Filtr paliwa
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Filtr paliwa
Mam trochę banalne pytanie, ale nie mogę dojść do tego sam, więc pytam. Gdzie powinien znajdować się filtr paliwa? Czy można założyć dodatkowy filtr, mając już jeden?
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Jak się chce to można wszystko, tylko po co, jeden wystarczy..... filtr paliwa w 535 jest pod siedzeniem kierowcy (na górze dolnego zbiornika). Jak zdjemiesz siedzenie będziesz widział.
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Można, ale lepiej przepłukać ten istniejący. Pod warunkiem że jest siateczkowy, jak jest z bibuły to tylko wymienić.MrScythe pisze:zy można założyć dodatkowy filtr, mając już jeden?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
W takim razie muszę go wymienić, bo jest w opłakanym stanie. Myślałem, że to jakiś dodatkowy filtr, bo tych przewodów paliwowych jest wuchte w Virago. Mam rdzę w zbiorniku i pewnie jest tam pełno syfu. ;/
http://allegro.pl/filtr-paliwa-yamaha-x ... 60506.html - taki się nada?
http://allegro.pl/filtr-paliwa-yamaha-x ... 60506.html - taki się nada?
- Adziel
- Posty: 1608
- Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
- Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Ale po pierwsze , - przepłukać dobrze zbiornik.Bo zaraz zasyfisz nowy filtr , i po ptokach
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
No właśnie muszę go jakoś wyczyścić. Jakie są na to sposoby? Piaskowanie? Słyszałem, że dobrą metodą jest wsypanie kilograma malutkich gwoździków i wstrząsanie bakiem kilka godzin, ale to bym musiał hardkorowego koksa zatrudnić do tej roboty.
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
w sklepie motoryzacyjnym ,te filterki sa po 5-8 zlotych , kup 3 i wymieniaj co jakiś czas
- Adziel
- Posty: 1608
- Rejestracja: 09 grudnia 2010, 21:13
- Motocykl: Yamaha xv 1000 GE
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Polecam nakrętki 6 (0,5 kg) potrzepać, wylać i tak kilka razy- a nie kilka godzin
- Andrzej S
- Posty: 5547
- Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
- Motocykl: GSF650S 2007r
- Lokalizacja: Przyszowice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Pisiorku "tych filterków" to nie uświadczysz w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym niestety
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
u mnie kupowalem w motoryzacyjnym , i żadnego problema nie bylo
- Andrzej S
- Posty: 5547
- Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
- Motocykl: GSF650S 2007r
- Lokalizacja: Przyszowice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Dokładnie taki jak w oryginale?
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
też mi się wydaje że nie taki.... u nas ok 15-18 pln kosztuje.... taki jak na zdjęciuAndrzej S pisze:Dokładnie taki jak w oryginale?
http://www.lantis.pl/filtry-paliwa-c-368.html
różne rodzaje a ten z linku za 22pln
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
to nie ten..zobacz różnice
http://www.lantis.pl/filtr-paliwa-yamah ... -2904.html
i popatrz też na te co wcześniej podałem link
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
dlugosc ta sama wyjscia 8mm , grubosc tez , to po co przepłacac?
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
zgadza się .... ale jak to mówią, kto bogatemu zabroni..... żartujepisior pisze:dlugosc ta sama wyjscia 8mm , grubosc tez , to po co przepłacac?
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- Andrzej S
- Posty: 5547
- Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
- Motocykl: GSF650S 2007r
- Lokalizacja: Przyszowice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Grzesiu kochany jak to mówią w Żywcu prawie robi wielką różnicę długość ta sama tylko końcówka już nie 8mm tylko 6mmm a przewód paliwowy jakiś taki uparty nie chce się wydłużyć, albo filtr w oryginalną gumową osłonę się nie mieści ...no ale jak się popieści to się ......
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
- crucial
- Posty: 99
- Rejestracja: 24 października 2008, 18:41
- Motocykl: XV535/VFR750 :)
- Lokalizacja: Poddębice/Łódź
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
czyli do 535 można założyć bez obaw taki filterek ? http://www.moto-akcesoria.pl/tpm/akceso ... =800&h=294
czy musi być taki jaki był oryginalnie ? http://www.lantis.pl/images/produkty/14 ... 4c8885.jpg
czy musi być taki jaki był oryginalnie ? http://www.lantis.pl/images/produkty/14 ... 4c8885.jpg
Re: Filtr paliwa
A oprócz szczegółów to czym one się różnią
- vidharr
- Posty: 712
- Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
- Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Nie chce śmiecić na forum i dublować wątków więc zapytam tutaj.
