ratbike
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Myślę że znalazłem coś' Czemu nie robią na samych wydechach i innych ustrojstwach;
"Be prepared to replace your header every year/couple years. The wrap holds way too much heat in and the steel will lose it's temper and crack. On our drag bikes, we had to build new headers every season. When I tried wrap on my street bike, it started cracking about 8 months after the wrap was installed. YMMV."
Pozdro
Znalazłem dwa zdjęcia owiniętych kolanek w 750 ale filtr mi odrzuca posta z nimi
Siema tu typ zrobił kolanka w 750 wyglądają spoks
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 7:05 pm ]
już nie ))
"Be prepared to replace your header every year/couple years. The wrap holds way too much heat in and the steel will lose it's temper and crack. On our drag bikes, we had to build new headers every season. When I tried wrap on my street bike, it started cracking about 8 months after the wrap was installed. YMMV."
Pozdro
Znalazłem dwa zdjęcia owiniętych kolanek w 750 ale filtr mi odrzuca posta z nimi
Siema tu typ zrobił kolanka w 750 wyglądają spoks
[ Dodano: Sro Lut 09, 2011 7:05 pm ]
już nie ))
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
eee...... my inglisz isnot perfekt ...
o co kamon tak w skrócie ? bo tak rozumiem pobieżnie
a jak to sie ma do zachwalań sprzedawców taśm
z abzestem i z włókna szklanego ...które lepsze ?
zakladam ,ze roznica w temp górnej 800 stopni i 1200...
no i ponawiam pytanie
o co kamon tak w skrócie ? bo tak rozumiem pobieżnie
a jak to sie ma do zachwalań sprzedawców taśm
ZAPEWNIA UTRZYMYWANIE STAŁEJ NISKIEJ TEMPERATURY W KOMORZE SILNIKA
trafiłem na 2 rodzaje taśmTaśma posiada szerokie zastosowanie w profesjonalnym tuningu mechanicznym - redukuje straty ciepła, obniżając tym samym straty mocy.
z abzestem i z włókna szklanego ...które lepsze ?
zakladam ,ze roznica w temp górnej 800 stopni i 1200...
no i ponawiam pytanie
jak to cholerstwo owinąć - kolektor...!
Ciąć taśmę , czy jak ? rozumiem ,że owijam zdemontowane...
i inne pyt- 5 m powinno wystarczyć?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: ratbike
W słowach paru:Synu pisze:eee...... my inglisz isnot perfekt ...
o co kamon tak w skrócie ? bo tak rozumiem pobieżnie
Przygotuj się na częstą wymianę, gdyż elementy są za gorące i zazwyczaj co roku trza to robić od nowa ...
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Dzięki za przetłumaczenie GLIWICKI. I sorry że ja tego nie zrobiłem , ale inglisz mam w łbie z żywca, na swój użytek i nie chciałem jakiś totali walnąć. Na moje owiń tylko kolanka,z wydechem przynajmniej ja na razie olewam opcję, nadal nie znalazłem nigdzie go owiniętego, a z tego co zauważyłem niektóre potrafią się błyskawicznie same zeżreć:(. Co do tego tekstu, to mniej więcej ciepło podczas jazdy lepiej odprowadza, ale po, przetrzymuje osłabiając metal i przyśpieszając korozję .
Co do mattu Synu napisz dokładnie co chcesz mazać np: bak, błotnik, robiłbym u konkretnego lakiernika, rama proszkowo lub samemu. Koniecznie po położeniu podkładu przeciw rdzewnego! farba w sprayu lub pędzlem-wałkiem, zjechanie papierem i na to puchą. Fele aluminiowe spray, zdemontuj lub kup taśmy maskujące, dokładnie obklej i będzie git. Kolanka bez bandaży spray na temperatury. Dwie ostatnie akcje się nie przejmuj po prostu zamiast myć co jakiś czas przetrzesz papierkiem i położysz następne. A i dobrze odtłuść przed malowaniem np zmywacz silikonowy(używam), benzynka ekstrakcyjna i tp. Jak dziabniesz dokładnie co chcesz chlapać to się podpytam i może coś sensowniej ci doradzę.
