Luz na główce ramy
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Luz na główce ramy
Wczoraj odkryłem, że mam stuki w kierowniku
Przy bliższych oględzinach stwierdziłem, że to luz na łożyskach główki ramy.
Przeszukałem wszystkie posty na forum i nic konkretnego nie znalazłem. Wszyscy piszą tylko że wymienili łożyska i już.
A mnie dręczy pytanie, czy jest tam jakaś możliwość regulacji luzów
i czy można to zrobić we własnym zakresie.
Jeżeli ktoś z Was to przerabiał, to proszę o wskazówki.
Przy bliższych oględzinach stwierdziłem, że to luz na łożyskach główki ramy.
Przeszukałem wszystkie posty na forum i nic konkretnego nie znalazłem. Wszyscy piszą tylko że wymienili łożyska i już.
A mnie dręczy pytanie, czy jest tam jakaś możliwość regulacji luzów
i czy można to zrobić we własnym zakresie.
Jeżeli ktoś z Was to przerabiał, to proszę o wskazówki.
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Gratuluję odkryciaplaza66 pisze:Wczoraj odkryłem, że mam stuki
Mnie to robił jeden gość. Moto uniósł i zabezpieczył. Poluzował śrubę centralną pod skrzyneczką z lampkami kontromymi (XV 535 !). Następnie że nie miał klucza hakowego o odpowiednim rozmiarze, wziął duży śrubokręt (czubek lekko spiłował żeby stępić krawędź) i lekko postukując młoteczkiem dokręcił śrubę pod górną półką, przy okazji kontrolując luz na łożyskach. Po prostu stawał okrakiem nad przednim kołem i próbował poruszać całym układem koło - widelec w płaszczyźnie podłużnej motocykla. Potem zakontrował i koniec.
Natomiast jak podoną czynność wykonywał gość przy FZ-6, dodatkowo poluzował śruby mocujące górną półkę do lag. Po regulacji dociągnął wzmiankowane śruby. Robił to, żeby po regukacji nie pozostały naprężenia. I jeszcze na dodatek kręcił kierownicą, sprawdzając czy łożyska nie mają "pamięci". Po prostu najwięcej jedzie się na wprost lub w zbliżonym kierunku i w tym położeniu występuje największe zużycie łozysk. Rozpoznaje się to po efekcie tak jakby "przeskakiwania" kulek po nierównościach bieżni, co powinno skłaniać do wymiany łożysk.
Ot, i tyle w temacie
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Dzięki Blunio za wyczerpującą odpowiedź.
Cieszę się, że jest możliwość regulacji.
Jutro lecę do Castoramy po nasadkę 27mm i przedłużkę
Cieszę się, że jest możliwość regulacji.
Jutro lecę do Castoramy po nasadkę 27mm i przedłużkę
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Tak, to nie jest wielka filozofia. Całość konstrukcji nie odbiega od rozwiązań rowerowych w moim mniemaniu.plaza66 pisze:Cieszę się, że jest możliwość regulacji.
Tylko jak nie masz klucza hakowego, postępuj delikatnie z nakrętką, żeby jej nie zharatać. Bo potem będą problemy.
No i regulacji próbuj raczej na odciążonym moto, żeby jego ciężar nie wybierał luzów.
Pozdrówka
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Jeszcze raz dzięki Blunio.
Mam tylko cichą nadzieję, że łożyska są OK
OK.
Operacja się udała, wszystko trwało może 10 minut.
Jako narzędzia do skontrowania nakrętek użyłem klucza rowerowego
Mam tylko cichą nadzieję, że łożyska są OK
OK.
Operacja się udała, wszystko trwało może 10 minut.
Jako narzędzia do skontrowania nakrętek użyłem klucza rowerowego
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 06 lutego 2008, 23:56
- Motocykl: Yamaha XV 750
- Lokalizacja: Dziki Zachód
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
miałem podobną sytuację i kumpel zadziałałał ale skręcił za mocno.
Mając doświadczenie rowerowe, trochę popuściłem i jest gicio!
Mając doświadczenie rowerowe, trochę popuściłem i jest gicio!
żyj i daj żyć innym...
