Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
siwy
Status: Offline

Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Post autor: siwy »

Witam :rock:

Problem: ślizga się sprzęgło w XV 500 '84
Rozwiązanie :?: :
Ile kosztuje nowe :?:
Jak to wygląda :?:
Gdzie można zamówić po normalnych cenach :?:
Czy poziom oleju ma wpływ na działanie sprzęgła :?:
Czy jako laik jestem w stanie sam to wymienić :?:

:rock: :drunksmile: :nazdrowie:
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Post autor: strazak »

na allegro widziałem tarcze za 159 pln , jaka cena w innych sklepach -nie wiem
jak wygląda ? takie duże podkładki
gdzie zamówić - masz dowolność gdzie znajdziesz tam kupisz
olej ma wpływ na sprzęgło nie tylko poziom ale i jakość
pewnie że sam wymienisz trzeba tylko chcieć i mieć znajomość chociaż podstaw mechaniki (jak sie wykręca a jak wkręca śruby (kierunki gwintu))
ADAM
Awatar użytkownika
chicken
Posty: 561
Rejestracja: 01 lutego 2008, 12:25
Motocykl: xv 1000, cbr 1100 xx, komar
Lokalizacja: Piaseczno
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Post autor: chicken »

Fajnie to określiłeś ''takie duże podkładki'', pozdro jak ręka?

[ Dodano: Wto Kwi 29, 2008 12:01 am ]
Oczywiście kolega strazak :mrgreen:
Xondz
Status: Offline

Re: Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Post autor: Xondz »

Tarcze sprzęgłowe do XV500 są takie same jak do XV535. Ceny od 160 do 260 zł (EBC, Lukas). Można kupić na Allegro można w sklepie (Larsson, Moto-akcesoria etc.)
Do tego trzeba kupić jeszcze sprężyny, cena ok. 40 zł. Tu warto zwrócić uwagę, czy nie są wzmocnione (heavy duty), sprzęgło z nim działa ok., ale włącza się dużo ciężej niż przy normalnych. Dobrze jest mieć pod ręką nową uszczelkę pod dekiel silnika. Czasami stara nie chce odejść i trzeba ją zniszczyć.
Czasami trzeba też wymienić stalowe przekładki sprzęgła, wtedy gdy są pokrzywione. To widać jednak dopiero po jego rozebraniu. Tak samo jak stopień zużycia kosza sprzęgłowego. To czy ma duże luzy na wałku i czy ma mocno wyrobione gniazda w których pracują tarcze sprzęgłowe. Te gniazda jak mają wyżłobienia należy potraktować papierem ściernym w celu wyrównania wyżłobień. Na luz na wałku nic nie poradzisz, albo regeneracja kosza albo kupno nowego (w serwisie ok 600 zł). Ja ostatnio kupiłem na Allegro regenerowany za 100 zł (podobno regeneracja u tokarza kosztuje 180 zł).

Sama wymiana nie jest skomplikowana. Wystarczy dobry komplet kluczy nasadowych i imbusowych. Pamiętać trzeba o dokręceniu odpowiednim momentem i jednakowo wszystkich sprężyn. No i oczywiście o zmontowaniu wszystkiego w odwrotnej kolejności do procesu rozmontowywania, a że elementów jest sporo trzeba to sobie jakoś poukładać, tak żeby przekładki trafiły w miejsca gdzie pracowały przed naprawą.

A po zmontowaniu nalać świeżego oleju i wyregulować cięgło i klamkę i wszystko powinno śmigać.

pzdr
X
siwy
Status: Offline

Re: Ślizgające się sprzęgło XV 500 '84

Post autor: siwy »

Dzięki Panowie za wyczerpujące odpowiedzi :rock:
ODPOWIEDZ