Pozdro
P.S i odpaliłem swojego potworka , życie powoli odzyskuje utracony sens
Co do mattu Synu napisz dokładnie co chcesz mazać np: bak, błotnik, robiłbym u konkretnego lakiernika, rama proszkowo lub samemu. Koniecznie po położeniu podkładu przeciw rdzewnego! farba w sprayu lub pędzlem-wałkiem, zjechanie papierem i na to puchą. Fele aluminiowe spray, zdemontuj lub kup taśmy maskujące, dokładnie obklej i będzie git. Kolanka bez bandaży spray na temperatury. Dwie ostatnie akcje się nie przejmuj po prostu zamiast myć co jakiś czas przetrzesz papierkiem i położysz następne. A i dobrze odtłuść przed malowaniem np zmywacz silikonowy(używam), benzynka ekstrakcyjna i tp. Jak dziabniesz dokładnie co chcesz chlapać to się podpytam i może coś sensowniej ci doradzę.
Pozdro
P.S i odpaliłem swojego potworka , życie powoli odzyskuje utracony sens
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
no więc jeśli chodzi o taśmę i owijkę . Napisałeś - "bez bandaży" spray na temperaturę . Rozumiem , że jakbym chciał nieowijać , ale niestety kolanko przednie ( do tylnego póki co sie nie zabieram , przednie mam w kiepskim stanie więc owijam na pewno.
Tłumik też bym owinął ...jakoś poobijany chrom nijak się będzie miał do matta , tylko jakoś nie mam pomysłu na owijkę, ewentualnie myślę , żeby je pomalować - tylko chyba najpierw jakoś spiaskować je musze/nie muszę ???.
Co do malowania - narazie myślę bak , boczki , błotniki ( akcja z przednim bo mam chromowany - raczej nie od tego modelu - Vira 750 '94, i nie wiem sprzedać , kupic plastik do malowania, czy na ten walić ? Może ktoś chętny na zamianę : ) Rama - chociaz poobijana strasznie i w czarnym połysku raczej nie ($$$).
Ale tak do całości przydałoby się pomalować jeszcze lagi ( jakiś durny srebrny mam , zn fabryczny) i felgi.
Zarówno przy jednym jaki i drugim chyba raczej czeka mnie demontaż - bo jakoś tylnej felgi sobie nie wyobrażam malowania bez demontażu...
------
to chyba ponad moje amatorskie umiejętności , dlatego chyba rozejrzę się za jakąs firmą tuningową , która rozbierze , pomaluje , złoży - tylko niestety z kasą ... oj źle bardzo.
Tłumik też bym owinął ...jakoś poobijany chrom nijak się będzie miał do matta , tylko jakoś nie mam pomysłu na owijkę, ewentualnie myślę , żeby je pomalować - tylko chyba najpierw jakoś spiaskować je musze/nie muszę ???.
Co do malowania - narazie myślę bak , boczki , błotniki ( akcja z przednim bo mam chromowany - raczej nie od tego modelu - Vira 750 '94, i nie wiem sprzedać , kupic plastik do malowania, czy na ten walić ? Może ktoś chętny na zamianę : ) Rama - chociaz poobijana strasznie i w czarnym połysku raczej nie ($$$).
Ale tak do całości przydałoby się pomalować jeszcze lagi ( jakiś durny srebrny mam , zn fabryczny) i felgi.
Zarówno przy jednym jaki i drugim chyba raczej czeka mnie demontaż - bo jakoś tylnej felgi sobie nie wyobrażam malowania bez demontażu...
------
to chyba ponad moje amatorskie umiejętności , dlatego chyba rozejrzę się za jakąs firmą tuningową , która rozbierze , pomaluje , złoży - tylko niestety z kasą ... oj źle bardzo.
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Boczki z czego są?:oops:, jak plastik to dobrze jest je wygrzać, zmatowić, podkład do plastików, kolor.
I czy masz dostęp do pistoliera z sprężarą? Jeśli nie, to po kosztach z błotnikiem bakiem będziesz miał lipę
Tłumik przetrzesz gruboziarnistym papierem i na to pucha na temperatury, będzie zchodzić ale co jakiś czas poprawisz;). Same z siebie trochę kosztują to nie dobijał bym ich.
Chromy podobnie tylko zwykłą puchą.
