problemy z gaznikami xv 920 regulacja
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Witam! Mam xv 920 gazniki wyczyszczone, poziom paliwa ok, na przednim cylindrze brak reakcji na srube mieszanki nawet na wkreconej pracuje tak samo jak wykreconej. Cylindry ustawialem pojedynczo. Tylny ok. Spalanie mega duze ponad 10 l a mialem wczesniej 6 l. Zaworki iglicowe ok, membrany tez. co moze byc przyczyna braku owej reakcji na srube mieszanki, dodam ze tylny cylinder sprawdzany pojedynczo trzyma obroty a tylny nie trzyma wog?le wolnych obrot?w brak tez reakcji na srube od obrot?w .Prosze o podpowiedzi. Kamil
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
brak powietrza w mieszance dla biegu jałowego - do sprawdzenia dysze pod membraną masz tam 2 powietrzne
kanały gaźnika też do sprawdzenia i ułożenie membrany bo mogła się podwinąć
kanały gaźnika też do sprawdzenia i ułożenie membrany bo mogła się podwinąć
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Dzięki za konkrety! Mam tez pytanie bo czytalem o regulacji fuel/air srubą mieszanki i gosc pisze ze mozna to robic osobno na cylindrach tj pokolei wyciagajac fajke. Gdy tak robie 2 cylinder trzyma obroty a 1 przedni nie. Czy powinien trzymac obroty? I czy to potwierdza Twoją wczesniejszą diagnoze? Pozdrawiam serdecznie
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
ma trzymać każdy z osobna , tez tak robię
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Podepnę się pod wątek, bo pisałem juz wcześniej w dziale o wakuometrze i synchronizacji, ale pewnie nie zostało dostrzeżone. Otóż chodzi o synchro gaźników w xv 1100 '95. Tam są wyprowadzone króćce zaślepione gumowymi korkami, gdzie podpina się wakuometr. Ale o ile z tylnego gaźnika wychodzi króciec bezpośrednio, to z przedniego łaczy sie on poprzez taki łącznik krzyżowy z okolicami cewek zapłonowych oraz z tylnym kolektorkiem. Tak więc wakuometr mierzy nie różnice podciśnień między tylnym i przednim gaźnikiem, a pomiędzy tylnym i sumą przedniego i siebie samego. Dlatego proszę o podpowiedź, czy nie zwracać na to uwagi, czy na czas pomiaru zacisnać przewód prowadzący od tylnego kolektorka do łącznika krzyżowego. Na razie regulowałem bez odcinania, ale sprawdzałem, że zaciśnięcie rurki powoduje znaczną różnicę podciśnień. Szczególnie liczę na podpowiedź kolegi Waldiego, ale chętnie posłucham każdego, kto ma w tym doświadczenie większe ode mnie. szukałem cierpliwie w Clymerze, ale tam opis jest bardzo zdawkowy. Pozdrawiam
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Odłącz, wyreguluj i podłącz. Trzeba też zwrócić uwagę na ten łącznik poczwórny - powinna być w nim zwężka o średnicy igły - strzałka w stronę czujnika podciśnienia (czyli jak to pisałeś w okolice cewek). Ważne jest gdzie podpiąć czujnik podciśnienia, przedni i tylny cylinder, oraz jak masz układ APS
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Serdeczne dzięki. APS-u nie mam, lewa osłona jest pusta. Jak tylko będę miał chwilkę czasu zrobię synchro od nowa.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Waldi dzieki za podpowiedź. Wyczyscilem dysze powietrzne i wszystkie kanaly gaźnika. Silnik pracuje o niebo lepiej, ale jak sciagne fajke z tylnego cylindra to przedni dalej nie trzyma obrotów a na kierownicy kopie mnie prąd po ręce. Czy cewka ma jakąś masę, oglądalem ją i wygląda ok, czy ewentualne przebicie moze wychodzic z przewodu który wychodzi z wiązki a łączy się z cewką? Dzięki za ewentualne naprowadzenie mnie co mam robic bo walczę z tematem mojej maszyny juz kupę czasu zwłaszcza ze ją odrestaurowałem i nie pracuje tak jak bym chciał. Pozdrawiam Kamil
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
