany rdzen.
a tutaj z samego NGK ( o ile ta wypowiedź dotyczy V-Line 19.
Szanowny Panie,

Obie świece można stosować zamiennie. Świeca BPR7E ma rdzeń miedziany od
początku elektrody do nakrętki sześciokątnej, a świeca BPR7ES ma rdzeń
miedziany na całej długości i ma lepsze odprowadzanie ciepła.

Z poważaniem,
________________________________________
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH Sp. z o.o.
Przedstawicielstwo w Polsce
PYT - które świece jednak będą lepsze ? albo in. czy stosując V-LINE 19 BPR 7 E nie robię krzywdy Virce ?
2nd - czy stosowanie takiej świecy może powodować większe spalanie ?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: leszekk »

Z materiałów producenta:
W elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędź zewnętrzną elektrody środkowej
To zatem znaczenia nie ma (co najwyżej lepiej (skuteczniej) działa) bo
W elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędż zewnętrzną elektrody środkowej. W tym miejscu znajduje się więcej mieszanki paliwowo-powietrznej niż bezpośrednio między elektrodami. Poza tym mniejsze jest zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe, a więc wzrasta niezawodność zapłonu!
Ponieważ każdy producent ma swoje "patenty" to praktycznie byłoby niemożliwe wymienianie świec na inne, niż założone w fabryce. Na szczęście jest parę parametrów uniwersalnych, do których należą wielkość gwintu, długość gwintu i wartość cieplna. To, pozwala na zastosowanie zamiennika. A to, czy użyjesz świec NGK, Bosch, Champion, BERU, Iskra czy jakichś innych, to w zasadzie sprawa wtórna. Czy elektrody będą srebrne czy miedziane czy irydowe czy pojedyncze czy zwielokrotnione, to sprawa Twojego, w miarę dowolnego wyboru. Czasem te "cechy własne" świec to tylko bełkot marketingowy, czasem jest to jakiś wyróżnik, który dowodzi, że świeca o dziwacznej konstrukcji też działa, a czasem są to jakieś wymierne korzyści w rodzaju braku zakłóceń radiowych, ograniczenia zużycia paliwa o 0,3% czy pewniejszego zapłonu. Ty decydujesz.
Reasumując - w czasie, gdy projektowany był silnik Twojego motocykla i pisane były instrukcje użytkowania najprawdopodobniej firma NGK nie oferowała technologii V-line. Stąd w zalecanych zamiennikach nie ma tej świecy, co nie przeszkadza, żebyś na niej jeździł korzystając z tego, że firma oznaczyła ją stosownym symbolem wartości cieplnej.
Co więcej - jeśli korzystasz z wyszukiwarki produktów NGK to poza podstawową świecą (z instrukcji obsługi motocykla) BPR7ES zostanie Ci zaproponowana świeca V-LINE 19 oraz BPR7EIX, co powinno być wystarczającą rekomendacją.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: pisior »

ja tam mam iskry fe65 cośtam (kyller polecil ) i 6000 nastukalem bez żadnych problemow ,w tym 3200 nonstop :)
:mrgreen:
Obrazek
Słoniu
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: Słoniu »

Ja też śmigam na ISKRZE .Są to świece FE 65 PRS lub FE 65 PRST .Te pierwsze mają jedną elektrodę boczną a te drugie trzy.
Wypierniczyłem NGK bo cholernie zarzucały.Teraz mam święty spokój.
Nasze polskie są git.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: pisior »

pewnie ,trzeba wspierać polski przemysl Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: -waldi- »

Słoniu pisze:FE 65 PRST
chyba oznaczone są PTRS :) również je mam i jest OK
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Słoniu
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: Słoniu »

Waldi masz rację to są FE 65 PTRS. Walnołem byka.
Awatar użytkownika
kizes
Posty: 242
Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: kizes »

Słoniu pisze:Waldi masz rację to są FE 65 PTRS. Walnołem byka.
To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???

Bo sie przymierzam do zakupu.

Czy te będą dobre?
http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... +raz+drugi.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: pisior »

65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony :)
Obrazek
Awatar użytkownika
kizes
Posty: 242
Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: kizes »

pisior pisze:65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony :)
A czym one się różnią? Ja szukam tych trójelektrodowych.
Awatar użytkownika
IŻIK
Posty: 1795
Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: IŻIK »

Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
Awatar użytkownika
kizes
Posty: 242
Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 53
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: kizes »

IŻIK pisze:Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry
Ja też nie byłem zadowolony z nowych NGK a szale przelało padnięcie jednej świecy po 4000km i problem z odpalaniem jak już było zimno (brałem udział w Motomikołajach) więc właśnie kupiłem sobie te Iskry, dzięki.
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: bendeer »

ja kupiłem

FE 85 PTRS
Obrazek

'85 XV750 Virago -> '95 VT1100 C2 ACE Shadow -> '08 DL1000 V-Strom
Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: macio68 »

kizes pisze:To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???
Masz Vircię z 1997 r, więc: jeśli NGK BPR7ES, to FE85PRS(PTRS). Przy okazji rzecz ciekawa, bo do Virówek serii VJ011 i VJ012 są polecane NGK BPR6ES, których odpowiednikiem jest Iskrowa FE65PRS(PTRS). Z kolei zamiennikiem FE65PTRS jest NGK BPR6ES. Oszaleć można, przynajmniej 3mając się zaleceń producentów :wink:
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: -waldi- »

kizes pisze:A czym one się różnią?
ciepłotą się różnią

65 jest cieplejsza od 85

65 będzie lepiej dogrzana podczas pracy, 85 przy krótkich odcinkach mogą dostawać przebicia w wyniku nie dogrzania świec do odpowiedniej temperatury
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
bendeer
Posty: 295
Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
Lokalizacja: Kraków
Wiek: 37
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: bendeer »

Czyli co kupilem zla swiece :p?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Swiece

Post autor: -waldi- »

kupiles dobre, w/g zamiennika
u mnie się nie sprawdziły na krótkich odcinkach - zarzucało je

lepiej na 65 jest
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