I poczekaj kilka dni może trochę info uzbieram
I czy masz dostęp do pistoliera z sprężarą? Jeśli nie, to po kosztach z błotnikiem bakiem będziesz miał lipę
Tłumik przetrzesz gruboziarnistym papierem i na to pucha na temperatury, będzie zchodzić ale co jakiś czas poprawisz;). Same z siebie trochę kosztują to nie dobijał bym ich.
Chromy podobnie tylko zwykłą puchą.
I poczekaj kilka dni może trochę info uzbieram
Ostatnio zmieniony 17 lutego 2011, 14:57 przez Mcdevil, łącznie zmieniany 1 raz.
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
boczki w Virce plastic , do pistolera ... no musiałbym popytać ...- a jeśli tak to co sugerujesz ?????
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Może z firmą nie baw się a sam rozbierz. I zatargaj do speców. A co się da zrób sam.
Na razie wychodzi że bak, błotniki, boczki zrobił bym u lakiernika. Mimo że wcześniej pisałem żeby nie zamykać klarem. Kumaty powinien zrobić git. Chyba że masz kogoś z sprzętem i możecie sami powylewać, ale będzie trudniej niż standard.(później podeślę może jakiś przykład)
Ramę możesz zrobić sam, jak napisałem zwykły podkład od rdzy, +dobra farba pędzlem lub puchą . Albo pomieszać je, czyli wpierw pędzlem, zjechanie śladów pędzla papierkiem i na to pucha. Profeska to zawozisz do proszkowania. I wydaję mi się że jeśli masz trochę kasy i rozebrany motorek to jest to dobra inwestycja, w przyszłość.
Resztę na luzaku robisz sam. Może efekty nie będą jakieś super trwałe, ale spokojnie będziesz mógł utrzymywać w dobrym stanie.
Pozdro
Na razie wychodzi że bak, błotniki, boczki zrobił bym u lakiernika. Mimo że wcześniej pisałem żeby nie zamykać klarem. Kumaty powinien zrobić git. Chyba że masz kogoś z sprzętem i możecie sami powylewać, ale będzie trudniej niż standard.(później podeślę może jakiś przykład)
Ramę możesz zrobić sam, jak napisałem zwykły podkład od rdzy, +dobra farba pędzlem lub puchą . Albo pomieszać je, czyli wpierw pędzlem, zjechanie śladów pędzla papierkiem i na to pucha. Profeska to zawozisz do proszkowania. I wydaję mi się że jeśli masz trochę kasy i rozebrany motorek to jest to dobra inwestycja, w przyszłość.
Resztę na luzaku robisz sam. Może efekty nie będą jakieś super trwałe, ale spokojnie będziesz mógł utrzymywać w dobrym stanie.
Pozdro
- pietrek
- Posty: 53
- Rejestracja: 06 marca 2010, 11:58
- Motocykl: virago1100
- Lokalizacja: grwd
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: ratbike
co do ratbike'ów to kumpel z osiedla ma na sprzedaż
http://allegro.pl/mad-max-honda-cbr-100 ... 83474.html
http://allegro.pl/mad-max-honda-cbr-100 ... 83474.html
Jedzie pociąg, koła stukocą
Parowóz gwiżdże, baby się pocą.
Parowóz gwiżdże, baby się pocą.
-
- Status: Offline
Re: ratbike
pietrek fajny street .
Synu co do tego co koledzy podpowiedzieli to.
Owinięcie wydechu dla estetyki na proszkowo przygotowanym wydechu sprawdza się. Ale też zwrócenie uwagi na markowość samych pasków:(.
Bak, błotniki, plastiki do lakiernika. Ważne użycie żywicy/pasty matującej tej samej marki(mogą różne proporcje być w innych firmach) i im cieniej położony tak spreparowany lakier tym efekt lepszy, Mniej połysku. Pogadaj z lakiernikiem obadaj czy kumaty jest. Jeśli masz kumpla z sprzętem, sprężara pistolety, moglibyście sami powylewać, ale będzie to trudniejsze niż standardowe kolorki i lakier.