12V nie powinno Cie kopac, nie jest to czasami przebicie na kablu wysokiego napiecia od cewki do swiecy?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Porobilem pare rzeczy w gaznikach m.in synchronizację, sprawdzilem kabel od cewki zamieniajac na inny i jest tak samo, dodatkowo na drugiej cewce jak odsunę ją z założoną świecą od cylindra to występuje także kopanie. Tak więc jest pewnie tak jak to kiedys pisano gdzies na forum, że cewka musi gdzies oddac napiecie. Iskry są bardzo ładne , nie jest to tez kwestia swiec bo zamienialem miejscami, zawory ustawione. Mam mianowicie inne przypuszczenia a jest to regulacja skl mieszanki, ewentualnie cos z regulacją dzwigienek przepustnic tzn jedna jest za nisko a druga za wysoko. Jutro posprawdzam. Mam pytanie czy gdy teraz przy zrobionym synchro zacznę regulowac skl mieszanki to gazniki sie rozsynchronizują? Czy za uboga mieszanka moze powodowac wzrost spalania? ( dziwne pytanie ) Mam problem z regulacją na słuch może coś Podpowiesz. Ps. Spalanie mialem przed renowacją maszyny 35mil na rezerwie a teraz 20 tak więc jest tragedia. Dodam że zaworki iglicowe sa w dobrym stanie nie mają rantu a raczej lekkie odcisnięcie w miejscu styku z dyszą ssania.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Uboga mieszanka powoduje wzrost obrotów ale do pewnego momentu.
Jeżeli niewiele zmienisz skład synchro nie rozjedzie się za bardzo.
Iskra musi gdzieś przeskoczyć i nie polecam robić takich zabiegów jak odsuwanie od cylindra świecy, bo możesz w końcu załatwić cewkę.
O co chodzi z tymi dzwigienkami bo tu może być problem.
Jeżeli niewiele zmienisz skład synchro nie rozjedzie się za bardzo.
Iskra musi gdzieś przeskoczyć i nie polecam robić takich zabiegów jak odsuwanie od cylindra świecy, bo możesz w końcu załatwić cewkę.
O co chodzi z tymi dzwigienkami bo tu może być problem.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
znowu robilem regulacje gazników, zsynchronizowalem na duzo bogatszej mieszance 5 wykręceń śruby od gazników poprawa znaczna w w zakresie obrotów do 4 tys. Powyżej szarpanie. Muszę kupic nowe swiece bo to moze ich kwestia. Wczesniej regulowalem gazniki tak ze odkrecalem po pol obrotu na cylinder i jak zaczynaly strzelac w tlumik podkręcałem aż przestanie strzelac podczas gazowania i było idealnie. Teraz efektu strzelania nie ma wcale. Co do dzwigienek przepustnicy to prawa na linkę z gazem podnosi lewą, natomiast jak podnoszę lewą to jest ok 1 cm luzu dopiero podnosi się prawa. Muszę zdjąć jeszcze raz gazniki i zerknąć pomiędzy. Czy kupno zestawu naprawczego kompletnego ma sens?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Z przepustnicami masz ok, zawsze jakiś luz jest na dźwigniach, a ciągnąca strona jest ta od linki.
membrany sprawdź czy dobrze siadły i odpowietrzenie gaźników
membrany sprawdź czy dobrze siadły i odpowietrzenie gaźników
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Siemanko! Zdjąłem gaźniki po raz kolejny. W gaźnikach a w zasadzie króćcach nie ssących tylko tych drugich resztki paliwa o ciemnym oleistym zabarwieniu. Silnik w króćcach ssących czyściutki. Kanały ssania właśnie mają taką sadzę. Po pierwsze blacha trzymająca gaźniki ta z dołu na cztery śruby była źle założona. Są na niej oznaczenia F i R. Domyślam się że F to front, a R to Rear. Było odwrotnie czyli R był na gaźniku przednim. Nie wiem czy to coś zmienia i miało znaczny wpływ na złe działanie moich gaźników. Oto moje gaźniki: http://zapodaj.net/16495b44eb780.jpg.html
Znalazłem artykuł i Gość pisze, aby rozwiercić mosiężne korki nad śrubami mieszanki jeżeli nie zostały usunięte przez fabrykę. Pisze że koniecznie trzeba to zrobić. O które korki może chodzić? Czu może o te? http://zapodaj.net/b18f0b61221a4.jpg.html
The brass plugs placed over your pilot adjustment screws at the factory have been removed. If they haven?t, you?ll need to do this. The technique is to drill a hole in them, insert a small screw, and wrestle them out. BE CAREFUL!!. These plugs are roughly 3mm thick, and your drill can get sucked through the soft brass as it exits, and bugger the heads of the adjustment screws, which lie just underneath the plugs! Go slowly with that drill and keep it under tight control!
