Ja przejeździłem cały sezon na nowej ME77. Nigdy nie odczułem niczego niepokojącego na szosie. Co prawda starałem się unikać deszczowych mokrych nawierzchni. Tylko raz zrobiłem dłuższą trasę w deszczową pogodę, ale i wtedy nic się złego nie działo. Druga sprawa jest taka, że nie składam się za bardzo na zakrętach. Opinię bardziej doświadczonych też chętnie poznam.bobbers pisze:A jak sprawuję się tańszy Metzeler ME77 ?
Opony
- Wolf_88
- Posty: 827
- Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
- Motocykl: była 535, jest 1100
- Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony
150/90-15 - opony diagonalneSeik pisze:Czym sie różni opona o wymiarze 150/90 15 od opony 150/90B15? Ktoś wie?
150/90B15 - opony diagonalne z opasaniem
150/90R15 - opony radialne
Opony diagonalne zwane są także oponami konwencjonalnymi lub Fot. opona diagonalna warstwowymi. W zależności od różnych prędkości i specyfiki obciążeń, osnowa opony zbudowana jest na bazie dwóch lub więcej nakładających się warstw ułożonych ukośnie. Każda warstwa wykonana jest z gumy pokrywającej kordy z włókna. Poszczególne warstwy ułożone są względem siebie pod określonym kątem, dzięki czemu opona uzyskuje wymaganą charakterystykę dynamiki. Ich zaletą jest najprostsza struktura i wytrzymałe ścianki boczne, co stanowi duży atrybut szczególnie w segmencie opon off-road. Maksymalny indeks prędkości opony diagonalnej to V (240 km/h). Użyte materiały to głównie rayon (sztuczny jedwab wyprodukowany z celulozy) lub nylon. Oponę diagonalną zidentyfikować można po oznaczeniu ?-? umieszczonym w opisie rozmiaru na ścianie bocznej. [motofakt.pl]
Opona diagonalna z opasaniem stanowi rozwinięcie opon diagonalnych i jest stadium pośrednim między oponą diagonalną a radialną. Zbudowana jest z konwencjonalnej osnowy oraz opasania składającego się z dwóch lub więcej krzyżujących się warstw. Różnica między osnową a opasaniem, uwarunkowana jest innymi zadaniami tych elementów konstrukcyjnych oraz użytymi materiałami. Opasanie ma na celu zmniejszenie dynamicznych odkształceń spowodowanych siłami odśrodkowymi. Do jego budowy wykorzystuje się głównie włókna aramidowe (Kevlar). Opony diagonalne z opasaniem są bardziej odporne na odkształcenia dynamiczne niż konwencjonalne. Rozpoznać je można po oznaczeniu ?B? (bias belted) umieszczonym w opisie rozmiaru na boku opony.[motofakt.pl]
za wikipedią:
Zalety (w stosunku do opon radialnych):
- wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni
- duża odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
Wady (w stosunku do opon radialnych):
- mniejsza precyzja prowadzenia
- znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku
- zwiększone zużycie paliwa
Opony radialne są najbardziej zaawansowane technologicznie. Fot. Opona radialna Zidentyfikować można je po literze ?R? w oznaczeniu rozmiaru opony na ścianie bocznej. Zasadniczą różnicą pomiędzy oponą diagonalną z opasaniem, a radialną jest konstrukcja osnowy, która w tym przypadku ma ułożenie radialne (promieniste). Oznacza to, że kordy są ułożone promieniście, od jednej stopki do drugiej czyli pod katem 90° względem obwodu opony (kierunku toczenia). Osnowa pokryta jest jedną warstwą stalowego opasania, opasanie natomiast w zależności od kierunku rotacji opony, nawinięte jest wokół osnowy dając kąt 0 - 25° względem obwodu. Zaletą zastosowania opasania ze stali jest uzyskanie wyjątkowej sztywności opony oraz możliwość dostosowania ciasności zwojów kordu, dzięki czemu można odpowiednio zróżnicować sztywność w rejonach od barku do czoła opony.[motofakt.pl]
za wikipedią:
Zalety (w stosunku do opon diagonalnych):
- precyzyjne prowadzenie
- mniejsze zużycie paliwa
Wady (w stosunku do opon diagonalnych):
- niska odporność ścianki bocznej na uszkodzenia mechaniczne
- konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu
http://www.motofakty.pl/artykul/opony-d ... znice.html
Na Metzeler ME 77 latałem 3 lata w Virago 535. Bardzo dobra opona.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 03 stycznia 2014, 13:42
- Motocykl: nie posiadam
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
Jakby się dobrze sprawowali to też bym zamówił ale muszę mieć opinie.
