Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 38
Status: Offline

Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: okulczyk »

Słuchajcie,

kto z Was zmierzył się z problemem wymiany uszczelniaczy w tym typie lag? Od czego zacząć? Na górze jest wkręcony zawór i całość obraca się w ladze, śruba z dołu również się obraca (chociaż z oporem). Jak się zabrać za ten typ? W innym modelu odkręciłem górę, która się nie obracała i wyskoczyły bebechy - a tutaj??

Pomocy! :shock:
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: tylust »

zawór wkręcony jest w dekielek, a dekielek na miejscu przytrzymuje taka sprężynka jak na zdjęciu poniżej. Zajrzyj dokładnie to ją zauważysz. Musisz ją wygrzebać jakimś małym śrubokrętem lub ostrym nożykiem. Ona się blokuje w rowku wewnątrz lagi. Uważaj bo jak ją wyciągniesz sprężyna z lagi odbije i możesz dostać w dziób :wink:

Obrazek

Ja korzystam ze stronki http://www.cmsnl.com/ tu wyszukaj sobie swoje moto i znajdziesz schematy wszystkich podzespołów z nr części. Łatwiej też załapać jak wszystko jest poskładane
Tomek
Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: okulczyk »

Serdeczne dzięki,
udało się!! Dodam, że należało wcisnąć ten korek i wtedy oczom ukazał się ten magiczny element. Sprężyna "wystrzeliła" dopiero po przekręceniu zestawu. Wystrzelenie bezpieczne, wyszło jakieś 4-5cm sprężyny.

Ważne pytanie: czy aby wybić stare uszczelniacze muszę koniecznie odkręcić dolną śrubę?


JESZCZE RAZ WIELKIE DZIĘKI!! :nazdrowie:
Awatar użytkownika
Kargul
Posty: 686
Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
Motocykl: BMW R1200GS
Lokalizacja: Luboń
Wiek: 43
Status: Offline

Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: Kargul »

Ta musisz odkręcić dolną śrubę. Możesz ją zblokować drewnianym trzonkiem od miotły (ja tak robiłem) lub kluczem (chyba 22) zrobionym np z nakrętki i pręta o długości około 0,5m.
Awatar użytkownika
okulczyk
Posty: 82
Rejestracja: 15 lutego 2010, 12:42
Motocykl: xv920RJ xv500K
Lokalizacja: Łowicz
Wiek: 38
Status: Offline

Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: okulczyk »

Do blokady na pręcie (jamaha tul) nakrętka 19mm, do odkręcenia dolnej śruby imbus 8

Czytam w książce że do xv920RJ tylko 264cm3 na widelec (a miałem zalać więcej)

Pasujący uszczelniacz to 37x49x8/9,5

Zaleję 15W według wskazówek
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Rozkręcenie lag olejowo-powietrznych

Post autor: pisior »

Bez. Kluczyk odkrecisz jak zcisniesz Lage tuz pö wyjeciu z Polek
Obrazek
ODPOWIEDZ