Możesz pojechać na hardcora i tylko podkładem antykorozyjnym zabezpieczyć żywy metal a resztę oblać puchami. Ale efekt i trwałość losowa
Czekam jeszcze na odpowiedzi na temat głupich akcji typu podkład akrylowy(spokojnie łatwy do wylania, a bardziej do poprawek ) i na to pucha. Zobaczymy
Pozdro
Edit: pytałeś o długość pasków, obadaj jakiś zastępnik, jak szybko biegasz bokserzy mają fajne paski bokserskie, lub dorwij karatekę , a później na sucho zaplącz kilka razy i obadasz. Poważniej to jak nie masz dobrej jakości zabezpieczonych proszkowo. To olej to, podrap resztki chromu papierem, raczej nie musisz ich kompletnie zedrzeć i walnij póchą do temperatur. I małe bhp, za bardzo nie wdychaj drapanego chromu. A przeklęte pasy zostaw na kolankach.
Synu co do tego co koledzy podpowiedzieli to.
Owinięcie wydechu dla estetyki na proszkowo przygotowanym wydechu sprawdza się. Ale też zwrócenie uwagi na markowość samych pasków:(.
Bak, błotniki, plastiki do lakiernika. Ważne użycie żywicy/pasty matującej tej samej marki(mogą różne proporcje być w innych firmach) i im cieniej położony tak spreparowany lakier tym efekt lepszy, Mniej połysku. Pogadaj z lakiernikiem obadaj czy kumaty jest. Jeśli masz kumpla z sprzętem, sprężara pistolety, moglibyście sami powylewać, ale będzie to trudniejsze niż standardowe kolorki i lakier.
Możesz pojechać na hardcora i tylko podkładem antykorozyjnym zabezpieczyć żywy metal a resztę oblać puchami. Ale efekt i trwałość losowa
Czekam jeszcze na odpowiedzi na temat głupich akcji typu podkład akrylowy(spokojnie łatwy do wylania, a bardziej do poprawek ) i na to pucha. Zobaczymy
Pozdro
Edit: pytałeś o długość pasków, obadaj jakiś zastępnik, jak szybko biegasz bokserzy mają fajne paski bokserskie, lub dorwij karatekę , a później na sucho zaplącz kilka razy i obadasz. Poważniej to jak nie masz dobrej jakości zabezpieczonych proszkowo. To olej to, podrap resztki chromu papierem, raczej nie musisz ich kompletnie zedrzeć i walnij póchą do temperatur. I małe bhp, za bardzo nie wdychaj drapanego chromu. A przeklęte pasy zostaw na kolankach.
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
- o co Ci konkretnie chodzi ??zamykanie klarem
- jw ???wylewanie???
Owinięcie wydechu dla estetyki na proszkowo przygotowanym wydechu sprawdza się.
proszkowo przygotowany wydech - rozwiń temat- wydechy oryginalnie są chromowane , i teraz kolanko chcę owinąć, sugerujesz proszkowanie ? - wydaje mi się, że to niepotrzebne...Inna sprawa wydechy mam chromowane - chce maznąć na czarny mat -- jak usunąć chrom ?? czy tylko wystarczy jak pisałeś przytrzeć?
znalazlem na alledrogo 2 rodzaje , z włóknami ( do temp 800) i insze (do temp 1200) . Które sugerujesz??wrócenie uwagi na markowość samych pasków
PS
mam nadzieję, że Nasza Dyskusja ( a raczej moje pytania i answery McDevila) nikogo nie denerwują - a raczej zapewniają "miłą lekturę" .
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- PAW
- Posty: 65
- Rejestracja: 21 października 2010, 14:43
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Opatow
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: ratbike
pozwole sie wtrącic,poniewaz miałem bandaż w streecie i enduraku i mam w aucie(takie juz było troszke zmodyfikowane) do rzeczy,w enduraku z racji iż kolanko nie było chromowane i jezdziło sie po błocie to wdarła sie z deka ruda,w streecie kolektory nierdzewa i spox,w aucie 2 lata kolektory z nierdzewy tzw barany i rudej brak.Według mnie jezeli kolanka/kolektory chrom/nierdzewa nie potrzeba malowac,a jesli juz ktos bardzo chce to nawet nie trzeba matowic,w swojej jawie miałem extra choromowane kolana i umalowałem sprayem zaroodprnym i 2 sezony nic nie zlazło,chromu nie drapałem.Ja używałem chyba takiego bandaża http://allegro.pl/ceramiczna-tasma-term ... 06801.html, nie polecam zaś bandazy z niby klejem że jak sie kolektor rozgrzeje to sie to ustrojstwo przykleji,bzdura i bubel.
były motocykle prl,oldtimer,naked,sport,enduro a teraz nadszedł czas na choppera....good vibrations....
