problem

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: problem

Post autor: strazak »

a jakie masz ciśnienie sprężania na zimno i jakie na gorąco , luz zaworowy ?(może za ciasno) i jak silnik pracuje to czasami nie masz przedmuchów korkiem wlewowym od oleju ?
ADAM
diablik.ez
Status: Offline

Re: problem

Post autor: diablik.ez »

Hunter świeczki powinny być.
BPR6ES (NGK) lub W20EPR-U (NIPPONDENSO)
Inne mogą być nieodpowiednie.
hunter
Status: Offline

Re: problem

Post autor: hunter »

strazak pisze:a jakie masz ciśnienie sprężania na zimno i jakie na gorąco , luz zaworowy ?(może za ciasno) i jak silnik pracuje to czasami nie masz przedmuchów korkiem wlewowym od oleju ?
Korek moge sprawdzić, co do ciśnienia to jako laik nie bardzo wiem jak to sprawdzić.

W takim razie kupie te świece BPR6ES, które radzisz Diablik.ez i dam znać jak sie na nich zachowuje, ale to w poniedziałek dopiero.
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1030
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: problem

Post autor: ZWIERZAK »

hunter pisze:W takim razie kupie te świece BPR6ES, które radzisz Diablik.ez i dam znać jak sie na nich zachowuje, ale to w poniedziałek dopiero.
jak juz myślisz kupić nowe świeczki to ja bym radził odżałować 100zł i kupić irydowe albo platynowe, wtedy przynajmniej będziesz mieć jedno pewne
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
hunter
Status: Offline

Re: problem

Post autor: hunter »

Tak też zrobie :)
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kyller »

hunter pisze:Druga ze świec była w porządku, aha świece to ngk R (dokładnie tu juz nie pamietam dalej nazwy)... 7 evx, made by japan
:mrgreen: kurwa to czego nei pamietasxz to jest akurat najwazniejsze :mrgreen:
teraz uwazaj te swiece co masz to pewnie juz wykonczyłeś jak ci z rur wali czarny dym zanczy ze mieszanka za bogata [tak ogolnie mowiac]
do testów kup sobie dwie iskry na stronie www iskry jest tabela z zamiennikami - kup najtańsze
wkrecisz i sprawdzisz czy objawy mineły
IMHO to nie były świece na poczatku teraz juz tez moga byc bo jak sa zawalnoe nagarem to swoje dokładaja
hunter
Status: Offline

Re: problem

Post autor: hunter »

Witam.

Dziś założyłem nowe świece NGK BPR 6 ES i co i super moto chodziło jak nigdy. Zrobiłem bez problemu 26km i w czasie jazdy super zero szarpania. Potem zrobiłem se przerwę 30 minut i znowu test. Jade i dupa po około 8 km gaśnie w jeździe jak wcześniej. Kurcze wiec szybko do domu i dupa, świece to były ale to jeszcze coś.

Mam pytanie, a mnianowicie jak jest u Was.

To znaczy jak rano zapalam maszyne na ssaniu to słysze odgłos pompy takie strzykniecie ale raz. Natomiast jak za drugim razem przyjechałem do domu (oczywiscie juz zgasnał zanim zjechalem z mostku) i odczekalem z 5 minut to po przekreceniu kluczyka slyszek jak ta pompa strzyknie z 5-6 razy czy to jest ok, czy to oznacza że pompa może nie podaje paliwa po odpaleniu i z tad ten probelm. Czy to ze tyle razy strzyknie to ok?

Bede wdzieczny za odpowiedzi.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 56
Status: Offline

Re: problem

Post autor: ayo007 »

..objaw normalny, pompa tłoczy paliwo dopóki nie zamkną sie zaworki iglicowe, czasem dłuzej, czasem krócej..tylko te świece masz do d... zainwestuj w paltynowe..
Virago 1100,na razie starczy..:)
hunter
Status: Offline

Re: problem

Post autor: hunter »

Przynajmniej znów cos mozna wykluczyc:)

Wiem, że już wiele osób o tym pisało, ale to czemu te normalne świece są (moga) być takie słabe?

Jeżeli już miałbym kupić te świece platynowe to które ayo007 byś polecił?
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kyller »

cze tak jak pisałem wczesnie j na poczatku to nei byly swiece a potem nagar swoje dołozył wymieniłes swiece i kilka kilometrów polatałes bezproblemu czyli układ zaplonowy mozna wyeliminowac
wykrec swiece i je obejrzyj jesli sa czarne albo jedna z nich jest czarna "tłusta" a tak pewnie jest znaczy ze jest za bogato na paliwie i osadzajaca sie sadza= wegiel zwiera i powoduje gubienie iskry przyczyn moze byc kilka
zbyt niska temp.powietrza dolotowego -ale na to wpływu nie mamy
za wysoki poziom paliwa w gaznikach/gazniku
zaciete urzadzenei ruzruchowe - silnik jest jakby cały czas na ssaniu
ustawiona za bogata mieszanka , ale nei dla ukłądu jałowego czy przejsciowego tylko dla układu głównego.
jesli swiece nie sa czarne to odezwij sie na PW bo mi ten watek umyka
acha odpusc sobie na razie platynowe swiece dopoki nie wiesz o co chodzi bo je załatwisz i bedziesz 100 zyla w plecy i jescze jedno do 535 manulae podaja dwa rózne typy swiecy
NGK BP6ES = iskra FE65PS lub BP7ES = FE85PS
pedros85
Status: Offline

Re: problem

Post autor: pedros85 »

w jednym z postow pisałes ze masz troche nagaru na swiecy... koniecznie w tym cylindrze gdzie nagar londuje na swiecy zmiejsz mieszanke, załuz nowe swiece, i koniecniz enałądu porzadnie akumulator tak se wody dolej itp ze by sie małym pradem poładowal przez noc, przedmuchaj filterek powietrza w ogole zobacz jak on tam sie miewa, i tak jeszcze zanim te swiece nowe załozysz dobrze było by na starcy swiecach te mieszanki ustawic ale to juz\ nie musowo, mozesz na oko ujac z poł obtoru mieszanki i wkrecic nowe sieczki, odpal moto i dawaj tak z 20 km bez zgaszenia po odpaleniu, gdzies po drodze sprawdz czy cylindry rowno miernie sie rozgrzewaja , jak zrobisz z 20 czy 30 km srob postuj i wykrec sieczki do kontroli, jezeli kolor ok to wkrecaj je i jedzij:p jezeli cos tam zarzucone albo bielutkie to kombinuj ze składami mieszanek. i nie pamietam juz czy mierzyłes czy nie ale zmierza ładowanie:) i tez jak kolega wyzej odradzam na razie platynowki, ale koniecznie koniecznie zmierzył bym kompresje...
pozdros
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: problem

Post autor: kyller »

eszcze edno
jak masz wkrecone ngk BPR7ES to daj na przedni cylinder BPR6ES ona łatwij wypala nagar
hunter
Status: Offline

Re: problem

Post autor: hunter »

No i przyszła pora na rozwiązanie problemu.

W piątek spotkałem kumpla i okazało sie że miał taki sam problem w motorze, ale w suzuki.
No i w sobotę za jego radą usunąłem taki mały filterek, który idzie z pompy paliwa do gaźników (nie będę dodawał że był zasyfiony) i połączyłem przewody. Dodatkowo wymieniłem filter paliwa ten zaraz idący od baku.

Wynik: dziś zrobiłem 122km i moto chodzi ok :smile:

Dzięki wszystkim za pomoc i porady.
Tak jak wielu z Was wskazywało usterka tkwiła w układzie paliwowym.

:bikersmile:
ODPOWIEDZ