Problem z zapaleniem

Tematy związane z gażnikami
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

Witam, nie wiem czy dobrze trafiłem w dział, ale postaram się pokrótce omówić mój problem. Jestem posiadaczem Virówki 125 i już praktycznie drugi tydzień próbuje ją odpalić.

Wymieniłem akumulator- bez efektów, wymontowałem gaźnik i zawiozłem go do serwisu, gdzie mili panowie mi go przeczyścili- (okazało się przy okazji, że dysza wolnych obrotów była zatkana, co podobno "osłabiało motocykl o jakieś 40%")- opowiedziałem im również o całej sprawie i powiedzieli, że to prawdopodobnie właśnie gaźnik jest przyczyną problemów. Zadowolony, wróciłem do garażu- zamontowałem gaźnik na swoje miejsce- odpalam- a tu " :( "- bez zmian. Złapałem za telefon- zadzwoniłem do serwisu i powiedzieli, ze to jeszcze stare świece mogą być przyczyną problemów. To też kupiłem dwie nowiutkie świece- dzisiaj zamontowałem, pełny nadziei próbuje odpalić, lecz znowu bez efektu...

Błagam pomóżcie!
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 70
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: m@rek »

A co jeszcze próbowałeś zrobić?
Czy paliwo w ogóle dochodzi do gaźnika?
Czy jest iskra na świecach?
Czy właściwie wyregulowane są luzy zaworowe?
O ciśnieniu sprężania nie wspomnę bo pewnie jest prawidłowe :roll:
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

Iskra na świecach jest, paliwo do gaźnika dochodzi, a ostatniego pytania niestety nie rozumiem :(
Awatar użytkownika
m@rek
Posty: 1534
Rejestracja: 06 marca 2011, 07:17
Motocykl: Yamaha Virago XV250 3LS
Lokalizacja: nat możem
Wiek: 70
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: m@rek »

Czyli o luzy na zaworach czy o ciśnienie sprężania?

Co mi jeszcze przychodzi do głowy: hmm?
Przestawienie faz rozrządu?
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

Jeżeli każda iskra jest równie silna i benzyna dochodzi do gaźnika, to prawie na pewno coś przy gaźniku jest nadal niedogodzone :|.
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: leszekk »

Nie znam 125 i nie wiem czy da się zamienić przewody wysokiego napięcia ale jeśli fizycznie jest to wykonalne to może właśnie koledze udało się je założyć odwrotnie
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

A czy zwykły, przeciętny motórzysta jest w stanie bez skomplikowanej aparatury ustawić fazy rozrządu? Śmiem przypuszczać,że to właśnie zapłon mógł w jakiś magiczny sposób się przestawić....
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

Według mnie raczej bardzo mało prawdopodobne są obie wymienione możliwości.

Trzeba mieć 100% pewność, że każda iskra jest silna i 100% pewność, że benzyna do gaźnika dochodzi i wtedy moim zdaniem przynajmniej na 90% to jest gaźnik, a pozostałe 10% szans to wszystkie inne możliwości razem wzięte.
:rock:

Motocykl przed awarią normalnie jeździł, miał moc itd.? Może miał jakieś niedomagania czy hałasował ostatnio?
Próbuje coś palić? dymek jakiś idzie?, może czasem strzela?, czy całkiem nic?
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

Przed awarią, jeździł w miarę ok, trochę go przymulało chwilami, ale było to sporadyczne i do wytrzymania. Na początku palił na dotyk, potem stopniowo trzeba było odpalać na mały popych, aż wreszcie, sprawa rozpalania trwała dobre 10 minut... (po którymś razie zapalał, ale trzeba było chwilę czekać aż wejdzie we właściwie obroty), byłem pewny, że to sprawka akumulatora. To też go wymieniłem- bez efektów.
Podobnie z jazdą- stopniowo sprawiała ona coraz większe trudności. Motocykl po zmianie biegu wchodził na właściwe obroty dobre 5/8s., lub też po prostu gasł bezpodstawnie. Czasami też wydawał dziwne dźwięki, których niestety nie jestem w stanie przytoczyć na tym forum. Zdarzało się również, że gasł na światłach, czy podczas stania w miejskim korku... Myślałem, ze to sprawa gaźnika, więc zaniosłem go do serwisu na przeczyszczenie- bez oczekiwanych efektów. Kupiłem i założyłem nowe świece (iskra jest śliczna), ale dalej się nie odzywa.

...Kilkunastokrotnie próbowałem palić motocykl zjeżdżając na "dwójce" na osiedlowej górce. Za każdym razem nic. Raz na kilka razy "pomruknął cicho", ale tylko kiedy biegłem razem z nim, bo kiedy zatrzymałem się, żeby go troszkę gazem "dopiłować"- gasł natychmiastowo.

Już nie za bardzo mam pomysł co jeszcze możne być nie tak. Iskra jest na 100%, paliwo do gaźnika dochodzi na 100%, a motocykl jakby się obraził...
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: podbiel »

Może podlej trochę benzynki bezpośrednio pod świece. Jeśli będzie łapał to dalej z gaźnikiem coś jest nie tak.
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

No i po opisie tego co się wcześniej działo, masz jednak sporą szansę być w tych 10% przypadków :(.

Po tym co się działo "przed awarią" wszystko/sporo wskazywało by na benzynę, ale raczej przed gaźnikiem :|, lub ekstremalnie niski poziom paliwa w gaźniku :?.

Na początku warto spróbować zrobić to co napisał podbiel. Niekoniecznie musi odpalić, ale jeżeli "żwawiej zamruczy" to już sporo ci powie.