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Siema
"zamykanie klarem", określenie na położenie lakieru bezbarwnego, ostatniej warstwy w lakiernictwie. Przede wszystkim jego powłoka zapewnia ochronę wcześniejszym warstwom. I to co w naszym wypadku jest zbędne,podbija głębie koloru i nadaje śliczniutki połysk Który twój lakiernik będzie anulował pastą/żywicą matującą.
edit2- "wylewanie" kładzenie np. lakieru bezbarwnego(klar) za pomocą sprężonego powietrza i pistoletów lakierniczych. Można go użyć także do podkładów, czy koloru. Zastosowałem też w odniesieniu do sprayów.
"proszkowo przygotowany wydech - rozwiń temat- wydechy oryginalnie są chromowane , i teraz kolanko chcę owinąć, sugerujesz proszkowanie ? - wydaje mi się, że to niepotrzebne...Inna sprawa wydechy mam chromowane - chce maznąć na czarny mat -- jak usunąć chrom ?? czy tylko wystarczy jak pisałeś przytrzeć?"
Proszkowanie gdy w grę wchodził by wydech. Ale to zlewamy . Kolanka jak najbardziej, dajesz na nie bez niczego paski. Co do wydechu, ręcznie usunąć chrom jest cholernie ciężko i wydaję mi się że pozostałości chromu dadzą dodatkowe zabezpieczenie. Wystarczy jeśli przetrzesz papierkiem, odtłuścisz i na to farba na temperatury. Co jakiś czas powtarzasz zabieg i jest git.
Co do pasków nie mam pojęcia stary , znajomy zwrócił uwagę że harleya prezentuje się znacznie lepiej niż ten 100zł z allegro. zaskakujące
Też mam nadzieję że nikogo totalnie nie nudzimy.
Dzięki PAW dobrze robią rady kogoś z praktyką, a nie tylko moje ględzenie
"zamykanie klarem", określenie na położenie lakieru bezbarwnego, ostatniej warstwy w lakiernictwie. Przede wszystkim jego powłoka zapewnia ochronę wcześniejszym warstwom. I to co w naszym wypadku jest zbędne,podbija głębie koloru i nadaje śliczniutki połysk Który twój lakiernik będzie anulował pastą/żywicą matującą.
edit2- "wylewanie" kładzenie np. lakieru bezbarwnego(klar) za pomocą sprężonego powietrza i pistoletów lakierniczych. Można go użyć także do podkładów, czy koloru. Zastosowałem też w odniesieniu do sprayów.
"proszkowo przygotowany wydech - rozwiń temat- wydechy oryginalnie są chromowane , i teraz kolanko chcę owinąć, sugerujesz proszkowanie ? - wydaje mi się, że to niepotrzebne...Inna sprawa wydechy mam chromowane - chce maznąć na czarny mat -- jak usunąć chrom ?? czy tylko wystarczy jak pisałeś przytrzeć?"
Proszkowanie gdy w grę wchodził by wydech. Ale to zlewamy . Kolanka jak najbardziej, dajesz na nie bez niczego paski. Co do wydechu, ręcznie usunąć chrom jest cholernie ciężko i wydaję mi się że pozostałości chromu dadzą dodatkowe zabezpieczenie. Wystarczy jeśli przetrzesz papierkiem, odtłuścisz i na to farba na temperatury. Co jakiś czas powtarzasz zabieg i jest git.
Co do pasków nie mam pojęcia stary , znajomy zwrócił uwagę że harleya prezentuje się znacznie lepiej niż ten 100zł z allegro. zaskakujące
Też mam nadzieję że nikogo totalnie nie nudzimy.
