WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago
Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 406
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Izaak »

Krótko pisząc po konsultacji z książką gwarancyjną :
API :SE,SF,SG ORDER SH
Zalecają 10w30 podając zakres temperatur od -x do +15 oraz 20w40 od +5 do +x
Krótko pisząc poniżej +5 sporadycznie startuję więc stanie na 15W lub 20W, większość z Was pewnie z niego korzysta i jest OK. Ja pewnie też chwalił go będę a i przerostem formy nad treścią jak słusznie napisano też się nie wychylę.
Dzięki za wszystkie posty w tej sprawie i miłego weekendu dla Wszystkich życzę.

Pozdrowienia
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
Awatar użytkownika
meteo
Posty: 58
Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
Motocykl: Virago 1100/1998r
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: meteo »

To człowiek uczynił pierwsze kroki ku wiedzy,i ta sama wiedza czyni człowieka wolnym!
Dzięki stokrotne za te cenne wypowiedzi,żywię nadzieję iż każdy z nas coś cennego dla swej maszyny z tej dysputy wyniesie,szacun panowie!

do KLECHA: nie servisuję w Goczałkowicach,w pobliżu jest kilku którzy mi w sprawach mojej Virażki pomagali (nie za darmo),z czego 'ostatni' okazuje się być jedynym któremu mogę w 100% zaufać.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 406
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Izaak »

meteo pisze:To człowiek uczynił pierwsze kroki ku wiedzy,i ta sama wiedza czyni człowieka wolnym!
Dzięki stokrotne za te cenne wypowiedzi,żywię nadzieję iż każdy z nas coś cennego dla swej maszyny z tej dysputy wyniesie,szacun panowie!

do KLECHA: nie servisuję w Goczałkowicach,w pobliżu jest kilku którzy mi w sprawach mojej Virażki pomagali (nie za darmo),z czego 'ostatni' okazuje się być jedynym któremu mogę w 100% zaufać.
Cześć

Pierwszy raz chce podjechać do Olka na przegląd i podpytuję, jak nawali szukam dalej. Przed tym sezonem muszę zrobić cały przegląd z regulacją gaźników, zaworów i wymianą uszczelnień w przednich lagach włącznie, więc zaraz się okaże czy dobrze trafiłem....
Planujemy ze znajomym "przelecieć" polskie południe w tym roku i to bez technicznych niespodzianek.


Pozdrowienia :chopper:
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 406
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Izaak »

CZEŚĆ

Wracając do tematu

Mogę załatwić z Inter Carsu Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry) jak ktoś ma dostęp tylko do ceny detalicznej mogę pomóc.

Serdecznie pozdrawiam
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: leszekk »

KLECHA pisze:Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry)
Tylko którego? Bo Motul produkuje różne oleje od Classic (API SF/CC), który zdaniem niektórych najbliższy jest specyfikacji z instrukcji obsługi motocykla, przez nowoczesne oleje mineralne, półsyntetyczne po w pełni syntetyczne oleje do ścigania się na torze tak dla dwu jak i czterosuwów. To, czy będzie to 10W40, 15W50 czy 20W50 dla większości z nas ma znaczenie drugorzędne bo ani nie wykorzystamy go w pełni w zimie a w lecie przy spokojnej jeździe rekreacyjnej każdy będzie dobry.
Zatem zacznij od tego jaki to olej (najlepiej podać pełną nazwę - np. Motul 3000 20W50 4T). Akurat ten bez "wejść" można kupić po 108 PLN więc żadna łaska (jeśli ten właśnie miałeś na myśli). Półsyntetyczne 5100 i 7100 chodzą rzeczywiście trochę drożej ale przecież na tak podanej informacji nikt przy zdrowych zmysłach nie poprosi o dwie bańki tego (nieznanego) oleju.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: pisior »

na klasie(sklep motocyklowy) jest po tyle samo :) nawet mniej ,bo po 109-10% :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Blunio »

KLECHA pisze:z Inter Carsu Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry)
Widzę że w Wawie na Połczyńskiej w Larssonie taki olej jest po 112 PLN. Tak więc biorąc pod uwagę koszty przesyłki, niewarta skórka za wyprawkę :roll:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Izaak
Posty: 406
Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
Lokalizacja: Polska
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Izaak »

Potwierdziłem Motul 3000 20W50 4T i oczywiście cena dobra dla ludzi z okolicy a nie każdy ma dostęp w tej cenie bez dodatkowych kosztów np. Przesyłki.z zakupów w necie. Po prostu info jak ktoś ma taniej to tylko się cieszyć .

