Swiece
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Swiece
Jeżeli to jest "kawa z mlekiem", to jest OK
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- acze
- Posty: 488
- Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
- Motocykl: Virago XV750, 94r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Swiece
Hm, kawa z mlekiem to jest izolator. To jest raczej jakiś lis prędzej . Czyli troszkę za bogata? Bo generalnie trochę za dużo mi pali, ale się zastanawiam czy regulować czy zostawić w spokoju.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Swiece
Trochę, to znaczy ile ponad akceptowalną normę ? Zanim zaczniesz grzebać u ustawieniach gaźników, zastanów się nad twoim stylem jazdy (prędkości przelotowe), sprawdź ciśnienie w ogumieniu, może zdejmij nieużywane sakwy, itp. itd.acze pisze:trochę za dużo mi pali
Moim zdaniem świeczki są OK.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- acze
- Posty: 488
- Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
- Motocykl: Virago XV750, 94r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Swiece
Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa. No ale manetki nie oszczędzam.
Jak jadę z dziewczyną - pali w trasie ok. 5,5l/100, czyli dobrze.
Dzięki za odpowiedź . O to mi chodziło.
Jak jadę z dziewczyną - pali w trasie ok. 5,5l/100, czyli dobrze.
Dzięki za odpowiedź . O to mi chodziło.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
moim zdaniem za dużo chyba ze po 160 non stop lataszacze pisze:Jak jadę sam - 7,5 wciągnie - nieważne czy miasto czy trasa.
te świece mało co mówią - za mało przejechałeś na nich jeszcze i pamiętaj że sprawdzasz kolor po trasie, a nie po pracy na wolnych obrotach
- acze
- Posty: 488
- Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
- Motocykl: Virago XV750, 94r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Swiece
100-120km/h.
"Spokojna jazda" to 80-90.
A świece mają dwa sezony - 6kkm.
Przejechałem 80km, maszyna ostygła i wyjąłem świece.
"Spokojna jazda" to 80-90.
A świece mają dwa sezony - 6kkm.
Przejechałem 80km, maszyna ostygła i wyjąłem świece.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
przy takich prędkościach to 7,5 z lekka (o minimum litr) za dużo sprawdź poziomy paliwa w gaźnikach
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
podepnę się pod temat bo nurtuje mnie jedna sprawa
Virago 750 '94
świece NGK BPR7 ES a świece V-LINE 19 NGK BPR7 E ..
Jakieś półtora roku temu ( październik 2009) po weselu kolegi , na którym ostra gazówka poszła padły mi świece ( NGK BPR 7 ES ) , kolega Iwan zaserwował mi świece V-LINE BPR7E , sezon 2009 dojeździłem , cały 2010 - w miedzyczasie ok 3-4 wyciągałem świece , czyściłem , regulowałem przerwę .
znalazłem na forum motocyklistów takie informacje
2nd - czy stosowanie takiej świecy może powodować większe spalanie ?
Virago 750 '94
świece NGK BPR7 ES a świece V-LINE 19 NGK BPR7 E ..
Jakieś półtora roku temu ( październik 2009) po weselu kolegi , na którym ostra gazówka poszła padły mi świece ( NGK BPR 7 ES ) , kolega Iwan zaserwował mi świece V-LINE BPR7E , sezon 2009 dojeździłem , cały 2010 - w miedzyczasie ok 3-4 wyciągałem świece , czyściłem , regulowałem przerwę .
znalazłem na forum motocyklistów takie informacje
Od dłuższego czasu ujeżdżam Virago 1100. Każdy sezon zaczynam od wymiany świec zapłonowych w swoim moto. Zawsze są to NGK i zawsze były to BPR 7ES. W tym sezonie serwis za pośrednictwem, którego robię zakupy sprowadził świece BPR 7E. Również zauważyłem różnicę i zacząłem drążyć. Jest to świeca, którą stosuje się w motocyklach Yamaha. Właśnie ten typ świec zaleca od jakiegoś już czasu do tego typu modelu silnika. Mało tego, stosują je do pierwszego montażu. Ja zamontowałem, zrobiłem już parę km. Jest OK.