Dzięki PAW dobrze robią rady kogoś z praktyką, a nie tylko moje ględzenie
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
klarowanie-Czyli rozumiem , zeby "malarz" nie lakierował , ino pokrył pastą, zywicą matującą??
a jak sie ma stary lakier , winienem usunąć ,czy zostawić to tez "malarzowi" ?
http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna ... 64396.html
nie widzi to mi się , tym bardziej , że taśmę i tak mam maznąć farbą ...( albo pozostawię białą , czekająć na naturalne zabrudzenia - dla lepszego efektu )
Poszukam tej taśmy H-D.
a jak sie ma stary lakier , winienem usunąć ,czy zostawić to tez "malarzowi" ?
http://allegro.pl/tasma-termoizolacyjna ... 64396.html
nie widzi to mi się , tym bardziej , że taśmę i tak mam maznąć farbą ...( albo pozostawię białą , czekająć na naturalne zabrudzenia - dla lepszego efektu )
Poszukam tej taśmy H-D.
czy jakąs gradację tego tarcia zastosować ? od grubo co cienkoziarnistego? 3-4 razy starczy?Wystarczy jeśli przetrzesz papierkiem, odtłuścisz i na to farba na temperatury. Co jakiś czas powtarzasz zabieg i jest git.
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- OsTrY
- Posty: 665
- Rejestracja: 31 grudnia 2007, 20:53
- Motocykl: MotoGuzzi California
- Lokalizacja: Warszawa | Lubliniec
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: ratbike
Synu,
Nie wiem czy dokładnie zrozumiałem o co chodzi z tą taśmą, bo nie czytam tematu od początku ale ja miałem dziurska na odcinku od łączenia ostatniego tłumika w samochodzie do tej puszki wielkiej.
Nie miałem jak spawać czy wymienić na szybko więc kupiłem taką taśmę na stacji za 8 zeta, samoprzylepna aluminiowa była.
Jedna dziurka była mała, powiedzmy średnica 5 mm. Oczyściłem z grubszej rdzy, przejechałem papierem śceirnym dość grubym 2 razy, odtłuściłem, wytarłem z powstałego pyłu i owinąłem dookoła chyba ze 2 góra 3 razy.
Gorzej bo obok miałem długą na 5 i szeroką na 1 cm wyrwę. Tak samo wyczyściłem wydrapałem, odtłuściłem, ukształtowałem na to blachę aluminiową (żaluzje starą konkretnie), owinąłem dookoła drutem i wszystko szczelnie tą taśmą ze 2 warstwy. Zabiegi te robiłem doraźnie, bo jechałem nad morze a strasznie głośno już chodził przez te dziury i 500km nie widziało mi się z dźwiękami bombowca jechać. Wytrzymało to. Tam gdzie była ta mała dziurka trzymało się dalej elegancko, ale no ta wyrwa się pewnego razu jeszcze powiększyła. Wnioskuję po tym, że ta folia/taśma sama w sobie jest dość dobra.
Nie wiem czy dokładnie zrozumiałem o co chodzi z tą taśmą, bo nie czytam tematu od początku ale ja miałem dziurska na odcinku od łączenia ostatniego tłumika w samochodzie do tej puszki wielkiej.
Nie miałem jak spawać czy wymienić na szybko więc kupiłem taką taśmę na stacji za 8 zeta, samoprzylepna aluminiowa była.
Jedna dziurka była mała, powiedzmy średnica 5 mm. Oczyściłem z grubszej rdzy, przejechałem papierem śceirnym dość grubym 2 razy, odtłuściłem, wytarłem z powstałego pyłu i owinąłem dookoła chyba ze 2 góra 3 razy.
Gorzej bo obok miałem długą na 5 i szeroką na 1 cm wyrwę. Tak samo wyczyściłem wydrapałem, odtłuściłem, ukształtowałem na to blachę aluminiową (żaluzje starą konkretnie), owinąłem dookoła drutem i wszystko szczelnie tą taśmą ze 2 warstwy. Zabiegi te robiłem doraźnie, bo jechałem nad morze a strasznie głośno już chodził przez te dziury i 500km nie widziało mi się z dźwiękami bombowca jechać. Wytrzymało to. Tam gdzie była ta mała dziurka trzymało się dalej elegancko, ale no ta wyrwa się pewnego razu jeszcze powiększyła. Wnioskuję po tym, że ta folia/taśma sama w sobie jest dość dobra.
gdy Ci zwała zewsząd doskwiera, posadz dupe na choppera
-
- Status: Offline
Re: ratbike
klarowanie-Czyli rozumiem , zeby "malarz" nie lakierował , ino pokrył pastą, zywicą matującą??
a jak sie ma stary lakier , winienem usunąć ,czy zostawić to tez "malarzowi" ?