Jeżeli benzyna przynajmniej trochę leciała (bo pisałeś, że dochodzi) i próbowałeś odpalać na "PRI" i trwało to "10 minut" :shock:, to na twoim miejscu najpierw zajrzałbym do filtra paliwa (o ile jest), potem do pompki paliwowej, potem upewniłbym się, że nie mam podpartych zaworów i na koniec sprawdziłbym szczelność "podciśnienia", czyli wężyki i króciec.
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

Przełom w sprawie!!! :D :D :D Nie wiem czy jest się z czego aż tak cieszyć- ale ZAPALIŁ! I pali z miejsca :D . (Podejrzewam, ze jak sobie chwilę postał, to się odpowietrzył)
...wszystko by było fajnie gdyby nie to, że zaraz po zapaleniu łapie najwyższe obroty :( Silnik drze się jak opętany, a po choćby minimalnym dodaniu gazu, natychmiast gaśnie. Próbowałem regulować obroty tą małą śrubeczką kolo gaźnika, ale ona jakby w ogóle nie reagowała :( Można na niej jakby podkręcić jeszcze bardziej, ale "w dół" się nie da... :?

Cóż czynić?

Czyżby przemiły Pan w serwisie jednak źle wyregulował gaźnik?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: -waldi- »

jeżeli przepustnice masz zamkniętą to ja bym przyglądnął się membranie i króćcowi ssącemu - gdzieś łapie lewe powietrze - stawiam na membranę
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

Obecne objawy oczywiście sugerują łapanie lewego powietrza, a więc najprawdopodobniej nieszczelny króciec, aczkolwiek to według mnie wynika z niedawnego wyciągania gaźnika i niezbyt udanego ponownego jego montażu.
Ciekawe co się będzie działo, gdy już znajdziesz i usuniesz tą nieszczelność :roll:.
ramzes_wojo
Posty: 29
Rejestracja: 03 lipca 2011, 16:36
Motocykl: Virago 125 '97
Lokalizacja: Rzeszów
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: ramzes_wojo »

Dzisiaj zamontowałem nowiutki kruciec, bez zmian... poddaje się chyba i jutro pewnie zaprowadzę motocykl do serwisu. Dziękuje wszystkim za porady... pozdrawiam! :cry:
Żaba
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: Żaba »

Witam

Mam podobny problem(Virago 125). Gaźnik po złożeniu(wyczyszczone i rozebrane dokumentnie, to samo z pompką paliwa i kranikiem), założeniu nowego krućca ssącego i podpięciu wszystkich tych #@$*@#% rurek od podciśnień i doprowadzających powietrze, gaśnie po dodaniu gazu :(. Na ssaniu chodzi ładnie, do pewnego momentu odkręcenia manetki również, nie chciała też do pewnego momentu działać na wolnych obrotach, ale już jest git. Świece nowe, fajki nowe, kable do cewek nowe. Na ssaniu po wypieciu jednej fajki chodzi troche na jeden gar, po wypieciu drugiej przygasa po chwili(jeden gar jest wiekszy, a drugi mniejszy, sadze że to ta przyczyna ze mniejszy nie chce pchnąć wiekszy). Przy odpaleniu, po dodaniu gazu, wkreca sie na obroty na sekunde, po czym od razu gaśnie. Więc panowie, w czym przyczyna? Bo już raz go zdażyłem dzisiaj znowu rozłożyć, i znów z kolegą złożyć, teraz skończyłem po 12 h męki i walki z nim wróciłem, i dalej te same objawy :?

Wojo, odwozisz do serwisu Yamahy RINGROAD? Też jestem z Rzeszowa ;) Polecam serwis Marmot na Lubelskiej, mechanik Marcin, dobry fachowiec i Tani ;)
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

Opisz jeszcze np. od kiedy/czego zaczęły się problemy. Samoistnie?, Czy po jakimś "dłubaniu"?
Membrana jest cała? i tłoczek lekko chodzi? :roll:
Żaba
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: Żaba »

Poprzednia membrana była dziurawa, i kruciec popekany, do tego śruba od regulacji byla uwalona, więc kupiłem nowy gaźnik i nowy kruciec. Gaźnik jest ok(demontaż z innej 125), kruciec nówka. Wcześniej Virażka jeździła, tylko nie chciała za bardzo wolnych trzymać, bo kruciec pewnie brał lewe powietrze. Więc zacząłem robić, czyli:

Wyczyszczenia filtra powietrza, wymiana krućca i gaxników, wymiana sparciałego przewodu paliwowego, wymiana linki hamulca, rozebranie i przesmarowanie linki gazu, założenie na nowo linki ssania, wymiana opasek zaciskowych na krućcach, etc.

Na ssaniu chodzi ładnie, ale mam wrażenie jakby podciśnienie nie działało, wszystkie rurki są dobrze podpięte...

Zdrowia
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: -waldi- »

odpowietrzenie przestrzeni pod membraną masz drożne ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Żaba
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: Żaba »

Oczywiście, membrane specjalnie wczoraj drugi raz rozbierałem żeby sprawdzić wszystko :)
viragomen
Status: Offline

Re: Problem z zapaleniem

Post autor: viragomen »

Żaba pisze:...Przy odpaleniu, po dodaniu gazu, wkreca sie na obroty na sekunde, po czym od razu gaśnie...
...a bez dodawania gazu, na wolnych obrotach ma ochotę (długo) pracować?, utrzymuje równe obroty?

Poza gaśnięciem są jeszcze jakieś inne objawy?, może strzela w gaźnik lub tłumik? :roll:
ODPOWIEDZ