Witam.
W mojej nowo zakupionej Zofiji xv 750 po wymianie oleju obróciły mi się panewki na 2 garnku. Po rozebraniu silnika okazało się że przyczyną było wbijanie prawego dekla na siłę przez jakiegoś zdebilałego cepa który nazywa siebie mechanikiem i uszkodzenie słynnego uszczelniacza wału korbowego umiejscowionego w tymże deklu. Wał już kupiony ciułam na uszczelki i będę brał się za składanie serduszka mojej lalki Zofiji.
Moje pytanie do Was szanowni forumowicze brzmi: jaką rolę spełniają gumowe koszulki na szpilkach pierwszego cylindra?, bo na drugim garnku tego nie ma.
gumy na szpilkach przedniego cylindra
- dziurnik666
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 marca 2015, 21:36
- Motocykl: XV750,WLA,JUNAK7,10
- Lokalizacja: warszawa- targówek/ marki
- Wiek: 52
- Status: Offline
gumy na szpilkach przedniego cylindra
Nie ma jak zimne piwo, szybkie dziwki i ciężkie motocykle
Re: gumy na szpilkach przedniego cylindra
Witam.
Nie wiem po co są ale sam właśnie się zastanawiałem bo po zdjęciu garczkow koszulki były tylko na przodzie.
Jaki "słynny uszczelniacz wału " masz na myśli.
U mnie też stało się to co u Ciebie tyle, ze po rozebrano okazało się, że jakiś gamoń przy składaniu zaaplikowal tyle silikonu wszędzie, że smok pompy się zapchal w 70% poodrywanymi kawałkami. .. a może i jakieś kanały się przytkaly... no i dupa była, a nie smarowanie...
Nie wiem po co są ale sam właśnie się zastanawiałem bo po zdjęciu garczkow koszulki były tylko na przodzie.
Jaki "słynny uszczelniacz wału " masz na myśli.
U mnie też stało się to co u Ciebie tyle, ze po rozebrano okazało się, że jakiś gamoń przy składaniu zaaplikowal tyle silikonu wszędzie, że smok pompy się zapchal w 70% poodrywanymi kawałkami. .. a może i jakieś kanały się przytkaly... no i dupa była, a nie smarowanie...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: gumy na szpilkach przedniego cylindra
Żeby nie obijały szpilki o cylindry i nie wydawały dziwnych dźwięków.
W prawym deklu masz uszczelniacz, w który wchodzi końcówka czopu wału korbowego. Uszkodzenie jego powoduje duży spadek ciśnienia oleju.
W prawym deklu masz uszczelniacz, w który wchodzi końcówka czopu wału korbowego. Uszkodzenie jego powoduje duży spadek ciśnienia oleju.
- dziurnik666
- Posty: 7
- Rejestracja: 22 marca 2015, 21:36
- Motocykl: XV750,WLA,JUNAK7,10
- Lokalizacja: warszawa- targówek/ marki
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: gumy na szpilkach przedniego cylindra
Dzięki wielkie za odpowiedź, z uszczelniaczem strzał w 10-tkę to mój przypadek ale dlaczego te gumy są tylko w przednim cylindrze skoro silnik jest podwieszony na obu? kierunek obrotu wału ma znaczenie w tym przypadku? czy chodzi o zakotwiczenie całego silnika w ramie a raczej jego podwieszenie? bo przy wahaczu też jest mocowany i może faktycznie jest sztywniej.
Nie ma jak zimne piwo, szybkie dziwki i ciężkie motocykle