Re: Luz na główce ramy
to znaczy jak sprawdzales przy wiekszej predkosci ze strachu, czy jak?kaszalot16 pisze: trochę popuściłem
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Odświeżę temacik
Mam problem:
wczoraj zrobiłem sobie troszkę dłuższą trasę i zarazem pierwszą moją na motorku (nie mam jeszcze prawka)
Jadąc 60km/h po łatach na jedni przód motorku strasznie rzucał (pływał), to chyba nie jest normalne zachowanie?? I jeszcze po twardej drodze szutrowej z dziurami, przód stukał i jak by coś wyraźnie miało luz..
Od początku: zauważyłem zużyta nierównomiernie przednią oponę temacik
następnie wymieniłem olej w lagach, było go po równo w każdej po 250ml, sprężyny wydaja się być niezużyte, równej długości.
Wszystko złożyłem do kupy, motorek był na podnośniku, więc przednie koło w górze, sprawdzam sobie luzy, no i właśnie jak sprawdzić luzy na amorkach i główce ramy??
po poruszaniu kierownicą w lewo prawo zauważyłem dziwną przypadłość że kierownica powraca do centralnego punktu i tak jakby tam się delikatnie blokuje, tka jakby było to jej miejsce. CZY TO NORMALNE???
Czy może łożyska główki ramy są tak dojechane??
Jak to sprawdzić??
Do tego dochodzi to że przy mocnym poruszaniu motorem przy wciśniętym przednim hamulcu z jednej lagi wydobywa się syczenie.
No i przy próbie zakręcenia kołem nie jest to tak że kręci się lekko tylko coś je lekko blokuje ale to myślę że tka musi być pewnie bo klocki ocierają o tarczę.
Póki nie mam jeszcze prawka to chciałbym pogrzebać i zrobić motónga na perfect, co poradzicie? Bo tka jeździć to jakaś katastrofa, rzuca na nierównościach jak diabli.
Mam problem:
wczoraj zrobiłem sobie troszkę dłuższą trasę i zarazem pierwszą moją na motorku (nie mam jeszcze prawka)
Jadąc 60km/h po łatach na jedni przód motorku strasznie rzucał (pływał), to chyba nie jest normalne zachowanie?? I jeszcze po twardej drodze szutrowej z dziurami, przód stukał i jak by coś wyraźnie miało luz..
Od początku: zauważyłem zużyta nierównomiernie przednią oponę temacik
następnie wymieniłem olej w lagach, było go po równo w każdej po 250ml, sprężyny wydaja się być niezużyte, równej długości.
Wszystko złożyłem do kupy, motorek był na podnośniku, więc przednie koło w górze, sprawdzam sobie luzy, no i właśnie jak sprawdzić luzy na amorkach i główce ramy??
po poruszaniu kierownicą w lewo prawo zauważyłem dziwną przypadłość że kierownica powraca do centralnego punktu i tak jakby tam się delikatnie blokuje, tka jakby było to jej miejsce. CZY TO NORMALNE???
Czy może łożyska główki ramy są tak dojechane??
Jak to sprawdzić??
Do tego dochodzi to że przy mocnym poruszaniu motorem przy wciśniętym przednim hamulcu z jednej lagi wydobywa się syczenie.
No i przy próbie zakręcenia kołem nie jest to tak że kręci się lekko tylko coś je lekko blokuje ale to myślę że tka musi być pewnie bo klocki ocierają o tarczę.
Póki nie mam jeszcze prawka to chciałbym pogrzebać i zrobić motónga na perfect, co poradzicie? Bo tka jeździć to jakaś katastrofa, rzuca na nierównościach jak diabli.
Re: Luz na główce ramy
wydaje mi się że już to zrobiłeś i łożyska główki są do wymiany bo nie powinno być takiego "ząbka". Ale niech fachowcy też zajmąstanowisko.teodor2424 pisze:Jak to sprawdzić??
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Nie. To nie jest normalne.teodor2424 pisze:wczoraj zrobiłem sobie troszkę dłuższą trasę i zarazem pierwszą moją na motorku (nie mam jeszcze prawka)
CZY TO NORMALNE???
Byłbym bardzo zobowiązany, gdyby Kolega nie pojawiał się na drogach publicznych do czasu uzyskania prawa jazdy.
