im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

witam .jestem nowy.mam od pół roku fajne virago 535 87r mój problem to ładowanie.czytałem sporo postów na ten temat lecz żaden nie rozwiązał mojego przypadku.spaliłem już 2 regle nieświadomie na kolejny już nie mogę sobie pozwolić.virago posiada ładowanie na wolnych obrotach ok 13,2v (oczywiście na zapalonych światłach,bo to wersja amerykańska) gdy delikatnie obroty w górę to jest wzrost do 13,8v ,lecz na wysokich jest spadek do 13,08v.problem jest gdyż dokonałem pomiarów altka,regla,cewek,impulsatora i wiem że wtym stanie moto spalę kolejny regl.proszę o pomoc :cry:
Awatar użytkownika
leszekk
Posty: 4146
Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
Lokalizacja: mazowieckie
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: leszekk »

robo 73 pisze:problem jest gdyż dokonałem pomiarów altka,regla,cewek,impulsatora i wiem że wtym stanie moto spalę kolejny regl.proszę o pomoc :cry:
A Ty byś nie pomógł? Na czym polega ten Twój problem - podaj co zmierzyłeś i co Ci wyszło.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Awatar użytkownika
barg
Posty: 814
Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
Motocykl: XV 700 '84 ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 53
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: barg »

Przede wszystkim sprawdź dokładnie przewody oraz złączki pomiędzy prądnicą a regulatorem. Zaśniedziałe styki mogą być przyczyną. Sprawdź również mocowanie regulatora. Nie wiem jak jest on zamocowany w 535 ale musi mieć solidny styk z masą.
Mam doświadczenie z moto, w którym ktoś pomalował aluminiowy element, do którego przykręcany jest regler i masował on tylko przez śruby. Efekt w postaci podobnych do Twoich objawów a następnie uszkodzenie regulatora.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
Awatar użytkownika
spaw
Posty: 731
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
Motocykl: Tiger 900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 34
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: spaw »

sprawdź połączenie reglera z masą. A najlepiej, to zrób mu osobny przewód (byle nie cienki) masowy.
Miałem virkę 535 w amerykańskiej wersji i były bardzo podobne objawy. Z tym wyjątkiem, że nie upaliłem żadnego reglera.
Wszystkie pomiary były w normie, a ładowania nie było. Myślę że najlepiej zobrazuje to filmik:
http://youtu.be/HR_6DSDWF48
Myślę że nie muszę opisywać w jakich momentach co się działo z ładowaniem -> widać na filmiku.
ROZWIĄZANIE:
zrobiłem osobne połączenie z masą z przewodu od wzmacniacza (w miarę grubego) i problemy ustały. Jeździłem z lightbar'ami i po tej drobnej modyfikacji nie miałem najmniejszego problemu z ładowaniem :)
LwG
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Obrazek
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

spaw dzięki za film.to jest właśnie mój problem.jutro zmienię przewód masowy od regla choć jest dość solidny,bo ma 2,5 i idzie bezpośrednio do aku.jeżeli to pomoże to super.
Awatar użytkownika
spaw
Posty: 731
Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 00:10
Motocykl: Tiger 900
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 34
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: spaw »

to jeszcze zrób to co pisał barg, mianowicie sprawdź połączenia. Odczyść wszystkie styki.

u mnie masa była przez śrubki trzymające regler do tego ameliniowego odlewu radiatora, a ten znów śrubkami do ramy. Starałem się najpierw odczyścić powierzchnie styku ale to dawało marny efekt. W końcu odczyściłem na obudowie reglera miejsce gdzie przylega śruba i powinna masować, a pod śrubę dałem konektor ze wspomnianym kablem. Tego zaś przykręciłem do ramy (również odczyściwszy powierzchnię styku) :)
myślę że trochę pomogłem
:rock:
"W każdym normalnym człowieku tkwi szaleniec i próbuje wydostać się na zewnatrz"
Terry Pratchett
Obrazek
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

zrób te pomiary i podaj

http://virago.com.pl/viewtopic.php?p=329880#p329880

robo 73 pisze:jutro zmienię przewód masowy od regla choć jest dość solidny,bo ma 2,5 i idzie bezpośrednio do aku.jeżeli to pomoże to super.
w 535 najczęściej jest to wina przewodu "+" od regulatora do aku.

