WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
- Izaak
- Posty: 406
- Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
- Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Krótko pisząc po konsultacji z książką gwarancyjną :
API :SE,SF,SG ORDER SH
Zalecają 10w30 podając zakres temperatur od -x do +15 oraz 20w40 od +5 do +x
Krótko pisząc poniżej +5 sporadycznie startuję więc stanie na 15W lub 20W, większość z Was pewnie z niego korzysta i jest OK. Ja pewnie też chwalił go będę a i przerostem formy nad treścią jak słusznie napisano też się nie wychylę.
Dzięki za wszystkie posty w tej sprawie i miłego weekendu dla Wszystkich życzę.
Pozdrowienia
API :SE,SF,SG ORDER SH
Zalecają 10w30 podając zakres temperatur od -x do +15 oraz 20w40 od +5 do +x
Krótko pisząc poniżej +5 sporadycznie startuję więc stanie na 15W lub 20W, większość z Was pewnie z niego korzysta i jest OK. Ja pewnie też chwalił go będę a i przerostem formy nad treścią jak słusznie napisano też się nie wychylę.
Dzięki za wszystkie posty w tej sprawie i miłego weekendu dla Wszystkich życzę.
Pozdrowienia
izaak
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
To człowiek uczynił pierwsze kroki ku wiedzy,i ta sama wiedza czyni człowieka wolnym!
Dzięki stokrotne za te cenne wypowiedzi,żywię nadzieję iż każdy z nas coś cennego dla swej maszyny z tej dysputy wyniesie,szacun panowie!
do KLECHA: nie servisuję w Goczałkowicach,w pobliżu jest kilku którzy mi w sprawach mojej Virażki pomagali (nie za darmo),z czego 'ostatni' okazuje się być jedynym któremu mogę w 100% zaufać.
Dzięki stokrotne za te cenne wypowiedzi,żywię nadzieję iż każdy z nas coś cennego dla swej maszyny z tej dysputy wyniesie,szacun panowie!
do KLECHA: nie servisuję w Goczałkowicach,w pobliżu jest kilku którzy mi w sprawach mojej Virażki pomagali (nie za darmo),z czego 'ostatni' okazuje się być jedynym któremu mogę w 100% zaufać.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- Izaak
- Posty: 406
- Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
- Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Cześćmeteo pisze:To człowiek uczynił pierwsze kroki ku wiedzy,i ta sama wiedza czyni człowieka wolnym!
Dzięki stokrotne za te cenne wypowiedzi,żywię nadzieję iż każdy z nas coś cennego dla swej maszyny z tej dysputy wyniesie,szacun panowie!
do KLECHA: nie servisuję w Goczałkowicach,w pobliżu jest kilku którzy mi w sprawach mojej Virażki pomagali (nie za darmo),z czego 'ostatni' okazuje się być jedynym któremu mogę w 100% zaufać.
Pierwszy raz chce podjechać do Olka na przegląd i podpytuję, jak nawali szukam dalej. Przed tym sezonem muszę zrobić cały przegląd z regulacją gaźników, zaworów i wymianą uszczelnień w przednich lagach włącznie, więc zaraz się okaże czy dobrze trafiłem....
Planujemy ze znajomym "przelecieć" polskie południe w tym roku i to bez technicznych niespodzianek.
Pozdrowienia
izaak
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
- Izaak
- Posty: 406
- Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
- Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
CZEŚĆ
Wracając do tematu
Mogę załatwić z Inter Carsu Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry) jak ktoś ma dostęp tylko do ceny detalicznej mogę pomóc.
Serdecznie pozdrawiam
Wracając do tematu
Mogę załatwić z Inter Carsu Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry) jak ktoś ma dostęp tylko do ceny detalicznej mogę pomóc.
Serdecznie pozdrawiam
izaak
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Tylko którego? Bo Motul produkuje różne oleje od Classic (API SF/CC), który zdaniem niektórych najbliższy jest specyfikacji z instrukcji obsługi motocykla, przez nowoczesne oleje mineralne, półsyntetyczne po w pełni syntetyczne oleje do ścigania się na torze tak dla dwu jak i czterosuwów. To, czy będzie to 10W40, 15W50 czy 20W50 dla większości z nas ma znaczenie drugorzędne bo ani nie wykorzystamy go w pełni w zimie a w lecie przy spokojnej jeździe rekreacyjnej każdy będzie dobry.KLECHA pisze:Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry)
Zatem zacznij od tego jaki to olej (najlepiej podać pełną nazwę - np. Motul 3000 20W50 4T). Akurat ten bez "wejść" można kupić po 108 PLN więc żadna łaska (jeśli ten właśnie miałeś na myśli). Półsyntetyczne 5100 i 7100 chodzą rzeczywiście trochę drożej ale przecież na tak podanej informacji nikt przy zdrowych zmysłach nie poprosi o dwie bańki tego (nieznanego) oleju.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
na klasie(sklep motocyklowy) jest po tyle samo nawet mniej ,bo po 109-10%
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Widzę że w Wawie na Połczyńskiej w Larssonie taki olej jest po 112 PLN. Tak więc biorąc pod uwagę koszty przesyłki, niewarta skórka za wyprawkęKLECHA pisze:z Inter Carsu Motula 20W50 ZA OKOŁO 109,- BRUTTO (4 litry)
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Izaak
- Posty: 406
- Rejestracja: 02 maja 2010, 10:37
- Motocykl: VIRAGO XV 1100 1994
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Potwierdziłem Motul 3000 20W50 4T i oczywiście cena dobra dla ludzi z okolicy a nie każdy ma dostęp w tej cenie bez dodatkowych kosztów np. Przesyłki.z zakupów w necie. Po prostu info jak ktoś ma taniej to tylko się cieszyć .