Pozdrawia zaniepokojony Leopold
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
te leopold zapisz sie do kółka różańcowego i pamietaj ze przekraczanie 90 km/h to grzechleopold pisze:Nie. To nie jest normalne.teodor2424 pisze:wczoraj zrobiłem sobie troszkę dłuższą trasę i zarazem pierwszą moją na motorku (nie mam jeszcze prawka)
CZY TO NORMALNE???
Byłbym bardzo zobowiązany, gdyby Kolega nie pojawiał się na drogach publicznych do czasu uzyskania prawa jazdy.
Pozdrawia zaniepokojony Leopold
[ Dodano: Czw Cze 02, 2011 11:26 am ]
teodor
masz wyrąbane łożyska głowki nic nie reguluj tylko wymieniaj
miałes za duzo oleju w oleju powinno byc po 228 ccm
za duzo to zle po zawias zle wybiera
- leopold
- Posty: 579
- Rejestracja: 07 stycznia 2011, 09:12
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Ależ Kolego Kyller... noblesse oblige!kyller pisze: te leopold zapisz sie do kółka różańcowego i pamietaj ze przekraczanie 90 km/h to grzech
Żadne połajanki nie zmieniają faktu, że osobnik bez prawa jazdy nie ma prawa - i z punktu widzenia obowiązującego prawa(*) i z punktu widzenia bezpieczeństwa -pojawić się na drodze publicznej. Ty to wiesz, ja to wiem i wszyscy to wiedzą.
Pozdrawia Leopold
(*) Poszanowanie prawa nie jest frajerstwem, jak niektórym się wydaje. Ale tu chyba nie miejsce na dyskusje o umowie społecznej...
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Jakze sie kolega bezgranicznie myli w swoim zadufaniu ?leopold pisze:Żadne połajanki nie zmieniają faktu, że osobnik bez prawa jazdy nie ma prawa - lege artis - pojawić się na drodze publicznej. Ty to wiesz, ja to wiem i wszyscy to wiedzą.
Polskie przepisy przewiduja ze kazdy Polak po osiagnieciu pelnoletnosci cudownym sposobem nabiera obycia drogowego i juz moze rowerem, motorowerem czy samochodem motorowerem albo elektrycznym poruszac sie po drodze publicznej nie posiadajac prawa jazdy i nie konczac zadnych kursow. Niezaleznie od natezenia ruchu i pochodzenia owego obywatela.
Reasumujac :
Żadne połajanki nie zmieniają faktu, że osobnik bez prawa jazdy ma prawo - lege artis - pojawić się na drodze publicznej. Ty to wiesz, ja to wiem i wszyscy to wiedzą.
http://www.microcar-poznan.pl/
Choc ja prowadzenia pojazdow bez uprawnien nie popieram.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
yyyy, to że nie mam prawka i jeżdżę bez papierów na kat A wiem jest niepoprawnym zachowaniem.
Jedynym moim usprawiedliwieniem jest to że posiadam prawo jazdy kat. B, C i C+E ale przecież to nic nie zmienia w kwestii prawo jazdy kat. A, które wg mnie i tak na kursach i po egzaminie niczego mnie nie nauczy, wprawę i umiejętności zdobywa się w praktyce wieloletniej, nasz "polski" system szkolenia kierowców jest do bani, jak mogą na egzaminie ocenić w ciągu 20min predyspozycje i umiejętności przyszłego kierowcy?? tego się nie da ocenić w tak krótkim czasie i w dodatku pod wpływem stresu kierowcy.
Szczerze przepraszam, postaram się poprawić
Co do kwintesencji tematu:
Kierownica nie powinna mieć tendencji sytuowania się w jakimś położeniu bardziej niż w innych??
Powinna się obracać bez jakichkolwiek oporów w każdą ze stron??
Łożyska główki ramy do wymiany- ma może ktoś wymiary tych łożysk XV535 rok 1990.
