Wymiana oleju
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 01 stycznia 2012, 20:27
- Motocykl: 535 rocz.91
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Do 535 nie wchodzi przypadkiem 2.6 litra oleju, taką ilość mam podaną na silniku.
- Andrzej S
- Posty: 5547
- Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
- Motocykl: GSF650S 2007r
- Lokalizacja: Przyszowice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
A nie czasem 2,8?
A tak na poważnie to kupujesz 3 litry oleju i filtr, zlewasz stary olej i zalewasz nowym. Odpalasz moto na kilkanaście sekund, potem uzupełniasz olej do poziomu na oczku i tyle..
A tak na poważnie to kupujesz 3 litry oleju i filtr, zlewasz stary olej i zalewasz nowym. Odpalasz moto na kilkanaście sekund, potem uzupełniasz olej do poziomu na oczku i tyle..
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Dokładnie tak.Andrzej S pisze:A nie czasem 2,8?
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
- Lucky Mike
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 20:32
- Motocykl: VX 535S 2YL '96/MY97
- Lokalizacja: W-wa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Przy spuszczaniu motor rozgrzany półgodzinną jazdą po mieście w dość ciepły dzień.
Jak pisałem stał wtedy pochylony na podnożce boczne podpartej deseczkami.
Przy kontroli rozgrzany tak samo i stał dokladnie w pionie.
Wg instrukcji 2,6 l. bez filtra a 2,8 l. z filtrem.
Pozdrawiam,
M.
Jak pisałem stał wtedy pochylony na podnożce boczne podpartej deseczkami.
Przy kontroli rozgrzany tak samo i stał dokladnie w pionie.
Wg instrukcji 2,6 l. bez filtra a 2,8 l. z filtrem.
Pozdrawiam,
M.
Wesprzyj 1% z PIT Trening Pewności Siebie unikalny program dla dzieci, które doświadczają przemocy w szkole. Więcej: http://www.przemocwszkole.org.pl/wplaty.html
- kris2k
- Posty: 3403
- Rejestracja: 15 czerwca 2010, 07:24
- Motocykl: GuStaw
- Lokalizacja: Pabianice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Więc prawdopodobnie cały olej nie spłynął z silnika - powinieneś spuszczac na bocznej stopce ale bez zadnych deseczek. Później sprawdziles dodatkowo na rozgrzanym silniku i stad taka dysproporcja.
Sprawdz jeszcze raz na zimnym silniku, jak bedzie potrzeba to dolej, i po sprawie.
Sprawdz jeszcze raz na zimnym silniku, jak bedzie potrzeba to dolej, i po sprawie.
- Lucky Mike
- Posty: 109
- Rejestracja: 26 sierpnia 2013, 20:32
- Motocykl: VX 535S 2YL '96/MY97
- Lokalizacja: W-wa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Trochę się wyjaśniło ...
Dokładne oględziny przy pomocy poziomicy miejsca, gdzie motór stał podczas spuszczana oleju wykazały, że koło przednie było wyżej niż tylne. Co prawda w ferworze odkręcania, odkręciłem także dekielek z lewej strony i wylało się stamtąd trochę oleju, ale możliwe, że przez tą pozycję trochę starego oleju zostało w silniku.
Podparcie kosy było niewielkie i nieciągłe - trochę kapał na kosie, a trochę podparty do bardziej pionowej pozycji. Więc to raczej nie miało znaczenia.
Wg instrukcji poziom należy sprawdzać po kilku minutach pracy silnika - zakładam więc, że silnik powinien być całkowicie rozgrzany.
Obwąchałem słoik ze spuszczonym olejem i o ile w ogóle coś czuję, to raczej nie czuję tam zapachu benzyny. Objętość jest jak była, więc raczej nie wyparowała przez te parę dni.
... ale mimo wszystko nie wykluczam, że paliwo może lać się do silnika.
Wydaje mi się, że w okienku znowu jest jakby więcej oleju.
Jakie są tego konsekwencje?
Dokładne oględziny przy pomocy poziomicy miejsca, gdzie motór stał podczas spuszczana oleju wykazały, że koło przednie było wyżej niż tylne. Co prawda w ferworze odkręcania, odkręciłem także dekielek z lewej strony i wylało się stamtąd trochę oleju, ale możliwe, że przez tą pozycję trochę starego oleju zostało w silniku.
Podparcie kosy było niewielkie i nieciągłe - trochę kapał na kosie, a trochę podparty do bardziej pionowej pozycji. Więc to raczej nie miało znaczenia.
Wg instrukcji poziom należy sprawdzać po kilku minutach pracy silnika - zakładam więc, że silnik powinien być całkowicie rozgrzany.
Obwąchałem słoik ze spuszczonym olejem i o ile w ogóle coś czuję, to raczej nie czuję tam zapachu benzyny. Objętość jest jak była, więc raczej nie wyparowała przez te parę dni.
... ale mimo wszystko nie wykluczam, że paliwo może lać się do silnika.
Wydaje mi się, że w okienku znowu jest jakby więcej oleju.
Jakie są tego konsekwencje?
Wesprzyj 1% z PIT Trening Pewności Siebie unikalny program dla dzieci, które doświadczają przemocy w szkole. Więcej: http://www.przemocwszkole.org.pl/wplaty.html
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Cześć, potrzebuję odpowiedzi na szybko. Czy w 535 filtry oleju różniły się czymś w różnych rocznikach? Jadę do hurtowni, a mają tylko http://www.hiflofiltro.com/catalogue/model/2008 taki roczniki 1996-1997
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Kliknij na hf145 i sprawdź czy się łapiesz ze swoim modelem w to, co tam napisano:
XV535 U 2GV 82
do
XV535 DX Virago 3BM 98-02
XV535 U 2GV 82
do
XV535 DX Virago 3BM 98-02
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
wszystkie XV535 mają taki sam filtr oleju
- MrScythe
- Posty: 1212
- Rejestracja: 13 stycznia 2012, 22:16
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Poznań/Krzywiń
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Wymiana oleju
Dzięki Kupiłem w ciemno, ale jak widać prawidłowo.