Link do artykułu dotyczącego naszych gaźników Hitachi http://viragohelp.com/virago-hitachi-carburetors/
Wykręciłem ponownie dysze powietrzne i te kanały http://zapodaj.net/7737e13222e56.jpg.html są drożne aczkolwiek całe czarne wewnątrz zacząłem czyścić je struną od gitary. czy muszą one być całkowicie czyste?
Pisałem że mam problemy ze spalaniem ok 10 l na 100 km tak wygląda zaworek ssania przedniego gaźnika jest zarysowana i odkształcona gumka http://zapodaj.net/e30ab0027c43f.jpg.html
a tak wygląda zaworek iglicowy http://zapodaj.net/77a1056011bab.jpg.html
Waldi gdzie jest odpowietrzenie gaźnika??? Faktycznie membrana prawego gaźnika się podwineła.
Co wy na To Panowie. Czekam na kolejne wskazówki po których będę mógł złożyć gaźniki, ustawić poziomy, ustawić mieszankę, zsynchronizować. Jak znajdę czas to zapodam zdjęcia mojej Virago. Zależy mi na odpowiedzi na wszystkie pytania. Pozdrawiam serdecznie po raz kolejny
Znalazłem artykuł i Gość pisze, aby rozwiercić mosiężne korki nad śrubami mieszanki jeżeli nie zostały usunięte przez fabrykę. Pisze że koniecznie trzeba to zrobić. O które korki może chodzić? Czu może o te? http://zapodaj.net/b18f0b61221a4.jpg.html
The brass plugs placed over your pilot adjustment screws at the factory have been removed. If they haven?t, you?ll need to do this. The technique is to drill a hole in them, insert a small screw, and wrestle them out. BE CAREFUL!!. These plugs are roughly 3mm thick, and your drill can get sucked through the soft brass as it exits, and bugger the heads of the adjustment screws, which lie just underneath the plugs! Go slowly with that drill and keep it under tight control!
Link do artykułu dotyczącego naszych gaźników Hitachi http://viragohelp.com/virago-hitachi-carburetors/
Wykręciłem ponownie dysze powietrzne i te kanały http://zapodaj.net/7737e13222e56.jpg.html są drożne aczkolwiek całe czarne wewnątrz zacząłem czyścić je struną od gitary. czy muszą one być całkowicie czyste?
Pisałem że mam problemy ze spalaniem ok 10 l na 100 km tak wygląda zaworek ssania przedniego gaźnika jest zarysowana i odkształcona gumka http://zapodaj.net/e30ab0027c43f.jpg.html
a tak wygląda zaworek iglicowy http://zapodaj.net/77a1056011bab.jpg.html
Waldi gdzie jest odpowietrzenie gaźnika??? Faktycznie membrana prawego gaźnika się podwineła.
Co wy na To Panowie. Czekam na kolejne wskazówki po których będę mógł złożyć gaźniki, ustawić poziomy, ustawić mieszankę, zsynchronizować. Jak znajdę czas to zapodam zdjęcia mojej Virago. Zależy mi na odpowiedzi na wszystkie pytania. Pozdrawiam serdecznie po raz kolejny
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Odpowietrzenie gaźnika jak i komory pływakowej masz zrealizowane króćcem u góry gaźnika pod membraną. Kanały nie muszą być czyste na lustro - mają być drożne
A jak poziom paliwa miałeś ustawiony ?
Skąd jestes ?
A jak poziom paliwa miałeś ustawiony ?