- Wolf_88
- Posty: 827
- Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
- Motocykl: była 535, jest 1100
- Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Opony
Po co Ci opona skoro nie posiadasz motocykla?Kamikarze24 pisze:Jakby się dobrze sprawowali to też bym zamówił ale muszę mieć opinie.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
- elgora
- Posty: 1019
- Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
- Motocykl: zawsze coś jest
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Opony
e-gregor śmiga na maxxis i z tego co zauważyłem są naprawdę dobre. Jeżdżę z nim trasy czasem dość długie i zdarzało nam się pomykać i w deszczu i w upały i nie odstawał swoją virką od mojego bandziora w zakrętasach. Gumy się szybko dogrzewały i gdy moje pirelki były jeszcze zimne to jego opony już były bardzo ciepłe a i kilometrów na nich od cholery zrobił i jakoś specjalnie szybko się nie zużywają. Ja jeździłem virką najpierw na shinko,a później na metzeler me 880 i na jednych i na drugich po deszczu bokami latała tylko tyle że shinko szybko się skończyła
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Opony
Pitolisz kolego. To nie zasługa opon tylko lepszego motocykla. Gdzie tam bandziorowi do Virki...elgora pisze:e-gregor śmiga na maxxis i z tego co zauważyłem są naprawdę dobre. Jeżdżę z nim trasy czasem dość długie i zdarzało nam się pomykać i w deszczu i w upały i nie odstawał swoją virką od mojego bandziora w zakrętasach. Gumy się szybko dogrzewały i gdy moje pirelki były jeszcze zimne to jego opony już były bardzo ciepłe a i kilometrów na nich od cholery zrobił i jakoś specjalnie szybko się nie zużywają. Ja jeździłem virką najpierw na shinko,a później na metzeler me 880 i na jednych i na drugich po deszczu bokami latała tylko tyle że shinko szybko się skończyła
Głupota to największa choroba cywilizacyjna
- elgora
- Posty: 1019
- Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
- Motocykl: zawsze coś jest
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Opony
tak sobie wmawiaj, jeżdżac tym wibratorem bez hamulców, ale nie bedziemy tu tego poruszać bo to nie ten temat. Też kiedyś miałem virkę, na szczęście miałem okazję przejechać się czymś porządniejszym
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony
Herezja! Profanacja!
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- Digidy1
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
- Motocykl: XV 535 94r.
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
Też muszę na sezon wymienić bo moja przód to chyba 12 lat ma jak dobrze pamiętam haha, polecacie jakieś w miarę dobre tak do 250 zl?
Tomek
Born To Be Wild
Born To Be Wild
- Winnetou
- Posty: 3713
- Rejestracja: 15 maja 2008, 22:01
- Motocykl: niemiecki
- Lokalizacja: Augsburg(Bawaria)
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Opony
I mysle,ze takie podejscie "zalatwia"wszystko (po co kombinowac?)Qbeł pisze:obecnie jeżdżę na Dunlopach/przód i tył/, gdyż takie opony są dedykowane do mojego motocykla i od kilku sezonów na takowych jeżdżę.
Jedni umieją drudzy"umią"...
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
- elgora
- Posty: 1019
- Rejestracja: 30 października 2011, 12:19
- Motocykl: zawsze coś jest
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Opony
bo czasem zwyczajnie nie am tyle sieki by kupic opony za tysiaka, a nie zawsze te tańsze są dużo gorszeWinnetou pisze:I mysle,ze takie podejscie "zalatwia"wszystko (po co kombinowac?)Qbeł pisze:obecnie jeżdżę na Dunlopach/przód i tył/, gdyż takie opony są dedykowane do mojego motocykla i od kilku sezonów na takowych jeżdżę.