a tutaj z samego NGK ( o ile ta wypowiedź dotyczy V-Line 19.Dla przykladowej swiecy BPR 7 ES wyglada to nastepujaco:
znaki:
1-4: tutaj BPR oznaczaja: srednice gwintu, srednice klucza do srub z lbem szesciokatnym oraz rodzaj budowy
5: tutaj 7 oznacza wartosc cieplna: im wieksza tym swieca zimniejsza i na odwrot
6: tutaj E oznacza dlugosc gwintu (to jest dlugosc gwintu Hun660)
7: tutaj S ozancza cechy charakterystyczne w budowie swiecy - jak mowili koledzy S oznacza miedziany rdzen.
PYT - które świece jednak będą lepsze ? albo in. czy stosując V-LINE 19 BPR 7 E nie robię krzywdy Virce ?Szanowny Panie,
Obie świece można stosować zamiennie. Świeca BPR7E ma rdzeń miedziany od
początku elektrody do nakrętki sześciokątnej, a świeca BPR7ES ma rdzeń
miedziany na całej długości i ma lepsze odprowadzanie ciepła.
Z poważaniem,
________________________________________
NGK SPARK PLUG EUROPE GMBH Sp. z o.o.
Przedstawicielstwo w Polsce
2nd - czy stosowanie takiej świecy może powodować większe spalanie ?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Swiece
Z materiałów producenta:
Reasumując - w czasie, gdy projektowany był silnik Twojego motocykla i pisane były instrukcje użytkowania najprawdopodobniej firma NGK nie oferowała technologii V-line. Stąd w zalecanych zamiennikach nie ma tej świecy, co nie przeszkadza, żebyś na niej jeździł korzystając z tego, że firma oznaczyła ją stosownym symbolem wartości cieplnej.
Co więcej - jeśli korzystasz z wyszukiwarki produktów NGK to poza podstawową świecą (z instrukcji obsługi motocykla) BPR7ES zostanie Ci zaproponowana świeca V-LINE 19 oraz BPR7EIX, co powinno być wystarczającą rekomendacją.
To zatem znaczenia nie ma (co najwyżej lepiej (skuteczniej) działa) boW elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędź zewnętrzną elektrody środkowej
Ponieważ każdy producent ma swoje "patenty" to praktycznie byłoby niemożliwe wymienianie świec na inne, niż założone w fabryce. Na szczęście jest parę parametrów uniwersalnych, do których należą wielkość gwintu, długość gwintu i wartość cieplna. To, pozwala na zastosowanie zamiennika. A to, czy użyjesz świec NGK, Bosch, Champion, BERU, Iskra czy jakichś innych, to w zasadzie sprawa wtórna. Czy elektrody będą srebrne czy miedziane czy irydowe czy pojedyncze czy zwielokrotnione, to sprawa Twojego, w miarę dowolnego wyboru. Czasem te "cechy własne" świec to tylko bełkot marketingowy, czasem jest to jakiś wyróżnik, który dowodzi, że świeca o dziwacznej konstrukcji też działa, a czasem są to jakieś wymierne korzyści w rodzaju braku zakłóceń radiowych, ograniczenia zużycia paliwa o 0,3% czy pewniejszego zapłonu. Ty decydujesz.W elektrodzie środkowej świecy zapłonowej V-Line wykonane jest nacięcie typu V. Dzięki temu iskra przeskakuje na krawędż zewnętrzną elektrody środkowej. W tym miejscu znajduje się więcej mieszanki paliwowo-powietrznej niż bezpośrednio między elektrodami. Poza tym mniejsze jest zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe, a więc wzrasta niezawodność zapłonu!