Skąd jestes ?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Poziom w prawym gazniku byl za niski nawet o 0,5 cm lewy ok. Jak zrobię czyszczenie na bieżąco to ustawię prawidłowo bo wczesniej mialem za wysoki i za mocno rozregulowałem. Ale mimo wszystko notuję caly czas wysokie spalanie od 3 miesięcy zabawy z gaznikami oraz brak pracy na biegu jałowym. Jestem ze Słupska Temat jest dla mnie niełatwy ale jak zrobię regulację na 100% mam nadzieję że będzie git
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
trochę za daleko mieszkasz, bym podjechał :/
poczyść, poskładaj, wkręty wykręć o 2 obroty i powinno być OK
poczyść, poskładaj, wkręty wykręć o 2 obroty i powinno być OK
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Trochę daleko Odpaliłem motocykl. Na początku chodził na obydwa cylindry pojedyńczo. Gdy się zagrzał zaczął przerywać na przednim cylindrze, aż w końcu zgasł. Myślałem, że to świeca, ale nie. Zamieniałem już cewki miejscami i było tak samo. Na tylnym chodzi pięknie. Na obu przerywa , strzela z tłumika. Gaźniki czyściłem z 4 razy. Poziomy ustawione. Jest tak jak wcześniej jeżeli chodzi o pracę silnika. Wcześniej mnie to też dziwiło raz chodził na wolnych obrotach na przednim cylindrze, a potem nie chciał. Możliwe, że to element alternatora, impulsator. itp? Już kiedyś był post i walnięty był impulsator u gościa, a miał takie same objawy jak ja, ale w 535 Virago. Co mam sprawdzić na początek?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
zmierz jakie masz napięcie na zasilaniu cewek, jeżeli stabilne i nie mniej jak 11,5V to trzeba posprawdzać, a najlepiej podmienić impulsatory, lub moduł zapłonowy
A jak sam przód odpalisz to chodzi na nim?
A jak sam przód odpalisz to chodzi na nim?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
tzn sprawdze i dam znac:)billymarks pisze:Co mam sprawdzić na początek?
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Tylko tylny chodzi przedniego nie odpale. Na dwa pracuje ale slabo nawet jak byl dobrze wyregulowany + synchro przedni gasnie. Bede sprawdzal dziekuje jeszcze raz. Jestem juz chyba blisko:)
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Sprawdzilem cewke wg serwisówki na kabelkach od wtyczki jest 25 omów powinno byc 2,7 oma na wtyczce i fajce jest 13,400 powinno byc 8500. Co to oznacza, powinienem wyczyscic styki bardziej? Sprawdzalem kilka razy. cewki sa z 1982 roku o numerze f6t423. Na drugiej cewce tez jest inny opór niz powinien.Moze obydwie sa zepsute?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
25 omów, to albo masz kable miernika na wykończeniu, albo miernik uszkodzony.
A jak zewrzesz końcówki ile masz ?
moze Ci kropki nie wyświetla i jest nie 25, a 2.5?
"Fajka" jak jest z rezystorem to też ma swój opór - zmierz bez niej
A jak zewrzesz końcówki ile masz ?
moze Ci kropki nie wyświetla i jest nie 25, a 2.5?
"Fajka" jak jest z rezystorem to też ma swój opór - zmierz bez niej
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 19 września 2013, 20:44
- Motocykl: virago 750 silnik920
- Lokalizacja: Słupsk
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
Racja kabel wadliwy. Zamieniłem cewki miejscami. Ta z tylnego cylindra sprawnego poszła do przedniego. Przedni cylinder pracuje na wolnych obrotach ale musze podkręcić przepustnicę, gdy odpalę na dwóch cylindrach to obroty skaczą do 2-3 tysięcy. Na cewce rezystancja 4.5 ohm. Ale zamienialem miejscami to są raczej sprawne. Sprawdzalem tez opór na impulsatorach i na dwóch jest w normie 160 ohm. Swiece tez zamienialem miejscami. Dodam ze w przednim cylindrze mialem zawsze okopconą świecę a w tylnim kawa z mlekiem. Nie mam juz pomysłów. Moze problem jest z dyszami? Jutro przejade sie na nowych świecach.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: problemy z gaznikami xv 920 regulacja
impulsator może mieć prawidłowy opór, a nie działał, lub będzie działał okresowo.
Z gaźnikami to aż tak nie kombinuj, jeżeli na wyższych obrotach też kuleje to ja bym moduł i impulsatory podmienił.
Z gaźnikami to aż tak nie kombinuj, jeżeli na wyższych obrotach też kuleje to ja bym moduł i impulsatory podmienił.