Regulator napięcia - dym
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
ten regulator się musi grzać i należy dbać o dobre odprowadzenie ciepła przez niego
- karol123
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
- Motocykl: BMW K100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
MRI Sonela mierzy na zakresie 100V 250V 500V 1000V 2500V i tyle mam do dodania a izlolacja alternatora chyba nie myslicie że jest skonstrułowana na 15V bo to jest absurd.Ale sprawdzajcie sobie dalej mierniczkiem z Tesco za 10zł.Jakiś pomiar wyjdzie pytanie czy adekwatny.
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Karol123, ale przecież tu nie chodzi o robienie doktoratu z przewodności uzwojenia w zależności od fazy księżyca ale o prosty, techniczny pomiar czy jest przebicie czy nie ma, czy obwód jest czy ma przerwę. Do tego w większości zastosowań diagnostycznych na trasie wystarcza kabelek, żaróweczka i zasilanie z akumulatora lub baterii AAA. Dokładniejszy sprzęt powinien mieć elektryk, któremu zlecamy naprawę po pobieżnym stwierdzeniu niesprawności. Miernik za kilkanaście złotych z Tesco, Obi czy Castoramy jest naprawdę do takich zastosowań aż za dokładny.karol123 pisze:sprawdzajcie sobie dalej mierniczkiem z Tesco za 10zł.Jakiś pomiar wyjdzie pytanie czy adekwatny.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pasekes
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:15
- Motocykl: yamaha virago 535
- Lokalizacja: Nidzica War-Maz
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
No i nareszcie dotarł regulator dzisiaj go zamontowałem a kolega elektryk dokonał wszelkich pomiarów stwierdzając że jest wszystko ok.Zastanawiam się tylko czy nie zamontować tego reglera pod reflektorem zawsze to lepsze chłodzenie.Kumpel ten co mierzył ładownie powiedział że mógłby mi go przełożyć.Regulator kupiłem japońskiej firmy Tourmax koszt zakupu 200zł.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Konstruktorzy motocykla raczej mieli pojęcie co robią i umieścili regler w dobrym miejscu. Myślę, że nie trzeba go przenosić.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
nie zawsze ja w swojej 535 mialem 2cm od puchy tłumika , poleciałem tak 80 km ,predkością 150 ,i już mialem po reglerkutoooomelo pisze:Konstruktorzy motocykla raczej mieli pojęcie co robią i umieścili regler w dobrym miejscu. Myślę, że nie trzeba go przenosić.
virka z 90 roku ,:)
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Może pech, przypadek.
Japońce chyba takimi bałwanami nie są
Japońce chyba takimi bałwanami nie są
- paelek86
- Posty: 172
- Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Pewnie że nie, a sprawa przenoszenie regulatora ma się tak samo jak chociażby sprawa ze świecami NGK - jedni chwalą, jedni nie chwalą. U mnie jeszcze nigdy nie spalił się regulator (odpukać) a jest w oryginalnym miejscu, u innych już po 80km nawalił itd. itp. - złośliwość rzeczy martwych - należałoby wykonać badania statystyczne aby jednoznacznie stwierdzić czy coś pomaga czy nie:) Pozdro!toooomelo pisze:Może pech, przypadek.
Japońce chyba takimi bałwanami nie są
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
ech ludziska
zrozummcie ze produkcja nie rzadza konstruktorzy
produkcja rzadzi dział marketingu i ksiegowosci
ten regulator ma ewidentnie złe rozwiazania
zarówno pod wzgledem konstrukcji (radiator nie jest zintegrowany z regulatorem)
jak i położenia
tak sobie popatrzcie gdzie regulator umieszczony jest w XVS650
zrozummcie ze produkcja nie rzadza konstruktorzy
produkcja rzadzi dział marketingu i ksiegowosci
ten regulator ma ewidentnie złe rozwiazania
zarówno pod wzgledem konstrukcji (radiator nie jest zintegrowany z regulatorem)
jak i położenia
tak sobie popatrzcie gdzie regulator umieszczony jest w XVS650
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
i dodatkowo jak on wygląda
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Tylko nie piszcie ,że dalej jest stratny
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Tak dalej jest stratny, nawet w większych modelach jak XV1600,1700,1900 go znajdziesz
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Mi się spalił parę tygodni po zakupie moto, choć był założony nowiutki. Postanowiłem skonstruować własny Zainspirowany konstrukcją elektromechanicznego regulatora z... syreny bosto postanowiłem zrobić coś działającego na podobnej zasadzie ale elektronicznego.Prototypowy pająk trzymający się na silikonie budowlanym lata u mnie już rok czasu
W syrence regulacja jest zrobiona dwupołożeniowo - włączone/wyłączone. Tam co prawda specjalny przekaźnik przy zbyt wysokim napięciu na aku wyłącza prąd wzbudzenia prądnicy. W Virago mamy alternator, więc prąd trzeba wyprostować. Zrobiłem solidny mostek prostowniczy gdzie pół mostka to sa triaki. Do tego prosty układ wyłączający tyrystory gdy napięcie aku przekroczy nastawioną wartość
Muszę poszukać schematu...
W syrence regulacja jest zrobiona dwupołożeniowo - włączone/wyłączone. Tam co prawda specjalny przekaźnik przy zbyt wysokim napięciu na aku wyłącza prąd wzbudzenia prądnicy. W Virago mamy alternator, więc prąd trzeba wyprostować. Zrobiłem solidny mostek prostowniczy gdzie pół mostka to sa triaki. Do tego prosty układ wyłączający tyrystory gdy napięcie aku przekroczy nastawioną wartość
Muszę poszukać schematu...
Głupota to największa choroba cywilizacyjna