Chromowanie kolanka w 535'tce

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
krukers
Posty: 90
Rejestracja: 28 marca 2009, 20:20
Motocykl: było 535'93 jest Hornet 600'00
Lokalizacja: Osiek
Wiek: 33
Status: Offline

Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: krukers »

Witam. Szukałem i albo źle szukałem albo nie było.... Ma ktoś jakieś doświadczenia z chromowaniem przedniego kolanka w 535'tce? Jaka jest trwałośc świeżo nałożonej powłoki na kolanku? Operacja warta świeczki? Mówię tu o powłoce na miedzi i niklu... Bez szlifierki i spawarki wiem że sie nie obejdzie ale można to zrobic w dośc dyskretny sposób... Pytam bo generalnie lalke mam zrobioną juz pod siebie tylko to kolanko mi we wszystkim bruździ... Pozdrawiam
Sławek68
Posty: 1287
Rejestracja: 28 marca 2010, 11:24
Motocykl: Virago
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: Sławek68 »

JA oddałem do firmy w Nakle mają długie terminy ok 6 tygodni .A jeśli chodzi o efekt i trwałość pytaj po sezonie.
Awatar użytkownika
halny
Posty: 151
Rejestracja: 21 maja 2010, 13:31
Motocykl: virago 535
Lokalizacja: orawa (małopolskie)
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: halny »

ja kupilem oslonke kolanka i dolna oslone za 40zl za obie... wiec mysle ze lepiej szukac uzywanej niz chromowac...
mało sie zarabia zyje sie jak Hrabia
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: hunter of wind »

halny pisze:ja kupilem oslonke kolanka i dolna oslone za 40zl za obie... wiec mysle ze lepiej szukac uzywanej niz chromowac...
Tylko, że Krukersowi chodzi prawdopodobnie nie o osłonę tylnej części kolektora, lecz o cały kolektor przedniego cylindra...
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
krukers
Posty: 90
Rejestracja: 28 marca 2009, 20:20
Motocykl: było 535'93 jest Hornet 600'00
Lokalizacja: Osiek
Wiek: 33
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: krukers »

osłona to jest pikuś, nacinamy 2 blaszki i po zabawie, mi chodzi o całe przednie kolanko ucięte za dolną osłoną...Szczerze to mam wątpliwości bo chrom na przednim kolanku to czuły punkt u 535, 80% tych motocykli które widziałem miały jakąś skaze na chromie w tym miejscu...No nic, do połowy przyszłego tygodnia daje sobie czas na przemyślenia, koło środy zaczynam działac... pozdrawiam
Awatar użytkownika
karol123
Posty: 172
Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
Motocykl: BMW K100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: karol123 »

Orginalna rura od Virago ma podwójną ścianę więc tak szybko się nie przepali jak to bywa z ścianką pojedynczą Z chromowaniem gorzej w Poznaniu nie chcieli chromować a to że się kąpiel zabrudzi a to że trzeba najpierw piaskować itp. a cena też niebyła za ciekawa.
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
skfarek
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: skfarek »

Kolego ja chromowałem przednie kolanko do 535. Musiałem uciąć je za osłonką bo inaczej nie chcieli mi poniklować. Ja mam znajomego co nikluje to za kolanko i stopke wziął 30zł w lublinie. Niklowałem w styczniu i od tamtej pory zrobiłem 400km i nic narazie się nie dzieje, mysle ze bedzie dobrze. Znajomy najpierw odciągnoł mi nikiel ze starego kolanka potem musiałem wyczyscić kolanko do żywego i na gładko i dopiero poniklował. Przed niklowaniem musiasz dokładnie wygładzić powierzchnie bo po poniklowaniu wszystkie wżery in doły jest widać. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: Chromowanie kolanka w 535'tce

Post autor: hunter of wind »

skfarek pisze:Przed niklowaniem musiasz dokładnie wygładzić powierzchnie bo po poniklowaniu wszystkie wżery in doły jest widać.
Dlatego, jeśli chcemy mieć to zrobione dobrze, estetycznie i trwale, to koniecznie trzeba dać na początku jak najgrubszy podkład z miedzi. Miedź ma bardzo dobrą zdolność krycia wgłębnego i likwiduje wżery i nierówności. Jest mięka, więc szybko i łatwo daje się wypolerować. Później kładzie się na nią nikiel i na końcu cienką warstwę chromu.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
ODPOWIEDZ