Pozdrowienia
izaak

http://www.italtruck.pl


"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: gpz »

a co do wymiany oleju: mam irytujące mnie pytanie, trochę banalne i akademickie, ale:
czy spuszczony olej można wlać z powrotem do silnika?
trochę objaśnienia:
w lutym muszę wyjąć alternator. można to robić nie spuszczając oleju, ale kładzenie motocykla na boku, itp., strasznie dużo zahamentu, więc najrozsądniej będzie poprostu spuścić olej. Ale po włożeniu alternatora z powrotem trzeba będzie zalać nowy, a czeka mnie jeszcze potem wizyta u mechanika na "przegląd silnikowy", i nie wiem czy on też nie będzie chciał spuszczać oleju, więc jak zaleje nowy, to on go z powrotem spuści, czyli bezsens. i moje pytanie, można z powrotem po spuszczeniu oleju wlać go? i oczywiście przejechać te 50 km?
wiem że to pytanie w stylu akademickim i najpewniej można tak zrobić bez ŻADNYCH ujemnych skutków, ale mimo wszystko postanowiłem zapytać :)
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: pisior »

:mrgreen: olej nie traci na wartości wlewajac go , tylko z biegiem czasu , lub eksplatacji :) :nazdrowie:
Obrazek
Awatar użytkownika
gpz
Posty: 160
Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
Motocykl: virago XV 750 1994
Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
Wiek: 34
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: gpz »

wiem, wiem, ale;
1. nie mam żadnej pewności co mi mechanik wleje
2. nie wiem czy zrobi to "sterylnie" :P
3. wole to robić samemu
z natury jestem nieufny :)
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: pisior »

i dobrze :)
Obrazek
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: toooomelo »

Wlej z powrotem olej, który miałeś.
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
MRX
Posty: 70
Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
Motocykl: BMW F800ST
Lokalizacja: Przasnysz
Wiek: 46
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: MRX »

Czy ten Selectol Super Plus reklamowany w Sondzie będzie dobry do virago 535?
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: toooomelo »

A dlaczego tak się bronicie i nie chcecie lać oleju dedykowango do Virażek? :wink:
Motul 3000 4T 20W50
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 1181
Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
Motocykl: XV 1100 / H-D RK
Lokalizacja: Kolobrzeg
Wiek: 64
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Mirek »

Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
Awatar użytkownika
leszeklis
Posty: 110
Rejestracja: 05 marca 2009, 19:08
Motocykl: Yamaha Virago 535
Lokalizacja: Kraków
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: leszeklis »

toooomelo pisze:A dlaczego tak się bronicie i nie chcecie lać oleju dedykowango do Virażek? :wink:
Motul 3000 4T 20W50
Ja na takim jeżdżę jest ok :chopper:
Leszek.L.Obrazek
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: leszekk »

przeormiroslaw pisze:Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
A co ma piernik do wiatraka?!
Każdy olej ma kilka dość istotnych cech, wśród których wymienić należy:
1. olej bazowy, który ma najistotniejszy wpływ na zachowanie się oleju w różnych warunkach PRACY oleju (wyróżniamy mineralne, mineralne modyfikowane zwane inaczej półsyntetycznymi oraz syntetyczne, których składniki nie są efektem destylacji ropy naftowej (naturalne składniki najbardziej pasujące do danego zastosowania) a efektem syntezy chemicznej (łańcuchy węglowodorów stanowiących skład oleju są "laboratoryjnie" tworzone przez reakcje chemiczne w celu spełnienia stawianych wymagań))
2. klasa oleju, określana według różnych klasyfikacji (najpopularniejszą z nich jest API określająca osobno specyfikacje dla diesli C_ i dla silników benzynowych S_ np. API SF/CD) określająca przeznaczenie w zależności od obciążenia silnika (dla wolnossącego diesla wystarcza na ogół CC, dla mocno wytężonego Common Raila z dwustopniową sprężarką pewnie należy wlać CF)
3. parametrów lepkościowych określających lepkość statyczną i kinematyczną oleju - wspomniane przez Ciebie 20W40.