Nie nie Do Lakieru bezbarwnego doda tej pasty/żywicy matującej .
Pokaż części lakiernikowi, jeśli są w dobrym stanie to zmatuje stary lakier i położy na to kolor i lakier. Jak w złym to możesz się dogadać że sam przygotujesz, da się ręcznie kilka godzin uszlachetnisz duszę
300 na sucho raz styknie, są różne podejścia gdzieś znalazłem typa który tarł grubszymi żeby zostawić zarysowania. Do których miała by farba lepiej się trzymać. Ale my nie chcemy usuwać chromu. Lekko przetrzyj i się nie przejmuj.
Pozdro
a jak sie ma stary lakier , winienem usunąć ,czy zostawić to tez "malarzowi" ?
Nie nie Do Lakieru bezbarwnego doda tej pasty/żywicy matującej .
Pokaż części lakiernikowi, jeśli są w dobrym stanie to zmatuje stary lakier i położy na to kolor i lakier. Jak w złym to możesz się dogadać że sam przygotujesz, da się ręcznie kilka godzin uszlachetnisz duszę
300 na sucho raz styknie, są różne podejścia gdzieś znalazłem typa który tarł grubszymi żeby zostawić zarysowania. Do których miała by farba lepiej się trzymać. Ale my nie chcemy usuwać chromu. Lekko przetrzyj i się nie przejmuj.
Pozdro
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
rozumiem , że wydech raz przetrzeć i pomalować ??? czy???300 na sucho raz styknie,
przejeżdżam chromy papierem , maluję sprayem , znowu przecieram , znowu maluję .
spray -- z racji braku innych śr wybrałem ten. No i pytano jaki ??? Żaroodporny i czarny mat , Słyszałem pochlebne recenzje o marce MAKOTA oraz MIPPO . Czy puszka 500ml starczy na 2-3 razy ? ( wdłg powinna)
kolejne pytanie - czytałem , że po nałożeniu powinno się opalić farbę...w temp. 200 stopni, - czy przy stosowaniu techniki "malowania-tarcia-malowania" wkazane ? czy może tylko po ostatnim położeniu? A jeśli tak to jakiś pomysł na domowe warunki ? ( do piecyka nie wejdzie...)
i jak sie to ma do malowania tej taśmy termicznej ? pokryję sprayem , to jeszcze opalać?
pzdr
wiosna coraz bliżej .. a tu ... w lesie...
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
-
- Status: Offline
Re: ratbike
"na chrom nie ma problemu położyć farby z tym, że po pierwsze musisz go dobrze zmatować papierem max 150 - 220 ale jak 120 zrobisz to tez bedzie dobrze. Po drugie lepiej nie piaskować jak wiele osób to robi bo struktura chromu wnikająca w metal w pewnym sensie spaja się z nim i po piaskowaniu zostają dziury i wżery co również osłabia materiał".- Tekst kolegi Szymona Chwalisza co do chromu tyczący się aero ale spokojnie do przełożenia do naszej akcji.
zmatowienie-przetarcie papierem
Kładzenie farby w spreyu- na moje po zabiegach z papirem i przetarciu benzynką ekstrakcyjną, kładziesz z puchy kilka warstw. Nie przecieraj pomiądzy(chyba że zrobisz zaciek i to lepiej wtedy jakąś 800), to z przecieraniem to gdybyś wpierw kładł farbę pędzlem-wałkiem. Kładź z ok 20 cm, jak graficiarze, czyli zaczynasz przed elementem prowadzisz łapę wciskasz puchę i cały czas w ruchu kładziesz farbę. Ciężko zwizualizować . Biega żeby nie było w niektórych miejscach za gróbo i żeby nie wystąpiły zacieki.