Jedynym moim usprawiedliwieniem jest to że posiadam prawo jazdy kat. B, C i C+E ale przecież to nic nie zmienia w kwestii prawo jazdy kat. A, które wg mnie i tak na kursach i po egzaminie niczego mnie nie nauczy, wprawę i umiejętności zdobywa się w praktyce wieloletniej, nasz "polski" system szkolenia kierowców jest do bani, jak mogą na egzaminie ocenić w ciągu 20min predyspozycje i umiejętności przyszłego kierowcy?? tego się nie da ocenić w tak krótkim czasie i w dodatku pod wpływem stresu kierowcy.
Szczerze przepraszam, postaram się poprawić
Co do kwintesencji tematu:
Kierownica nie powinna mieć tendencji sytuowania się w jakimś położeniu bardziej niż w innych??
Powinna się obracać bez jakichkolwiek oporów w każdą ze stron??
Łożyska główki ramy do wymiany- ma może ktoś wymiary tych łożysk XV535 rok 1990.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Sciągnij sobie z działu download Clymera 535 po polsku - tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje ...
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Czyli na 100% walnięte są łożyska przy takim zachowaniu kierownicy??
Łożyska już do mnie jada z Larsona akurat żonka była w pobliżu Cena trochę wysoka bo aż 184zł jakieś Made in Japan a te tańsze były za 104zł ale wole dołożyć i być pewnym A co do uszczelniaczy czy jak się to nazywa przy tych łożyskach to czy stare dam radę wyjąć bez uszczerbku?? Bo nowych w komplecie nie ma :/
Łożyska już do mnie jada z Larsona akurat żonka była w pobliżu Cena trochę wysoka bo aż 184zł jakieś Made in Japan a te tańsze były za 104zł ale wole dołożyć i być pewnym A co do uszczelniaczy czy jak się to nazywa przy tych łożyskach to czy stare dam radę wyjąć bez uszczerbku?? Bo nowych w komplecie nie ma :/
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Tam jest taki sam Clymer jakiego mam papierowego czyli po angielsku. Gdzie tam jest po polsku ?GLIWICKI pisze:Sciągnij sobie z działu download Clymera 535 po polsku - tam znajdziesz wszystkie potrzebne informacje ...
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- madey
- Posty: 304
- Rejestracja: 03 lipca 2009, 16:35
- Motocykl: Virago XV 750 '93
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Ja prawo jazdy posiadam i jednocześnie nie popieram jazdy bez, ale jeśli uważasz, że posiadanie tego papierka poprawia bezpieczeństwo to dziwi mnie Twoja opinia. Bezpieczeństwo to może poprawia, ale tylko i wyłącznie kierującego...w chwili kontroli drogowej (brak mandatu za prowadzenie bez uprawnień itp)leopold pisze:i z punktu widzenia bezpieczeństwa
Zam mnóstwo przypadków posiadaczy prawka, którzy są bezpośrednim zagrożeniem w ruchu drogowym, więc zwłaszcza w przypadku kategorii A gdzie mamy do czynienia w większości z kursami, które nie uczą niczego i egzaminami, które niewiele wymagają - ja osobiście nie jestem taki pewien na kogo bym stawiał w chwili gdy na drogę wyjeżdża ktoś z prawkiem i ktoś kto nauczył się jeździć sam. Ja dopiero po wyrobieniu prawa jazdy i kupnie moto rozpocząłem tak naprawdę naukę. Pozdro!
"... większość ludzi nie poznałaby dobrej muzyki, nawet gdyby podeszła ona do nich i ugryzła ich w dupę..."
Frank Zappa
Frank Zappa
Re: Luz na główce ramy
dload.php?action=category&id=4Cpt. Nemo pisze:Gdzie tam jest po polsku ?
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
O dzieki bardzo, sa az dwa tlumaczenie Ciekawe czym sie roznia.
A ja slepota nie dostrzeglem.
A ja slepota nie dostrzeglem.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
To coś co zostało nazwane Clymer zawiera tylko część dotyczącą modeli 700-1100. Clymer 535 jest uzupełnieniem o dane odnośnie mniejszej siostry ...Cpt. Nemo pisze:O dzieki bardzo, sa az dwa tlumaczenie Ciekawe czym sie roznia.