Właśnie jestem na etapie rozbierania mojej lali. Jeszcze ze 2 sesje w garażu i zostanie sama rama, ale mniejsza z tym. Może mi ktoś wytłumaczyć po jakiego grzyba mam dwa filtry paliwa? o.O Jeden na zbiorniku jak należy a drugi za pompą paliwa przed gaźnikami.
A skoro już jesteśmy przy filtrach to jak często należy/pasuje wymienić filtr powietrza? Ot takowy mam http://allegro.pl/filtr-powietrza-yamah ... 76987.html schowany w ramie - wymieniany w czerwcu (8tyś kilometrów temu )
Właśnie jestem na etapie rozbierania mojej lali. Jeszcze ze 2 sesje w garażu i zostanie sama rama, ale mniejsza z tym. Może mi ktoś wytłumaczyć po jakiego grzyba mam dwa filtry paliwa? o.O Jeden na zbiorniku jak należy a drugi za pompą paliwa przed gaźnikami.
A skoro już jesteśmy przy filtrach to jak często należy/pasuje wymienić filtr powietrza? Ot takowy mam http://allegro.pl/filtr-powietrza-yamah ... 76987.html schowany w ramie - wymieniany w czerwcu (8tyś kilometrów temu )
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Wprawdzie filtry zmniejszają przepływ paliwa ale za to chronią gaźnik przed syfem. Dzięki temu rzadziej musisz ściągać gaźniki do czyszczenia i unikasz regulacji od podstaw. Filtr - groszowa sprawa, wymiana (najczęściej tego pierwszego) też raczej prostsza niż ściąganie gaźników.
Filtr powietrza wymieniasz w zależności od warunków w jakich eksploatujesz motocykl. Obsługa podstawowa - obejrzeć, sprawdzić czy nie dziurawy nie nie zaklejony syfem, wytrzepać z much i kurzu, założyć, jeździć. Taka operacja nie rzadziej niż raz w roku lub po wyjechaniu stosownego przebiegu (6000km). Przy dużej wilgotności, kurzu warto do filtra zaglądać częściej. Wymiana wtedy, gdy filtr wygląda źle (nie skutkuje trzepanie) lub jest uszkodzony, raczej nie rzadziej niż co 2 lata (12 000 km) chyba, że mało jeździsz a dwuletni filtr wygląda jak nowo założony.
Oficjalne zalecenia w serwisówce (ale rozumiem, że pytałeś o praktykę a nie teorię)
Filtr powietrza wymieniasz w zależności od warunków w jakich eksploatujesz motocykl. Obsługa podstawowa - obejrzeć, sprawdzić czy nie dziurawy nie nie zaklejony syfem, wytrzepać z much i kurzu, założyć, jeździć. Taka operacja nie rzadziej niż raz w roku lub po wyjechaniu stosownego przebiegu (6000km). Przy dużej wilgotności, kurzu warto do filtra zaglądać częściej. Wymiana wtedy, gdy filtr wygląda źle (nie skutkuje trzepanie) lub jest uszkodzony, raczej nie rzadziej niż co 2 lata (12 000 km) chyba, że mało jeździsz a dwuletni filtr wygląda jak nowo założony.
Oficjalne zalecenia w serwisówce (ale rozumiem, że pytałeś o praktykę a nie teorię)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- vidharr
- Posty: 712
- Rejestracja: 28 czerwca 2012, 16:51
- Motocykl: 535 '89, VFR 800Fi
- Lokalizacja: Rzeszów/Jasło
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
a no dokładnie, interesuje mnie praktyka. Bo jak wiadomo ta nie zawsze pokrywa się z teorią A doświadczenia zaawansowanych motórzystów cenniejsze niż serwisówka
A moto eksploatuję w każdych warunkach. Nie raz się zdarzyło w mniejszym bądź większym deszczu jeździć.
A moto eksploatuję w każdych warunkach. Nie raz się zdarzyło w mniejszym bądź większym deszczu jeździć.
- mayor
- Posty: 22
- Rejestracja: 10 czerwca 2012, 12:41
- Motocykl: virago 535
- Lokalizacja: UĆ
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Witam,
Może wyda się to śmieszne, ale wolę zapytać się niż potem żałować.
Jak wymienić filtr paliwa?
