Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
kanku
Posty: 46
Rejestracja: 29 lutego 2012, 20:19
Motocykl: VIRAG0 535'92
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline

Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: kanku »

Cześć,
od niedawno jeżdżę Virago, zauważyłem że obroty mam dość wysokie, ale w zaszadzie jeździło się bardzo dobrze. Dzisiaj jednakże po zatankowaniu pełnego baku i przejechaniu 140 km motor zgasł.

Poniżej przedstawiam "drogę" do rozwiązania problemu i proszę o info czy jestem na właściwej.
Głównie obwiniam gaźniki, czyli najpierw spróbuje jest wyczyścić, jeśli będzie trzba zakupię zestaw naprawczy, potem regulacja i na koniec obroty.

1. Warto by było wiedzieć z czym się ma odczynienia:
viewtopic.php?f=22&t=662 - budowa działanie gaźników + sprawdzamy czy nie trzeba czegoś wymienić.
2. Przechodzimy do regulacji
viewtopic.php?f=22&t=5127 - niestety zdjęcia nie działają.

Rozumiem że całość kończy się regulacjąobrotów poprzez dokręcanie/odkręcanie śrubek przy gaźnikach.

Proszę o info o pomoc jak dla osoby która ma pierwszy motor i jeszcz nie bardzo wie jak do tego podejść.
Chyba że może sądzicie że nie powinno się samemu działać i oddać motor do mechanola?

A no i jeszcze przydało by sięzrobić coś z rezerwą.

viewtopic.php?f=2&t=14292&p=269714&hili ... wy#p268959
Pozdrawiam
Yamaha Virago 535
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: leszekk »

kanku pisze:po zatankowaniu pełnego baku i przejechaniu 140 km motor zgasł.
Zakładam, że znasz swój motocykl i trasę po której jechałeś i nie chodzi o wyjeżdżenie całego paliwa po przejechaniu 225 km (co byłoby typowym wynikiem 140 mil * 1,6 = circa 225 km). Czy za psucie motocykla chcesz się brać ze względu na zbyt wysokie zużycie paliwa (bo motocykl zgasł po wyjeżdżeniu całego paliwa - z Twojego pytania to nie wynika) czy ze względu na to, że podejrzewasz układ paliwowy o to, że nie dostarcza paliwa do cylindra?
Pamiętaj, że dla pracy silnika tłokowego z zapłonem iskrowym zapewnione musisz mieć właściwe warunki oraz dostarczone następujące elementy: paliwo, powietrze, energię elektryczną dla zaistnienia wyładowania elektrycznego o właściwej energii na świecy zapłonowej. Mieszanka paliwa z powietrzem musi mieć właściwy skład a na dodatek musi być sprężona do właściwego ciśnienia. Za te wszystkie elementy odpowiadają nie tylko gaźniki - słusznym jest ich sprawdzenie, czyszczenie i ewentualna regulacja ale ja zacząłbym od sprawdzenia czy paliwo dochodzi do gaźnika i cylindra a przede wszystkim sprawdziłbym układ elektryczny - u nowych posiadaczy nader często zdarza się zniszczenie świec zapłonowych wskutek zbyt częstych "prezentacji" motocykla dla każdego kto zajrzy do garażu.

Zanim rozbierzesz i zaczniesz pytać jak złożyć sięgnij po książki downloads.php?cat=1
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
toooomelo
Posty: 5401
Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
Motocykl: XV535 -> FZS600
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: toooomelo »

leszekk pisze:... nie chodzi o wyjeżdżenie całego paliwa...
No właśnie. Motór zgasł i co dalej? Pchałeś do domu? Nalałeś paliwa i wróciłeś? Czy nalałeś paliwa i dalej nie odpalał?
Jesteś pewien, że bak nie jest pusty?
Viśniówka -> Mexicana -> Silverka
Obrazek
Awatar użytkownika
kanku
Posty: 46
Rejestracja: 29 lutego 2012, 20:19
Motocykl: VIRAG0 535'92
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: kanku »

Sorry, ciężkie czasy w pracy, nie mogłem zaglądać.
Rzeczywiście nie sprecyzowałem. po przejechaniu 140 km motor zgasł, do dolaniu paliwa pojechałem dalej. Na pewno nie było paliwa. Zauważyłem że jak próbowałem zapalić to usłyszałem dziwny dzwięk, pewnie pompka pompująca paliwo tak trzeszczy gdy jest sucho - więcej odpalać nie próbowałem.