- skipbulba
- Posty: 2030
- Rejestracja: 20 sierpnia 2010, 18:49
- Motocykl: BMW k1200 LT
- Lokalizacja: Gdańsk
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Opony
Nie ma czegoś takiego jak dedykowane opony opony mają mieć odpowiedni, przewidziany przez producenta motocykla wymiar i tyle
Elg - za tysiaka to ja kupiłem (z wymianą) opony Bridgestona do V-stara (jakby o kaliber większe )
Generalnie opony to opony, a te dyskusje o tym jakie zakładać to dzielenie włosa na czworo i rozważania z cyklu "ile diabłów zmieści się na główce szpilki". Virago (podobnie zresztą jak V-star i każdy chopper) nie jest motocyklem wyścigowym poruszającym się na granicy praw fizyki i nie wymaga cudownych opon.
Reszta to kwestia zaufania, własnych odczuć i stanu portfela. Nie kupiłem Maxxisów tylko dlatego, że Bridgestony.... były tańsze. A marka Bridgeston wzbudza we mnie nieco większe zaufanie niż firma Maxxis. Za to w aucie jeżdżę na Nexenach. Są zajebiste, bo relatywnie tanie, a różnic między nimi, a poprzedzającymi je Michelinami nie zauważyłem żadnych (a trochę sie na tym wyznaję )
Nie jeździłem na Shinko, Maxxis i innych tej ligi oponach to się nie wypowiem na temat własnych odczuć. Jeździłem motocyklem dotychczas na Pirelli, Metzelerach i Bridgestonach. Różnic nie zauważyłem żadnych. Wszystkie te opony są identycznej klasy i praktycznie takiej samej jakość. Więc wybór miedzy Danlopem, Bridgestonem, Pirelli, Metzelerem, Michelinem itp istotny jest jedynie w kwestii ceny jaka uda nam się wytargować. Podobnie jest z markami nieco bardziej egzotycznymi.
Komplet Metzelerów do 535 mozna dostac w cenie w okolicy 500zł ( szukałem 5 minut):
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#10235657
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... c#49287260
Nie sądzę, żeby opony Heidenau, Maxxis, Duro lub Shinko były tańsze, więc zdecydowałbym się bardziej markowe.
Elg - za tysiaka to ja kupiłem (z wymianą) opony Bridgestona do V-stara (jakby o kaliber większe )
Generalnie opony to opony, a te dyskusje o tym jakie zakładać to dzielenie włosa na czworo i rozważania z cyklu "ile diabłów zmieści się na główce szpilki". Virago (podobnie zresztą jak V-star i każdy chopper) nie jest motocyklem wyścigowym poruszającym się na granicy praw fizyki i nie wymaga cudownych opon.
Reszta to kwestia zaufania, własnych odczuć i stanu portfela. Nie kupiłem Maxxisów tylko dlatego, że Bridgestony.... były tańsze. A marka Bridgeston wzbudza we mnie nieco większe zaufanie niż firma Maxxis. Za to w aucie jeżdżę na Nexenach. Są zajebiste, bo relatywnie tanie, a różnic między nimi, a poprzedzającymi je Michelinami nie zauważyłem żadnych (a trochę sie na tym wyznaję )
Nie jeździłem na Shinko, Maxxis i innych tej ligi oponach to się nie wypowiem na temat własnych odczuć. Jeździłem motocyklem dotychczas na Pirelli, Metzelerach i Bridgestonach. Różnic nie zauważyłem żadnych. Wszystkie te opony są identycznej klasy i praktycznie takiej samej jakość. Więc wybór miedzy Danlopem, Bridgestonem, Pirelli, Metzelerem, Michelinem itp istotny jest jedynie w kwestii ceny jaka uda nam się wytargować. Podobnie jest z markami nieco bardziej egzotycznymi.
Komplet Metzelerów do 535 mozna dostac w cenie w okolicy 500zł ( szukałem 5 minut):
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#10235657
http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... c#49287260
Nie sądzę, żeby opony Heidenau, Maxxis, Duro lub Shinko były tańsze, więc zdecydowałbym się bardziej markowe.