W momencie gdy zacząłem ściągać wężyk z króćca wychodzącego z dolnego baku, benzyna zaczęła tryskać, więc zgłupiałem. rozumie, że troszkę ciśnienia jest tam zbudowane przez pompkę paliwową, ale podejmowałem kilka prób a benzyna cały czas tryskała. Tak przy okazji jakaś mądra głowa mogła by przybliżyć jak działa układ paliwowy w virago. podstawowe pytania:
- czemu z górnego zbiornika odchodzą dwa przewody wpadające do dolnego?
- jak działa pompka paliwa (zasysa paliwo z dolnego zbiornika? Potem widzę, że przewód idzie do pierwszego i drugiego gaźnika, lecz one przecież działają na podciśnieniu to jak pompka może do nich pompować paliwo?
- czemu z gaźników wychodzą przewody (w sumie dwa) do chromowanego jaja po lewej stronie baku (coś kiedyś słyszałem że tam jakiś filtr czasem jest).
Będę wdzięczny za wyjaśnienie moich pewnie śmiesznych pytań.
P.S. czy brudny filtr paliwa może powodować obniżenie Vmax do 120km/h
Pozdrawiam.
Może wyda się to śmieszne, ale wolę zapytać się niż potem żałować.
Jak wymienić filtr paliwa?
W momencie gdy zacząłem ściągać wężyk z króćca wychodzącego z dolnego baku, benzyna zaczęła tryskać, więc zgłupiałem. rozumie, że troszkę ciśnienia jest tam zbudowane przez pompkę paliwową, ale podejmowałem kilka prób a benzyna cały czas tryskała. Tak przy okazji jakaś mądra głowa mogła by przybliżyć jak działa układ paliwowy w virago. podstawowe pytania:
- czemu z górnego zbiornika odchodzą dwa przewody wpadające do dolnego?
- jak działa pompka paliwa (zasysa paliwo z dolnego zbiornika? Potem widzę, że przewód idzie do pierwszego i drugiego gaźnika, lecz one przecież działają na podciśnieniu to jak pompka może do nich pompować paliwo?
- czemu z gaźników wychodzą przewody (w sumie dwa) do chromowanego jaja po lewej stronie baku (coś kiedyś słyszałem że tam jakiś filtr czasem jest).
Będę wdzięczny za wyjaśnienie moich pewnie śmiesznych pytań.
P.S. czy brudny filtr paliwa może powodować obniżenie Vmax do 120km/h
Pozdrawiam.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Filtr paliwa
Trzeba zakrecic kranik , albo wyjezdzic paliwo z gornego zbiornika , wtedy paliwo nie poleci .mayor pisze:Witam,
Może wyda się to śmieszne, ale wolę zapytać się niż potem żałować.
Jak wymienić filtr paliwa?
W momencie gdy zacząłem ściągać wężyk z króćca wychodzącego z dolnego baku, benzyna zaczęła tryskać, więc zgłupiałem. rozumie, że troszkę ciśnienia jest tam zbudowane przez pompkę paliwową, ale podejmowałem kilka prób a benzyna cały czas tryskała. Tak przy okazji jakaś mądra głowa mogła by przybliżyć jak działa układ paliwowy w virago. podstawowe pytania:
- czemu z górnego zbiornika odchodzą dwa przewody wpadające do dolnego?
- jak działa pompka paliwa (zasysa paliwo z dolnego zbiornika? Potem widzę, że przewód idzie do pierwszego i drugiego gaźnika, lecz one przecież działają na podciśnieniu to jak pompka może do nich pompować paliwo?
- czemu z gaźników wychodzą przewody (w sumie dwa) do chromowanego jaja po lewej stronie baku (coś kiedyś słyszałem że tam jakiś filtr czasem jest).
Będę wdzięczny za wyjaśnienie moich pewnie śmiesznych pytań.
P.S. czy brudny filtr paliwa może powodować obniżenie Vmax do 120km/h
Pozdrawiam.
Przewody sa dwa jeden to odpowietrzenie , zebys nie spedzal na stacji benzynowej pol godziny przy tankowaniu.
Pompka paliwa jest cisnieniowa , po napelnieniu komory paliwowej w gazniku sama sie wylacza.
Dwa przewody do jaja to odpowietrzenie gaznikow , zeby w komorze paliwowej gaznika bylo cisnienie atmosferycze ( pompka wtedy pracuje prawidlowo)
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office