Oczywiście zgadzam się z wami, ale uważam że zacząć powinienem od gaźnika właśnie, chociaz przyznaje że jestem laikiem w tych sprawach. A z drugiej strony to nawet jak pojade z nim do mechanika to co ten zrobi??
Pewnie zacznie od gaźnika.
Yamaha Virago 535
Awatar użytkownika
kanku
Posty: 46
Rejestracja: 29 lutego 2012, 20:19
Motocykl: VIRAG0 535'92
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: kanku »

Leszekk jak mogę mieć kilometrówkę w milach kiedy prędkościomierz jest w km/h. Chyba nie wszystkie virago pochodzą z wysp??
Yamaha Virago 535
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: pisior »

a filterek sie nie zapchal :)
Obrazek
Awatar użytkownika
kanku
Posty: 46
Rejestracja: 29 lutego 2012, 20:19
Motocykl: VIRAG0 535'92
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: kanku »

Nie wiem bedzie sprawdzany. Wiem tylko że był wymieniany przed sezonem
Yamaha Virago 535
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4147
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: leszekk »

Możesz mieć niesprawny przełącznik rezerwy (dość powszechna usterka). Łatwo to poznasz po bulgotaniu benzyny w teoretycznie suchym zbiorniku oraz ilości paliwa jaką możesz wlać do pustego (teoretycznie) zbiornika.
O mile pytam dlatego, że już jeden z kolegów się tak oszukał - był przerażony zużyciem, chciał szlif cylindrów robić, gaźniki nowe kupować po czym spojrzał na mapę i policzył, że te jego kilometry jakieś strasznie długie są. Po podzieleniu zużycia przez współczynnik 1,6 okazało się, że zużycie jest w normie. Co dokładnie było przyczyną nie pamiętam. Dla kogoś, dla kogo virago jest pierwszym motocyklem a doświadczenie mechaniczne kończy się na używaniu kombinerek, takie przypadki mogą nie być dość oczywiste. Mam nadzieję, że nie czujesz się urażony, że moje rady były takie bardziej jak dla blondynki (dziewczyny, przepraszam)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
kanku
Posty: 46
Rejestracja: 29 lutego 2012, 20:19
Motocykl: VIRAG0 535'92
Lokalizacja: Bytom
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: kanku »

Co do porzycisku rezerwy to na bank jest zepsuty. Będę musiał się tym też zająć. W ogóle ta rezerwa w Virago troszę nie wyszła jak należy :)


Co do uwagi o milach to nie ma problemu, ja właśnie jestem mechanikiem od kombinerek a virago to mój pierwszy motor:)

Więdz luz, jakbyś mnie znał.

Pozdro ide dłubać:)
Yamaha Virago 535
Awatar użytkownika
mały v8
Posty: 565
Rejestracja: 19 kwietnia 2010, 23:05
Motocykl: GL 1200 , Jawa 250
Lokalizacja: Siedlce
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: mały v8 »

Jak zaczniesz grzebać w gaźnikach, to niemal pewne że do mechanika popchasz ten motocykl a nie pojedziesz.Ogarnij filterek,rezerwę, a gaźniki zostaw w spokoju jak motor dobrze chodzi.
Obrazek
Awatar użytkownika
emzet
Posty: 715
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
Motocykl: Honda NC750X
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 69
Status: Offline

Re: Virago po kupnie, szykuje się pierwsze grzebanie.

Post autor: emzet »

kanku pisze: Zauważyłem że jak próbowałem zapalić to usłyszałem dziwny dzwięk, pewnie pompka pompująca paliwo tak trzeszczy gdy jest sucho - więcej odpalać nie próbowałem.
A właśnie trzeba było spróbować! Jeśli było paliwo w zbiorniku to pompka napełniała opróżnione komory pływakowe gaźników. :cool:
ODPOWIEDZ