wszystkie złącza na tym przewodzie do przelutowania, włącznie z gniazdem bezpiecznika MAIN, oraz wewnątrz wiązki złącze zaciskane opaską mosiężną. Jest ono na przewodzie idącym z regulatora i przewodzie z bezpiecznika main na stacyjkę. Trzeba rozpruć wiązkę nad pompą paliwa

a tak powinno być przy sprawnej instalacji i układzie ładowania https://www.youtube.com/watch?v=WUfc9y9MxPw
Ostatnio zmieniony 18 lutego 2013, 08:39 przez -waldi-, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
hunter of wind
Posty: 2029
Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
Motocykl: xv 535 S; CBF1000
Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
Wiek: 65
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: hunter of wind »

Mam podobne objawy... spadek napięcia ze wzrostem obrotów. Wszystkie połączenia OK. pomiary wykazały zwarcie uzwojenia alternatora do masy. Na razie czekam z wymianą uzwojenia na lepszą pogodę.Wtedy okaże się czy to był jedyny powód.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

zmieniłem przewód na 4 kwadrat i tym razem bezpośrednio od aku do masy regla pomijając wsówki.dodatkowo kupiłem nowe aku exide i jak narazie jest na wolnych obr 13,5v przy wzroście obr 14v oraz na wysokich 13,4v.czyli chyba ok.lecz gdy spalił mi się pierwszy regl,to po zmianie na 2 reg pomiary ładowania były podobne.co do pomiarów altka to między fazami daje. wolne 20v wysokie 80v. z masą.wolne 9,4. wysokie około30v.wszystkie trzy fazy daja zbliżone wyniki.wg różnych porad to jest ok.regla sprawdzałem między trzema stykami wpinanymi do altka i wychodziło ok 700 ohm.dodatkowo powymieniałem wszystkie wsówki bo stare wyglądały conajmniej jakby aku na nie się wylało. podłączyłem dodatkowo na stałe miernik do aku i teraz kontroluję ładowanie podczas jazdy .czekam tylko na lepszą pogodę aby sprawdzić czy jest dobrze.nadmienię tylko że zawsze moto mi stawało po szybszej jeżdzie.oczywiście djagnoza była ta sama czyli spalony regl.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

robo 73 pisze:zmieniłem przewód na 4 kwadrat i tym razem bezpośrednio od aku do masy regla pomijając wsówki.dodatkowo kupiłem nowe aku exide i jak narazie jest na wolnych obr 13,5v przy wzroście obr 14v oraz na wysokich 13,4v.czyli chyba ok
przecież dalej masz źle, podałem link gdzie jest co i jak pomierzyć, ale Ty chyba chcesz żeby się domyślać.

Upalisz kolejny regulator. :frustrated:
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

dzięki waldi za szczegulową instrukcję.nie jestem biegły w necie dlatego pominołem ten link.jak wykonam pomiary to napisze cowyszło.
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

dokonałem pomiarów wg wskazówek waldiego.opór między jednym z pinów altka a masą (1. 1. 1. miernik na 2kom i mymslę że to problem).regl podłączony jak do pracy miernik 2v dc moto odpalone (między + regla a+ aku 180-230 i zakres górny wcale nie jest na wysokich obr)(odudowa regla amasa aku 010-018).napięcie między + regla a obudową regla (13,45-14,28).czekam na werdykt.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

uzwojenia OK

spadek napięcia na przewodzie + od regulatora do aku

albo zrób jak pisałem z instalacją, albo oddzielny przewód od regulatora poprzez bezpiecznik 30A do akumulatora

jeżeli napięcie po zwiększeniu obrotów "siada" to ewidentnie wskazuje na brak dobrego połączenia na + albo na - regulatora z aku.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

