Lightbary na gmolach - ?

Dodatki i przeróbki do Virago
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Lightbary na gmolach - ?

Post autor: hyny »

Myslałem aby przeniesz na gmole, bo obok reflektora to ma prawie każdy. Chcialbym , jeśli ktos ma, zobaczyc jak to wygląda na virago. No i pozostaje temat pociagniecia przewodu, aby nie było widac. :frustrated:
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
daro_2038
Posty: 107
Rejestracja: 26 listopada 2008, 21:42
Motocykl: virago 750 89r
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: daro_2038 »

Mam na gmolach i jest o.k.
zdjęcia w galerii
pozd.
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: Redneck »

mialem zamontowane i standardowo obok reflektora i na gmolach. zdemontowalem bo virago to czopek i nie cruiser :razz: ale do rzeczy-lightbar na gmolach jest duzo wygodniejszy ze wzgeldu na fakt iz lampy sa zawieszone duzo nizej i nie musialem ich wylaczac gdy nedjezdzal ktos z przeciwka (a stosowalem je jako dodatkowe dlugie). poza tym przy ostrych zakretach (kiedy zakret bralo sie kiera, a nie calym moto) lampy oswietlaly duzo wieksza przestrzen. no i wizulanie tez mi sie bardziej podobalo :wink:

te pieknie na gmolach wygladaja :rock:
Awatar użytkownika
k@mil
Posty: 268
Rejestracja: 15 października 2009, 18:09
Motocykl: Intruder m1800r
Lokalizacja: Górne/Lublin
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: k@mil »

Również posiadam na gmolach:)
http://img535.imageshack.us/img535/9080/image008ny.jpg
:chopper:

Co do przewodów pozostaje je puścić po linii gmoli w jakimś pancerzu i jest git:) w mokre dni trzeba przecierać szkła bo zbieraja troche błota :grin:
we all find time to do what we really want to do

Obrazek

Grupa Wschód
Awatar użytkownika
hyny
Posty: 286
Rejestracja: 10 kwietnia 2009, 00:14
Motocykl: Virago XV 535 ... '94r / 2YL-46PS
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Wiek: 61
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: hyny »

k@mil pisze:Co do przewodów pozostaje je puścić po linii gmoli w jakimś pancerzu i jest git:)
..... myślałem , czy nie zrobic małych otworów w gmolu, tak żeby wpuscić przewód i przy lightbarze drugi otworek na wyjscie przewodu. cos podobnego jak w rowerach (np stare skladaki) było praktykowane.
ps a nie powinna ta opona być założona na odwrót?
Były-Junak M10, CZ175Sport, Pannonia, Iż49, Simson Avo 425S
Virago na żywo
Fotki Lali
Awatar użytkownika
Redneck
Posty: 1412
Rejestracja: 19 czerwca 2009, 23:09
Motocykl: Yamaha XTZ750 ST
Lokalizacja: UK, Coventry
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: Redneck »

hyny pisze:myślałem , czy nie zrobic małych otworów w gmolu, tak żeby wpuscić przewód i przy lightbarze drugi otworek na wyjscie przewodu.
czy to nie oslabi konstrukcji gmola?
poza tym gmol w swoim zamierzeniu ma sie w razie czego pogiac wiec praktyczniejszym rozwiazaniem byloby poprowadzenie przewodu na zewnatrz (moze mniej estetycznie, ale wygodniej). ja nie stosowalem pancerzyka (choc to tez niezly pomysl) tylko zakupilem przewod w dodatkowym oplocie sylikonowym-przejezdzilem tak 2 lata i nie bylo z nim zadnych problemow.
We believe in going our own way, no matter which way the rest of the world is going.
We believe in bucking the system that's built to smash individuals as bugs on a windshield.
We don't care what everyone else believes.
Amen.
Awatar użytkownika
Lolek
Posty: 894
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 13:53
Motocykl: 1100 95r.
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: Lolek »

też właśnie o tym myślę żeby zrobic lampy na gmolu i zostawic przy te przy reflektorze. I teraz moje pytanie czy można pod instalacje np. taką http://www.bractwo-suzuki.com.pl/manual ... gradus.pdf dac wiekszy bezpiecznik i podpiąc 4 lampy, czy lepiej zrobic oddzielną instalacje dla tych i dla tych
Bądz człowiekiem dla człowieka , szerokości !!!
Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: macio68 »

Myślę, że jeśli chcesz mieć lampy na gmolach świecące razem z lightbarem (czyli z jednego włącznika), to spokojnie możesz to zrobić z jednej instalacji, w tym - na jednym przekaźniku.
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: -waldi- »