A i jeszcze jedna sprawa. Ta farba na temperatury to tam gdzie ci się będą nagrzewać elementy np wydech. Wydaję mi się że nie trzeba opalać czy cuś. Odpalisz moto i styka.
A na resztę elementów zwykła. Nie wal wszystkiego tą wysokotemperaturową!.
Nie wiem co w końcu będziesz pryskał, ale jak pisałem wcześniej bak błotniki i plastyki zostaw dla lakiernika. Resztę strzel sam, a z czasem spokojnie będziesz mógł poprawiać, a po woli targać do proszkowego i mieć pełną profeskę.
Powodzenia
p.s. Choć to tylko kwestia gustu Virago pasuje mi bardziej na profeskę, czyli dobry lakiernik i część walnięta proszkowo niż rasowego Rata z przetarciami, łuszczącą się farbą i rdzą .
zmatowienie-przetarcie papierem
Kładzenie farby w spreyu- na moje po zabiegach z papirem i przetarciu benzynką ekstrakcyjną, kładziesz z puchy kilka warstw. Nie przecieraj pomiądzy(chyba że zrobisz zaciek i to lepiej wtedy jakąś 800), to z przecieraniem to gdybyś wpierw kładł farbę pędzlem-wałkiem. Kładź z ok 20 cm, jak graficiarze, czyli zaczynasz przed elementem prowadzisz łapę wciskasz puchę i cały czas w ruchu kładziesz farbę. Ciężko zwizualizować . Biega żeby nie było w niektórych miejscach za gróbo i żeby nie wystąpiły zacieki.
A i jeszcze jedna sprawa. Ta farba na temperatury to tam gdzie ci się będą nagrzewać elementy np wydech. Wydaję mi się że nie trzeba opalać czy cuś. Odpalisz moto i styka.
A na resztę elementów zwykła. Nie wal wszystkiego tą wysokotemperaturową!.
Nie wiem co w końcu będziesz pryskał, ale jak pisałem wcześniej bak błotniki i plastyki zostaw dla lakiernika. Resztę strzel sam, a z czasem spokojnie będziesz mógł poprawiać, a po woli targać do proszkowego i mieć pełną profeskę.
Powodzenia
p.s. Choć to tylko kwestia gustu Virago pasuje mi bardziej na profeskę, czyli dobry lakiernik i część walnięta proszkowo niż rasowego Rata z przetarciami, łuszczącą się farbą i rdzą .
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
co z majstrowałem od czwartku , do soboty...
w niedzięlę wypalanie bandaża , i niestety... - muszę odkręcać - nie skręciłem dobrze kolanka z wydechem i taśme wywaliło w tym miejscu , mam nadzieję tylko ,że po namoczeniu bez uszkodzenia rozwinę...
w niedzięlę wypalanie bandaża , i niestety... - muszę odkręcać - nie skręciłem dobrze kolanka z wydechem i taśme wywaliło w tym miejscu , mam nadzieję tylko ,że po namoczeniu bez uszkodzenia rozwinę...
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
-
- Status: Offline
Re: ratbike
Na moje spoko wyszło, szkoda że ta końcówka się posypała. Kiedy fele:)?
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
Narazie robie rozeznanie po malarniach .. chce całą oddać... - a tu sezon i trza jeździćMcdevil pisze:Na moje spoko wyszło, szkoda że ta końcówka się posypała. Kiedy fele:)?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: ratbike
Co sądzicie o tym?, podoba się? http://www.scigacz.pl/Rat,Bike,Honda,Sh ... 13232.html
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- micek1968
- Posty: 871
- Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
- Motocykl: VIRAGO XV 750
- Lokalizacja: Zgierz
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: ratbike
Jest zaje..fajny... Tak obejrzałem te fotki i jedyne co mnie martwi to przeglądy techniczne... Ta czaszka jest niesamowitamytek1 pisze:Co sądzicie o tym?, podoba się? http://www.scigacz.pl/Rat,Bike,Honda,Sh ... 13232.html
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: ratbike
Koledzy, powiedzcie mi, czy taka taśma na wydech izoluje rułe na tyle, że nie trzeba zakładać już żadnych metalowych osłon? Np. jak dotknę tej taśmy butem z tworzywa, to przytopi go i zostanie ślad czy nie?
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."