Było Virago XV 535, Dragstar XVS 1100 Classic, był Roadstar XV 1700 Silverado
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
Jest BMW K 1200 LT
---
Skip
Cruiseriders MC Poland
Mother Chapter
- Winnetou
- Posty: 3713
- Rejestracja: 15 maja 2008, 22:01
- Motocykl: niemiecki
- Lokalizacja: Augsburg(Bawaria)
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Opony
http://motormania.com.pl/porady/warszta ... tocyklowe/
Ciekawa lektura przy porannej kawie.
Ciekawa lektura przy porannej kawie.
Jedni umieją drudzy"umią"...
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój"
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Opony
W Virce to nie wiem, ale w Shadowce na naklejce na wachaczu mam podany rozmiar opon, oraz konkretny model na przód i tył. Czy te modele są dedykowane czy zalecane przez producenta to już tylko on wie.skipbulba pisze:Nie ma czegoś takiego jak dedykowane opony opony mają mieć odpowiedni, przewidziany przez producenta motocykla wymiar i tyle
Poza tym tak jak mowiłeś Virka to nie sport, tym się nie lata po 200 i w winklach nie schodzi się do kolana więc wybór opon uwarunkowany jest głównie ceną. Jak kupiłem Virke to miała stare continentale i zarówno w słoneczne jak i deszczowe dni dawały rade. Shadow też miał opony na wykończeniu (Dunlopu), przód wymieniłem a na tylnej cały sezon przelatałem, fakt, że pod koniec zaczęła się ślizgać ale nie ma co się jej dziwić, bo wcale jej nie oszczędzałem i nie raz puszczała dymka na jakichś spotkaniach
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Opony
Co do dedykowanych - niektórzy producenci mają w swoim katalogu opony do konkretnego modelu motocykla (oczywiście nie musisz wylegitymować się dowodem rejestracyjnym, że taki motocykl posiadasz żeby móc je kupić). W drugą stronę też to działa - większość producentów motocykli, w dopuszczeniu homologacyjnym na dany kraj, ma podane opony dwóch-trzech-czterech producentów (rozmiar, model opony). To, że w Polsce nikt na stacji diagnostycznej nie ma o tym pojęcia i podbije przegląd nawet jeśli zamienisz oponę przednią z tylną to już inna bajka.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: Opony
Panowie pisałem ostatnio do oponeo.pl i chciałem jakieś komplety opon do 600zł i zaoferowano mi dwa komplety :Metzeler Perfect ME 77 3.00-18 47 S Przód/Tył TL M/C 190 zł./szt.
Metzeler Perfect ME 77 130/90-15 66 S Tył TL M/C 317 zł./szt oraz
Continental CM1 3.00-18 47 P Przód TL M/C 205 zł./szt.
Continental CM2 130/90-15 66 P Tył TL M/C 339 zł./szt.
Jak myślicie ,który z tych kompletów będzie lepszy ? Napisali mi również że klienci bardziej chwalą sobie Continentale... Co myślicie ? Continental jest też droższy
Metzeler Perfect ME 77 130/90-15 66 S Tył TL M/C 317 zł./szt oraz
Continental CM1 3.00-18 47 P Przód TL M/C 205 zł./szt.
Continental CM2 130/90-15 66 P Tył TL M/C 339 zł./szt.
Jak myślicie ,który z tych kompletów będzie lepszy ? Napisali mi również że klienci bardziej chwalą sobie Continentale... Co myślicie ? Continental jest też droższy
Sajmon
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
CM2 na tył potrafią się klocki z bieżnika urywać/pękać/rozwarstwiać (były tematy na forum)
Metzelery to albo lasertec albo marathon. o tych wiem że są spoko.
koniecznie pytaj o datę produkcji (DOT) ogumienia i nie daj się nabić w butelkę i namówić na "leżaki"
opony jak bułeczki, muszą być świeże.
Metzelery to albo lasertec albo marathon. o tych wiem że są spoko.
koniecznie pytaj o datę produkcji (DOT) ogumienia i nie daj się nabić w butelkę i namówić na "leżaki"
opony jak bułeczki, muszą być świeże.