Lolek pisze:myślę żeby zrobic lampy na gmolu i zostawic przy te przy reflektorze
instalacja może wytrzyma tylko jakie Ty żarówki tam zastosujesz ? policz ile potrzebujesz mocy na to oświetlenie, weź poprawkę na to że alternator osiąga (prawie) max moc przy około 4 tys obrotów, a przy 2tyś ma polowe swojej mocy :neutral:
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Lolek
Posty: 894
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 13:53
Motocykl: 1100 95r.
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 31
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: Lolek »

to chyba lepiej zrobic 2 instalacje na 2 wyłączniki bo na pewno nie będę używał 5 lamp w trakcie jazdy . No i akumulator wytrzyma/tylko będzie wiecej kabli :-( . Jeszcze to przemysle
Bądz człowiekiem dla człowieka , szerokości !!!
Kazor
Posty: 796
Rejestracja: 15 czerwca 2008, 20:47
Motocykl: XV750 śpi, jest 1100
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: Kazor »

-waldi- pisze:
Lolek pisze:myślę żeby zrobic lampy na gmolu i zostawic przy te przy reflektorze
instalacja może wytrzyma tylko jakie Ty żarówki tam zastosujesz ? policz ile potrzebujesz mocy na to oświetlenie, weź poprawkę na to że alternator osiąga (prawie) max moc przy około 4 tys obrotów, a przy 2tyś ma polowe swojej mocy :neutral:

Alternator w Virago osiaga pełny prąd ładowania poniżej 1000 obr/min. ,czyli właściwie z reguły przy obrotach jałowych, a znamionowo ma 20A - i prąd ten nie zależy od obrotów silnika.
Z tego do jakichś 3A żre zapłon, resztę można sobie wyświecić.

Pozdrawiam :)
...sky is the limit ;)
Awatar użytkownika
micek1968
Posty: 871
Rejestracja: 25 października 2009, 12:26
Motocykl: VIRAGO XV 750
Lokalizacja: Zgierz
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: micek1968 »

-waldi- pisze: instalacja może wytrzyma tylko jakie Ty żarówki tam zastosujesz ? policz ile potrzebujesz mocy na to oświetlenie, weź poprawkę na to że alternator osiąga (prawie) max moc przy około 4 tys obrotów, a przy 2tyś ma polowe swojej mocy :neutral:
ja mam ledowe i powiem że są niezłe... miałem 35W ale przy jeździe w nocy ludzie mi mrugali światłami bo lekko oślepiałem... (choć światła dawało niesamowicie)...szkoda było ale zmieniłem na LEDy i też jest OK...
Pozdrawiam
Micek
Obrazek
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: GLIWICKI »

micek1968 pisze:ja mam ledowe i powiem że są niezłe...
Jakie założyłes te ledy? Musiałeś coś przerabiać?
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
Awatar użytkownika
k@mil
Posty: 268
Rejestracja: 15 października 2009, 18:09
Motocykl: Intruder m1800r
Lokalizacja: Górne/Lublin
Wiek: 36
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: k@mil »

hyny pisze:
k@mil pisze:Co do przewodów pozostaje je puścić po linii gmoli w jakimś pancerzu i jest git:)
..... myślałem , czy nie zrobic małych otworów w gmolu, tak żeby wpuscić przewód i przy lightbarze drugi otworek na wyjscie przewodu. cos podobnego jak w rowerach (np stare skladaki) było praktykowane.
ps a nie powinna ta opona być założona na odwrót?
W sumie nie chciałem wiercić, bo bardzo czasu nie miałem:) a tak nawet bardzo nie widać podpięte mam pod standardowa instalację. Myślę że małe otwory nie osłabią konstrukcji gmola, można sie pobawić:)
Teraz zamontowałem dodatkowe światła do jazdy "dziennej" przy głównej lampie ale puszcze nową instalację + dodatkowy włącznik.
we all find time to do what we really want to do

Obrazek

Grupa Wschód
Awatar użytkownika
macio68
Posty: 449
Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
Motocykl: Virago 535 DX 2001
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 56
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: macio68 »

Kazor pisze:Alternator w Virago osiaga pełny prąd ładowania poniżej 1000 obr/min.
Tiaaaa, niestety w 750/1100 może tak, w 535 już niestety nie...
Ja mam lightbary zapięte do aku przez bezpiecznik, na osobnym włączniku. Boję się, że dodatkowe 70W sprawiałoby u mnie problemy z alternatorem...
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Lightbary na gmolach - ?

Post autor: -waldi- »

Kazor pisze:Alternator w Virago osiaga pełny prąd ładowania poniżej 1000 obr/min
bez obciążenia....
Kazor pisze:Z tego do jakichś 3A żre zapłon, resztę można sobie wyświecić.
robiłeś pomiary? bo ja tak i mam całkiem inne zdanie

wole uprzedzić Lolka, nim będzie musiał kupić nowy aku

zarówno w 535 jak i 750 nie ma tyle mocy na wolnych by uciągnąć światło + lightbar

niedowiarków zapraszam, mam "kleszcze" na prąd stały to pomierzymy :)

nawet na innym nie oryginalnym regulatorze nie da rady... przy 1000rpm starcza na zapłon ładowanie i co najwyżej mijania

przy 1000rpm może wydusi się z 7A i nic więcej
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
ODPOWIEDZ