Reasumując - w czasie, gdy projektowany był silnik Twojego motocykla i pisane były instrukcje użytkowania najprawdopodobniej firma NGK nie oferowała technologii V-line. Stąd w zalecanych zamiennikach nie ma tej świecy, co nie przeszkadza, żebyś na niej jeździł korzystając z tego, że firma oznaczyła ją stosownym symbolem wartości cieplnej.
Co więcej - jeśli korzystasz z wyszukiwarki produktów NGK to poza podstawową świecą (z instrukcji obsługi motocykla) BPR7ES zostanie Ci zaproponowana świeca V-LINE 19 oraz BPR7EIX, co powinno być wystarczającą rekomendacją.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Swiece
ja tam mam iskry fe65 cośtam (kyller polecil ) i 6000 nastukalem bez żadnych problemow ,w tym 3200 nonstop
-
- Status: Offline
Re: Swiece
Ja też śmigam na ISKRZE .Są to świece FE 65 PRS lub FE 65 PRST .Te pierwsze mają jedną elektrodę boczną a te drugie trzy.
Wypierniczyłem NGK bo cholernie zarzucały.Teraz mam święty spokój.
Nasze polskie są git.
Wypierniczyłem NGK bo cholernie zarzucały.Teraz mam święty spokój.
Nasze polskie są git.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Swiece
pewnie ,trzeba wspierać polski przemysl
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
chyba oznaczone są PTRS również je mam i jest OKSłoniu pisze:FE 65 PRST
- kizes
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
- Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Swiece
To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???Słoniu pisze:Waldi masz rację to są FE 65 PTRS. Walnołem byka.
Bo sie przymierzam do zakupu.
Czy te będą dobre?
http://allegro.pl/show_item.php?item=14 ... +raz+drugi.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Swiece
65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony
- kizes
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
- Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Swiece
A czym one się różnią? Ja szukam tych trójelektrodowych.pisior pisze:65 ,zrobilem na nich troche kilomerow i jestem zadowolony
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Swiece
Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- kizes
- Posty: 242
- Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
- Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Swiece
Ja też nie byłem zadowolony z nowych NGK a szale przelało padnięcie jednej świecy po 4000km i problem z odpalaniem jak już było zimno (brałem udział w Motomikołajach) więc właśnie kupiłem sobie te Iskry, dzięki.IŻIK pisze:Ja zeszły sezon 10500 km przejeździłem na FE 85 PTRS i ani razu jakoś nie zaglądałem do nich....(zurzycie paliwa i osiągi super, także nie było powodu zaglądać), natomiast jakoś mam przykre doświadczenie z NGK.... założyłem nowe i po niecałym 1000 km padła jedna sztuka i wtedy wymieniłem całość na Iskry
- macio68
- Posty: 449
- Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
- Motocykl: Virago 535 DX 2001
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Swiece
Masz Vircię z 1997 r, więc: jeśli NGK BPR7ES, to FE85PRS(PTRS). Przy okazji rzecz ciekawa, bo do Virówek serii VJ011 i VJ012 są polecane NGK BPR6ES, których odpowiednikiem jest Iskrowa FE65PRS(PTRS). Z kolei zamiennikiem FE65PTRS jest NGK BPR6ES. Oszaleć można, przynajmniej 3mając się zaleceń producentówkizes pisze:To czy Iskry FE 65 PTRS czy FE 85 PTRS ???
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
ciepłotą się różniąkizes pisze:A czym one się różnią?
65 jest cieplejsza od 85
65 będzie lepiej dogrzana podczas pracy, 85 przy krótkich odcinkach mogą dostawać przebicia w wyniku nie dogrzania świec do odpowiedniej temperatury
- bendeer
- Posty: 295
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:41
- Motocykl: Suzuki DL1000 VStrom
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
Czyli co kupilem zla swiece :p?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Swiece
kupiles dobre, w/g zamiennika
u mnie się nie sprawdziły na krótkich odcinkach - zarzucało je
lepiej na 65 jest
u mnie się nie sprawdziły na krótkich odcinkach - zarzucało je
lepiej na 65 jest