- mws_vx
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
- Motocykl: ZR-7S
- Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
Ja zamówiłem w oponeo:
Continental ContiGo! 3.00-18 52 P Przód TT M/C RF - 148 zł
Przyszła dziś ale do mojej pracy, jutro albo w poniedziałek oblukam.
Może w przyszły weekend uda się zrobić próbę na moto.
Continental ContiGo! 3.00-18 52 P Przód TT M/C RF - 148 zł
Przyszła dziś ale do mojej pracy, jutro albo w poniedziałek oblukam.
Może w przyszły weekend uda się zrobić próbę na moto.
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
- mws_vx
- Posty: 112
- Rejestracja: 12 października 2013, 21:05
- Motocykl: ZR-7S
- Lokalizacja: Płońsk / mazowieckie
- Wiek: 43
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
Wszystkie te oponki są bezdętkowe, są droższe od TT, a do szprychowego koła XV250 musisz dętkę wsadzić.bobbers pisze:Panowie pisałem ostatnio do oponeo.pl i chciałem jakieś komplety opon do 600zł i zaoferowano mi dwa komplety :Metzeler Perfect ME 77 3.00-18 47 S Przód/Tył TL M/C 190 zł./szt.
Metzeler Perfect ME 77 130/90-15 66 S Tył TL M/C 317 zł./szt oraz
Continental CM1 3.00-18 47 P Przód TL M/C 205 zł./szt.
Continental CM2 130/90-15 66 P Tył TL M/C 339 zł./szt.
Jak myślicie ,który z tych kompletów będzie lepszy ? Napisali mi również że klienci bardziej chwalą sobie Continentale... Co myślicie ? Continental jest też droższy
Z dętką mogą być trochę twardsze.
Marek
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
--
było Virago XV 250 '91, jest ZR-7S '03
- Damian i Mizi
- Posty: 1240
- Rejestracja: 20 czerwca 2009, 03:01
- Motocykl: Custom Suzuki VL1500
- Lokalizacja: Saint Tropez
- Wiek: 52
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Opony
nie wazne jakie, bo to i tak podobno LOBBY
O mój boże, o mój boże, a ja jeżdżę na motorze
wejdz i zobacz https://plus.google.com/u/0/photos/1035 ... 7713?hl=pl
wejdz i zobacz https://plus.google.com/u/0/photos/1035 ... 7713?hl=pl
- TuMarzena
- Posty: 2391
- Rejestracja: 04 lutego 2014, 08:05
- Motocykl: Viraży jakich mało;)
- Lokalizacja: LBI
- Status: Offline
Re: Opony
jesienią 2012 zmieniliśmy w męża Virce opony na
http://motogumy.pl/catalog.aspx
kupione i zmienione w w/w firmie , sprawują się dobrze przy róznej pogodzie i obciążeniu
http://motogumy.pl/catalog.aspx
kupione i zmienione w w/w firmie , sprawują się dobrze przy róznej pogodzie i obciążeniu
- e_gregor
- Posty: 2015
- Rejestracja: 14 lutego 2010, 14:53
- Motocykl: ZR7
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Opony
Gdybym miał takie podejście to jeździłbym na starych zjechanych do zera oponach w których jeszcze nie widać tkaninyskipbulba pisze:Generalnie opony to opony, a te dyskusje o tym jakie zakładać to dzielenie włosa na czworo i rozważania z cyklu "ile diabłów zmieści się na główce szpilki". Virago (podobnie zresztą jak V-star i każdy chopper) nie jest motocyklem wyścigowym poruszającym się na granicy praw fizyki i nie wymaga cudownych opon.
Nawet jeśli ktoś jeździ jak emeryt Virką to ciut więcej przyczepności może uratować dupsko w krytycznej sytuacji. Nie rozumiem czemu mam jeździć na kartoflach, które nie są ani tańsze anie trwalsze od dobrze trzymających gum w każdych warunkach (testowane w deszczu w okolicach 10*C). Bo bieżnik bardziej pasuje do choppera? Dla mnie za mało przekonujący argument. V-star to inna bajka. To moto jest sporo cięższe i zwyczajnie może być problem z doborem opony innej niż kartofel która ma odpowiednią nośność.
Głupota to największa choroba cywilizacyjna