Pozdrowienia
Pozdrowienia
izaak
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
http://www.italtruck.pl
"....grunt to twardo stąpać po ziemi, nie przestając patrzeć w niebo. Zamiast ciągle na coś czekać ? zacznij żyć, właśnie dziś. Jest o wiele później, niż ci się wydaje...."
Ks. Jan Kaczkowski
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
a co do wymiany oleju: mam irytujące mnie pytanie, trochę banalne i akademickie, ale:
czy spuszczony olej można wlać z powrotem do silnika?
trochę objaśnienia:
w lutym muszę wyjąć alternator. można to robić nie spuszczając oleju, ale kładzenie motocykla na boku, itp., strasznie dużo zahamentu, więc najrozsądniej będzie poprostu spuścić olej. Ale po włożeniu alternatora z powrotem trzeba będzie zalać nowy, a czeka mnie jeszcze potem wizyta u mechanika na "przegląd silnikowy", i nie wiem czy on też nie będzie chciał spuszczać oleju, więc jak zaleje nowy, to on go z powrotem spuści, czyli bezsens. i moje pytanie, można z powrotem po spuszczeniu oleju wlać go? i oczywiście przejechać te 50 km?
wiem że to pytanie w stylu akademickim i najpewniej można tak zrobić bez ŻADNYCH ujemnych skutków, ale mimo wszystko postanowiłem zapytać
czy spuszczony olej można wlać z powrotem do silnika?
trochę objaśnienia:
w lutym muszę wyjąć alternator. można to robić nie spuszczając oleju, ale kładzenie motocykla na boku, itp., strasznie dużo zahamentu, więc najrozsądniej będzie poprostu spuścić olej. Ale po włożeniu alternatora z powrotem trzeba będzie zalać nowy, a czeka mnie jeszcze potem wizyta u mechanika na "przegląd silnikowy", i nie wiem czy on też nie będzie chciał spuszczać oleju, więc jak zaleje nowy, to on go z powrotem spuści, czyli bezsens. i moje pytanie, można z powrotem po spuszczeniu oleju wlać go? i oczywiście przejechać te 50 km?
wiem że to pytanie w stylu akademickim i najpewniej można tak zrobić bez ŻADNYCH ujemnych skutków, ale mimo wszystko postanowiłem zapytać
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
olej nie traci na wartości wlewajac go , tylko z biegiem czasu , lub eksplatacji
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
wiem, wiem, ale;
1. nie mam żadnej pewności co mi mechanik wleje
2. nie wiem czy zrobi to "sterylnie"
3. wole to robić samemu
z natury jestem nieufny
1. nie mam żadnej pewności co mi mechanik wleje
2. nie wiem czy zrobi to "sterylnie"
3. wole to robić samemu
z natury jestem nieufny
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
i dobrze
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Wlej z powrotem olej, który miałeś.
- MRX
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
- Motocykl: BMW F800ST
- Lokalizacja: Przasnysz
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Czy ten Selectol Super Plus reklamowany w Sondzie będzie dobry do virago 535?
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
J. Milton "Raj utracony"
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
A dlaczego tak się bronicie i nie chcecie lać oleju dedykowango do Virażek?
Motul 3000 4T 20W50
Motul 3000 4T 20W50
- Mirek
- Posty: 1181
- Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
- Motocykl: XV 1100 / H-D RK
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
- leszeklis
- Posty: 110
- Rejestracja: 05 marca 2009, 19:08
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Kraków
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Ja na takim jeżdżę jest oktoooomelo pisze:A dlaczego tak się bronicie i nie chcecie lać oleju dedykowango do Virażek?
Motul 3000 4T 20W50
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
A co ma piernik do wiatraka?!przeormiroslaw pisze:Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
Każdy olej ma kilka dość istotnych cech, wśród których wymienić należy:
1. olej bazowy, który ma najistotniejszy wpływ na zachowanie się oleju w różnych warunkach PRACY oleju (wyróżniamy mineralne, mineralne modyfikowane zwane inaczej półsyntetycznymi oraz syntetyczne, których składniki nie są efektem destylacji ropy naftowej (naturalne składniki najbardziej pasujące do danego zastosowania) a efektem syntezy chemicznej (łańcuchy węglowodorów stanowiących skład oleju są "laboratoryjnie" tworzone przez reakcje chemiczne w celu spełnienia stawianych wymagań))
2. klasa oleju, określana według różnych klasyfikacji (najpopularniejszą z nich jest API określająca osobno specyfikacje dla diesli C_ i dla silników benzynowych S_ np. API SF/CD) określająca przeznaczenie w zależności od obciążenia silnika (dla wolnossącego diesla wystarcza na ogół CC, dla mocno wytężonego Common Raila z dwustopniową sprężarką pewnie należy wlać CF)
3. parametrów lepkościowych określających lepkość statyczną i kinematyczną oleju - wspomniane przez Ciebie 20W40.