A ja slepota nie dostrzeglem.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
W tym oto Clymerze przeczytałem taką rzecz:
14. Zamontuj sprężynę ciasnym uzwojeniem wchodzącym jako ostatnie (rys. 60).
Chodzi mi o montaż sprężyny w ladze, u mnie jak wymieniałem olej było właśnie na odwrót najpierw wchodziło ciasne uzwojenie a potem rzadkie, korek i zawleczka z drutu.
Czyli poprzedni właściciel miał źle to złożone??
Powracając do tematu wymiany łożysk główki ramy to czy przy tej operacji muszę koniecznie, demontować takie elementy jak koło, lampa, bak, i golenie z półek??
jeżeli to wszystko trzeba zdemontować to co zrobić z przewodami idącymi do kierownicy i lampy?? Jak sobie z tym poradzić??
I czy przy wymianie tych łożysk jest dużo roboty? Sprzętem taktycznym i innymi pierdołami dysponuję migomacik tez mam gdybym musiał sobie jakiś fikuśny przyrząd zbudować
A i czy ruszać w takim wypadku mając już na wierzchu lagi uszczelniacze i osłonki przeciwkurzowe? Bo oleju w lagach było tyle ile powinno i nic się nie pociło a już mam zalany nowy olej.
14. Zamontuj sprężynę ciasnym uzwojeniem wchodzącym jako ostatnie (rys. 60).
Chodzi mi o montaż sprężyny w ladze, u mnie jak wymieniałem olej było właśnie na odwrót najpierw wchodziło ciasne uzwojenie a potem rzadkie, korek i zawleczka z drutu.
Czyli poprzedni właściciel miał źle to złożone??
Powracając do tematu wymiany łożysk główki ramy to czy przy tej operacji muszę koniecznie, demontować takie elementy jak koło, lampa, bak, i golenie z półek??
jeżeli to wszystko trzeba zdemontować to co zrobić z przewodami idącymi do kierownicy i lampy?? Jak sobie z tym poradzić??
I czy przy wymianie tych łożysk jest dużo roboty? Sprzętem taktycznym i innymi pierdołami dysponuję migomacik tez mam gdybym musiał sobie jakiś fikuśny przyrząd zbudować
A i czy ruszać w takim wypadku mając już na wierzchu lagi uszczelniacze i osłonki przeciwkurzowe? Bo oleju w lagach było tyle ile powinno i nic się nie pociło a już mam zalany nowy olej.
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Tłumaczenie omylnym być czasami może. Jednak rysunki 60 i 61 złudzeń nie pozostawiająteodor2424 pisze:14. Zamontuj sprężynę ciasnym uzwojeniem wchodzącym jako ostatnie (rys. 60).
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Luz na główce ramy
Czyli w tej chwili mam źle zamontowane sprężynki z tym to problemu nie będzie prosta robota.
Tylko może mi ktoś powie co trzeba poodkręcać żeby wymienić łożysko główki ramy?? Czy trzeba to wszystko co piszą w Clymerze? Nie można pozostawić koła przykręconego do lag??
Co z kierą i bakiem??
[ Dodano: Wto Cze 07, 2011 9:35 am ]
No to robotka wykonana, łożysko zmienione, wszystko obyło się bez większych niespodzianek.
Przy okazji w lagach zamieniłem sprężyny bo były do góry nogami zawiozłem koło do wulkanizatorka i nowa oponka już siedzi na motorku.
Jestem mega zadowolony a najbardziej z tego że to idzie ładnie wszystko zrobić samemu, kurcze lubię grzebać przy swoich sprzętach wtedy się wie co się ma
Tylko może mi ktoś powie co trzeba poodkręcać żeby wymienić łożysko główki ramy?? Czy trzeba to wszystko co piszą w Clymerze? Nie można pozostawić koła przykręconego do lag??
Co z kierą i bakiem??
[ Dodano: Wto Cze 07, 2011 9:35 am ]
No to robotka wykonana, łożysko zmienione, wszystko obyło się bez większych niespodzianek.
Przy okazji w lagach zamieniłem sprężyny bo były do góry nogami zawiozłem koło do wulkanizatorka i nowa oponka już siedzi na motorku.
Jestem mega zadowolony a najbardziej z tego że to idzie ładnie wszystko zrobić samemu, kurcze lubię grzebać przy swoich sprzętach wtedy się wie co się ma