waldi twoja diagnoza jest trafna.gdy polutowałem końcówki wsuwek (narazie ich nie usunąłem ) oraz gniazdo bezpiecznika to pomiary dały na wolnych 14,09-14,20v a na wysokich 13,8v. natomiast łącząc na krótko chwilowo pomijając bezpiecznik wynik był,na wolnych 14,27-14,40 a na wysokich 14,20.dziwi mnie trochę ta różnica oraz fakt że dalej na wysokich obrotach trochę spada.ale i tak w stosunku do moich pierwszych pomiarów to w instalacji znalazł się 1 dodatkowy volt.jutro postaram się dokładnie poszukać w instalacji gdzie ta różnica pomiędzy przewodem fabrycznym a na krótko.oczywiście złączki nad pompą paliwa nie posiadam oraz domyślam się że przewód od bezpiecznika idzie do rozrusznika który jest po prawej stronie pod osłonką.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

nad pompką nie ma złączki, tylko rurka zaciskowa, wszystko zaizolowane i w peszlu. Aby to znaleźć trzeba rozcinać peszel i izocję "lecąc' po czerwonym od regulatora.

Ale już jest prawie dobrze.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

znalazłem złączkę i polutowałem.była nad gaźnikami po prawej stronie.mam nadzieję że tym razem regl pożyje trochę dłużej .mam jeszcze problem ze skokami ładowania ,ale to chyba bardziej problem regulacji gaźników. Dziękuję za pomoc :bravo:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

to nie ta złączka... ta co pisze jest wewnątrz wiązki idącej do stacyjki od bezpieczników
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

Waldi. złączka którą polutowałem to czerwony przewód idący od bezpiecznika do regla,łączący się z przewodem do stacyjki.W moim moto jest on w środku wiązki, w peszlu nad gaźnikami po prawej stronie.Jeszcze jedno pytanie. Czy przewody od cewki teoretycznie mające przebicie mogą nie zakłócać pracy moto,natomiast mieć wpływ na spadek napięcia oraz uszkodzenie regla.
Awatar użytkownika
kizes
Posty: 242
Rejestracja: 04 października 2009, 07:41
Motocykl: YAMAHA Virago 535 '97
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 52
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: kizes »

Mam podobny problem w mojej 535 i skorzystam z Waszych rad. Chcę oczyścić przewody,styki i jak to nie pomoże to dam dodatkowy przewód od ako do regulatora, tylko nie wiem gdzie w mojej 535 jest ten nieszczęsny regulator i który przewód w regulatorze trzeba połączyć z + akumulatora!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

Regl znajduje się po lewej stronie moto nad wałem w aluminiowym radiatorze.Złączka pod siedzeniem po lewej stronie obok aku.Idąc od regla po przewodzie będzie zł. z altkiem (trzy białe przewody),z bezpiecznikiem (czerwony przewód czyli + ) oraz powinna być z masa (czarny przewód - ).oryginalnie wszystkie są w kostkach.
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

Waldi złączki polutowane i teraz wykonałem regulację gaźnika a później synchro. Zrobiłem to tak jak opisane na forum. Obroty ok. gaźnik nie strzela oraz synchro jak opisane.Wszystko dobrze do pewnego momentu gdy moto zaczeło nie schodzić z obrotów . Napewno nie była to linka gazu.Wszystko zaczęło się dziać po jakiś 15 min. pracy.Gdy dodaję gazu to bardzo powoli schodzi z obr. , oczywiście pozostajac na wyższych niż ustawione.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: -waldi- »

nieszczelność w dolocie - ciągnie "lewe" powietrze.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

co proponujesz sprawdzić.
Awatar użytkownika
Andrzej S
Posty: 5545
Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
Motocykl: GSF650S 2007r
Lokalizacja: Przyszowice
Wiek: 53
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: Andrzej S »

Gumowe króćce pomiędzy gażnikami a cylindrami lubią pękać.
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
Awatar użytkownika
robo 73
Posty: 17
Rejestracja: 10 lutego 2013, 20:23
Motocykl: vmx 1200 85r
Lokalizacja: Boesławiec Dolny Śląsk
Status: Offline

Re: im większe oboty,tym mniejsze ładowanie

Post autor: robo 73 »

ok. zamówione.Stare pamiętają jeszcze fabrykę.Czy coś jeszcze.
ODPOWIEDZ