Pisanie, że jeżdżę na 20W40 bo tak jest w instrukcji to totalne niezrozumienie całej filozofii smarowania silnika. Najpierw musisz się zdecydować czy Twój silnik będzie eksploatowany na oleju syntetycznym czy na mineralnym wiedząc, że mineralny wystarczy ale nie po to wymyślono syntetyczne żeby zapomnieć o ich zaletach, do których należy zdecydowanie większa trwałość oleju w ekstremalnych warunkach termicznych w silniku. Powiedzmy, że nie chcesz syntetycznego bo wolisz pchać motocykl niż wydać trochę kasy na to, żeby działał dłużej - OK. Olej według wspomnianej przez Ciebie instrukcji powinien odpowiadać klasyfikacji API CD/SF (albo jakoś tak, szczerze mówiąc nie chce mi się otwierać instrukcji żeby to sprawdzić - masz instrukcję - sprawdź sam). Twój dostawca oleju proponuje Ci olej SG - jest OK bo SG jest lepszy od SF, co oznacza że bezpiecznie możesz zastąpić "zalecany" olej olejem lepszym. Dopiero teraz dochodzimy do wspomnianych parametrów 20W40 czy 20W50. Liczba pierwsza oznacza jak wielosezonowy olej zachowuje się w warunkach niskich, zimowych (W=winter=zima) temperatur (czy nie "zamarznie" w silniku przy temperaturze -10 st.C), liczba druga oznacza czy olej wytrzyma obciążenia przy wysokich, letnich temperaturach (czy nie będzie zbyt rzadki aby tworzyć warstwę smarującą pomiędzy elementami silnika w warunkach upalnego lata i wysokich obciążeń silnika).
Mieszkasz w Finlandii i cały rok dojeżdżasz na motocyklu do szkoły czy do pracy - lej olej 0W20. Wybierasz się na Dakar czy chcesz zwiedzać Etiopię? Zapytaj o olej 30W70 - może ktoś taki produkuje.
To wszytko co powinieneś wiedzieć o oleju aby ze zrozumieniem czytać instrukcje obsługi
Chcesz wiedzieć więcej - poczytaj choćby tu http://www.flpoland.pl/content/view/44/35/
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Leszek sory ale z głupiego doboru oleju do silnika zrobiłeś wykładjak na sorbonie . Tylko nie wiem po co. I tak jak pójdziesz do sklepu to gosciu zapyta czy ma być to minerał czy jakiś inny syntetyk a jak wiadomo 20/50 to mineral i o innych oznaczeniach nikt nawet nie wspomni. Ja wiem że ty wiesz ale po co mieszać.
- toooomelo
- Posty: 5401
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Jest jedna zasada, która mówi, że olejów nie mieszamy!podbiel pisze:... po co mieszać.
- Mirek
- Posty: 1181
- Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
- Motocykl: XV 1100 / H-D RK
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Ja napisałem co zaleca serwisówka, a kto jaki olej leje to już według swojego uznania
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
No właśnie próbowałem Ci wyjaśnić, że nie według swojego uznania a według tego jak zamierzasz motocykl używać. A Twoje podejście do tematu przypomina podejście blondynki do tematu motoryzacji, która na pytanie jakim samochodem jeździ nie mówi o marce, typie czy parametrach pojazdu a o kolorze.przeormiroslaw pisze:Ja napisałem co zaleca serwisówka, a kto jaki olej leje to już według swojego uznania
Swoją drogą 20W40 wystarczy do przeciętnej eksploatacji rekreacyjnej Twojego pojazdu w sezonie letnim w warunkach klimatu środkowoeuropejskiego ale na pytanie na forum "jaki olej wlać do mojego motocykla?" chyba nie odważyłbyś się odpowiedzieć "wlej olej o takim miodowym zabarwieniu i konsystencji śmietany do zupy" - prawda?
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
serwisówka tyczy sie moto o przebiegu zerowym ,albo do 1 przegląduprzeormiroslaw pisze:Witaj,
Serwisówka do 1100 XV 3 LP zaleca 20W40
- Mirek
- Posty: 1181
- Rejestracja: 27 października 2010, 09:26
- Motocykl: XV 1100 / H-D RK
- Lokalizacja: Kolobrzeg
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
Mamy takie same motocykle lecz zalewamy je różnymi olejami (mineralny , półsyntetyk . syntetyk ) oczywiście nie mieszając ich i wszyscy są zadowoleni ze mają dobry olej.
Ile osób tyle opini
Ile osób tyle opini
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: WYMIANA OLEJU NA MINERALNY
A niektórzy zdają się na gust serwisu i też jeżdżą bez problemów. Tym niemniej, planując konkretną eksploatację, warto serwisanta zapytać co by polecił do konkretnych warunków.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.