Pisanie, że jeżdżę na 20W40 bo tak jest w instrukcji to totalne niezrozumienie całej filozofii smarowania silnika. Najpierw musisz się zdecydować czy Twój silnik będzie eksploatowany na oleju syntetycznym czy na mineralnym wiedząc, że mineralny wystarczy ale nie po to wymyślono syntetyczne żeby zapomnieć o ich zaletach, do których należy zdecydowanie większa trwałość oleju w ekstremalnych warunkach termicznych w silniku. Powiedzmy, że nie chcesz syntetycznego bo wolisz pchać motocykl niż wydać trochę kasy na to, żeby działał dłużej - OK. Olej według wspomnianej przez Ciebie instrukcji powinien odpowiadać klasyfikacji API CD/SF (albo jakoś tak, szczerze mówiąc nie chce mi się otwierać instrukcji żeby to sprawdzić - masz instrukcję - sprawdź sam). Twój dostawca oleju proponuje Ci olej SG - jest OK bo SG jest lepszy od SF, co oznacza że bezpiecznie możesz zastąpić "zalecany" olej olejem lepszym. Dopiero teraz dochodzimy do wspomnianych parametrów 20W40 czy 20W50. Liczba pierwsza oznacza jak wielosezonowy olej zachowuje się w warunkach niskich, zimowych (W=winter=zima) temperatur (czy nie "zamarznie" w silniku przy temperaturze -10 st.C), liczba druga oznacza czy olej wytrzyma obciążenia przy wysokich, letnich temperaturach (czy nie będzie zbyt rzadki aby tworzyć warstwę smarującą pomiędzy elementami silnika w warunkach upalnego lata i wysokich obciążeń silnika).
Mieszkasz w Finlandii i cały rok dojeżdżasz na motocyklu do szkoły czy do pracy - lej olej 0W20. Wybierasz się na Dakar czy chcesz zwiedzać Etiopię? Zapytaj o olej 30W70 - może ktoś taki produkuje.
To wszytko co powinieneś wiedzieć o oleju aby ze zrozumieniem czytać instrukcje obsługi

Chcesz wiedzieć więcej - poczytaj choćby tu http://www.flpoland.pl/content/view/44/35/
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
podbiel
Posty: 1639
Rejestracja: 05 czerwca 2010, 14:09
Motocykl: virago xv750 '95
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: podbiel »

Leszek sory ale z głupiego doboru oleju do silnika zrobiłeś wykładjak na sorbonie . Tylko nie wiem po co. I tak jak pójdziesz do sklepu to gosciu zapyta czy ma być to minerał czy jakiś inny syntetyk a jak wiadomo 20/50 to mineral i o innych oznaczeniach nikt nawet nie wspomni. Ja wiem że ty wiesz ale po co mieszać.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: toooomelo »

podbiel pisze:... po co mieszać.
Jest jedna zasada, która mówi, że olejów nie mieszamy! :mrgreen: :wink:
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 1181
Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
Motocykl: XV 1100 / H-D RK
Lokalizacja: Kolobrzeg
Wiek: 64
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Mirek »

Ja napisałem co zaleca serwisówka, a kto jaki olej leje to już według swojego uznania :rock:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: leszekk »

przeormiroslaw pisze:Ja napisałem co zaleca serwisówka, a kto jaki olej leje to już według swojego uznania :rock:
No właśnie próbowałem Ci wyjaśnić, że nie według swojego uznania a według tego jak zamierzasz motocykl używać. A Twoje podejście do tematu przypomina podejście blondynki do tematu motoryzacji, która na pytanie jakim samochodem jeździ nie mówi o marce, typie czy parametrach pojazdu a o kolorze.
Swoją drogą 20W40 wystarczy do przeciętnej eksploatacji rekreacyjnej Twojego pojazdu w sezonie letnim w warunkach klimatu środkowoeuropejskiego ale na pytanie na forum "jaki olej wlać do mojego motocykla?" chyba nie odważyłbyś się odpowiedzieć "wlej olej o takim miodowym zabarwieniu i konsystencji śmietany do zupy" - prawda?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: pisior »

przeormiroslaw pisze:Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
serwisówka tyczy sie moto o przebiegu zerowym ,albo do 1 przeglądu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Mirek
Posty: 1181
Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
Motocykl: XV 1100 / H-D RK
Lokalizacja: Kolobrzeg
Wiek: 64
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: Mirek »

Mamy takie same motocykle lecz zalewamy je różnymi olejami (mineralny , półsyntetyk . syntetyk ) oczywiście nie mieszając ich i wszyscy są zadowoleni ze mają dobry olej.
Ile osób tyle opini :rock:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY

Post autor: leszekk »

A niektórzy zdają się na gust serwisu i też jeżdżą bez problemów. Tym niemniej, planując konkretną eksploatację, warto serwisanta zapytać co by polecił do konkretnych warunków.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
ODPOWIEDZ